השפירית מטיילת -חוויות למשפחות בארץ ובחו"ל
סוף שבוע חלומי בערבה – חאן דרך הבשמים

חאן דרך הבשמים - שלמות מדברית

אני אוהבת מאוד את המדבר בכלל ואת הערבה בפרט. יש משהו באיזור הערבה שהוא לגמרי איזור חיוג שונה. הכל נכנס לקצב אחר. המרחבים מרחיבים את הנשמה, מזג האוויר מושלם בחורף והאנשים יותר מחייכים.

כשנפתחו צימרים חדשים בחאן דרך הבשמים, החלטתי שאני חייבת לבוא לבדוק. ומתי יותר מושלם מאשר בחנוכה, שניה לפני הסגר השלישי?

אז הגענו, התאהבנו ולא רצינו לחזור.

הגענו ל2 לילות לערבה אחרי לילה כייפי ומפתיע בערד, מה שהפך את החופשה למושלמת. אפשר לקרוא על הטיול בערד בפוסט טיול בערד עם ילדים.

אפשר לקרוא על הערבה גם בפוסט על החופשה הקסומה שלנו בימי מדבר.

מוזמנים לראות תמונות וסרטונים מהסופ"ש ממש כאן בהיילייט של אינסטגרם השפירית.

צימר חאן דרך הבשמים
כיף גדול, עכשיו איך חוזרים מפה הביתה?? חאן דרך הבשמים, צופר.

חאן דרך הבשמים- המתחם

חאן דרך הבשמים זהו חאן רחב ידיים שהוקם לפני יותר 15 שנה בישוב צופר שבערבה. החאן מוקף במרחבים מדבריים מרהיבים ומהווה בסיס מצוין למלא טיולים בסביבה. בחאן יש מגוון אפשרויות לינה. החל מאוהלים גדולים שמתאימים למספר משפחות, חושות משפחתיות, אזור להקמת אוהלים פרטיים ובשנה האחרונה נבנו 5 צימרים חדשים, גם הם אל מול הנוף.

בחאן יש אזור מרכזי בו מגישים ארוחות בוקר וארוחות ערב (למי שמעוניין). הארוחות מוגשות בישיבה נמוכה על מחצלות וסביב שולחנות נמוכים, הילדים עפו על זה. אנחנו אכלנו רק ארוחת בוקר והיא הייתה מצוינת. טרי וטעים.

ליד האזור המרכזי יש גם חווה חמודה של גמלים ועיזים. הילדים נכנסו לתת להם אוכל וככה היה לנו שקט בארוחת הבוקר ויכולנו לשתות קפה בעודו הוא חם  ( :

אחד הפינוקים של החאן זו הבריכה עם המים התרמיים. יש בריכה אחת גדולה, שממלאים בקיץ ויש בריכה מקורה עם מים חמימים שניתן להשתמש בה בחורף. תענוג גדול, במיוחד באזור הערבה.

חאן דרך הבשמים
חאן מרכזי בו מוגשת ארוחת הבוקר. חאן דרך הבשמים, צופר.
חוות גמלים ועיזים הילדים נהנו להאכיל. חאן דרך הבשמים, צופר
צימר חאן דרך הבשמים
מגוון אפשרויות לינה. חושות משפחתיות, חאן גדול או צימרים מפנקים. חאן דרך הבשמים, צופר

חאן דרך הבשמים - הצימר

הפעם התחשק לנו להתפנק ובחרנו ללון באחד מחמשת הצימרים החדשים שנבנו במתחם. ידעתי מראש על השכשוכית המחוממת אבל לא סיפרתי לילדים כי לא רציתי שיתאכזבו. תיארתי לעצמי איזו שלולית פושרת שמקסימום הילדים יהנו להשפריץ בה מים. לא תיארתי לעצמי כמה מפנקת היא תהיה. מדובר בהוט טאב רחב ידיים, מחומם ונקי בו רבצנו מבוגרים וילדים כאחד מביטים בשקיעה המדברית המהפנטת.

חאן דרך הבשמים
הוט טאב מול שקיעה מהפנטת. חאן דרך הבשמים, צופר
צימר בערבה עם ילדים
שעות של כיף. בוקר, צהריים וערב. חאן דרך הבשמים, צופר

מעבר לפינוק ההיסטרי הזה, הצימר שקיבל את פנינו היה חדש, מוקפד, נקי ומדיף ניחוחות של כביסה. המיטה הזוגית הייתה רחבה ונוחה עם מצעים לבנים מפנקים והמזרונות של הילדים היו נוחים. היה בצימר גם מטבחון קטן עם סט כלים ל5 נפשות.

צימר חאן דרך הבשמים

לצימר יש מרפסת רחבת ידיים אל מול הנוף עם מטבחון חיצוני ועמדת מנגל. במרפסת אכלנו את ארוחת הערב. וכמוזכר למעלה, ארוחת בוקר אכלנו בחאן המרכזי.

מדבר, מדורה וחברים. חאן דרך הבשמים, צופר
צימר בערבה עם ילדים
שקיעה מהפנטת. חאן דרך הבשמים, צופר

החסרון היחידי והמרכזי שמצאתי בצימר הוא שמדובר בחלל אחד יחסית קטן. כלומר, למשפחה מדובר בחלל אחד, לא גדול בו כולם ישנים יחד. קצת ביאס אבל כאמור, היתרונות עולים לגמרי על החסרונות וכבר הזמנו חופשה נוספת לחנוכה הבא.

חאן דרך הבשמים - מה אוכלים?

אני חייבת להודות שמבחינה קולינרית, הערבה לוקה בחסר. היינו לא מעט פעמים בערבה וניסינו כבר את כל האפשרויות באזור. להלן הממצאים:

• גן ירק- פינה חמודה וירוקה לאכול ארוחת בוקר אורגנית בלב חממה טרופית. חמוד , טיפה יקר מדי בשביל החוויה לטעמנו.
  • הגמלייה- אוכל מזרח תיכוני שמוגש בישיבה נמוכה בסגנון בדואי. פשוט וטעים.
  • אילת- תלוי לכמה זמן מגיעים לאזור הערבה. אם מתארחים יותר מ2 לילות, ממש ממליצה לקפוץ לאזור אילת ולבקר בפארק תמנע או כל מסלול אחר סביבה ואז לקפוץ לאכול ארוחת ערב באילת על שלל האופציות הקולינריות שלה.
  • מעדנייה route 90 מעדנייה  שנמצאת בסמוך למסעדת אורסולה ומציעה כריכים משובחים ועוד כמה מנות משתנות. אווירה טובה ואוכל טעים.
  • פרם אורסולה– מסעדה כפרית במושב צוקים. הפעם התנסינו במסעדה הזו ומרוב שנהננו חזרנו פעמיים. זו האופציה המובילה בעיני.

חאן דרך הבשמים- מסלולי הליכה בערבה

נחל תמר

מדובר במסלול שהיה מדויק עבורנו- קצר, אתגרי במידה ויפיפה. חשוב לדעת שהוא אינו מעגלי ויש לדאוג להקפצת רכב.

נקודת התחלה: פונים שמאלה מצומת הערבה לכביש 25 ועוצרים בנקודת התצפית הראשונה.

נקודת סיום: תחנת הדלק על כביש 90, 600 מטר דרומית לצומת הערבה. (זוהי גם הנקודה להשאיר בה רכב למי שרוצה לעשות מסלול מעגלי הכולל את נחל צפית)

תוואי מסלול: המסלול ממש לא קשה פיזית אם כי מאתגר בגלל הסולמות. חלק קטן מהמסלול בירידה תלולה ואז יש עוד הליכה שטוחה עד לנקודת הסיום. המסלול לא מתאים לבעלי פחד גבהים שכן יש בו 3-4 סולמות מאוד גבוהים. הלכנו את המסלול עם בן 3 בהשגחה צמודה והוא צלח את האתגר בהנאה.

אם רוצים לאתגר קצת יותר לילדים טיפה יותר גדולים (גיל 6 ואילך) ניתן להפוך את המסלול למעגלי אם עושים את נחל תמר- צפית. יוצאים מתחנת הדלק דרומה 10 דק' ואז פנייה ימינה לכיוון קניון נחל תמר. שם נכנס לנחל ונעלה את כל הסולמות של נחל תמר. בתום העלייה המאתגרת יש חיבור שבילים ירוק-כחול.  יש לבחור בשביל הכחול לכיוון נחל צפית. הולכים כחצי שעה ואז מגיעים לירידה בנחל צפית. שם יש לבחור בשביל השחור המוביל לירידה. מהירידה יש הליכה של עוד כ20 דקות לרכב. מושלם!!! מחכה כבר לעשות את המסלול המלא.

מסלול מומלץ בערבה עם ילדים
נופים מדבריים משגעים במסלול קליל וכיף. נחל תמר
מסלול הליכה מומלץ עם ילדים בערבה
אמנם קל אבל מאתגר במידה. לא לבעלי פחד גבהים. נחל תמר
מסלול הליכה מומלץ בערבה
נופים משגעים, הליכה קצרה ומאתגרת. נחל תמר

מסלולי הליכה נוספים בערבה

יש באמת הרבה אפשרויות למסלולי הליכה באזור. להלן אפשרויות נוספות:
  • איזור צופר הוא מרחק של שעה מפארק תמנע המהמם ועוד קצת עד לאילת. סביב אילת יש מסלולים מדהימים. כדאי לקרוא המלצות בטיול החורף שעשינו באילת.
  • נחל ברק– מסלול מאתגר עם סולמות וחבלים שאני מחכה לעשות כבר מלא זמן. איך שנועם יהיה בן 5 אנחנו נעשה אותו.
  • קניון עדה– עשינו את המסלול לפני כשנתיים והיה מושלם. קליל, יפה, מגוון ועם נוף קניוני מדברי מהמם. מומלץ.
  • נחל מסור והר מסור– להליכה יש 2 חלקים. חלק אחד של הליכה בתוך נקיק מקסים עם קצת סולמות. חלק שני עליה על מעוק תלול לכיוון הר מסור, פחות מתאים עם ילדים. אנחנו עשינו את המסלול לפני שנתיים והלכנו הלוך חזור בחלקו שבתוך הנקיק ללא העלייה אל המעוק. היה מקסים.
  • נחל גוב- מסלול נהדר עם ילדים!  כדאי לקרוא תיאור מדויק למסלול בפוסט חופשה בימי מדבר (צוקים).

חאן דרך הבשמים- אטרקציות בסביבה

• פעימות מדבר– מסלול ברכבים אקולוגיים במדבר. לא עשינו אבל נשמע מקסים.
  • סדנת שוקולד אצל שוקוליטלי – הפעם קבענו וברגע האחרון ביטלנו, כי לא הספקנו. טלי נשמעת ממש מתוקה ושמעתי המלצות טובות.
  • חוות האנטילופות– היינו במקום הזה כבר אינספור פעמים, רובן כשישנו בחוות האנטילופות. מדובר במקום חביב שכולל ספארי קצר לראות חיות מדבר והסברים. חמוד.
  • מדבר בריחה– היינו אמורים לעשות הפעם אבל התעצלנו והחלטנו להשאר בשכשוכית. נשמע כמו מצא את המטמון ברחבי המדבר. שמעתי שחמוד.
  • מרכז ויידור– טרם ביקרתי אבל שמעתי שמקסים. נראה לי כמוה עצירה נעימה וממוזגת במרכז שמספק חלון הצצה לערבה והחיים בה.
  • טיול ג'יפ מודרך בשמורת שיזף- ניתן לקרוא על החוויה המופלאה שלנו בפוסט חופשה בימי מדבר (צוקים).

חאן דרך הבשמים - סיכום

זו היתה אחת החופשות הכייפיות והמפתיעות שלנו לשנת 2020. נכון, לא שנה מהמוצלחות אבל היו גם הפתעות טובות. משהו במרחבי המדבר והאוויר היבש משרה עלינו תמיד רוגע וכיף. הערבה שופעת מסלולים, קרובה כשעה לאילת או ים המלח וקסומה ביותר במיוחד בחודשי החורף.  מחכה כבר לבקר שוב בערבה…

לטיולים מעניינים ,מקומות לינה שווים שאנחנו פוגשים בדרך וחפירות שוטפות,  ממש כדאי לעקוב אחרי באינסטגרם השפירית

כדאי גם להכיר ולתת קפיצה לקהילה השווה שלי בפייסבוק "ילדים מטיילים".

מחכה לכם!

לפוסט הזה יש 8 תגובות

1. נראה ממש שווה ומקסים! אני מתה על הערבה. מבחינת המלצות קולינריות כתבתי המלצות בפוסט על חופשה בערבה בעין יהב. יש שם כמה המלצות שוות ! לפעם הבאה

1. ברור! תודה… תהיה פעם הבאה בקרוב

2. נראה מושלם רינתי! תמיד מביאה חשק לטייל..

1. תודה אהובה! פעם הבאה את מצטרפת!

3. מהמם כל כך! אין על הערבה, באמת אזור שנותן תחושה אחרת לגמרי.
    עשית לי חשק לחזור לשם כבר בקרוב 🙂

4. נראה מקסים, והאמת, יכול להיות רומנטי…

1. ברור שרומנטי. זה יותר רומנטי ממשפחתי אבל מספק אופציה גם למשפחות שמחפשות בידו, שקט ופינוקים

5. פוסט מצויין רואים שנהנת ובא לי גם!