השפירית מטיילת -חוויות למשפחות בארץ ובחו"ל
הונג קונג- פרטים כלליים

טיול בהונג קונג- פרטים כלליים

בשנה האחרונה (2019) הייתי פעמיים בהונג קונג, והתאהבתי לחלוטין. אפשר לקרוא על המסלול שלי בהונג קונג וגם מקאו. אחרי שחזרתי, מרוב שהתאהבתי כבר הכנתי תוכנית בהונג קונג לביקור הבא עם הילדים. אך לפני הכל, כדאי לדעת קצת פרטים כלליים.

היסטוריה של הונג קונג

הונג קונג זהו אחד מ2 אזורים מנהלתיים מיוחדים שיש בסין (השני הוא מקאו). במאה ה19 , סירבה סין לאפשר לבריטים לסחור באופיום באזור הונג קונג. עקב כך, התחוללו 2 מלחמות שכונו "מלחמות האופיום" בהן בריטניה ניצחה את סין וסיפחה לעצמה את הונג קונג והטריטוריות החדשות. תחת שלטון בריטניה, הונג קונג שגשגה ופרחה. הנמל שלה הפך למרכז הסחר הבריטי במזרח הרחוק ודרכו עברו סחורות רבות בדרכם למערב. חברות רב לאומיות רבות מיקמו בה את המטות שלהם למזרח הרחוק וכך היא הפכה למרכז בנקאות וביטוח. הבורסה של הונג קונג היא אחת המרכזיות במזרח הרחוק. הונג קונג הייתה קולוניה בריטית עד 1997 , אז הוחזרה לבעלות סין במסגרת המדיניות "מדינה אחת שתי שיטות". הכוונה היא, שלעומת סין הקומוניסטית, בה יש ממשל ומערכת משפט משלה, בהונג קונג הקפיטליסטית תישמר שיטת הממשל הדמוקרטית. בשיטה זו מערכת משפט ומכס אחרים כאשר אפילו עדיין נוהגים בה בצד שמאל, שאריות הממשל הבריטי. למרות כל זאת, סין לאורך הזמן מנסה "לנגוס" בדמוקרטיה של הונג קונג ומנסה לקרב אותה אליה מבחינת החוקים והממשל. בפעם האחרונה שהייתי בהונג קונג, נקלענו להפגנה העצומה על כך שסין דורשת להכניס לחוק בהונג קונג את חוק ההסגרה הסיני. בקיצור, נושא מרתק וכואב כאחד ששקעתי בקריאה עמוקה עליו כשחזרתי הביתה.

טיול בהונג קונג
מחאת המקומיים נגד חוק ההסגרה- יוני 2019

שדה התעופה בהונג קונג

 להונג קונג יש שדה תעופה עצום בגודלו והממוקם באי לנטאו. הונג קונג מהווה שער כניסה להרבה מדינות במזרח הרחוק. אפשר לשלב טיול של כמה ימים בעיר בדרך הלוך או חזור מטיול ארוך יותר במזרח (כגון תאילנד, ויאטנם וכו'). חברת התעופה ההונג קונגית הינה Cathay Pacific הנחשבת מהטובות בעולם, מוציאה טיסות ישירות מישראל כמעט כל יום.

טיול בהונג קונג- ויזה ומטבע

 לפני שמתכננים טיול בהונג קונג, כדאי לדעת שלישראלים בהונג קונג אין צורך בויזה (בניגוד לסין) והמטבע הוא דולר הונג קונגי.  דולר הונג קונגי אחד (1HKD)  שווה לכ0.45 שקלים. אני בחרתי להמיר דולרים לדולר הונקונגי בשדה התעופה בהונג קונג.

טיול בהונג קונג- גאוגרפיה

הונג קונג כוללת בסה"כ 236 איים קטנים כאשר המרכזים הם:

  • האי לנטאו הגדול ביותר אך הכי ירוק והכי פחות צפוף  אשר כולל בין היתר את שדה התעופה, דיסנילנד והרכבל לביג בודהה.
  • האי המרכזי הונג קונג  בעל האופי האורבני המודרני הכולל את סוהו עם הפאבים הנחמדים, ואת אזורי הסחר הגדולים והצפופים ,הדרגנוע הגדול בעולם,  את תצפית ויקטוריה פיק, האושן פארק ואילו בדרום האי אף יש את הטרק של גב הדרקון , סטנלי מרקט ועוד.
  • חצי האי קאולון- הצפוף והדחוס, השוקק שווקים מכל הסוגים בעל אופי יותר סיני מסורתי.
  • האי לאמה- נמצא מדרום לאי הונג קונג, אי ירוק ופסטורלי עם חופי רחצה נקיים ונעימים.
  • הטריטריות החדשות- צפון האי קאולון עד האזור מדרום לנהר סאם צ'אן המשמש כגבול בין הונג קונג לבין סין. אזור זה נחשב הריאה הירוקה של הונג קונג וכולל מסלולי הליכה ואף אופניים רבים. לצערי טרם ביקרתי באזור מרתק זה.

מזג האוויר בהונג קונג

להונג קונג אקלים סאב-טרופי  עם עונת טייפונים הנמשכת ממאי ועד לנובמבר. האביב, הנמשך ממרץ עד מאי, הינו חם וגשום בתקופה זו החום והלחות מתחילים לעלות.  כשמתכננים טיול בהונג קונג, כדאי לכוון לבקר בה בסתו, הנמשך מספטמבר עד דצמבר. בתקופה זו, מזג האוויר הינו חם ויבש ובימים הבהירים תוכלו ליהנות מתצפית מעולה על הנוף. מטבע הדברים זוהי גם התקופה היקרה והעמוסה ביותר בעיר ומחירי המלונות עולים. יכולה להעיד מניסיוני משני ביקורים בעיר, שבמרץ מזג האוויר היה יחסית אביך אך יציב ואילו ביולי חוויתי ב4 ימים את כל עונות השנה. חייבת עוד להוסיף שמזג האוויר לא גרע מההנאה מהעיר ובשני הביקורים היה לי חם ולח. 

טיול בהונג קונג-לינה

השמועה נכונה, מחירי הלינה ובכלל הנדל"ן בעיר  יחסית יקרים.  אבל, כיאה לעיר מערבית ותוססת שכזו יש מגוון רחב של מקומות לינה, החל מאכסניות ועד מלונות פאר. כמו כן, היות והמטרו בעיר כל כך נוח ושימושי , הקרבה לתחנת רכבת מהווה שיקול מרכזי בבחירת מקום לינה. ברוב הטיפים שקראתי לפני שהחלטתי היכן ללון המליצו לישון באזור חצי האי קאולון. לאחר התלבטות החלטתי לישון דווקא באי לנטאו כיוון שהיה חשובה לי הקרבה לשדה התעופה. יכולה להעיד לאחר הביקור בעיר, שכשאחזור שוב לטיול בהונג קונג עם משפחתי , אחליט לישון שוב בלנטאו. העיר הונג קונג תוססת ומדליקה אך יכולה גם להיות מעייפת והיה לי מאוד נעים בערב לחזור למלון רגוע ושקט באי הירוק והמקסים הזה. כמו כן, יש לא מעט אטרקציות לעשות על האי הזה כך שהוא לא הרגיש לי מנותק מהטיול או מהעיר. מי שכן חשוב לו בילויים בערב ואווירה יותר שוקקת שיבחר לישון בקאולון או באזור המרכזי של האי הונג קונג.  המקומות בהן ישנתי

  •  Auberge Discovery Bay Hong Kong(ניתן להציץ כאןמלון קצת מרוחק במיקומו (אך מאוד קרוב לדיסנילנד למי שרלוונטי) ונמצא במפרץ פרטי. כדי להגיע  למלון משדה התעופה צריך לקחת מונית כחולה או אוטובוס קו DB02A. החדרים מאוד מרווחים ועם נוף פשוט משגע לאוקיינוס. ארוחת בוקר טובה (יחסית לסטנדרט סיני) . יש שאטל חינמי כל היום  שלוקח הלוך חזור מתחנת המטרו הקרובה. בסה"כ מלון מקסים ומרווח אך עם חסרון מרכזי בשל המרחק.
  •    Novotel city gate – (ניתן להציץ כאן) מלון מרווח (חדרים יותר קטנים משל המלון הקודם אך עדיין נעימים ומרווחים) במיקום פשוט מצוין. נמצא  במרחק הליכה קצר מתחנת המטרו טונג צ'ונג (Tung Chung MTR) ומהרכבל המוביל אל הביג בודהה (Ngong Ping 360). . כמו כן יש חיבור ישיר בינו לבין האאוטלט Citygate Outlet. יש שאטל חינמי בין המלון לשדה התעופה וההגעה אליו מאוד נוחה. מומלץ מאוד.

תחבורה בהונג קונג

עוד לא הייתי במקום עם תשתית תחבורה כל כך נוחה ויעילה כמו בהונג קונג. יש להרבה מדינות מה ללמוד ממנה וזה פשוט תענוג להתנייד ולהתמצא בקלות בעיר הזאת. דבר ראשון שיש לעשות בהגעה להונג קונג, זה לקנות את כרטיס האוקטופוס. זהו כרטיס אלקטרוני שעולה 50 דולר הונג קונגי (לפיקדון בלבד)  ואז ניתן להטעין אותו בכמה כסף שרוצים. ניתן להשתמש בכרטיס  במגוון אמצעי תחבורה ציבורית לרבות אוטובוסים, מעבורות וכמובן מטרו. כמו כן, ניתן להשתמש בו במכונות, 7/11, מקדונלדס, סטארבקס, חניות, טלפונים ציבוריים ועוד.  הכרטיס מאוד נוח, יעיל וחוסך התעסקות מעצבנת עם כסף קטן במטרו. היות ומשתמשים הרבה בתחבורה ציבורית בהונג קונג, חובה לרכוש את הכרטיס הזה. בתום השימוש מחזירים אותו ומקבלים את כסף הפקדון והכסף שנשאר עליו בחזרה.

טיול בהונג קונג- הליכה

כמה שמערכת התחבורה בעיר מרושתת היטב ונוחה עדיין יש הליכה רבה וממושכת בעיר ובמעברים. לא מתאים למי שמתקשה בהליכה.

טיול בהונג קונג- תחושת בטחון

הונג קונג זה אחד המקומות בהם הרגשתי הכי נוח ובטוח להסתובב לבד. היא מאוד מאוד נוחה, אנשים מאוד נחמדים ותמיד ששים לעזור בכל שאלה, גם אם לא לגמרי מבינים אנגלית. לרגע לא הרגשתי לא בנוח אפילו בשעות ערב מאוחרות ולרגע לא חששתי שיכייסו אותי או שלא יהיו הוגנים כלפיי. (מה שאני לא יכולה לומר אפילו על ערים באירופה).

טיול בהונג קונג- הנחות

 כדאי מאוד להכיר את אתר Klook המקנה הנחות לרבות מהאטרקציות באזור כגון: הרכבל לביג בודהה, דייסנילנד, אושן פארק ועוד. חשוב לציין כי לאתר יש מכסת כרטיסים כל יום ולכן אם את יודעים מראש שאתם רוצים להגיע לאתר מסוים , כדאי לקנות מראש כרטיסים מוזלים אחרת אם תחכו לאותו יום רוב הסיכויים שלא ישארו לכם כרטיסים בתעריף מוזל (כמו שקרה לי לדוגמה עם האושן פארק).

טיול בהונג קונג- כדאי?

כל כך כדאי! טיול בהונג קונג כל כך מומלץ, לזוגות, משפחות ובשל תחושת הבטחון הגבוהה, גם ליחידם. יש ם הכל מהכל וכל אחד יכול למצוא שם ריגוש אחר. זה היה אחד הטיולים שנחקקו לי בראש ובלב. אפשר להציץ בפוסט שכתבתי על טיול בהונג קונג עם הילדים או אפילו לקפוץ יחד איתי למקאו. כמו כן, איריס מבלוג "עד הטיול הבא" כתבה על החוויות שלה בהונג קונג עם מתבגרים וגם אני למדתי כמה דברים חדשים. תהנו!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט