השפירית מטיילת -חוויות למשפחות בארץ ובחו"ל
שאמוני – היהלום שבכתר האלפים הצרפתיים

שאמוני עם ילדים

כששמעתי לראשונה את המילה "שאמוני" חשבתי שמדובר בפטרייה צרפתית נדירה שגדלה בהרים רחוקים. מה רבה הייתה הפתעתי כשגיליתי שלא טעיתי בהרבה… מדובר בעיירת עשירים צרפתית ומפונפנת,  אי שם למרגלות המון בלאן, הלא הוא ההר עם הכתר הלבן, מלך מלכי האלפים הצרפתיים. חשקה נפשנו ,באוגוסט ההביל של 2019 , באוויר הרים צלול והחלטנו לצאת ולבדוק על מה המהומה. כך יצאנו כל המשפחה (שלושה ילדים שובבים בני 8,6 ו1.9) לגלות את עצמנו מחדש באלפים הצרפתיים. בילינו 8 לילות בשאמוני (ועוד 5 לילות באנסי).

אז מה המסקנה? האם שאמוני אכן כזו יפיפיה? האם היא מתאימה עם ילדים? על מה כולם מדברים?

ובכן, לא סתם האף של שאמוני מורם גבוה מפשוטי העם. זוהי אכן עיירה מתוקה ומטופחת, כשגולת הכותרת שלה, אלו ההרים מסביבה שמספקים תפאורה מרהיבה שומטת לסתות. היא מתאימה לטיול כוכב, כשעיקר האטרקציות סביבה קשורות לטבע ורכבלים. נהנינו מאוד מהטבע המרהיב, הגיוון במסלולי ההליכה ומביקור בבולונז'רי כל בוקר.

איך מגיעים לשאמוני?

שאמוני היא עיירה שנמצאת למרגלות האלפים בצדם הצרפתי. היא נמצאת על הגבול עם שוויץ ואיטליה. ניתן להגיע לשאמוני על ידי נחיתה בג'נבה (האופציה הקרובה ביותר), ליון או מילאנו (ולשלב טיול באיטליה).

אנחנו בחרנו באופציה הראשונה. נחתנו בג'נבה ומשם השכרנו רכב ונסענו ישר לשאמוני. מרחק של כשעה וחצי נסיעה. חשוב לומר כי לג'נבה יש צד צרפתי וצד שוויצרי. השכרת הרכב בצד הצרפתי זולה יותר, אך יש לזכור גם להחזיר את הרכבה בצד הצרפתי. בדוכן השכרת הרכב ביקשנו כתובת מדויקת של מיקום החזרת הרכב בצד הצרפתי ונסענו ע"פ וויז. לא נתקלנו בבעיות מיוחדות.

עלויות

אזור האלפים הצרפתים הוא אזור יקר בכלל ובשאמוני בפרט. הכל יותר יקר בשאמוני. הלינה, האוכל, הרכבלים והאטרקציות. כמובן שככל שמתרחקים משאמוני העלויות קטנות אך זמן הנסיעה גדל לאטרקציות סביב שאמוני. אנחנו בחרנו ללון 8 לילות בעיירה Les Houtches  הממוקמת כ7 דקות נסיעה משאמוני. עבורנו המיקום היה מושלם והנסיעות רוב הזמן היו קצרות. חייבת להוסיף שעד כה, מדובר בטיול הכי יקר שעשינו.

לינה

כמו שכבר הזכרתי, הלינה באזור שאמוני עם ילדים לא זולה. היה לנו חשוב מקום עם מרחב נעים לילדים להתרוצץ ומיקום נוח לנסיעות, אבל בלי לקרוע את הכיס . לבסוף בחרנו לישון בדירת AirBNB  בעיירה  Les Houtches . בהתחלה נבהלנו לנוכח גודל הדירה. הדירה הייתה כ40 מ"ר עם חדר שינה וסלון קטנטן. אבל, הבחוץ שלה פיצה על הכל. מרחב יפיפה עם פינת משחקים וג'קוזי מפנק אל מול נוף משגע. ארגנו קצת מחדש את הדירה ובסוף בילינו בה שבוע כייפי כאשר בסוף כל יום הילדים ממש חיכו לחזור לדירה. ממליצה על הדירה עם עד 2 ילדים. 8 לילות עלו כ3600 ש"ח. בונוס: הדירה נמצאת 2 דקות הליכה מאגם קטן ונחמד שעברנו על פניו כל בוקר בדרך לבולונז'רי האהוב עלינו.

במידה ומתחשק לכם להתקרב לעיר האלגנטית שאמוני, ממליצה להכנס למלונות מומלצים בשאמוני, ניתן למצוא שם מגוון מלונות מומלצים בשלל מחירים.

להלן כמה המלצות שוות ללינה בשאמוני:

מלון דירות חדש, מצוחצח סופר ידידותי עם ילדים.

מלון ספא מפנק בלוקיישן מצוין ובריכה מחוממת

ערפילי בוקר באגם הקסום ליד הדירה בLes Houtches
איזה כיף באגטים טריים כל בוקר

סקי פס- שאמוני

אחד הדרכים להוזיל את עלויות הטיול היא לרכוש סקי פס לרכבלים באזור שאמוני. סקי פס משמעו עליה בלתי מוגבלת לרכבלים באזור ביום אחד. ניתן לרכוש סקי פס ליומיים או שלושה ויש להחליט האם רוצים את הימים מופרדים או צמודים. אנחנו החלטנו לא לרכוש את הסקי פס ולשלם פר רכבל שנרצה לעלות. לא תכננו לעלות על יותר משלושה רכבלים וגם לא ידענו באיזה ימים נרצה. כמו כן, היינו עם ילד קטן מגיל 4, שאסור לו לעלות לפסגת המון בלאן , שזהו הרכבל היקר (והעמוס) ביותר. חייבת לציין שיש שלל מסלולי הליכה באזור, היה לנו קשה לבחור. הכל יפיפה וקסום. בהמשך אפרט על שלושת הרכבלים שבחרנו לעשות.

שאמוני עם ילדים- מסלולים ואטרקציות

לפני הנסיעה הכנתי "בנק" אטרקציות ומסלולים. כל יום בנינו את המסלול של היום למחרת. הספקנו בין אטרקציה אחת ל2 אטרקציות ביום. ניסינו לגוון לנו את הימים ולא לעלות לרכבלים יום אחרי יום. בימים שהיה צפוי גשם התאמנו את התוכניות. הטיול היה מגוון  ורובו נסב סביב הטבע. אני אשתמש הרבה במילים "מרהיב"  ו"יפיפה", אני מקווה שתבינו את הקטע . אז מה היה לנו?

פארק האיילים Merlet

פארק האיילים נמצא בעיירה Les houtches, ממש 5 דקות משאמוני.מדובר על פארק יפיפה בו פזורות חיות שונות בדגש על איילים (למרות שפגשנו גם כמה ברווזים). ללא ספק, גולת הכותרת של הפארק היא הנוף המרהיב שנשקף ממנו והוא מתאים לבילוי רגוע של 2-3 שעות. יש בו כמה מסלולים חמודים על רקע הנוף שבדרך פוגשים את החיות השונות. חייבת לציין שהנוף המרהיב שנשקף ממנו זה הנוף שיש בכל האזור, שמתרגלים אליו אחרי כמה ימים. לכן חשוב לבקר את הביקור בפארק יחסית בהתחלה כדי לא להתאכזב. אנחנו בחרנו לבלות בו ביומינו הראשון וזו הייתה התחלה מוצלחת. כדאי לדעת: הפארק נמצא במעלה הר. רצוי להתקרב לחנייה העליונה ביותר (P1)  ולראות אולי יש לכם מזל ויש חניה. גם אם לא , כדאי להוריד את הילדים והפקלאות למעלה, לחנות למטה ולתפוס את השאטל שמעלה אל הפארק.

קטנצ'יק גם פה מצא טרקטור פארק האיילים Merlet
מסלול בשאמוני עם ילדים
ככה קרוב הגענו לאייל - פארק האיילים Merlet
לא ניתן לתאר את הנוף במילים - פארק האיילים Merlet
אפילו לברווזים גאווה צרפתית! פארק האיילים Merlet

אגם פאסי ( Lac De Passy)

אגם פאסי זהו אגום צלול ויפיפה שנמצא כעשרים דקות משאמוני. הוא מתאים כבילוי יום רגוע או אחר צהריים של כיף. כמובן שמחייב מזג אוויר חם עד נעים. אפשר לרבוץ על גדות האגם ולעשות פיקניק או להשתולל במתקני ווייפ אאוט במרכז האגם. ליד האגם יש אפשרות לעשות קארטינג (תענוג קצר מדי שעלה יותר מדי), מסלול גולף ואפילו פארק חבלים חמוד.

אני לא העזתי לטבול את הרגליים- אגם פאסי
קארטינג מהנה (אך יקר למדי)- אגם פאסי
גילי הייתה מבסוטה- קארטינג אגם פאסי

סכר אמוסון (Emosson Dam)

סכר יפיפה שנמצא בצד השוויצרי. אל הסכר ניתן להגיע בשתי דרכים:

דרך ראשונה: זוהי הדרך החוויתית אך יקרה מאוד. עולים אל הסכר עם 3 רכבות. הראשונה היא בעלת שיפוע של כמעט 90 מעלות, השניה זו מעין רכבת ילדים שנוסעת על צלע ההר אל מול נוף חלומי והשלישית היא מעין רכבל סגור. בתחנה הראשונה אפשר ללכת כמה דקות (לפני שתופסים את הרכבת השניה) ולגלות מעין פינת יצירה אקולוגית מקסימה לילדים. שם נתקענו לנו כשעה. למרות שמחיר הרכבות יקר מאוד , זה מכניס ליום הזה חוויה נוספת ולכן אני ממליצה עם ילדים קטנים.

דרך שניה: להגיע עם הרכב ממש עד הסכר עצמו ולטייל עליו. אמנם היא בחינם אך פחות חוויתית. זוהי דרך שמאימה עם ילדים בוגרים יותר ולמי שרוצה לעבור בסכר על הדרך.

כשמגיעים לסכר באמת שנעתקת הנשימה מרוב היופי. אפשר לצאת משם לשלל מסלולים אבל אנחנו כבר התעייפנו והסתפקנו בפיקניק על האגם. הבילוי עד לסכר וחזרה היה כמעט יום שלם, הגענו חזרה לשאמוני בארבע אחר הצהריים. זה היה יום פשוט נהדר.

פינת יצירה אקולוגית קסומה בדרכנו אל סכר אמוסון
רכבת קטנה בהר- בדרכנו לסכר אמוסון
סכר אמוסון- יש מקומות בהן מתחדדת אפסיות האדם. מרהיב

פארק שעשועים בשאמוני

ממש בכניסה לשאמוני (ליד התחנה של הרכבת האדומה) , יש פארק שעשועים קטן בשאמוני (אי אפשר לפספס). יש שם מתקנים קטנים לילדים, קפיטריה ומגלשת הרים נחמדה. חשבנו שיהיה נחמד לילדים להשתולל שם קצת אחרי יום טיול ולכן, לצערנו, חזרנו לשם פעמיים. החוויה שלנו לא הייתה טובה. הפארק עמוס לעייפה (באוגוסט), לא זול ולא מאוד אטרקטיבי. עמדנו חצי שעה בתור למגלשת ההרים שהייתה קצרה מדי וכל שאר המתקנים היו מיושנים והרגישו קצת כמו משנות ה80. בקיצור, אם יש עומס, ממש לא ממליצה. אם ריק ונעים, אולי יהיה נחמד לילדים לשעה שעתיים.

שמורת קרקס המפלים cirque fer de cheval

וואו, וואו ועוד פעם וואו. אחד המקומות המרהיבים. מדובר בשמורה ,יחסית רחוקה (שעה ועשרים נסיעה משאמוני), מוקפת בהרים עם מפלים שיש בה שלל של הליכות מסביבה. לצערנו, הגענו לשמורה על הדרך לאנסי ולא הקדשנו לה את הזמן הראוי. כדאי מאוד להגיע לשמורה בבוקר ולתת לה את הכבוד והזמן המגיעים לה ולכל האזור, היא בהחלט ראויה לכך.  לא הספקנו לסיים את המסלול המומלץ- Le Fond De La Combe. כמו כן, ליד השמורה יש מפל שמומלץ לעבור בו בשם Cascade du Rought. בדרך חזור מהשמורה ניתן לעבור בעיירה Morillon, שם אמור להיות אגם נעים לרחצה עם פארק חבלים. כאמור, מלבד לעבור בשמורה לא הספקנו את כל הכתוב וזה הפספוס של הטיול. לא להחמיץ את השמורה ביום יפה.

מסלול אלפים צרפתיים
תמונה לא תמחיש את יופי המקום- שמורת קרקס המפלים
כמה צלול ויפה- שמורת קרקס המפלים

Paradise des praz

אני לא כל כך יודעת איך להגדיר את המקום. בינות עצים, בפאתי שאמוני, מסתתרת פינה חמודה סודית. יש בה שכשוכיות ירקרקות קרירות, מעט מתקנים לילדים ואפילו כמה סוסי פוני. המקום נחמד ביום חמים לרביצה שקטה ונעימה, מתאים לקטנטנים. לא הייתי מגיעה במיוחד אבל אם עוברים שם ומחפשים פינת שקט לפיקניק, זה המקום.

רכבל La Brevent

אמנם לא היינו ברכבל לפסגת המון בלאן ששמו הולך לפניו, אבל אני בטוחה שהרכבל הזה לא נופל ממנו . רכבל Brevent מוביל אל נוף מטורף המשקיף על פסגת המון בלאן (כלול במולטי פאס). בחרנו לעשות הליכה מהתחנה האחרונה (La Brevent) אל התחנה האמצעית (Plan Praz). לאורך כל ההליכה הבטנו אל פסגת המון בלאן החגיגית. זאת הליכה לא מאוד קשה ומדהימה ביופיה . אפילו פגשנו  בדרך כמה שלוגיות שהילדים מאוד נהנו לגעת בהן. נהננו מאוד,מומלץ ביותר.

שלוגיות בדרך למשחק La Brevent
נוף מרהיב עם הליכה נעימה La Brevent

רכבל Bellevue

יצאה השמש, לאחר יומיים גשם, והחלטנו לחפש רכבל קצת שונה. מצאנו את רכבל Bellevue  המיוחד (כלול במולטי פאס). מדובר על רכבל היוצא מהעיירה Les Houtches שמגיע לפסגת ההר שמעליה. כשמגיעים לפסגה, ניתן לתפוס רכבת נוספת אל קרחון ביונסאי (גם היא כלולה במולטי פאס). השילוב בין הרכבל לרכבת המובילה לקרחון היה מיוחד ביותר. התחנה האחרונה של הרכבת היא בקרחון ושם ניתן ללכת לכיוון הקרחון ולחזור כשמתעייפים.  משהו במסלול ובמקום הזה שבה את ליבנו. אולי זה חוסר העומס המפתיע, אולי זה שילוב כלי התחבורה או שזה אולי הענן שהתיישב על העיר מתחתינו ,שגרם לנו להרגיש באמבטיית עננים. כל כך נהננו, שבילינו על פסגת ההר עד אחר הצהריים. מומלץ ביותר! טיפ חשוב: הרכבת לקרחון יחסית עמוסה. כשמגיעים לקופות הרכבת , יש מיד להרשם לשעה שרוצים הלוך ולשעה שרוצים חזור, אחרת לא יתנו לכם לעלות על הרכבת.

אלפים צרפתים
אמבטיית עננים מרהיבה- הדרך לקרחון ביונסאי
אלפים צרפתיים
אחד הרכבלים המרהיבים- Bellevue
רכבת לאמצע ההר- קרחון ביונסאי
אלפים צרפתים
זה רק נראה קליל, התעייפנו בדרך - קרחון ביונסאי

רכבל Bossons

קראתי בכמה טיפים שמדובר ברכבל כסאות פתוח ושהוא זול ונחמד ולא כדאי לפספס. אז הלכנו לבדוק על מה מדובר. עבורנו העלייה ברכבל הזה הייתה ממש מיותרת. הוא נחמד, לא מעבר. אין מה להשוות את הנוף שנשקף ממנו לנוף ברכבלים האחרים שעשינו. מבחינתנו, עדיף לעלות ברכבל או שניים מרהיבים ולשהות בהם מאשר לרוץ בין רכבלים כדי להספיק כמה שיותר.

פארק מים Vitam

באחד הבקרים קמנו לבוקר ערפילי וקר שהרגיש שמתפתח לכיוון לא טוב. עוד היינו אופטימיים ויצאנו לאחד מסלולי ההליכה בסביבה. באיזשהו שלב, עם התקדרות השמיים והתחלת הגשם הפנמנו את העובדה שצריך למצוא מקום מקורה ועכשיו. עשינו אחורה פנה ונסענו לפארק מים Vitam השוכן ממש ליד אגם ג'נבה. לפארק יש חלק חיצוני ופנימי. הוא נקי ונעים אבל לא מאוד חם… בילינו בו כמה שעות נחמדות אבל זה לא פארק מפנק באווירת ספא כמו שהורגלנו אליהם באוסטריה. נחמד ומאוד מתאים ליום גשום.

פארק מים Aquaparc

בניגוד ליום הקודם שבו קמנו עוד אופטימים בקשר למזג אוויר, כאן קמנו ליום סוער, גשום וקר. היה ברור שצריך לשלוף את התותחים הכבדים. בחרנו לנסוע לפארק המים המטורף Aquaparc. הפארק גם הוא נמצא על אגם ג'נבה אך בצד השוויצרי ובהתאם גם המחיר. מדובר בפארק אקסטרימי מטורף עם שלל סוגים של בריכות, מגלשות, אבובים ומה לא. לנו הוא היה קצת יותר מדי… יותר מדי עמוס, יותר מדי סואן ושוקק ויותר מדי אקסטרים. כל אחד מאיתנו מצא מה לעשות ובסוף נהנינו מאוד, אבל זו לא הייתה חוויה רגועה ושקטה. לנו הספיקו לגמרי 4 שעות בפארק ויש עליהם גם תעריף מוזל. מומלץ מאוד למי שאוהב פארקי מים מוטרפים.

גן רכבות הקיטור

במסגרת אותו יום גשום וסוער, החלטנו לפני פארק המים לעבור בגן רכבות הקיטור הצמוד אליו. זהו פארק מיניאטורות המכיל דגמים של הבניינים המפורסמים בשוויץ וכן דגמי רכבות שונות הנוסעות בתוך התפאורה המיניאטורית. זהו גן קטן ומקסים. עלינו וירדנו מכל מיני רכבות קטנות עם מטריות. הקטנצ'יק שלנו היה בעננים, סוף סוף משהו במימדים שלו. הפארק מתוק ובילינו בו שעתיים נחמדות אבל ללא ספק, עדיף לבקר בו לא בגשם.

פארק הרכבות בשוויץ- כיף גם ביום גשום

נקיק gorge de diosaz

האמת, הגעתי ממש בלי ציפיות וממש הופתעתי לטובה. חשבתי, מה כבר אפשר לצפות מנקיק כשיש את כל הרכבלים המרהיבים בסביבה. אבל, זה דווקא היה שינוי מרענן וירוק. מדובר בנקיק שנמצא כ20 דקות נסיעה משאמוני. ההליכה בו נעימה וקרירה, מוקפת ביער פיות קסום וטחוב. הולכים לצד נהר שוצף קוצף ומדי פעם עוברים על גשרוני עץ. ההליכה ממש קלילה והילדים מאוד נהנו. בילינו במקום כ3 שעות. מומלץ.

מסלולי הליכה בשאמוני
הליכה לצד שצף קצף של זרימה - נקיק דיסואז
יער פיות טחוב וקריר- נקיק דיסואז
גשרי עץ מעל זרימה עוצמתית- נקיק דיסואז

מורזין

כשמדברים על האלפים הצרפתים , מתכוונים למשולש שנמצא בין העיירות שאמוני, אנסי ומורזין. היות שגם באנסי ביקרנו וכתבתי על כך פוסט שלם, החלטתי שלמורזין מגיעה לפחות פסקה. מורזין זו עיירה בלב ההרים כשעה וחצי נסיעה משאמוני. מורזין מציעה מסלולים ואטרקציות סביבה ולגמרי ראויה לטיול כוכב משלה. אנחנו חשבנו לנסוע ליום-יומיים למורזין משאמוני ובסוף התעצלנו אבל למי שיש כוח, מומלץ. אני לא ממליצה להתמקם באמצע הדרך ולנסות ולשלב הכל כיוון שזה יהיה בחזקת תפסת מרובה לא תפסת. להלן האטרקציות המובילות באזור שאני לגמרי הולכת לעשות בטיול הבא:

• אגם מונטריונד  (Montrioned)– אגם יפיפה וירקרק לרביצה. ניתן לעשות פיקניק, לשחות או אפילו לעשות טיול על סוסי פוני לידו.
  • קניון השטן (Pont Du Diable)– מסלול הליכה בנקיק שוצף אך ההליכה בו מתאפשרת רק בקבוצה.
  • Evian sweaming pool– בריכה מקסימה על גדות אגם ג'נבה. מתאימה ביום חם.
  • Aquariaz Avoriaz– פארק מים קטן ונחמד. ללא הרבה מתקנים אבל מחומם. מתאים ליום גשום.
  • טיול רכבלים במורזין– מסלול שמתחיל  בכפר העיזים Les Lindarets בשלל סוגים של רכבלים עד לפסגת  האלפי השוויצרים לעיירה הציורית Camppery . קראתי על המסלול הזה באתר התיירות LetayelBaolam ובמקום להעתיק פשוט תקראו, נשמע ממש ממש שווה.
ניתן לקרוא עוד על האזור בבלוג של Roaolam.

אטרקציות נוספות סביב שאמוני עם ילדים

כנראה שחשבתי שאני עוברת לגור בשאמוני, אחרת אני לא יכולה להסביר את כמות המסלולים והאטרקציות שהכנתי לנו ברשימה. כנראה שאנחנו צריכים לבוא לסיבוב נוסף. אלו המסלולים והאטרקציות שפשוט לא הספקנו:

• יום טיול באיטליה לפארק Gran paradiso park– הליכה למפלי Liliaz וביקור בסוף בעיר אאוסטה. חשבתי לגוון לנו בטעם ובשפה ולאכול פסטה שווה למרגלות האלפים בצד האיטלקי. אמור להיות מרהיב וכיף. שומרת לטיול הבא.
  • בריכת שחיה בשאמוני מתאים לבילוי אחר צהריים נחמד.
  • האגם הירוק Lac Vert – מתאים לפיקניק רגוע ושלו ליד שאמוני.
  • המסלול אל האגם הלבן Lac Blank – מסלול לא קל אך מרהיב ואחד המומלצים בשאמוני. יוצא מרכבל Flegere שלצערי היה סגור כשהיינו.
  • הרכבת האדומה אל מערת הקרח– בהחלט האטרקציות הפופולריות. לנו היה קצת טראומה ממערת קרח אחרת באוסטריה, אז החלטנו לוותר.
  • הרכבל למונט בלאן בהחלט הרכבל הפופולרי והעמוס ביותר. מותר לעלות לפסגת המונט בלאן רק מעל גיל 4 והאמת, לא משך אותנו לעמוד שעות בתור.
  • התחנה האמצעית של הרכבל למונט בלאן- למי שיש ילדים קטנים ובכל זאת מתעקש לעלות על הרכבל למונט בלאן, ניתן לרדת בתחנת הביניים ולעשות מסלולים. ניתן לעשות מסלול של 6 ק"מ אל הרכבת האדומה ומשם לרדת איתה למטה. לחלופין אפשר מתחנה זו לעשות מסלול קצר לאגם הכחול Lac Bleu.
  • אגם אנסי- ממליצה לישון בנפרד ליד האגם- זה מה שאנחנו עשינו. אפשר לקרוא גם על הטיול שלנו באנסי.

הרשימה באמת ממשיכה וממשיכה. יש עוד שלל מסלולים ורכבלים סביב שאמוני שיכולים לספק מסלול לחודש שלם. בסופו של דבר, עבורנו העיקר זה גיוון ולכן דאגתי לשלב גם מסלולים בטבע וגם אטרקציות ככל שניתן.

מסלולים בשאמוני
ותמונה לסיום- עוד קצת אוויר פסגות צלול של שאמוני

שאמוני עם ילדים- סיכום,

היה לנו שבוע מטריף. המון טבע, פסגות מושלגות , מסלולי הליכה וביחד משפחתי. אזור האלפים הצרפתיים מתאים לטיול כוכב ומאוד מתאים למשפחות שאוהבות טבע. מדובר בטיול יקר , במיוחד בסוף אוגוסט עם המוני הצרפתים שיוצאים גם הם לחופשה. ניתן להמשיך לקרוא על הבטן גב שעשינו באנסי, אחרי שבוע הטבע הזה בשאמוני.

לטיולים מעניינים ,מקומות לינה שווים שאנחנו פוגשים בדרך וחפירות שוטפות,  ממש כדאי לעקוב אחרי באינסטגרם השפירית

כדאי גם להכיר ולתת קפיצה לקהילה השווה שלי בפייסבוק "ילדים מטיילים".

מחכה לכם!

לפוסט הזה יש 24 תגובות

1. איזה פוסט נפלא. כל כך מפורט, שומר לי לטיול הבא

1. כיף לשמוע שהצלחתי להועיל…. תעדכן אחרי הטיול ברשמים

2. תענוג של תמונות והמון מידע מפורט ומעולה. איזה טבע, אילו נופים והפארק האקולוגי נשמע לי מעניין מאד.

1. תודה רחלי, זה בהחלט אחד המקומות המרהיבים שביקרנו בהם… אין המון סצנה אורבנית אבל היא בהחלט מנצחת בגזרת הנוף…

3. כתבה מקסימה! אני מכירה את שאמוני כעיירת סקי חורפית, כיף לראות אותה דרך העיניים שלך. נראה מקום מופלא לבילוי משפחתי.

1. תודה רבה! שאמוני בהחלט מופלאה לבילוי משפחתי בטבע מרהיב. עכשיו צריך לנסות אותה גם בסקי (:

4. פוסט מלא בערך וידע לקוראים ולמי שמתכוון להגיע לאלפים הצרפתיים!!!!

1. תודה רבה מיכל! איזה כיף לשמוע… מאוד אשמח שזה יעזור למישהו!

5. מדהים! בהחלט הוספתי לרשימת היעדים שלנו לקיץ הבא!

1. איזה כיף לשמוע. חכי גם לפוסט על אנסי

6. נראה כמו איזור מהמם לטייל בו, עם או בלי ילדים!

1. איזור יפיפה ביותר. בהחלט שמהמם לטייל בו גם בלי ילדים. כבר שכחתי מה זה ( :

7. טיול נהדר, רינת. וגם הגשת מאוד יפה את המידע. אפשר ממש לטייל בעקבותייך.. היינו פעם בחופשה בעמק אאוסטה ובדרך לג'נבה עברנו בשמוני (דווקא לא דרך המנהרה המפורסמת אלא דרך מעבר סן ברנרד הגדול). היינו בפארק מרלה (האיילים) ונסענו לשדה התעופה מהניסיון הקצר הזה אני יכולה להכיד לך שהנוף בגראן פרדיסו יפה אך פחות דרמטי מאשר באזור שמוני. ומפל לילז באופן ספציפי לא מרשים בקיץ. אהבתי את עמק אאוסטה בגלל התרבות הייחודית שלו אבל מבחינת נוף תצפי לקצת פחות דרמה.

1. באמת??? וואו, לא ציפיתי. ממה שקראתי גראן פרדיסו אמור להיות מרהיב… כנראה הכל עניין של פרופורציות ( : הייתי גם אני באאוסטה בטיול אחר וזאת עיר מקסימה וכל הטירות מסביבה, באמת שונה ויחודית. קצת אורבניות באמצע כל הטבע הזה. תודה רבה רבה על הפידבק והתגובה. שימחת אותי!

8. הכל נראה כל כך חלומי! ללא ספק יעד מדהים

1. זה יעד בהחלט מדהים לאוהבי טבע. הטבע בתפארתו

9. אח…שאמוני שאמוני..הייתי לפני המון שנים בגרנובל ..די קרוב..לא יצא לי להגיע לשם . הנופים משכרים והפעילות שיש שם כל כך עשירה ! אולי עוד אגיע לשם ואשחזר את המסלול והפעם לא אפספס ..

1. ואיך גרנובל? יפה גם? שמעתי עליה דברים טובים… כל האזור ממש מרהיב ביופיו…

10. וואו, כל הכבוד על הפוסט המפורט, ממש עשית חשק

11. כתבות מעניינות מאוד.

אשמח לקבך בקביעות את הבלוגים שלך.

כיום כשה לתכנן טיולים בגלל המצב.

לאיטליה ביטלנו,בהתלבטות לסרביה ומוטנגרו בראשית מאי,נמתין עוד כשבוע.

1. כן, גם אנחנו ביטלנו ליוון ולפורטוגל בקיץ. כל כך מבאס…. ממש מחכה כבר לחזור לשגרת הטיולים הברוכה

12. הי,

תודה על הפוסט המפורט! אפשר לקבל בבקשה את הפרטים של הדירו בהן לנתם בשאמוני ובאנסי? הנוף מהדירה פה נראה מקסים…
    אם את לא רוצה לפרסם פה – אשמח בפרטי: adi-design@hotmail.com
    המון תודה!

13. תיאור האתרים. ההסבר על כל אתר תרמו לנו הרבה מאד כדי להבין מה כדאי. אנו יוצאים בשבוע הבא. תודה על ההשקעה ובלי ספק נמשיך לעקוב..