השפירית מטיילת -חוויות למשפחות בארץ ובחו"ל
פיות ושדונים בדרום הולנד המפתיעה

טיול בדרום הולנד עם ילדים

דמיינו לעצמכם צועדים אל עבר דלת שנפתחת לתוך הסרט של שר הטבעות. ככה בדיוק הרגשנו כשגילינו את חבל לימבורג בדרום הולנד. בספטמבר 2018 נסענו לטיול משפחתי להולנד . זוג+ בת 7 , בת 5 ועולל בן 10 חודשים. את כל ההתלבטויות ובכלל טיפים כללים לפני הנסיעה להולנד ניתן לקרוא כאן. אחרי כמה ימים בדרום הולנד המיוחדת המשכנו לעוד שבוע בצפון הולנד היפיפיה.

בשורה התחתונה,

הולנד פשוט נכנסת ללב. האנשים שלה מהנחמדים שפגשנו באירופה. תמיד נחמדים ומחויכים ותמיד עוזרים ומסבירי פנים. יש בה קסם לא ברור המורכב מנינוחות, אסתטיקה קבלת השונה ורוגע. מעבר לשלווה והמרחבים הירוקים מכל עבר היא פשוט גן עדן לילדים. מלא אטרקציות שניתן לשלב על הדרך: פארקי שעשועים, מוזיאונים, טיולי אופניים והיד עוד נטויה. אני אגיד את זה עוד הרבה בפוסטים על הולנד, אבל התאהבתי ובהחלט הולכת לחזור שוב ושוב. לבד, עם חברות, כזוג או כמשפחה, יש בה הכל מהכל.

טיול בחבל לימבורג, הולנד

כשסגרנו טיול בהולנד נורא חששתי שאלך למקומות שכולם הולכים ונורא ניסיתי לצאת ממסלול התיירים השחוק. אמרתי לעצמי שבטח ישעמם לי באיזשהו שלב מטחנות רוח וחייבים לגוון. אז קראתי וחקרתי והחלטתי שחבל לימבורג זה הפתרון.

חבל לימבורג הינו רצועה צרה בדרומה של הולנד שגובלת מצד אחד בגרמניה ומצד שני בבלגיה. ניתן לשהות באזור ולשלב טיולים בגרמניה ובבלגיה וזו כבר סיבה מצוינת לטייל באזור. האזור שונה במראהו משאר הולנד שכן הוא מכיל גבעות נחמדות שמזכירות קצת את גרמניה. בירת האזור היא העיר מאסטריכט (Maastricht) ויודעי דבר טוענים שהיא בהחלט חלופה הולמת לאמסטרדם ומעריצים אפילו טוענים שעוקפת אותה בסיבוב. שהינו באזור 4 לילות וזה ממש לא הספיק לכל מה שלאזור יש להציע , האזור ראוי אפילו לטיול משל עצמו.

לינה בדרום הולנד עם ילדים

היות ובחלק השני של הטיול לקחנו כפר נופש כאן החלטנו לגוון ולישון בבית חווה.

המקום מקסים, שוכן בבית בן מאות שנים טובל בירוק וכבונוס חיכתה לנו עוגת משמשים ריחנית מעשה ידיה של בעלת הבית. הבית לא מתאים עם ילדים קטנים כיוון שהוא עם 2 מפלסים וזה חסרונו היחידי.

להלן לינות נוספות המומלצות בחבל לימבורג:

שאטו מטורף עם בריכה מחוממת בפאתי העיירה וולקנבורג

כפר נופש עם נופים מרהיבים ופעילויות עם ילדים.

אתר גלמפינג עם פעילויות לילדים בין מסטריכט לוולקנבורג

כפר נופש עם מרחבים לילדים ליד מאסטריכט

דרום הולנד- מסלול טיול

תכננתי כל כך הרבה דברים על ה4 ימים שבילינו כאן ובפועל לא הספקתי רבע ממה שתכננתי. כל כך הולכת לחזור לכאן.

יום מספר 1: נחיתה ולינה ליד השדה

נחתנו באמסטרדם בשעה 01:00 בלילה. היינו עייפים ודוכני השכרת הרכבים סגורים בשעה זו אז הלכנו לישון במלון הזה  ליד שדה התעופה.

המלון ממש נקי ונחמד ומספק לגמרי את הסחורה . פניתי אליהם ישירות והם הוסיפו לי מיטת תינוק לחדר וכך ישנו כולנו בחדר אחד ולא נאלצנו להזמין חדר נוסף. יש למלון שאטל בחינם לאיסוף משדה התעופה. לא ידענו על כך ושילמנו למונית. ולכן בבוקר כשבעלי נסע להביא את הרכב משדה התעופה הם נתנו לו לנסוע כיוון אחד בחינם. כבר כאן נתקלנו לראשונה בנחמדות והאדיבות של ההולנדים המקסימים. מקום מומלץ בחום.

יום מספר 2: מוזיאון הרכבות באוטרכט ונסיעה דרומה

יצאנו במסענו דרומה לכיוון חבל לימבורג. בדרך עברנו באוטרכט המקסימה ובמוזיאון הרכבות. לא הספקנו להנות מאוטרכט כיוון שלא רצינו להגיע מאוחר לחווה וזה בהחלט אחד מהמקומות שנרצה לחזור אליהם.

מוזיאון הרכבות הפתיע אותנו לטובה ובילינו בו יום שלם בנעימים. התלבטנו אם לקנות את כרטיס המוזיאונים ולבסוף החלטנו לוותר. הכרטיס משתלם אם הולכים לפחות ל3 מוזיאונים בזמן הטיול ולא רצינו להגביל את עצמנו וויתרנו. למוזיאון יש חלק פתוח וחלק סגור והוא מעוצב בצורה מקסימה. יש בו מיצגים של רכבות של פעם שניתן לעלות, לגעת, ולהציץ מבפנים.  יש חלקים אינטראקטיבים בהם הילדים לוקחים חלק כמו רכבת ילדים חמודה וכמובן הסימולטור המלהיב. פינה קסומה וחבויה נוספת שגילינו למזלנו רגע לפני שיצאנו היא דווקא בכניסה למוזיאון. שם גילינו ערימה של מזוודות ישנות תמימות למראה אך בהחלט טומנות בתוכן סוד.  במבט נוסף גילינו שבכל מזוודה יש תפאורה מיניטורית שלמה עם הולגרמות קסומות שמספרות סיפור. נתקענו שם שעה מענגת מציצים בין המזוודות השונות מתרגשים מהסוד שגילינו.. ממליצה בחום על המוזיאון וממליצה לשמור אותו ליום גשום (בטוח יהיו כאלו), אופציה נהדרת.

הגענו לחווה שלנו אחר הצהריים התארגנו ויצאנו למסעדה רעבים. בדיעבד היה אולי כדאי להכין משהו בקטנה בדירה כי היינו גמורים מיום של מעברים.

הולנד מחוץ למסלול התיירים השחוק
מוזיאון הרכבות בהולנד, שעות של כיף
הולנד עם ילדים

יום מספר 3: פסטיבל אלפיה בטירת ארסן

ביום זה נסענו לטירת ארסן היפה.

בסוף שבוע שבו היינו היה פסטיבל אלפיה שמתקיים פעמיים בשנה בטירות ברחבי הולנד והפעם התמזל מזלנו והוא היה בארסן שבלימבורג.

דמיינו לעצמכם שאתם פותחים דלת ונכנסים לתוך הסרט של שר הטבעות. מהלכים לכם בגן קסום בו גמדונים מנופפים לכם לשלום ונסיכות בכל שלל קשת הצבעים מציצות מעבר לפינה. אנשים מתכוננים לפסטיבל הזה חודשים מראש וכשמגיעים לפסטיבל מרגישים שעוברים לארץ האגדות. מלא נסיכות קסומות מסתובבות בשבילי הגן, שדונים עם אוזניים מחודדות יושבים מתחת לעצים ושלל יצורים קסומים מסתובבים להם בטירה ובגינה היפה שלה. יש בפסטיבל אווירה טובה , דוכנים עם אביזרי פיות ושדונים למכירה, דוכני אוכל עם מאכלי אבירים ברוח התקופה ושלל סדנאות עם ניחוח ימי ביניים. הסתובבנו לנו בגנים המהממים של הטירה, נפעמים מאווירת האגדות שעטפה אותנו, מצלמים כל פינה ונסיכה לרפואה. הבנות התאפרו בדוכן איפור , קנינו אוזני שדונים ואכלנו לנו צ'יפס משקית נייר. זאת הייתה אחת מהחוויות המנצחות בטיול.

טיפ של אלופים: חפשו לכם פסטיבל בזמן השהות שלכם בהולנד וסעו לשם, גם אם זה מחוץ למסלול שתכננתם. יש המון ובכל עונה. רק בזמן שהותנו שם היו שניים כאלו וזה חוויה אחרת. ההולנדים מדליקים, אוהבים ליהנות, יודעים לעשות הפקות ברמה אחרת וזה פשוט תענוג.

פסטיבלים מיוחדים ברחבי העולם
שדונים תחת העצים. פסטיבל אלפיה, הולנד
פסטיבלים בהולנד
הולנד עם ילדים
טירה בהולנד

יום מספר 4: וולקנבורג

היום הזה היה הגשום ביותר בכל הטיול שלנו. החלטנו לא לתת לזה לשבור אותנו ונסענו לעיירה המקסימה , וולקנבורג. יש בעיירה הזו מלא מה לעשות (כשלא יורד גשם) ואפשר לבלות בה יום שלם ונעים. התחלנו את היום במערות התת קרקעיות.

לא ציפינו להרבה והופתענו לטובה. הסיור מתחיל בנסיעה ברכבת בתוך המנהרות תוך כדי צפיה בציורים היפים בקירות. לאחר מכן חוזרים חזרה ונכנסים קצת ברגל לעומק המערה. בהולנד, כמו בהולנד, תמיד מכניסים איזו אומנות מגניבה לחוויה. בעומק המערה חיכה לנו ארט וידאו מדליק על הקירות שמתחלף לצלילי מוזיקה עכשווית. פיזזנו לנו בכיף כשעה במערה רודפים אחרי הדמויות המתחלפות על הסלעים.

אח"כ יצאנו , חצינו את הכביש והלכנו אל המצודה היפה. עלינו למעלה והתחלנו לטייל עם מטריות אבל באיזשהו שלב תפס אותנו גשם זלעפות וברחנו משם. המצודה חמודה, הנוף מלמעלה מקסים. עברנו שוב את הכביש והלכנו לאיזו מסעדת פנקייקים טעימה.

סיימנו את היום מוקדם בגלל הגשם. במידה ולא היה יורד גשם היינו הולכים גם:

מגלשות הרים – Agogo לא לצפות למגלשות הרים נוסח אוסטריה אבל אטרקציה חמודה לילדים וממש צמודה למערות אז הכל ברגל. עברנו ליד, נראה נחמד.

פארק שעשועים חמוד לקטנטנים- Valkenier

נראה ממש חמוד מבחוץ.

בקיצור, אפשר להעביר יום רגוע ושלו בוולקנבורג היפה.

יום מספר 5: פנטזילנד

פה התלבטנו אם לנסוע לפארק שעשועים נוסף (הרי יש לנו את האפטלינג בהמשך) ובסוף החלטנו שכן. נסענו אל הפנטזילנד בגרמניה.

וואו. ועוד פעם וואו. פארק שעשועים מושלם. פשוט חובה. יש מתקנים מגוונים לכל הגילאים (כולל אקסטרים), לא עצום מדי, מחולק לאזורים שמעוצבים מקסים, יש מלא מסעדות שכל אחד ימצא מה לאכול, יש הופעות שכדאי ללכת , דוכני איפור ומשום מה ללא הרבה תורים (לפחות ביחס לאפטלינג). בקיצור, הגרמנים יודעים איך לעשות את זה. היה יום נהדר ונהנינו פה בכמה רמות יותר מהאפטלינג. לא להחמיץ.

דרום הולנד עם ילדים

זהו, פה תם החלק הראשון המושלם של הטיול בהולנד. מכאן המשכנו לצפון הולנד למסלול קסום לא פחות. ממליצה בחום על ביקור באזור הזה ואולי אפילו טיול בנפרד. כאמור, לא הספקנו חצי מהדברים שתכננתי ובהחלט נשוב שוב. יתרון בולט באזור הזה זה היכולת לשלב טיולים גם בגרמניה וגם בבלגיה.

אז מה עוד אפשר לעשות בלימבורג?

• שיטוט בעיר  מאסטריכט היפה וטיול במערות Saint Peter’s cave. יש הטוענים שהיא אפילו שווה מאמסטרדם..
  • פארק שעשועים טוברלנד– נראה מקסים ויש בו חלק מקורה עם מתקנים עצום שמתאים ליום גשום. מומלץ.
  • גן החיות Gaia Zoo
  •  Monschau– עיירה מקסימה בגרמניה.
  • טיול טבע בפארק  Eifel national park בגרמניה
  • פארק שעשועים מקורה בבלגיה. מתאים ליום גשום.
  • מערת נטיפים בבלגיה+ הספארי ליד.
  • שביל רגליים יחפות בבלגיה·
  • כפר התותים. מתאים לקטנטנים ופתוח רק בעונת התותים. נסגר בספטמבר.

ובאמת שיש עוד המון. עושה לעצמי חשק לנסוע שוב בזמן שכותבת את הפוסט ( :

לטיולים מעניינים ,מקומות לינה שווים שאנחנו פוגשים בדרך וחפירות שוטפות,  ממש כדאי לעקוב אחרי באינסטגרם השפירית

כדאי גם להכיר ולתת קפיצה לקהילה השווה שלי בפייסבוק "ילדים מטיילים".