השפירית מטיילת -חוויות למשפחות בארץ ובחו"ל
חופשה בגן עדן, אה, סליחה…. עקבה

חופשה בעקבה עם הילדים

התלבטנו רבות האם לנסוע או לא. כמובן שעלתה השאלה- "סיני או עקבה או אף אחת משתיהן?" . את סיני בעלי פסל לגמרי על הסף (בכל זאת  אזהרת מסע- "איום קונקרטי גבוה מאוד" ). אבל, עקבה הרגישה לי כמשהו שניתן לדון עליו במשא ומתן…

אז אחרי שלא מעט חברים חזרו משם מוקסמים , החלטנו בסוף ללכת על זה. נסענו לעקבה ביום העצמאות, מאי 2019 עם ילדה בת 8, ילדה בת5.5 ופעוט פוחז בן 1.5. לא התחרטנו.

תחושת בטחון בעקבה

עקבה היא עיר חוף במדינת ירדן, השוכנת על גדות  ים סוף, רבע שעה מהעיר אילת. כדי לעבור אליה צריך להגיע למעבר הגבול- מסוף רבין.

יש על ירדן אזהרת מסע מסוג  "איום קונקרטי בסיסי"- כמו על מרוקו. אין בפוסט הזה המלצה לנסוע למדינת ערב על אף האיום. בפוסט אני מפרטת את חוויותיי  האישיות מהמדינה ומהאנשים. יכולה רק להעיד שהירדנים שפגשנו היו מאוד נחמדים , אדיבים ושירותים. נראה היה כי הם מבינים היטב את כוחה של התיירות וחשוב להם מאוד שנהיה מרוצים. (דבר אגב שאני ממש לא יכולה להגיד על המצרים).

מעבר הגבול לעקבה

ניתן לעבור עם רכב את הגבול, אבל עשו לעצמכם טובה ואל. כדאי  לחנות במגרש עפר צמוד למעבר גבול, לעבור ברגל ולנסוע עם מונית למלון.

נכון לעדכון האחרון (מאי 2019), לא ניתן לעבור לירדן  (גם לא רק למלון בעקבה) ללא סוכן ירדני שמסדיר את  המעבר מבעוד מועד. לאחר שדיברנו עם מספר סוכנים, סגרנו עם הסוכן הזול ביותר שגם עשה עבורנו את הטיול בואדי רם (עליו ארחיב בהמשך). שם הסוכן עוקלא והוא מומלץ ביותר.

 מספר הטלפון שלו : 962799308257+

כל התקשורת עם הסוכן הייתה בוואטס אפ. שלחנו לו צילומים של הדרכונים שלנו, הוא סידר לנו את המעבר ולקח אותנו למלון . העלות היא כ25$ לאדם מעל גיל שנתיים.

כדי לעבור את הגבול יש לשלם אגרת מעבר של 107 ₪ עבור כל אדם מעל גיל שנתיים. כדאי מאוד לשלם את האגרה באינטרנט ולבוא עם האישורים מודפסים. בהחלט חוסך עוד תור מורט עצבים בגבול.

החוויה שלנו ממעבר הגבול : מעבר הגבול הוא קצת הודו- עמוס, מיוזע ומבולגן. צריך להגיע מסודרים (כל הטפסים משולמים ומודפסים, תאום עם סוכן מראש) ואז זה עובר יחסית חלק וחלק מהחוויה.

מלון מומלץ בעקבה עם ילדים

כשהגענו למלון כל החששות כבר פינו את מקומם להתרגשות הגדולה אל מול הנוף ותחושת החופש. קבלו אותו:

המלון הכי מומלץ בעקבה עם ילדים

 

המלון ממוקם ברצועת החוף הדרומית , טאלה ביי, על חוף מקסים ורחב ידיים. המלון בנוי ככפר נופש בצורה שטוחה ומתפרש על שטח עצום.  יש במלון מספר בריכות מוקפות בפינות ישיבה, ג'קוזי לילדים וג'קוזי למבוגרים, 2 מגלשות , מסעדות סביב הבריכות, מועדון ילדים (בתשלום נוסף אך סמלי) , חוף חולי עם מיטות שיזוף וגישה נוחה , מועדון צלילה והשכרת קייאקים.

מרחק 5 דקות הליכה מן המלון נמצאת המרינה של עקבה עם מסעדות שונות (מעט יותר זולות מן המלון) וכן סופרמרקט.

החדרים עצמם בסדר גמור, נקיים מרווחים ועם יציאה לגינה. לא משהו להרחיב עליו.

הבחוץ, וואו. אתן לתמונות לדבר בעד עצמן.

עקבה עם ילדים
החוף החלומי במלון Movenpick Tala Bay
עקבה עם ילדים
המגלשה הזו בהחלט העסיקה את הילדים כמה שעות -Movenpick Tala Bay
עקבה עם ילדים
קטנצ'יק מבסוט ממשחקי החוף שצוות המלון נתן. באמת שמקסימים פה ואוהבים ילדים- Movenpick Tala Bay
חופשה בעקבה
כיף לנו! Movenpick Tala Bay
חופשה עם ילדים
אווירת חופשה אמיתית Movenpick Tala Bay

איך מסתדרים עם אוכל?

לקחנו במלון חצי פנסיון. האוכל סביר פלוס, לא יכולה לומר שהוא באותה רמה כמו מלונות 5 כוכבים באילת אבל בהחלט מספק וכל אחד מאיתנו מצא מה לאכול. לא התחשק לנו להתעסק עם האוכל ולכן הזמנו חצי פנסיון, אבל בדיעבד היינו צריכים להזמין רק ארוחת בוקר. אפשר לאכול בערב במסעדה במרינה או לנסוע לעקבה ומקסימום במקום לשלם על עוד ארוחת ערב במלון. להבנתנו יש כמה מסעדות מאוד טובות בעקבה, נדגום אותם בפעם הבאה.

כמו כן, האוכל במסעדות סביב הבריכות טעים אבל יקר (כמו בישראל) . יש לקחת גם את זה בהוצאות על החופשה אבל כמובן לא משהו שבגללו לא הייתי נוסעת או מתחשבנת עליו.  (לצורך השוואה- כדור גלידה עולה כ 13 שקלים).

המלון, המרחבים שלו, הבריכות , הים וצוות המלון שאוהב ילדים ורוצה שיהיו מרוצים, פשוט מושלמים לילדים. לדעתי  , המלון הזה הוא הטוב ביותר בעקבה עם ילדים.

נופש עם ילדים
האוכל בבריכה לא זול, אבל זה לגמרי חלק מהכיף Movenpick Tala Bay
מלון בעקבה
איך מוציאים אותם מפה? Movenpick Tala Bay
חוף ים בעקבה
חוף ים חולי ומפנק Movenpick Tala Bay
מלון בעקבה
ועוד קצת מהכיף פה Movenpick Tala Bay

טיול חובה בואדי רם

זה לא סוד שהנוף האהוב עליי בעולם הוא מדבר. יש משהו במדבר שמרגיע ופותח את הלב והנשמה. המדבר שבואדי רם הוא המרהיב והקסום שראיתי מימי. דיונות חול וסלעים עצומים אדמדמים מכל עבר, מרחבים עצומים יפיפיים עם רוח עדינה מלטפת על הפנים. אין לי מילים לתאר את היופי שראינו, כולנו התרגשנו ונהננו מאוד, הילדים והמבוגרים כאחד. 

כאמור, סגרנו לשם חצי יום טיול מול עוקלא, הסוכן שלנו.

בשעה 16:00 אחה"צ הגיע שוב מוחמד הנחמד לאסוף אותנו מהמלון. נסענו כשעה לשמורה של ואדי רם שם חיכה לנו ג'יפ עם נהג בדואי לסיור בשמורה. לא משנה עם איזה סוכן תסגרו את הטיול , הוא יראה אותו הדבר- הסעה לשמורה ושם טיול ג'יפים בשקיעה עם בדואי מקומי.

יצאנו לכשעתיים וחצי טיול ג'יפים מרהיב בדיונות של ואדי רם . עצרנו בדרך בדיונת חול ענקית , שתינו תה במאהל בדואי , רכבנו על גמל ועוד. לבסוף עצרנו במאהל בדואי לארוחת ערב.

אל תפספסו ביקור בואדי רם. פשוט מרהיב.

ואדי רם עם ילדים
באמת שמול הנוף הזה נותרתי ללא מילים - ואדי רם
ואדי רם עם ילדים
ואדי רם עם ילדים
נוף ואדי רם
מדבר יפיפה בשקיעה- ואדי רם
אטרקציות עקבה
טיול ג'יפים יפיפה בואדי רם
עקבה עם ילדים
נקודות עצירה כייפיות בטיול ג'יפים בואדי רם

חופשה בעקבה- עלויות

ירדן לא זולה ואפילו הפתיעה אותנו במחירים. זה לא סיני במחירים שלה אבל באותו כסף שהיינו נופשים במלון 3-4 כוכבים באילת קיבלנו ריזורט מפנק ואווירת חו"ל.

המטבע המקומי בירדן הוא דינר. 1דינר= 5.1 שקלים. כדי לא להסתבך המרנו כסף עוד בארץ. לנו לא היה צורך בהרבה דינרים שכן במלון הכל בכרטיס אשראי ולסוכן גם אפשר לשלם בדינרים.

פירוט עלויות:

3 לילות חצי פנסיון במלון- כ3500 ₪

תשלום אגרות מעבר ל4 נפשות (לא כולל תינוק)- כ400 ₪

עמלת סוכן מעבר גבול והסעות הלוך חזור למלון- כ350 ₪ (25 דולר לאדם)

טיול לואדי רם- כ800 ₪

בזבוזים במלון על אוכל במהלך היום- כ500 ₪

סה"כ: כ5500 ₪ 

לסיכום

עקבה עם ילדים זו פשוט חופשה מושלמת. לא פחות. אווירת חו"ל  אקסלוסיבית, נופים קסומים שמעולם לא ראינו והכל מרחק נסיעה מהבית. לא ייאמן שחיכינו עד עכשיו.

לא הספקנו: צלילות, פטרה ועוד כמה כדורי גלידה ורביצה בבריכה…

כבר מתוכננת הפעם הבאה…

וגם אפשר לקרוא על הבטן גב שעשינו חודש אחרי ברודוס

לטיולים מעניינים ,מקומות לינה שווים שאנחנו פוגשים בדרך וחפירות שוטפות,  ממש כדאי לעקוב אחרי באינסטגרם השפירית

כדאי גם להכיר ולתת קפיצה לקהילה השווה שלי בפייסבוק "ילדים מטיילים".

מחכה לכם!

לפוסט הזה יש 2 תגובות

  1. ירדן אחד היעדים שאני מתכנן עליהם בשנה הקרובה בוודאות 🙂 נראה לי שיהיה ממש כיף!

    1. נראה לי שאתה ממש צודק. התאהבנו. אני לא מבינה איך לא גיליתי אותה עד היום….

כתיבת תגובה

סגירת תפריט