השפירית מטיילת -חוויות למשפחות בארץ ובחו"ל
שכרון חושים בהונג קונג

הזדמן לי להיות בשנה האחרונה (2019) פעמיים בהונג קונג וגיליתי עיר מלהיבה ומסחררת שיש בה הכל מהכל. יש בה אורבניות מדליקה , שווקים סינים עם בליל ריחות של מזרח ומערב, מקדשי בודהה ונזירים, טבע אקזוטי ירוק ומהפנט, פארקי שעשועים לילדים ואפילו גיחה ללאס וגאס הסינית הלא היא מקאו. על הבילוי שלי במקאו ניתן לקרוא כאן.

חזרתי מאוהבת בעיר ללא הפסקה מלאת ניגודים וקצוות. כל אחד יכול למצוא בה מה לעשות. היא מרגשת, מעניינת, דחוסה ומעייפת כאחד וכל כך קלה לתפעול. פרטים כלליים על העיר נקרא לקרוא כאן.

אז מה יש לעשות בהונג קונג?

ביג בודהה

הביג בודהה (Tian Tan Buddha)  זהו פסל ברונזה ענקי  (34 מטר  ו250 טון ליתר דיוק) המוצב על גבעה בעיירה נגונג פינג שבאי לנטאו. בנייתו הושלמה בשנת 1993 ויש לידו מנזר פעיל בשם מנזר פו לין.  הפסל  איננו עתיק או בעל חשיבות היסטורית, אך הקמתו הפכה בין לילה את מנזר פו-לין, לאתר תיירות פופולרי המהווה אבן שואבת למיליוני תיירים ועולי רגל בודהיסטיים מרחבי העולם.

אל הפסל אפשר להגיע בשתי דרכים:

  • הדרך המרהיבה והמומלצת ביותר להגיע לביג בודהה היא דרך רכבל שנקרא ngong ping 360. הרכבל (אשר אורכו כ 6 ק"מ) יוצא ממש מליד תחנת המטרו (Tung Chung MTR) מה שעושה את ההגעה אליו מאוד נוחה. ניתן בתוספת תשלום לקחת רכבל עם רצפת זכוכית (נקרא "קריסטל") שבעיני היה נראה מיותר. נוכחתי לדעת מטיפים של מטיילים שיש כאלו שמעדיפים לחסוך את הרכבל ולעלות באוטובוס לכפר. אני חושבת שזו פשוט טעות! חלק גדול מאוד מהאטרקציה זו העלייה ברכבל והנוף שנשקף ממנה. זוהי דרך נפלאה לראות את הנוף וליהנות מהירוק הנהדר באי הזה. לא להחמיץ.
  •  קו אוטובוס מספר 23 הלוקח כ45 דקות נסיעה. (תחנת האוטובוס נמצאת ממש באותו אזור של הרכבל).

הרכבל מוביל למעין טיילת נעימה משובצת באבני מדרך בה יש מסעדות וקצת חנויות מזכרות. ההליכה אל הביג בודהה אורכת כ10 דקות הליכה נעימה לצד פסלי "הגנרלים האלוהיים" וכמה פרות פועות. כמובן שלא לפספס את הטיפוס המעט מפרך לעבר הביג בודהה ולו רק כדי להתרשם מהנוף היפיפה והמחסיר פעימה של האי הירוק והיפה הזה.

מסלול בהונג קונג
הדרך המרהיבה לביג בודהה
מסלול בהונג קונג
ריחוף בין הרים ירוקים- רכבל אל הביג בודהה
וזאת אני- מתרגשת כל כך מהנוף מהרכבל
אטרקציות בהונג קונג
ביג בודהה- הדרך מרוצפת ונוחה עם עגלות

עוד מומלץ בחום, ללכת בשביל שיוצא מליד הביג בודהה שנקרא Wisdom trail. הליכה של כ20 דקות בג'ונגל ירוק קסום, שורץ פרפרים אקזוטיים , צרצורי צרצרים ושלל חיות וכמה מבנים נטושים מוקפי ג'ונגל אותם ומוסיפים לאווירת הקסם.  גולת הכותרת במקום זה 38 מונומנטים גבוהים מעץ אם כי גולת הכותרת עבורי מהמקום הזה זה הנוף המרהיב לאוקיינוס.

טיפ חשוב: רצוי לעלות לביג בודהה רק ביום עם ראות טובה. הנוף הנשקף מהדרך ובפסגה הוא חלק גדול מהחוויה.

אטרקציות בהונג קונג
מטיילים בwisdom trail
אטרקציות בהונג קונג
wisdom trail
אטרקציות בהונג קונג
וזו גולת הכותרת- הנוף המרהיב הנשקף מהwisdom trail

למי שיש זמן נחמד להכנס למנזר פו לין, לקבל זווית נוספת על הביג בודהה, לחזות בנזירים מתפללים ואולי להדליק איזו קטורת.

אטרקציות בהונג קונג
נוף הנשקף ממנזר פו לין. הביג בודהה בהחלט חתיך מכל כיוון

מה עוד ניתן לשלב עם הביג בודהה?

ביקור בכפר הדייגים Tai O  זהו כפר דייגים עתיק הנבנה לפני מאות שנים על שפך של נהר קטן וכולו בנוי על כלונסאות עץ על המים. ניתן לאכול שם במסעדות מקומיות ולשוט ברחובות הכפר. האגדה מספרת שניתן לשוט בו ולצפות בדולפינים ורודים אם כי לא שמעתי על אחד שחזה בהם. לצערי לא הספקתי לבקר בכפר אבל נראה לי שהוא מקסים ואותנטי וממש מתאים יחד עם הביג בודהה. כדי להגיע לכפר יש לתפוס את אוטובוס מספר 11 מתחנת Thung Chung.

  • מסלול הליכה לבריכות האינפיניטי Infinity pools–  מסלול מקסים וקליל לבריכות נסתרות. המסלול יוצא מכפר הדייגים Tai O. איך להגיע בדיוק ניתן לקרוא כאן.
  •   ביקור באאוטלט המותגים City gate– תחנת Tung Chung נמצאת ליד הקניון Citygate Outlets וניתן לעבור בו בהלוך/חזור מהביג בודהה. מניסיון- יקר ומיותר.
  •   דיסנילנד- גם הדיסנילנד של הונג קונג נמצא באי לנטאו אך אני חייבת לציין שאם הייתי עם ילדים הייתי מקדישה לו יום שלם. 

ויקטוריה פיק

באופן כללי,  כשאני מגיעה למקום חדש ובמיוחד עירוני,  אני מאוד אוהבת לחפש איזושהי נקודת תצפית על העיר. כזו שמראה גגות של בתים כזו שמלמדת על אופי המקום. בערים אירופאיות אופי התצפית מתאפיין בגגות רעפים אדומים, מבנים היסטורים עתיקים, ארובות אם יש ואיזו קתדרלה לרפואה. בהונג קונג, אחת מנקודות התצפית הגבוהות על העיר  נקראת ויקטוריה פיק  והיא מתאפיינת בגורדי שחקים צרים וגבוהים הבנויים בצפיפות בלתי מתוארת ובאוקיינוס המקיף את האי. המראה מנקודת התצפית הזו פשוט עוצר נשימה ולא כדאי לפספס אותה.

נקודת התצפית הזו נמצאת באי המרכזי בגובה 544 מטר ויש מספר דרכים שניתן להגיע אליה:

  • למיטבי לכת ניתן להגיע לתחנת אדמירל באי המרכזי ומשם לעשות הליכה ברגל עד לפסגת ההר.
  •  ניתן לקחת מונית בכ70 דולר הונג קונגי מתחנת אדמירל, המגיעה תוך 15 דקות לפסגה.
  •  ניתן לקחת את הפיק טראם- זוהי רכבת חשמלית עתיקה שיוצאת ממרכז העיר , עולה עד לפסגה ונחשבת כחוויה. כשאני הגעתי וראיתי את התור לחשמלית, הבנתי שהתור לא ייקח פחות משעה ולא רציתי לפספס את השקיעה אז פשוט תפסתי מונית , והגעתי לפסגה תוך רבע שעה. לא הרגשתי פספוס אדיר על החשמלית, האטרקציה האמיתית היא הנוף המרהיב בפסגה.

הגעתי לפסגה כחצי שעה לפני שקיעת השמש. התקדמתי קצת לכיוון השביל היוצא מהפסגה והצטופפתי אל עבר הנוף עם מאות סינים עם מוטות סלפי שהגיעו כמוני לצלם ולהצטלם עם הנוף. המוני זוגות סינים שבאו להתנשק על רקע קו הרקיע המשגע הזה, צלמים חובבים וצלמים מקצועיים שתפסו עמדה ממתינים לתפיסת הרגע המושלם, משפחות עם ילדים שבאו לבילוי אחר הצהריים וכמובן גם תיירים מערביים כמוני שכן אי אפשר לעבור בהונג קונג מבלי לעבור בויקטוריה פיק.

כדאי מאוד לתכנן את הביקור בשעות אחר הצהריים לקראת שקיעה ולראות באור יום את האוקיינוס העוטף את גורדי השחקים, לחזות בשקיעה המדהימה שעוד יותר מחדדת את היופי של המקום הזה ולזכות אף לראות כיצד החושך יורד והמוני גורדי השחקים מתכסים בשמיכת אורות משגעת וצבעונית. גם כאן כמו ברכבל לביג בודהה, אין טעם לעלות אם אין ראות טובה.

לשם כך התכנסנו- הנוף המרהיב מויקטוריה פיק בחשכה

מה עוד ניתן לעשות בויקטוריה פיק?

על פסגת ההר יש מגדל שמכיל בתוכו קניון ושלל מסעדות. ניתן לשבת באחת המסעדות הצופות אל קו הרקיע, לשתות קפה וליהנות מהנוף.

  •  בקומה הראשונה של המגדל יש מיני מוזיאון מאדאם טוסו עם כ100 בובות שעווה.
  •  כמו כן, יש גם מוזיאון Ripley's Believe it or not להשלמת החוויה.
  • בקומה האחרונה של המגדל יש נקודת תצפית נוספת שנקראת sky terrace   אליה בחרתי לשלם, לעלות ולהצטופף עם המוני סינים מצטלמי סלפי. חייבת להודות שזה היה די מיותר שכן הנוף החינמי מתחתית המגדל מרהיב לא פחות.
  •   ניתן למצוא בחורש הירוק מסביב לפסגה מספר שבילים יפים. לא הספקתי לעשות הליכה בפסגה אבל אני חושבת שאם לא חם מדי אז בהחלט כדאי ללכת קצת לעומק החורש ולהתרשם מהנוף בזוויות שונות.

סוהו ותחנת המשטרה הישנה

הסוהו זה האזור הטרנדי והאיני של הונג קונג. זה אזור שנמצא באי הונג קונג וכדי להגיע אליו צריך לרדת מהרכבת התחתית בתחנת central. זהו אזור שוקק ונוצץ, מלא במסעדות וברים המתמלאים באנשי עסקים הבאים לפטפט על היום שעבר במרכז העסקים הגדול של אסיה. זה האזור שבו ראיתי הכי הרבה אנשים מערבים בהונג קונג. האי הונג קונג בעל תוואי הררי ולכן כל איזור האי הונג קונג בכלל ואזור הסוהו בפרט בנויים בשיפוע. עקב כך יש באזור 14 דרגנועים שעוזרים לעוברים והשבים לעבור מרחוב לרחוב בינהם הדרגנוע הארוך בעולם.  פינת חמד נסתרת שמצאתי בסוהו זאת תחנת המשטרה הבריטית הישנה. זהו מתחת של בניינים ישנים שבנתה הממשלה הבריטית כאשר שלטה בעבר באזור וששימש כתחנת המשטרה המרכזית באי. כיום הפך המתחם למרכז אומנויות ומכיל גלריות, מוזיאון קטן ,ברים ומסעדות. ממליצה מאוד לעבור במתחם בשעות בן ערביים לדרינק.

 

מסלול טיול בהונג קונג
העליות התלולות בסוהו- הונג קונג
מסלול טיול בהונג קונג
האם זה הונג קונג או שמא ניו יורק?

השווקים של קאולון

אחד המאפיינים הבולטים של חצי האי קאוולון הן אופציות השופינג המרובות שלו . ניתן למצוא באזור זה קניונים נוצצים, לצד רחובות סואנים מוצפי חנויות ושווקים צבעוניים וצפופים. כדי להגיע לאזור השוקק יש לקחת את הרכבת התחתית ולרדת בתחנת Mong kok . מיד שעליתי מהרכבת לפני הרחוב קיבלתי לפרצופי בליל ריחות של תבלינים, מפזרי ריח מהחנויות ופיח וכל זה מלווה בהמון לחות. הרחוב הראשי ברובע זה הוא Natan road  וניתן לקנות בו החל מבגדי מעצבים ומכשירי אלקטרוניקה ועד תבלינים ודגים מיובשים (או לפחות זה היה נראה כמו דגים…).  השווקים הנפוצים בהם ניתן לטייל הם : שוק הנשים, שוק הפרחים ושוק הציפורים. אני דגמתי את שוק הנשים שזה בעצם מקבץ רחובות צפופים עם רבבות דוכנים שמוכרים בגדול דברים זהים (שבעידן של היום ניתן למצוא באינטרנט) ומלא דוכני ממכר של אוכל מסורתי שמפיץ ריחות לכל עבר. נהניתי ללכת קצת ולספוג אווירה אבל מהר מאוד היה לי חם ולח וצפוף וריחני מדי אז החלטתי לחתוך לכיוון טיילת ויקטוריה.

קאולון
צפיפות בלתי תתואר- רחובות קאולון
קאולון
אורות, ריחות ופיח- קאולון
שוק הנשים בקאולון
כל הדוכנים אותו הדבר

טיילת ויקטוריה (קאולון)

אז אחרי הסחרחורת שקיבלתי מהשווקים בקאולון תפסתי רכבת תחתית לתחנת Tsim Sha Tsui , שזהו בעצם האזור הדרומי ביותר בחצי האי קאולון. באזור זה יש טיילת ארוכה המשקיפה על גורדי השחקים של האי הונג קונג. התהלכתי לי לאיטי, נהנית מהנוף הפתוח של המפרץ . היה מרתק להביט בעוברים והשבים שרובם ככולם היו מקומיים. היו שם כמה זוגות חתן וכלה שבאו להצטלם על רקע הנוף, זוגות אוהבים מחזיקי ידיים, אמהות וילדים מתרוצצים על הרציף, פועלים לצד אנשי חליפות שנחים אל מול הנוף והמממממון מוטות סלפי. לקראת שעות הערב הטיילת התמלאה בהמוני אנשים שממתינים למופע האורות שמתקיים כל יום בשעה 20:00. המופע חביב, לא משהו להתאמץ בשבילו ואני הרבה יותר נהניתי מהטיילת בשעות אור היום.

מסלול מומלץ בהונג קונג

מה עוד ניתן לעשות בטיילת ויקטוריה?

 שדרת הכוכבים- נמצאת בהמשך המזרחי של הטיילת. כמו אותה שדרת הכוכבים בלוס אנג'לס , גם כאן יש כוכבים , פסלים וטביעות ידיים על הרצפה של המפורסמים המקומיים. עבורי זה פשוט היה המשך טיול על הטיילת וצפייה בנוף המרהיב של גורדי השחקים.

  • מעבורת Star Ferry– ניתן לקחת סיבוב על המעבורת שיוצאת מהרציף על הטיילת אל עבר האי המרכזי. חוויה נחמדה וזולה בנוף מרהיב. מעבורת יוצאת כל כמה דקות.
  •  ממש על הטיילת נמצא מוזיאון החלל והאסטרונומיה של הונג קונג. מלבד מבנהו המרתק זהו מוזיאון חוויתי בעל פלניטריום ואפילו יש בו סימולטור הליכה על הירח. נשמע שווה.
  • מוזיאון נוסף שנמצא על הטיילת זה המוזיאון לאומנות של הונג קונ. ניתן למצוא במוזיאון אומנות סינית היסטורית וכן אומנות סינית עכשוויםת. לשוחרי אומנות.
  • אל מול הטיילת ניצב לו מלון פנינסולה Pninsula Hong Kong המפואר. זהו המלון הותיק בהונג קונג ואחד הידועים והמפוארים בעולם. שווה להציץ עליו ובתוכו ולהתרשם מהוד וההדר ואם אין תקציב לישון/לאכול בו אז לפחות לעשות בו הפסקת שירותים. אפילו השירותים שלו שווים הצצה…

אושן פארק Ocean park

אוקי, אז הפארק הזה הוא הפתעת הטיול! הדובדבן שבקצפת, הראשון במצעד הפארקים, אם כל דרקוני פארקי השעשועים. אני מזכירה שהייתי בטיול הזה לבד, ככה שהוא לא מתאים רק למטיילים עם ילדים.  מדובר בפארק שעשועים הבנוי על צלע של הר, שמשלב מתקני שעשועים שונים (מספקים בגזרת האקסטרים) יחד עם גן חיות מתוק ואקווריום מופלא. הפארק מורכב משני חלקים, הבנויים על שני חלקים שונים בהר ורכבל מקסים מקשר בינהם. מבחינתי גולת הכותרת במקום הזה היא הנוף המשגע הנשקף מהפארק ומהרכבל. נהניתי כל כך מהביקור בפארק! נהניתי מלהתבונן במשפחות סיניות אוכלות נודלס על הספסלים הפזורים בפארק. נהניתי מהתפאורה המושקעת בסגנון סיני. נהניתי מהנוף הקסום הנשקף תוך כדי שאני עוצמת עין אחת וצורחת ברכבת הרים משוגעת. נהניתי מלראות דב פנדה מנמנם ונהניתי מהאקווריום המרהיב . אם מתכננים ביקור בפארק, כדאי לקנות כרטיסים מבעוד מועד בהנחה דרך Klook. הביקור חובה למשפחות עם ילדים ולכל הצעירים בנפשם. 

אטרקציות בהונג קונג
אחד האקווריומים המרהיבים שיצא לי לראות- אושן פארק
אטרקציות בהונג קונג
רכבל משגע על צלע ההר שמקשר בין שני חלקי האושן פארק
אטרקציות בהונג קונג
כיף פה במקסימום- אושן פארק
אטרקציות בהונג קונג
מתי בפעם האחרונה ראיתם דב פנדה?
מסלול טיול בהונג קונג
גשם וחם לי!
מסלול טיול הונג קונג
שוב תמונה של הרכבל בנוף המדהים. שווה לבוא לפארק גם רק בשבילו! ocean park
אטרקציות הוג קונג
מלא אקווריומים קטנים עם יצורים מופלאים. מקסים מקסים!

אז מה עוד אפשר לעשות בהונג קונג?

  • לאמה איילנד Lamma island – זהו אי קטן ללא הרבה אנשים וללא רכבים אליו ניתן להמלט מהמולת העיר. יש בו חוף שחייה חולי (Lo So Shing) , מסלולי הליכה ונוף משגע. ניתן להגיע אליו על ידי הפלגה של חצי שעה במעבורת היוצאת מרציף 4 בנמל המרכזי בתחנת סנטרל באי הונג קונג.
  • גב הדרקון- זהו מסלול הליכה לא קל בטבע שלצערי טרם עדיין יצא לי לעשות אבל בהחלט סומן כחובה בפעם הבאה. ההליכה בו היא על רכס ירוק, שצורתו מזכירה גב של דרקון ומכאן שמו. מצד אחד חוזים בנוף האורבני הצפוף של הונג ומצד שני בטבע המשגע שלה. ניתן לשילוב עם הכפר Shek O או עם הסטנלי מרקט. כדי להגיע יש לרדת ברכבת התחתית בתחנת Shau Kei Wan ומשם לתפוס אוטובוס לתחנת To Tei Wan משם מתחיל המסלול.
  • סטנלי מרקט- שוק שנמצא בעיירה סטנלי בקצה הדרומי של האי המרכזי. אמור להיות שוקק וצבעוני עם טיילת יפה על המפרץ. נמצא כחצי שעה נסיעה באוטובוס ממרכז האי המרכזי.
  • דיסנילנד- כל מילה מיותרת. נמצא באי לנטאו ומתאים לילדים.
  • ביקור בעיר מקאו.

הונג קונג עם ילדים

כמעט בכל המקומות שביקרתי בהונג קונג, עברה בי המחשבה  "יואו, איך הילדים שלי היו עפים פה" "לגמרי הולכת לעבור פה עם המשפחה באחד הטיולים למזרח". 

למעט השווקים הצפופים בקאולון, כל המקומות מושלמים עם הילדים. תוכלו לקרוא מה בדיוק אני מתכננת לעשות עם הילדים בפוסט הונג קונג עם ילדים.

לסיכום,

הביקור שלי בהונג קונג היה מפתיע, מרגש והוכתר כהצלחה מסחררת. הטעמים והריחות שפגשתי שם ליוו אותי עוד הרבה זמן. נשאר לי לגמרי טעם של עוד ואני מפנטזת על ביקור נוסף שלי שם יחד עם הילדים. אני חושבת שכדאי לשהות בהונג קונג לפחות 5-6 ימים (כולל גיחה חמודה למקאו ליומיים) כדי לקבל טעם של עוד ולרצות לחזור. 

כתיבת תגובה

סגירת תפריט