השפירית מטיילת -חוויות למשפחות בארץ ובחו"ל
סאו מיגל, האיים האזוריים – הוואי פינת קוסטה ריקה, אבל באירופה

האיים האזוריים עם ילדים - מסלול טיול בסאו מיגל

שנים חלמתי להגיע לנקודה אי שם באוקיינוס האטלנטי באמצע הדרך ליבשת אמריקה, הקרויה האיים האזוריים.  הגיע הרגע הנכסף, ארזנו את הילדים ומיליון בגדים שמתאימים לכלל עונות השנה ויצאנו באוגוסט לגלות את הארכיפלג היפיפה, האיים האזוריים, עם הילדים. גילינו שילוב מופלא של חופים שחורים בסגנון הוואי לג'ונגלים ירוקים כפי שגילינו בטיול המופלא שלנו בקוסטה ריקה

מי דמיין שב7 לאוקטובר לאותה שנה תפרוץ מלחמה איומה בישראל שתשכיח את כל הטבע המופלא שחווינו לפני רגע. אבל, למי שמחפש טבע מנותק ובטוח ואסקפיזם טהור לימים שאחרי, האיים האזוריים, גם עם ילדים,  זו בהחלט התשובה.

את כל סיפור הדרך באיים האזוריים ועוד רבים וטובים שטרם הגיעו לבלוג, אפשר למצוא באינסטגרם השפירית. לא לשכוח לעקוב ומבטיחה ששם אני יותר זמינה לשאלות.  את הטיול של האיים האזוריים, עם הילדים,  התחלנו בשבוע טיול בסאו מיגל, האי המרכזי והגדול מכולם, ולאחר מכן המשכנו לעוד 4 לילות באי פלורס,  המערבי, הנידח והיפה מכולם. ללא ספק, האיים האזוריים עם ילדים זו חופשה מושלמת.

בריכות מי אוקיינוס. האיים האזוריים
נופי בראשית. סאו מיגל

טיול באיים האזוריים עם ילדים בכלל ובסאו מיגל בפרט, מכיל בעיקר טבע ונופים. ולכן, לשם הגיוון, כדאי להשקיע במקום לינה נעים ומפנק. כמו כן, היות ונקודת התורפה באי זו הקולינריה, כדאי מאוד לקחת מקום עם מטבח. אפשר ללון בעיר הבירה פונטה דלגדה, אבל בעיני עדיף לישון בטבע המופלא של האי הזה שמזכיר לא פעם את הטיול שלנו בקוסטה ריקה. האיים האזוריים עם ילדים יכולים להיות חופשה מפנקת ומופלאה.

קבלו המלצות זהב למקומות לינה בסאו מיגל.

לינה מומלצת סאו מיגל
לינה מומלצת באיים האזוריים

סאו מיגל - המלצות מקומות לינה

למרות שסאו מיגל הוא הגדול שבאיים האזוריים, נסיעה מקצה לקצה תיקח כשעה וחצי. כלומר, אין צורך אמיתי להחליף מקומות לינה, רק אם מעוניינים לגוון ואז אפשר לפצל בין 2 אזורים. חשוב להגיד שהמקומות השווים נתפסים ממש מוקדם, אז כדאי להזמין מראש.

להלן כמה מקומות לינה מומלצים, שווים וממוקמים יחסית במרכז האי, שרק תרצו לחזור אליהם בסוף יום טיול. (לינקים בכחול)

יש כמובן עוד הרבה המלצות למקומות לינה, אמליץ בהמשך בכל אזור על עוד מקומות. אבל עכשיו, בואו נצא לטייל!

האיים האזוריים עם ילדים - מתי ואיך?

למרות שמזג האוויר באיים האזוריים מתאים לטיול בכל חודשי השנה, החודשים החמים והמתוירים הם יוני עד ספטמבר. בחודשים אלו יש סיכוי מזג אוויר חם ואולי אפילו לשחות בים. הטיול בסאו מיגל (ובאיים האזוריים באופן כללי) כמעט בלתי אפשרי בתחבורה ציבורית ולכן חובה לשכור רכב.  אנחנו השכרנו מחברה מקומית ANC Azores holidays ועבד מצוין וזול.

אופי הטיול באיים האזוריים הוא טבע, טבע ועוד טבע. בטיול סאו מיגל תמצאו המון נקודות תצפית, מסלולים בשלל רמות הקושי ומעיינות חמים. למי שחשוב קצת אטרקציות אפשר למצוא בסאו מיגל גלישת מפלים, שייט בקיאקים, טיולי אופניים ועוד. כדאי להכיר את האתר המצוין   Azores Trail  , המפרט על המסלולים השונים באיים.

פרט חשוב נוסף, מזג האוויר באיים האזוריים הפכפך. כלומר, יום שמתחיל בגשם, יכול להיגמר בשמש וההיפך. חלק מהטיול בסאו מיגל הוא עצירה בנקודות תצפית. יש נקודות תצפית שמחייבות ראות טובה ולכן יש להתעדכן במצב הראות באתר Spot Azores לפני ההגעה.

ביקור חובה בטיול בסאו מיגל
האי מאופיין בערפיליות. יש להתעדכן במצב הראות היומי באתר Spot azores

טיול בסאו מיגל - המלצות, מסלולים וטיפים

למרות שהאי לא גדול והנסיעה מקצה לקצה רק כשעה וחצי , כדאי לתכנן את ימי הטיול לפי אזורים. האיים האזוריים עם ילדים חייב להיות טיול גמיש, לכן ממליצה בחום להכין רשימת אפשרויות לכל אזור ולזרום לפי מצב הראות. להלן המלצות לפי אזורים לסאו מיגל, תהנו!

מסלול טיול בסאו מיגל - יום1 (מערב האי)

התחלנו את היום במסלול מעגלי של 5 ק"מ בשם Serra Devassa. המסלול מתחיל ונגמר בחניה של  mata do canario. המסלול יפיפה אבל בעיקרון כולו נופי ובגזרת הילדים שמחפשים אקשן, היה קצת משעמם. מאותה חנייה יוצאת ההליכה לנקודת התצפית המפורסמת Grota do Inferno, לא כדאי להחמיץ (כמונו..). אנחנו המשכנו לתצפית Miradouro da Vista do Rei, גם היא אל האגם המהפנט Sete Cidades. את נקודות התצפית האלו וגם את המסלול, כדאי לעשות כשהראות יחסית סבירה, למרות שגם לערפל יש קסם משלו, אז לא להיבהל. ומשם, בהמשך ישיר, ירדנו אל גדות האגם Sete Cidades.  שלפנו פיקניק, חלצנו נעליים והאכלנו ברווזים, שלווה זה כאן. באגם אפשר גם להשכיר קיאק או אופניים ואפילו לקפוץ לטבול במים.

מסלול הליכה טיול סאו מיגל
מסלול נופי serra devassa. סאו מיגל, האיים האזוריים
הכל ירוק וצלול, serra devassa. סאו מיגל
סאו מיגל עם ילדים
מנוחה על האגם Sete cidades. סאו מיגל, האיים האזוריים
תצפית מומלצת בטיול בסאו מיגל
כל תצפית יותר יפה מהשניה. סאו מיגל האיים האזוריים

אחרי מנוחה המשכנו באופן ספונטני לאחד החופים המופלאים שראיתי בחיי, Praia Mosteiros. כיוון שהאי סאו מיגל הוא אי געשי, חוף הים שלו שחור ואת קו האופק מקשטים סלעים שחורים עצומים שמציצים מהמים. ישר עלינו על בגד ים ורצנו למים.  חשוב להגיד ששחייה במי אוקיינוס היא לא דבר פשוט. סחף הגלים עלול להיות חזק מאוד וחובה להיכנס רק היכן שיש מציל ולא להיכנס עמוק. לעומת זאת, טמפ' המים הפתיעה לטובה. המים קרים, אבל ביום חם, בהחלט אפשרי ומרענן. חשוב לדעת שבאיים האזוריים ובסאו מיגל בפרט, יש הרבה חופים ציבוריים שלצידם נבנתה בריכה עם מי אוקיינוס. ככה שאפשר לרחוץ בבריכה ולהרגיש בלב האוקיינוס. אספר בהמשך על אחת שווה במיוחד.

חשבתם שנגמר היום? תחשבו שוב.

הוואי באירופה. מהחופים היפים שראיתי בחיי. סאו מיגל, האיים האזוריים

את היום סיימנו במעיינות חמים באוקיינוס Ponta da Ferraria, אחד המקומות המיוחדים בהם ביקרנו. יש להגיע בין הגאות והשפל כדאי שהמים יהיו בטמפ' נעימה.

יום עמוס ומושלם. אפשר לפזר ליומיים ולעשות יותר בנחת.

האיים האזוריים עם ילדים
תצפיות מופלאות. סאו מיגל, האיים האזוריים.
מעיינות חמים בסאו מיגל
מעיינות חמים בלב האוקיינוס, מהמיוחדים בהם ביקרתי בחיי. Ponta da Ferraria, סאו מיגל
מקומות לינה מומלצים - מערב סאו מיגל

מסלול טיול בסאו מיגל - יום שני (מזרח האי)

גם את היום הזה התחלנו במסלול לא קל אבל יפה ומגוון, Salto de Prego. מדובר על מסלול מעגלי  של כ 5 ק"מ שמתחיל ונגמר בכפר Faial da Terra . המסלול מתחיל בעליה אל עבר המפל salto de prego. הולכים במסלול מסומן עד שמגיעים לפיצול. בפיצול פונים ימינה אל עבר המפל היפיפה. אחרי ששכשכתם ונחתם חוזרים חזרה אל עבר הפיצול. בפיצול הפעם פונים ימינה ובדרך חזרה אל הרכב עוברים בכפר נטוש ומקסים בשם Sanguinho. משם ממשיכים בהידרדרות אל מול נוף יפיפה חזרה לרכב.

מסלול הליכה בסאו מיגל עם ילדים
תחילת מסלול Salto do Prego
ירוק מופלא בכל פינה. סאו מיגל
מסלול הליכה בסאו מיגל עם ילדים
וזה המפל הנכסף. Salto do Prego
התצפית המופלאה לפני ירידה חזרה לרכב. Salto do Prego

רצוצים ומרוצים נסענו אל עבר החוף הציבורי בעיירה Povoacao. כאמור, בסאו מיגל גילינו שבהרבה מהחופים הציבוריים יש גם בריכות עם מי האוקיינוס הפתוחות לציבור הרחב. ככה גילינו שאחת מהמקסימות שבהן נמצאת בחוף הציבורי של Povoacao.  ממש ליד יש בית קפה ואפילו גן משחקים לקטנים. מושלם.

אפשר לשלב גם ממש ליד עצירה במפל נוסף קסום בשם Cascata da Ribeira Quente

חופים שחורים ליד מצוקים דרמטיים. סאו מיגל
בריכת האוקיינוס ב Povoacao , סאו מיגל

חשבתם שהיום נגמר? תחשבו שוב #2. לאחר מנוחה, שכשוך ובירה מול האוקיינוס המשכנו למעיינות חמים Poca da dona beija. סיומת מושלמת ליום מושלם.

מעיינות חמים בסאו מיגל
ככה רצוי לסיים כל יום בסאו מיגל, Poça da Dona Beija‬
מקומות לינה מומלצים - מזרח סאו מיגל

מסלול טיול בסאו מיגל - יום 3 (שייט לוויתנים)

אחרי יומיים עמוסים לעייפה חשקה נפשנו באפס מאמץ. כך סגרנו מבלי להתכוון שייט לחיפוש לוויתנים של חברת Moby dick . השייט אורך כ4 שעות ,שבים רגוע, עוברות בנעימים. היתרון בסיור הזה אל מול סיורים אחרים, שהקפטן באמת מאוד מתאמץ לראות את הלוויתנים ולתת זמן לידם. אחרי שכמעט התייאשנו, פתאום ראינו משפחה של לוויתנים. ללא ספק מרגש. היה יום כיף ורגוע והתאים לנו לאותו היום. השיט בעיני לא חובה אבל נעים ונחמד.

כיוון שהשיט היה רק בצהריים הספקנו לפני השיט לשחות בים בחוף הסמוך למעגן הסירות בפונטה דלגדה. אין על המים של האוקיינוס!

החוף הציבורי בפונטה דלגדה, סמוך למעגן הסירות
שיט לוויתנים בסאו מיגל עם ילדים
ובסוף ראינו משפחת לוויתנים! שיט בסאו מיגל

מסלול טיול בסאו מיגל - יום רביעי (פורנס)

במרכז האי סאו מיגל שוכן אזור מקסים , בליבו אגם בשם Lagoa Furnas ועיר באותו השם.  באגם אפשר להשכיר אופניים או קיאקים לטיול רגוע ואפשר להקיף אותו בהליכה. אנחנו בחרנו להכנס לפארק הסמוך בשם Parque da Grena. זה היה המקום היחידי באי בו שילמנו כניסה בעלות של 10 אירו לאדם (ילדים לא משלמים). מדובר על פארק עם מסלולי הליכה ומפלים, מקסים ורגוע. תענוג עם ילדים.

סאו מיגל עם ילדים
מסתבר שפעילות געשית זה עסק מסריח. פורנס, סאו מיגל
מסלול הליכה מומלץ בסאו מיגל עם ילדים
פארק Grena, הפתעה מוצלחת בפורנס
מסלול מומלץ בסאו מיגל
אי אפשר לוותר על טבילה. פארק Grena, סאו מיגל.

אנחנו בילינו באזור פורנס יומיים רגועים, אפשר לדחוס גם ליום אחד. חיפשנו בילוי רגוע באזור ובחרנו להיכנס לגנים הבוטניים Terra Nostra. מדובר בגנים בוטניים מרשימים ביותר שבליבם בריכה תרמית חמימה בצבע חום. קצת שוטטנו בגנים וטבלנו בבריכה. אולי כי כל האי הוא גן בוטני אחד שלם ואולי כי הגענו ביום חם, לא התלהבנו מהגנים הבוטנים והבריכה. הייתי שומרת את הביקור בהם ליום ערפילי עם ראות נמוכה.

מעיינות חמים מומלצים באיים האזוריים עם ילדים
יותר נחמד פה כשקריר. מעיינות חמים בגן הבוטאני Terra Nostra
בריכה מומלצת בסאו מיגל עם ילדים
כל פינה משגעת. בגן הבוטני ומחוצה לו. Terra Nostra

מסלול טיול בסאו מיגל - יום חמישי (צפון האי )

צפון האי סאו מיגל, מאופיין בקו חוף משגע ואפשר לבלות בו יום נהדר. נהננו מאוד מביקור בשדות התה היחידים באירופה Cha Gorreana. התחלנו בביקור במפעל ליצור תה ושמענו על שלבי היצור השונים. המשכנו לחנות התה בה אפשר לעשות מנוחה קלה, לשתות תה ולצפות, איך לא, על נוף משגע. שוטטנו קלות בשדות התה הירוקים והמשכנו אל היעד הבא. גם כאן, אפשר לשמור את הביקור ליום ערפילי וקריר.

לאחר שדות התה המשכנו לפארק המפלים Parque Natural Da Ribeira dos Caldeiroes. פארק נגיש, חינמי ויפיפיה עם מפל מרשים ושבילים סלולים ומתאים במיוחד עם ילדים. יש שם קפיטריה חמודה ואופציה לגלישת מפלים. אנחנו שמרנו את האטרקציה השווה הזו למפל אחר אבל בהחלט מומלץ.

על קו החוף הצפוני אפשר למצוא נקודות תצפית מרהיבות, אחת היפות היא Miradouro de Santa Iria.

כמוכן, אפשר למצוא חופי שחייה יפים לרביצה או גלישה כמו Praia de Santa Barbara או החוף בריביירה גרנדה שיש בו גם בריכות שמתאימות לילדים Piscinas Municipais de Ribeira Grande.

אגב, למי שחשקה נפשו בעיר, העיר Ribeira Grande  חמודה לסיבוב וגם ללינה.

ביקור בשדות התה בסאו מיגל עם ילדים
תה מיובש לפני אריזה. Goreanna tea Factory
טיול באיים האזוריים עם ילדים
מפל מרשים 5 דקות הליכה מהרכב. פארק המפלים Parque Natural da Ribeira dos Caldeirões
עיירה טיפוסית בסאו מיגל
מקומות לינה מומלצים - צפון האי

מסלול טיול בסאו מיגל - יום שישי (וילה קמפו דה פרנקו )

קמנו ליום שמש והתחשק לנו מנוחה וים. בסמוך לעיירה Vila Franca do Campo ישנו אי מיוחד שבמרכזו לגונה עגולה שמייצרת פינת שחייה רגועה ונעימה מלאה בדגים ורגועה. כדי להגיע לאי אפשר לקחת שיט בסירה של כמה דקות או לשוט בקיאק. הבעיה (וגם יתרון) שכיוון שהאי מוגדר כשמורה, מותר רק ל400 איש להכנס אליו ביום. ולכן, כל בוקר, ליד דוכן הכרטיסים לסירה, מתארך לו תור ארוך של אנשים שמנסים להיות בין 400 ברי המזל.

אנחנו הגענו כשעה לפני פתיחת הדוכן, ב 8:30 בבוקר, כדי לקנות כרטיסים, והצלחנו!

היה יום מקסים אבל בדיעבד אני ממליצה להגיע אל האי דווקא בקיאק. השיט רק כחצי שעה וזה מוסיף עוד חוויה בדרך אל האי. והבונוס המרכזי, שהשטים בקיאק לא נכללים ב400 כניסות היומיות ולכן אין צורך לעמוד בתור הארוך.

טיול בסאו מיגל
לא יכולה לומר שהיה שווה את התור. Ilhéu de Vila Franca do Campo
מסלול האיים האזוריים עם ילדים
מים צלולים צלולים. Ilhéu de Vila Franca do Campo
נקודת תצפית משגעת על האי. Ermida de Nossa Senhora da Paz
בהחלט אחד האיים המיוחדים. Ilhéu de Vila Franca do Campo

סאו מיגל - לא הספקנו וחבל

בכל טיול תמיד נשאר עודף שמשאיר לנו טעם של עוד. לצערי הרב פספסנו יום שלם במרכז האי שלגמרי השאיר לנו חור בלב בצורה של הר געש. אז לפניכם יום נפלא:

• נפתח רק אלרי שהיינו, פארק חבלים לילדים בשם Azores treetop park
  • תצפית על האגם Lagoa de Fogo- בעונה לא ניתן לעלות עם רכב ויש לקחת שאטל מהחניה של המעיינות החמים.
  • מעיינות חמים בלב הג'ונגל Caldera Velha– חובה להזמין באינטרנט מקום מראש. לצערי פספסנו.
  • מפל Salto do Cabrito– אפשר להסתפק בהליכה למפל ואפשר להמשיך להליכה מופלאה של 8 ק"מ.
  • אם כל זה לא הספיק, אפשר לסיים בחוף הים של Caloura . בריכות טבעיות ובר לדרינק מול הנוף.
אטרקציות מומלצות עם ילדים בסאו מיגל
מתי פעם אחרונה שטתם בלוע של הר געש? סאו מיגל
מים צלולים בים ובמפלים. סאו מיגל, האיים האזוריים

כמו כן, לא חסר עוד אטרקציות וטיולים באי היפה. להלן כמה שמתאימים עם ילדים

• מסלול Lagoa de Congro . קליל וקסום, בעיקר במזג אוויר ערפילי.
  • פארק מים צנוע Aquaparc dos Azores בעיר וילה פרנקה דה קמפו.
  • פארק שעשועים מקסים וחבוי בפונטה דלגדה, הקטנים בחבורה ישמחו! Superhereos outdoor playground.
  • גן שעשועים נוסף וחמודי להפוגת פיקניק עם העוללים Reserve Florestal do Pinhal da Paz
    פיקניק בגנים בוטניים מקסימים וחינמיים Botanical Garden of Ribeira do Guilherme
  • קומפלקס של בריכות טבעיות סמוך לאוקיינוס בלגואה,  כולל בריכת פעוטות Complexo Municipal de Piscinas
מהתצפיות המרהיבות על פני הכדור. סאו מיגל, האיים האזוריים

האיים האזוריים עם ילדים - סיכום

האיים האזוריים זה יעד פשוט מופלא לחופשה משפחתית עם ילדים או לחופשה זוגית מפנקת. כך או כך מדובר בטיול ייחודי וחוויתי שאין עוד כמוהו באירופה. אין טיול באיים האזוריים שלא מתחיל או נגמר בביקור באי המרכזי, סאו מיגל. אנחנו המשכנו אחרי סאו מיגל לעוד 5 ימים באי פלורס המשגע. אבל, בהעדר זמן, אפשר בהחלט להסתפק בטיול בסאו מיגל כדי לקבל טעימה מהוואי פינת קוסטה ריקה אך באירופה. מושלם לאוהבי טבע, שקט ונופים משוגעים.  האיים האזוריים עם ילדים זה יעד משגע.