השפירית מטיילת -חוויות למשפחות בארץ ובחו"ל
הולנד עם ילדים- שאלות והתלבטויות

טיול בהולנד עם ילדים

אז אחרי כמה שנים ממש מוצלחות של טיולים ירוקים, הרריים, שופעי מים ונופים באוסטריה, גרמניה ואיטליה הוחלט לנסות לגוון ובחרנו יעד קצת שונה במהותו- הולנד.

לפני הנסיעה מאוד חששתי לפני הטיול בהולנד. חששתי להתאכזב מהנוף ולהשתעמם מהמרדף אחרי האטרקציות ונסעתי ממש ללא ציפיות.

רציתי לשתף אתכם בלבטים ובשאלות שלנו לפני הנסיעה ומה היו התובנות שלנו לאחר הטיול ואולי תפיקו לגבי זה משהו לגבי הטיול שלכם בהולנד עם ילדים. 

בשורה התחתונה: התאהבתי קשות!! הולנד מקסימה, יפיפיה, מגוונת, נינוחה ומזמינה. טיול אחד כל כך לא מספיק וללא ספק נחזור שוב ובגדול. אפשר לקרוא על המסלול בדרום הולנד והמסלול בצפון הולנד.

אז להלן השאלות שהטרידו אותנו לפני הנסיעה והתשובות שלי לכל שאלה.

האם הולנד מתאימה עם ילדים?

אחת מהסיבות שבגללן בחרנו לנסוע להולנד היא שרבים ממליצים על הולנד כיעד מושלם ונוח לילדים קטנים והיות ובדיוק והצטרף אלינו דרדק נוסף למשפחה לא הרגשנו הרפתקנים במיוחד ובחרנו ללכת על בטוח.

תשובה:

הולנד אכן שטוחה מה שמאפשר להסתובב תמיד עם עגלה. כמו כן, יש בהולנד המון אטרקציות לילדים: פארקי שעשועים, גני חיות, מוזיאונים ופארקים רחבי ידיים. כל זה בהחלט עושה אותה מתאימה מאוד לילדים. דבר נסף שמתאים אותה מאוד לילדים זה מיליוני כפרי הנופש שפזורים במדינה. למי שלא אוהב להסתובב יותר מדי ומחפש קצת יותר רביצה זה יכול להוות פתרון נהדר. אבל, עבורנו הולנד לא יותר מתאימה לילדים מהמדינות האחרות באירופה בהן טיילנו. גם במדינות אחרות יש פארקי שעשועים ופארקי מים מחוממים וטיולי טבע מותאמי עגלות. כמו כן, אמנם הנסיעות בהולנד שטוחות ולא כרוכות במעברי הרים וכדומה, אך במידה ואכן רוצים לטייל ולחוות , יש ימים בהם נוסעים לא מעט. 

הולנד עם ילדים
דרום הולנד עם ילדים
הולנד עם ילדים
הולנד עם ילדים

כפר נופש או בית חווה?

פה התלבטנו רבות. הרי בכל פורום שלא קראתי הרגשתי שאם אני לא אשהה באחד מכפרי הנופש המוכרים והנפוצים כאילו ולא הייתי בהולנד. בסופו של דבר, החלטנו לטעום מ2 העולמות ופיצלנו את הלינה ל2 מקומות, אחד בבית כפרי והשני בכפר נופש. ניתן לקרוא על מקומות אלו בפוסטים על דרום הולנד חבל לימבורג או על צפון הולנד. 

תשובה:

היתרון של כפר הנופש הוא ברור: פעילויות לילדים כגון בריכה מחוממת (ויש פארקי נופש אפילו עם פארק מים ), ג'ימבורי לקטנים, גני משחקים ועוד כל מיני פעילויות (חלקן בתשלום) ברחבי הפארק.

החסרונות:

  • כניסה ויציאה בימים לא גמישים- בחלק מהפארקים מאפשרים כניסה/יציאה מהפארק רק בימי שני/שישי מה שיכול להגביל את רצף הטיול לטעמי.
  •  אסור להחנות את הרכב ליד הבקתה- בפארקים מרשת center parcs אסור להחנות את הרכב ליד הבקתה (קצת סותר את הסברה שהולנד נוחה עם ילדים לא?). ניתן לבחור בקתות שיחסית קרובות לחניה מרחק הליכה קצר או לחלופין לשכור אופניים או רכב גולף לכל תקופת השהות. עבורנו זה היה deal breaker , שכן יש ימים שחזרנו כשהילדים ישנים ואני לא יכולה לדמיין מה היה קורה אם היינו צריכים להעיר אותם…
  • תחושת המוניות- לתחושתי יש פארקים קצת המוניים שהרבה תיירים נוהרים אליהם לעומת בית חווה שבו מתחככים יותר עם המקומיים, המקסימים יש לומר.  אנחנו רצינו לברוח קצת ממסלול הטיולים השחוק ומתחושת ההמוניות ולכן העדפנו מקום טיפה פחות מוכר.
  • חדרים- יש הטוענים שהחדרים בכפרי נופש פשוטים ביותר והרבה פחות מפנקים מחדרים בבית חווה גדול ומפנק. אבל לעניות דעתי, הכל פתיר בכסף ותמיד אפשר לשדרג את החדרים.
כפר נופש הולנד
כפר נופש בהולנד

בשורה התחתונה אני חושבת שאם מסתדר, המפתח הוא בשילוב בין השניים ואז ניתן לחוות שני אזורים ושני סגנונות. אם לא מסתדר 2 מקומות, כן הייתי נוסעת לכפר נופש עם בריכה מפנקת  ולו רק בגלל הימים הגשומים, ויש כאלו. מה שכן, לא הייתי לוקחת כפר נופש עם חדרים שלא נראים לי או שלא ניתן לחנות ליד הבקתה. 

אפטלינג- האם חובה?

אנחנו מאוד אוהבים לשלב פארק שעשועים בטיול שלנו. כמעט בכל טיול שעשינו עם הילדים היינו בפארק שעשועים יום אחד וזה היה יום מתיש אך מהנה עד מאוד. בטיול הזה שילבנו 2 פארקי שעשועים (אפטלינג ופנטזילנד בגרמניה).

תשובה:

האפטלינג יפיפה אבל ממש לא מהפארקים המוצלחים שהיינו בהם ולכן  בעיני אפשר גם להסתדר בלעדיו (אך לא בלי פארק שעשועים אחר). הוא ענקי והמוני עם מרחקי הליכה מאוד גדולים ממתקן למתקן וחלק מהמתקנים שבו מאוד חוזרים על עצמם. כמו כן, הבת שלי בגובה מטר ולא היה לה שום מתקן אקסטרימי שיכלה לעשות (הכל מותר מגובה 1.20 מטר) מה שגרר מפח נפש מאוד גדול. יש בהולנד (ובשכנות לה) פארקי שעשועים יותר שווים ואם מסתדר, הייתי מוותרת על האפטלינג והולכת אליהם.

חיטהורן- האם אפשר לוותר ולשרוד כדי לספר?

כמובן שחיטהורן היתה בתכנון, הרי לא קראתי כתבה, פוסט או טיפ על הולנד שלא כלל אותה כיעד חובה בהולנד. אבל, תכנונים לחוד ומציאות לחוד.. הגיע היום שהיינו אמורים לנסוע לחיטהורן ופשוט לא היה לנו כוח לנסיעה הארוכה. החלטנו לעשות שיט במקום אחר קרוב ונגיש להיכן שישנו, עליו ניתן לקרוא במסלול שלנו בצפון הולנד.

תשובה:

ובכן כן, בהחלט אפשר לא לנסוע לחיטהורן ולשרוד כדי לספר, הרי אני כותבת לכם פה… אני משוכנעת שחיטהורן מדהימה ובטיול הבא בהולנד (כמובן שיהיה!) בהחלט נשלב אותה. אבל, חשוב להבין שהולנד מדינה נמוכה ומוקפת בים ולכן משופעת בתעלות ונהרות בהם ניתן לשוט באווירה פסטורלית ולא חייבים להצפין עד לחיטהורן (אם לא מסתדר כמובן) כדי לחוות שיט קסום. חווינו שיט נהדר במקום אחר בהולנד, במרחק רבע שעה מהיכן שישנו והיה לנו יום רגוע ושלו.  

שיט בהולנד
הולנד עם ילדים

האם בהולנד יש נופים?

אז כפי שכבר אמרתי מקודם, אחרי שלל טיולים באזורים הרריים, ירוקים משופעי נהרות ונקיקים נסעתי להולנד ללא כל ציפיות להתרשם מהנוף.

תשובה:

אז אמנם הולנד שטוחה אבל היא שופעת במים ומוקפת בים, טחנות רוח, מרחבים ירוקים, פארקים רחבי ידיים ואיים קסומים ובהחלט יש בה נוף אבל מסוג אחר. היא פשוט יפיפיה ולגמרי באנו על סיפוקנו בגזרת הנופים והטבע. 

שיט בהולנד
הולנד עם ילדים

האם בהולנד תמיד יורד גשם?

מאוד חששנו ממזג האוויר לפני הנסיעה, במיוחד כיוון שנסענו בסוף ספטמבר. עשינו בנק של מקומות סגורים לכל מקרה וקיווינו לטוב.

תשובה:

כמו בכל מקום זה עניין של מזל. מתוך 12 יום טיול ירד לנו 3 ימים גשם.. ללא ספק, בימי גשם פחות נחמד. יש מוזיאונים וערים נחמדות אבל הכל הרבה יותר יפה ונעים כשהיום בהיר. בגלל הסיבה הזו (ורק בגללה) הייתי לוקחת כפר נופש עם בריכה מפנקת כדי לא להתבאס בימים גשומים. אבל, חייבת לציין שמכיוון שזו מדינה עם מלא גשם אז הימים שבאים אחרי הגשם כל כך צלולים ומרחיבי לב שזה שווה את זה.

האם אפשר להסתדר בהולנד בלי לדעת לרכב על אופניים?

טוב, זאת לא בדיוק שאלה ששאלנו את עצמנו לפני הנסיעה אבל תהינו מה הסיפור בהולנד עם האופניים ומה שונה שם ממדינות אחרות.

תשובה:

הולנד כאמור היא מדינה שטוחה וגם עם מודעות מאוד גדולה לסביבה. עובדה זאת עושה את הולנד לסופר ידידותית לרכיבה על אופניים לילדים ולמבוגרים והרכיבה בה פשוט תענוג. ניתן לשכור בכל מקום שמגיעים אליו אופניים, בפארקים השונים (הוחה ולואה ופארק אמסטרדם ), בפארקי הנופש ובכל הערים. בכל מקום שאליו הגענו ראינו המוני הולנדים (צעירים ומבוגרים כאחד) רוכבים בחדווה וגילינו שאתה לא הולנדי אמיתי אם אין לך אופניים משלך. אנחנו כמשפחה פשוט גילינו בהולנד את האופניים מחדש (לפני הנסיעה לא עליתי על אופניים איזה 20 שנה) ואיך שחזרנו לארץ פשוט רכשנו לכולם אופניים. הילדים לא מפסיקים לדבר על הולנד בהיבט הזה וזה פשוט פספוס לא לעשות לפחות רכיבה משפחתית אחת בכל הטיול. מי שלא יודע לרכב, עכשיו זה בדיוק הזמן ללמוד… 

הולנד עם ילדים

האם ההולנדים באמת כל כך גבוהים?

בהכנות לטיול קראתי שההולנדים נחשבים לעם הגבוה בעולם. נסעתי כדי לגלות האם זה נכון.

תשובה:

כן!

לפוסט הזה יש 12 תגובות

  1. סופר אינפורמטיבי ואכן מתאים מאד למשפחות. הכי חשוב שענית לי על שאלת הגובה של ההולנדים;)))

    1. תקשיבי, את לא מבינה איזה גמדה הרגשתי שם. הם נפילים ( :
      אני ממש שמחה לשמוע שמצאת את הפוסט מועיל. תודה רבה על התגובה!

  2. רינת , נראה שהיה לכם יופי של טיול, כל הכבוד על הפתיחות לגוון מנוף הררי. גם עלי הוא מועדף, אבל בשנים האחרונות התחלתי גם אני לחבב נוף נהרות ואגמים שטוח. תתחדשי על הבלוג!

    1. תודה רבה רבה. בינתיים נהנית ( :
      הולנד הפתיעה אותנו בגדול. נסענו ללא ציפיות בכלל וממש מחכים כבר לחזור. נשבינו בקסם הולנד

  3. הולנד אכן נהדר ויעד נהדר לביקור עם ילדים. גם אנחנו אהבנו מאד וביקרנו כשהיו קטנים 🙂 פוסט נהדר!

    1. איזה כיף של תגובה, תודה גלית!!! מכל הטיולים שהיינו (והיינו) הילדים הכי מזכירים את הולנד. משהו בנינוחות שלה כבש את ליבנו. ממש מחכים כבר לחזור

  4. פוסט נהדר שעונה על כל ההתלבטויות שהיו גם לי. גם אני התאהבתי בהולנד במיוחד עם ילדים, ביקרנו יותר מפעם אחת. הולנד נהדרת!! המון בהצלחה.

    1. תודה רבה. אנחנו התאהבנו בהולנד בגדול. עד היום הילדים לא מפסיקים לבקש לנסוע לשם למרות שמאז היו כבר כמה טיולים אחרים. עד עכשיו נלחמנו, וניסינו לנסוע רק למקומות חדשים אבל אני רואה שלא יהיה מנוס מלחזור שוב להולנד….

  5. האמת שעשית לי חשק!!

    1. יאללה, מתה לשמוע ולראות את הזווית שלך על הולנד. האמת, עם כל הסטייל שלך, איך אף פעם לא היית??

  6. איזה פוסט מקסים ואינפורמטיבי!
    מעבירה לחבריי ההורים 🙂

    1. איזה כיף לי! תודה רבה… בהחלט שאלנו את עצמנו את כל השאלות האלו. אשמח אם זה יעזור למישהו אחר ( :

כתיבת תגובה

סגירת תפריט