השפירית מטיילת -חוויות למשפחות בארץ ובחו"ל
הונג קונג עם ילדים

הונג קונג עם ילדים

הונג קונג היא לונה פארק אחד גדול. לקטנים ולגדולים כאחד. כל הביקור של בהונג קונג עסקתי ב "אני חייבת לחזור לפה עם הילדים" . אמנם כבר ביקרתי פעמיים בהונג קונג אבל חזרתי עם אש בעיניים. סוף סוף יעד קצת אחר, מצד אחד במזרח האותנטי והאהוב עליי כל כך ומצד שני מערבי וכל כך נוח לטיול. לגמרי הולכת לחזור עם הילדים! 

הונג קונג - מקומות לינה מומלצים

לפני שבוחרים מקום לינה כדאי לבחור מלון שקרוב למטרו. חשוב גם להבין את הסגנון אותו מעדיפים- רגוע ושקט או במרכז העניינים. 

להלן כמה המלצות: 

המלון הראשון ששהיתי בו.מושלם לביקור קצר, על שדה התעופה והרכבל לביג בודהה.

מלון מרכזי ונגיש עם נוף משגע. בקאולון.

מלון מעולה! חדרים גדולים מיקום על המטרו. 

מלון מצויין, באזור המומלץ ביותר– האי הונג קונג המרכזי.

 

הונג קונג עם ילדים- מה אסור לפספס

הונג קונג עם ילדים- ביג בודהה

ביקור בביג בודהה הוא מבחינתי ביקור בגדר חובה בביקור בהונג קונג. לבד או עם ילדים. ניתן להגיע עם אוטובוס אבל לטעמי חובה לעלות עם הרכבל. הנסיעה ברכבל לא פחות ממרהיבה. מצד אחד רואים ג'ונגל ירוק ומהצד השני אוקיינוס כחול עם הגשר החדש (הכי ארוך בעולם) לג'וחאי שבסין.  העלייה אורכת כ20 דק' עד שמגיעים לפסגה לכפר נגונג פינג, שם פוגשים לראשונה את הבודהה מרחוק שמנופף לנו לשלום. דרך כיכר מרוצפת, סביבה מספר חנויות מזכרות ומסעדות, יוצאים להליכה קצרצרה אל עבר הבודהה. בהליכה הנעימה פגשתי פרות, נזירים בודהיסטים ותיירים רבים שצועדים אל עבר הפסל. 

מסלול בהונג קונג
ריחוף בין הרים ירוקים- רכבל אל הביג בודהה
אטרקציות בהונג קונג
ביג בודהה- הדרך מרוצפת ונוחה עם עגלות
מה עוד עושים בביג בודהה?

ליד העלייה לפסל יש פנייה ימינה לכיוון הwisdom trail.  זוהי הלכה קצררה של 15 דק' בתוך ג'ונגל עבות עם פרפרים קסומים ומבנים נטושים מסקרנים . בקצה ההליכה מגיעים ל38 עמודי עץ גבוהים המסודרים בצורת אינסוף כאשר על כל עמוד קליגרפיה סינית מסוטרת הלס. גולת הכותרת במסלולון הזה היא הנוף המרהיב . מהקצה (ליד עמודי העץ) יוצאים מסלולים נוספים ארוכים יותר. למי שיש זמן בהחלט מומלץ!

כשחוזרים לביג בודהה כדאי מאוד לטפס עד לראשו. העלייה לא קלה עבור ילדים (וגם לא למבוגרים) אך בהחלט משתלמת. מקצה הפסל נשקף נוף מרהיב של כל האזור. לא לפספס. 

עוד כדאי ללכת למזר פו לין הנמצא בסמוך לפסל. ניתן לראות נזירים ומאמינים מתפללים ומדליקים קטורת, להכנס לחדר בודהות מוזהב ואפילו לאכול יחד עם הנזירים במסעדה צמחונית.

כל הביקור בביג בודהה אורך כ 3-4 שעות וכדאי לשלב לאחר מכן ביקור קצר בכפר הצף Tai O ולשוט שם בין הבתים הצפים ואולי אולי לזכות לראות את הדולפין הורוד האגדי.

איך מגיעים לביג בודהה? יורדים בתחנת Tung Chung  ותופסים משם את הרכבל העולה אל הביג בודהה.

מנזר פו לין- קטורת ונזירים
מנזר פו לין
אטרקציות בהונג קונג
נוף מרהיב מהביג בודהה
אטרקציות בהונג קונג
ביג בודהה- העלייה משתלמת

הונג קונג עם ילדים- ויקטוריה פיק

אל הויקטוריה פיק אפשר לעלות במספר דרכים כאשר החווייתי אך התיירותי ביותר הוא הטראם האדום המפורסם. חוויה חמודה רק במידה ואין תורים. אני החלטתי לתפוס מונית אל הפסגה. הנוף לא פחות ממרהיב. כדאי להגיע עם הילדים בשעות אחר הצהריים המוקדמות, לעשות הליכה נחמדה ולאכול גלידה אל מול השקיעה.

מה עוד עושים בויקטוריה פיק?
  • אפשר ללכת כרבע שעה דרך Mt. Austin road   ולהגיע לגן משחקים חמוד טובל בירוק. משם אפשר לחזור חזרה או להמשיך עוד קצת ולהגיע לvictoria peak garden. פארק גדול עם שבילי הליכה, פינות רביצה ואזורי תצפית.
  • מסלול נוסף וארוך יותר שניתן לעשות זהו peak circle walk- זהו מסלול מעגלי של כ3 ק"מ , יחסית קל , והוא מקיף את כל פסגת ההר. זהו מסלול פופולרי ביותר , קל להליכה ומספק נקודות תצפית מרהיבות ביותר על כל האיזור. כדי להגיע למסלול , יש להגיע למגדל התצפית ולפנות ימינה לכיוון רחוב Lugard rd. משם מתחילה ההליכה וגם שם מסתיימת. מומלץ בחום.

  • ניתן להכנס למוזיאון מאדאם טוסו במגדל התצפית- לא נכנסתי אבל לא היה נראה לי אטרקציה גדולה.

  • ניתן לעלות לראש המגדל ולקבל נקודת תצפית יותר רחבה בעלות נוספת- בעיני מיותר לגמרי. הנוף בתחתית המגדל מרהיב לא פחות.

הונג קונג עם ילדים
ויקטוריה פיק- נוף מרהיב ביום ובלילה
הונג קונג עם ילדים
ויקטוריה פיק- כדאי לעלות בטראם , בתנאי שאין תורים

הונג קונג עם ילדים- אושן פארק

וואו, וואו ועוד פעם וואו. איזה פארק מושלם. מבחינתי זה הפארק המנצח של הונג קונג. יש בפארק הזה גן חיות עם חיות שלא רואים כל יום (בכל אופן , אני לא רגילה לראות פנדה על בסיס יום יומי), אקווריום מרהיב, מתקני שעשועים לכל הגילאים (כולל כמה רכבות שוות לאוהבי אקסטרים) והבונוס- נוף פשוט מטורף. עם ילדים הייתי מקדישה לפארק יום שלם. לא לדמיין אפילו לפספס אותו. איך מגיעים? יש להחליף רכבת בתחנת Admirality  לקו של South island line ולרדת לאחר תחנה אחת.

הונג קונג עם ילדים
אקווריום מרהיב
אטרקציות בהונג קונג
אושן פארק- רכבל שמחבר את שני חלקי הפארק
אטרקציות בהונג קונג
מתי בפעם האחרונה ראיתם דב פנדה?

הונג קונג עם ילדים- דיסנילנד

הדיסנילנד בהונג קונג נמצא באי הגדול, לנטאו, בו שוכן גם שדה התעופה. כמו הדיסנילנד בעוד מקומות בעולם, גם כאן הפארק ממותג כולו בסגנון דיסני, מכיל שבעה עולמות תוכן קסומים ובעל תהלוכות דיסני מפוארות. הפארק קטן יותר משאר הפארקים בעולם, אך עדיין מושך מבקרים רבים. יש בתי מלון בסמוך או בתוך הפארק, אך לטעמי עדיף לישון בלוקיישן מרכזי יותר בעיר. איך מגיעים? יש לקחת את רכבת הדיסנילנד מתחנת Sunny bay.

אטרקציות בהונג קונג
דיסנילנד- וכל מילה מיותרת

הונג קונג עם ילדים- שווקים ושופינג

הדבר המאפיין את חצי האי קאולון זה ריבוי השווקים שבו. בחצי האי ניתן למצוא את שוק הציפורים, שוק הפרחים, שוק הנשים, שוק לילה ,שוק דגים ועוד. ללא ספק שביקור בהונג קונג איננו שלם ללא מעבר באיזה שוק אבל… אני לא הייתי מביאה ילדים קטנים לאזור הזה. בביקור בהונג קונג עם ילדים הייתי מוותרת על התענוג. האזור צפוף, דחוס, רוב הדוכנים מוכרים אותו הדבר ומעבר לתחושת מחנק לא תרם לי יותר מדי. אם נמצאים עם ילדים יותר גדולים שווה לעבור באחד השווקים כדי לקבל את החוויה הדחוסה והצפופה הזו של הונג קונג, אולי לקנות כמה פיצ'יפקעס ואז מיד לברוח לטיילת קאולון.

הונג קונג עם ילדים- נמל ויקטוריה (טיילת ויקטוריה)

נחמד להגיע לטיילת לקראת שקיעה, קצת להתהלך ולראות את נוף הבניינים  של האי הונג קונג ואם מסתדר, להמתין למופע האורות ב8 בערב. הטיילת גדולה, נעימה ובטוחה אך לקראת ערב מתמלאת באנשים ויש להשגיח על הילדים. ניתן לשלב את הביקור בטיילת עם ביקור במוזיאון החלל או מוזיאון המדע . הגעה: רדו בתחנה Tsim Sha Tsui יציאה L6.

אטרקציות בהונג קונג
מסלול מומלץ בהונג קונג

הונג קונג עם ילדים- מוזיאונים

יש בהונג קונג מספר מוזיאונים שמתאימים לילדים במיוחד כפעילות ליום גשום או סתם אם בא יום אחד רחוק מההמון הצפוף והפיח ברחובות הונג קונג. שלושה מהמוזיאונים ממש נמצאים במרחק הליכה אחד מהשני:

  •  מוזיאון המדע – מוזיאון אינטראקטיבי ומעניין שמכיל אפילו סימולטור נהיגה במכונית.
  • מוזיאון ההיסטוריה- אמנם ללא סימולטורים אך מתאר את ההיסטוריה של הונג קונג (נושא מרתק בפני עצמו) , נמצא בסמוך למוזיאון המדע ויכול לעניין מאוד את המבוגרים שבחבורה. כדאי לשילוב עם מוזיאון המדע.
  • מוזיאון החלל- מוזיאון מקסים שמכיל סימולטור הליכה על הירח, סרטי תלת מימד ועוד.
כדי להגיע לשלושת המוזיאוןנים המוזכרים יש לרדת בתחנת Tsim Sha Tsui.

הונג קונג עם ילדים- פארק הונג קונג

ביקור בהונג קונג איננו שלם ללא ביקור  באי המרכזי. אני מניחה שגם עם ילדים אתם תבקרו ברחובות הסואנים של הונג קונג וגם תעלו ותרדו בדרגנועים הגדולים, וקצת תעשו שופינג. אז אחרי שתסתחררו מהאורות והעומס ותחפשו מקום לנוח ולעשות פיקניק, פארק הונג קונג זה המקום (מתאים במיוחד כאשר הולכים במסלול בין תחנת admirality לcentral). הפארק לא עצום, אבל ירוק ונעים, מכיל גינת משחקים חמודה, מרחבי דשא ואפילו בריכת נוי חמודה עם צבי ים. כדי להגיע לפארק יש לרדת בתחנת admirality  ולצאת ביציאה C1  בדרגנוע המוביל ישירות אל הפארק.

הונג קונג עם ילדים
פארק הונג קונג- ריאה ירוקה
אטרקציות בהונג קונג
פארק הונג קונג- מוקף בגורדי שחקים

הונג קונג עם ילדים- תחנת המשטרה הישנה Tai Kwun

תחנת המשטרה הבריטית הישנה כשמה כן היא, התחנה שמשה בעבר כתחנת משטרה  וכן בית סוהר. בשנת 2018 המרכז שופץ והוכרז כאתר מורשת ומרכז אומנות. כיום ניתן לבוא לנשנש כאן משהו בברים התוססים אחר הצהריים, להסתובב בגלריות ואפילו להכנס לתאי בית הסוהר הישנים. מתאים עם ילדים כהפוגה לסיבוב במרכז סוהו באי המרכזי. איך מגיעים? התחנה נמצאת במרכז סוהו (באי המרכזי ), יש לקחת את הדרגנוע האמצעי לשדרות Hollywood והמרכז נמצא ממש מעליהם.
הונג קונג עם ילדים
מתחם תחנת המשטרה הבריטית הישנה
מסלול טיול בהונג קונג
העליות התלולות בסוהו- הונג קונג

הונג קונג עם ילדים- שיט במעבורת Star Ferry

אחת הדרכים להגיע מהאי המרכזי (Central) אל הרציף של קאולון או ההפך, היא לקחת את המעבורת Star Ferry. השיט עצמו לוקח כ10 דקות, הוא חוויתי והוא אפילו לוקח פחות זמן מלרדת לתחנת רכבת תחתית ולנסוע איתה. המלצה שלי: קחו את המעבורת שיוצאת דווקא מטיילת ויקטוריה שבקאולון, שבו בקומה השניה של המעבורת והפליגו אל עבר האי המרכזי, ככה תרוויחו נופים מקסימים האופייניים לאי המרכזי של קו הרקיע העמוס בניינים צפופים. לאחר שהגעתם לאי המרכזי ניתן ללכת ברגל אל עבר הגלגל הענק ואם מתחשק לשלב גם סיבוב או שניים עליו. בהחלט רואה איך היה מעורר התרגשות בקרב הילדים שלי.  הגעה: רדו בתחנת Tsim Sha Tsui  , צאו ביציאה L6 ולכו לכיוון טיילת ויקטוריה.

הונג קונג עם ילדים- חופי שחייה

נכון, אני בטוחה שלא חשבתם לקפוץ לשחיה בהונג קונג או שבכלל יש חופים מותרים לשחייה שם.  אבל כשתגיעו להונג קונג עם הילדים, תבינו שזה פשוט אבסורד לא לשלב ביקור בחוף , כיוון שכל הונג קונג היא אי (או מקבץ איים), מוקפת באוקיינוס. אז לאן אפשר ללכת? באמת שיש הרבה, ניסיתי לקבץ כאן את המומלצים:

  • Shek o– נמצא באזור הדרום מזרחי של האי המרכזי. הוא די עמוס אבל יש בו רצועת חוף חולית, מציל וגלים קטנים שמתאימים לילדים כמו כן בעל אווירה תוססת של ברים ומסעדות. ניתן להגיע באוטובוס או במונית של 25 דקות מהתחנה המרכזית central.
  • Big wave bay– חוף גולשים חולי שנמצא צפונית ל Shek O. חוף שקט ורגוע , טובל בירוק עם גלים לגולשים. כדי להגיע יש לרדת בתחנת Sau kei wan ביציאה A2 ומשם לתפוס את המיניבוס האדם ל Shek O.
  • Stanely beach– סטנלי זו עיירה הנמצאת בחוף הדרומי של האי המרכזי. החוף חולי, נעים ומזמין לביקור עם ילדים. ההגעה לחוף זה היא הנוחה ביותר.
  • Lo So Shing – חוף חולי וקסום שנמצא על האי Lamma. כדי להגיע כדאי לתפוס מעבורת מהאי המרכזי מפיר Yung Shue wan 4  וללכת 15 דק. 
  • Ham Tin Wan–  חוף חולי וזהוב שנחשב לאחר היפים באזור. נמצא בצד המזרחי של חצי האי Sai Kung East country park מזרחית להונג קונג במפרץ Tai Long Wan. החופים באזור מרהיבים, מוקפים בג'ונגלים ירוקים וצופים אל הרים ירקרקים. החסרון הוא ההגעה המורכבת  ושאין מציל באזור. למרות ההגעה המורכבת אך יודעי דבר טוענים שהיא בהחלט משתלמת: יש לרדת במטרו בתחנה Hang Hau  ולצאת ביציאה B, לתפוס את המיניבוס הירוק (101) לSai Kung  ומשם לתפוס סירה לחוף.

הונג קונג עם ילדים - ביקור במקאו

מקאו היא עיר שנויה במחלוקת. מצד אחד היא אחת הערים העשירות בעולם ומוגדרת בלאס וגאס הסיני ומצד שני היא עיר עם המון היסטוריה ומורשת. אני הייתי בהחלט משלבת עם הילדים ביקור במקאו ל2 לילות וישנה במלון סופר מפנק, עם בריכה, הפעלות וכל התפנוקים. הייתי נשארת איתם יום באזור המלונות ונהנית ממתקני המלון, יוצאת בערב להופעה ועוד חצי יום יוצאת לסיבוב באזור העתיק. זאת תהיה חוויה שלא אתם ולא הילדים ישכחו אף פעם. על מלונות מפנקים ודרכי הגעה ובכלל על האיזור העתיק ניתן לקרוא בפירוט על הביקור שלי במקאו כאן.

הונג קונג עם ילדים- כדאי!

לסיכום, כמו שכבר הזכרתי מעלה, הונג קונג פשוט חוויה מסחררת חושים לקטנים ולגדולים. הילדים יהנו מהטבע ואטרקציות והמבוגרים מהתרבות. מה שבטוח, זו תהיה חוויה שאף אחד לא ישכח. הונג עם ילדים זו בהחלט אחת החוויות!

מוזמנים לקרוא גם את החוויות של איריס מהבלוג "עד הטיול הבא" מהטיול שלה עם משפחתה בהונג קונג.

לטיולים מעניינים ,מקומות לינה שווים שאנחנו פוגשים בדרך וחפירות שוטפות,  ממש כדאי לעקוב אחרי באינסטגרם השפירית

כדאי גם להכיר ולתת קפיצה לקהילה השווה שלי בפייסבוק "ילדים מטיילים".

מחכה לכם!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט