השפירית מטיילת -חוויות למשפחות בארץ ובחו"ל
האי פלורס, המופלא והפראי מבין האיים האזוריים

האיים האזוריים עם ילדים- אל תפספסו טיול באי פלורס

כשטסנו אל האיים האזוריים עם הילדים, תחילה חשבנו שנסתפק רק בטיול באי המרכזי- סאו מיגל. התחלתי לקרוא ולנבור, התיאבון גדל ולבסוף החלטתי להוסיף לטיול עוד אי. ואם כבר עוד אי, שיהיה האי הנידח, הפראי והקסום מכולם, טיול באי פלורס. אחרי שבוע באי המרכזי באיים האזוריים, סאו מיגל, טסנו לעוד  4 לילות אל טיול באי פלורס. איזה תוספת מגוונת ומופלאה לטיול באיים האזוריים עם הילדים.  הטבע הוא הפראי והמרהיב ביותר והשקט מגיע בכמויות. אם רוצים לשלב עוד אי יחד עם סאו מיגל בטיול לאיים האזוריים, פלורס זו הבחירה הנכונה. מזכירה שיש עוד הרבה תוכן שווה באינסטגרם השפירית ועונה שם על שאלות, אז לא לשכוח לעקוב!

פלורס האיים האזוריים
סימן ההכר של האי פלורס, מפלי פרא
האיים האזוריים עם ילדים
אין טבע שילדים לא ימצאו את עצמם בו. האיים האזוריים עם ילדים

טיול באי פלורס, האיים האזוריים - פרטים כלליים

האי פלורס, המערבי ביותר מבין תשעת האיים האזוריים, מהווה את הנקודה המערבית ביותר באירופה. פלורס הוא מעין גרסה מוקטנת של אירלנד בשילוב שוויץ והוא המרהיב מבין האיים האזוריים. האי קטן מאוד, אך מלא מכל טוב. יש בו 7 לגונות, אינספור נחלים ומצוקים דרמטיים ירוקים נושקים לאוקיינוס. האי הוא נקודה קטנה באוקיינוס וביום אחד אפשר לחוות בו את 4 עונות השנה. יום שמתחיל בגשם שוטף יכול להסתיים בטבילה בים ולהפך. אמנם אפשר לבקר באי כל השנה, אבל החודשים החמים והמומלצים הם מאי- ספטמבר.

אל האי ניתן להגיע בטיסה של חברת Azores Airlines מהאי סאו מיגל או מהאי טריסיירה. כיוון שמזג האוויר באי הפכפך וזה חלק מהקסם שבו, כדאי להקדיש לאי לפחות 4 ימים כיוון שהטיסות לעיתים עלולות להתבטל. כמובן שכמו בשאר האיים האזוריים, חובה להשכיר רכב וכמה חודשים מראש.

אחת האטרקציות המרכזיות באי היא השייט לאי קורבו Corvo. כדאי לקבוע אותו ביומכם הראשון בפלורס כיוון שגם הוא עלול להתבטל בשל מזג האוויר.

איך מגיעים אל האי פלורס
המטוס לפלורס מסאו מיגל יותר דומה לאוטובוס.
טיול באיים האזוריים
הנופים המרהיבים מכולם. פלורס, האיים האזוריים.

טיול באי פלורס, האיים האזוריים - מקומות לינה מומלצים

למרות שהאי קטן מאוד,  כדאי ללון בעיירה  Faja Grande במערב האי או Lajes הסמוכה. אנחנו השכרנו בFaja Grande בית פרטי עם עם נוף מרהיב לאוקיינוס דרך ישראלי שקנה שם בית להשקעה. מי שמעוניין בטלפון מוזמן לפנות אליי במייל או באינסטגרם.

חשוב עוד לומר שכיוון שהאי קטן אופציות הלינה מוגבלות ויש להזמין הרבה זמן מראש לחודשי הקיץ.

המלצות לינה נוספות:

צימרי אבן עתיקים מופלאים בFaja Grande  שהיו תפוסים כשהגענו אבל ישנו בסמיכות אליהם והם וואו. מתאימים לזוגות ומשפחות. דבר ראשון, לפני הכל, תבדקו זמינות פה!

צימרים משפחתיים נקיים ומאובזרים , מושלמים לחופשה משפחתית.

וילות משפחתיות חדשות ונקיות. נוף מרהיב מומלץ מאוד!

וילה פרטית נקייה ועצומה עם נוף מרהיב. מתאים למשפחה.

בית פרטי עם נוף מפעים למפלים של Faja Grande

למי שחשקה נפשו דווקא באווירת מלון עם בריכה, מלון בסנטה קרוז עם נוף מרהיב.

מקומות לינה מומלצים האיים האזוריים
מקום לינה מומלץ בפלורס
לינה מומומלצת באי פלורס
לינה מומלצת באי פלורס
לינה באי פלורס

האי פלורס, האיים האזוריים, עם ילדים - מה עושים באי?

כאמור מעלה, האי פלורס קטן אך יפיפה והזמן האידיאלי שכדאי לשהות בו הוא 4 לילות. כדאי לשלב הליכה או שתיים בהתאם לחשק אך אטרקציה אחת שאסור להחמיץ בביקור בפלורס זה שיט מופלא לאי קורבו. הנה מה שעשינו בפלורס.

האי פלורס, האיים האזוריים- שיט חוויתי לאי קורבו Corvo island

אם חשבתם שהאי פלורס הוא הקטן ביותר מהאיים האזוריים, תחשבו שוב. האי קורבו הוא אי קטנטן צפונית לאי פלורס בו כ400 תושבים בלבד. ההגעה אל האי בשיט של כשעה מהאי פלורס ואם כבר שיט אז שנראה קצת דולפינים ומפלים. השיט לאי קורבו הוא אטרקציית חובה עבור מי שיוצא אל טיול באי פלורס. כיוון שמזג האוויר הפכפך באי, כדאי לקבוע את השיט ליום הראשון בביקורכם בפלורס. כך שאם השיט יתבטל בגלל מזג האוויר, תהיה לכם הזדמנות להשלים אותו. יום השיט לאי קורבו הוא יום טיול חווייתי. היום כולל שיט אל האי, בו עוברים ליד מפלים מקסימים בקו החוף של פלורס. לאחר ההגעה לקורבו, נוסעים אל קלדרה שבלב האי. אם תרצו אפשר לעשות גם הליכה רגלית בירידה עד הגעה לעיירה היחידה באי- Vila do Corvo. יש בקורבו אפילו חוף שחייה וביום יפה אפשר אפילו לשכשך רגליים במי האוקיינוס הקפואים.

יש מספר סוכנויות שמוציאות את השיט לקורבו, כולן מציעות בדיוק אותו הדבר. כמו כן, כשמגיעים אל האי, יש לתאם מונית בעלות נוספת שתיקח אתכם אל הקלדרה שבלב האי. אנחנו תיאמנו את השיט עם בחורה בשם סיסליה בוואטסאפ 351-964-220-645+. והיא גם עזרה לנו עם המונית באי. היה מופלא.

טיול לאי פלורס
שיט מסעיר לאי קורבו. אחת מהחוויות המומלצות
אטרקציות באיים האזוריים
אסור להחמיץ. שיט לאי קורבו
מפלים מתנפצים אל האוקיינוס. מרהיב
שיט חוויתי לאי קורבו Corvo island

בבוקר השיט קמנו ליום מעונן. מהוססים הגענו אל הרציף ממנו יוצאות הסירות. הופתענו לגלות כי השיט לא בוטל ולאחר שצוידנו במעילי גשם יצאנו לדרך. במהלך השיט עוברים דרך מפלים מופלאים הזורמים לאוקיינוס ואם יתמזל מזלכם גם תראו כרישים או דולפינים ואולי אולי גם לוויתנים. מגיעים אל האי סביב 10 בבוקר. יש כ5 שעות באי טרם האיסוף חזרה. בהגעה אל האי תגלו ברציף מוניות המחכות לקחת נוסעים אל הקלדרה המהווה אטרקציה מרכזית באי. אפשר לרדת אל הקלדרה ברגל ולטייל סביב או להסתפק במבט מלמעלה. מהקלדרה יוצא מסלול של כ7 ק"מ בירידה חזרה אל הכפר בשם Cara do Indio trail שעובר בחלקו האחרון בכפר העתיק Vila do Corvo

טיפ של אלופים: החלק המיוחד בהליכה הינו החלק האחרון בתוך הכפר העתיק. על מנת לחסוך בהליכה, תוכלו לבקש מנהג המונית שלוקח אתכם חזרה מהקלדרה שיוריד אתכם בנקודת התצפית הקרובה לכפר ומשם תרדו ברגל חזרה לרציף. וכך תזכו להתהלך ברחובות הכפר הצרים והקסומים.

אם נותר לכם זמן, תוכלו לבקר בתחנת הרוח העתיקה, לשכשך רגליים במים או לשתות בירה מול הנוף במסעדה היחידה באי. מראש מודיעה שהאוכל זה לא הצד החזק, ממליצה להצטייד במזון מראש.

טיול לאי פלורס
הקלדרה בלב האי קורבו. מרהיב!
מסלול טיול לאיים האזוריים
קורבו סיטי
שיט מהאי פלורס
מכל נקודה משקיף האוקיינוס. האי קורבו

האי פלורס, האיים האזוריים- המפלים שאסור לכם לפספס Poço Ribeira do Ferreiro

בכוונה הפרדתי את מפלי Poco Ribeira do Ferreiro משאר מסלולי הטבע באי.מדובר על פנינת טבע שחובה לפקוד וגם כי באמת מדובר בציון דרך אייקוני באי פלורס אותו אסור להחמיץ בביקור באי. איך מגיעים? מאוד פשוט. מחנים על הכביש בחנייה מסודרת בשם Parque de Estacionamento והולכים כ700 מטר (לכיוון- זה הלוך/חזור) , על פי השלט, לכיוון המפלים. ממליצה בחום רב להצטייד בפיקניק שווה ולשהות קצת מול הנוף המרהיב הזה.

יש אופציה של סנפלינג מפלים במפלים האלו אבל הם למתקדמים בלבד. ובואו, אחרי שעשינו סנפלינג למתחילים שממש לא היה למתחילים, לא רוצה לדמיין מה זה למתקדמים.

מפלים מומלצים באי פלורס
לא להחמיץ את המפלים הכי מרהיבים באיים האזוריים.
מסלול טיול באי פלורס
נמצא הרקע הכי פוטוגני ( :

טיול באי פלורס, האיים האזוריים- מסלולי הליכה

למרות שאפשר לחוות את את היופי של פלורס בנסיעה פשוטה ברכב ועצירה בשלל נקודות התצפית המרהיבות באי, ממליצה בחום לנסות לחוות את האי גם דרך הרגליים. יש 5 מסלולים עיקריים באי.  להלן 2 מסלולים מומלצים שיכולים להתאים עם ילדים:

טיול באי פלורס - מסלול הליכה Miradouro das Lagoas to Poco Bacalhau

מדובר על מסלול קווי, בירידה של כ 7 ק"מ בשם Miradouro das Lagoas to Poco Bacalhau.

המסלול מתחיל מנקודת התצפית על 2 הקלדרות (אגמים בלוע של הר געש) בשם- Miradouro das Laguas. מדובר על נקודת תצפית מדהימה על 2 אגמים בצבעים שונים- אחד שחור ואחד טורקיז.

משם יורדים כ7 ק"מ עד שמגיעים למפל מופלא ומרהיב הנשפך לבריכה צלולה ליד האוקיינוס בשם Poco Bacalhau.

ל2 הנקודות אפשר להגיע עם הרכב אך כאמור אין כמו לחוות את הטבע דרך הרגליים וזה חד המסלולים המומלצים. דרגת הקושי הינה בינונית. בכל אופן, גם אם לא מתאים לכם לשות את כל המסלול, אל תפספסו להגיע לנקודת ההתחלה והסיום כיוון שהן מרהיבות בפני עצמן.

טיפ של אלופים: ליד נקודת הסיום, עם נוף מרהיב לאוקיינוס, יש מסעדה חמודה ששווה לשתות בה בירה מול הנוף בשם Papadiamandis Restaurante Bar.

מסלולי הליכה באי פלורס
איפה ראיתם אי פעם קלדרה שחורה?
מפלים מרהיבים אל האוקיינוס
אינספור מפלים. האי פלורס
טיול באי פלורס - מסלול הליכה Faja de Lopo Vaz

מסלול הליכה אמנם קצר של כ 3.5 ק"מ (הלוך-חזור), אך תלול ובשל כך בדרגת קושי בינונית. שמו Faja de Lopo Vaz. מדובר למעשה בירידה (עם מדרגות) מצוק מרהיב הנושק לאוקיינוס עד לקו הים וחזרה. מגיעים לחוף יפיפה אז ביום שמש, כדאי להביא בגד ים.

טבע מופלא באירופה
אי אפשר להפסיק להתפעל. האי פלורס
חוף שחייה באי פלורס
חוף שחייה ציבורי. פלורס, האיים האזוריים

האי פלורס, האיים האזוריים- אל תחמיצו סנפלינג מפלים!

בכל מקום שיש בו מפלים, יש גם סנפלינג מפלים. אבל אני אומרת, אם כבר פעילות אקסטרים אז שיהיה במקום מיוחד שלא ניתן להגיע אליו ללא גלישה במפל. וכך היה. ביום האחרון שלנו בפלורס חיפשתי פעילות מיוחדת וקיבלנו חוויה שלא נשכח כל החיים. כיוון שסנפלינג המפלים היה level 1 שהתאים לילדים, לא חששתי לרגע. פחחח… קטן עליי. כך חשבתי… בעוד והילדים גלשו בפראות קדימה כאילו לא ידעו פחד מימיהם, אני השתרכתי מאחורה בחשש. קפצנו, גלשנו, ירדנו באומגות , שחינו והתרגשנו. זו הייתה חוויה מופלאה!

את החוויה המסעירה עשינו עם חברת West Canyoning , כל התקשורת הייתה בוואטסאפ והחוויה הייתה פשוט מעולה.

אטרקציות באי פלורס
יש את זה ביותר מסעיר? גלישת מפלים, פלורס
אחד משיאי הטיול. גלישת מפלים, האי פלורס
טיול באי פלורס, האיים האזוריים
סליחה, מה אתה משוויץ?

האי פלורס, האיים האזוריים, עם ילדים- סיכום,

טיול באיים האזוריים עם הילדים היה אחד הטיולים היפים שעשינו. אם יש זמן מעבר לשבוע בסאו מיגל, הייתי מוסיפה את האי פלורס המרהיב. טבע בכמויות, שקט ושלווה ואנשים נפלאים. מחכים לשוב!