השפירית מטיילת -חוויות למשפחות בארץ ובחו"ל
אוויר פסגות אלפיני בישראל- טיול קיץ בחרמון

טיול קיץ בחרמון

בשבת לפני שבוע, חיפשנו נואשות לצאת לטייל בטבע מבלי להיתקל בכל עם ישראל. זה והחום הכבד שהתיישב עלינו גרמו לי קצת להתייאש ולוותר על טיול. בעלי ,בגחמה של רגע, לקח הפעם את המושכות והחליט שאנחנו נוסעים לטיול בחרמון. "מההההה??? נראה לך שאני נוסעת עד לשם ועומדת בתור שעות כדי לראות טיפת שלג?"  בלית ברירה זרמתי עם הרעיון, כי לא מצאתי משהו טוב יותר. איזה מזל שלפעמים (רק לפעמים!) אני מחליטה להיות וותרנית ולזרום. ההחלטה הייתה פשוט מבריקה! ראינו קצת שלג , הצטננו באוויר פסגות קריר, עשינו מגלשות הרים וממש הרגשנו בחו"ל. והכי חשוב, לא הצטופפנו עם המוני עם ישראל בשום תור, מעיין או נחל. רק בפקקים בדרך חזרה…

לפני הכל, נסעתם צפונה? ממש כדאי לכם לקרוא את הרשימה שלי מקומות עצירה מומלצים בדרך לצפון

שלב הבא, בואו לפרגן ולעקוב אחרי אינסטגרם השפירית, שם כל האקשן. ושלב נוסף ואחרון, תנו קפיצה לקהילה המהממת שלי בפייסבוק- ילדים מטיילים.

יאללה, עכשיו מתחילים.

קצת אוויר לריאות. החרמון בקיץ

הר החרמון- רקע

הר החרמון כידוע הוא ההר הגבוה בישראל. החרמון הינו קמר ענק המתחלק בין סוריה, לבנון וישראל.  גובהו המקסימלי (בצד הישראלי) הינו 2224 מטר והוא מהווה את הנקודה הצפונית ביותר בישראל. הר החרמון נוצר מתזוזת לוחות טקטונים כתוצאה מהשבר הסורי אפריקאי. היות והחרמון עשוי ברובו מסלע גיר , אשר מסיס מאוד במים, מי הגשמים והשלגים הרבים בו, מחלחלים בו ופורצים בשלל מעיינות סביב רמת הגולן והכנרת. 

החרמון נכבש במלחמת ששת הימים על ידי כוחות צה"ל. במלחמת יום כיפור, נפל שוב החרמון לידי הסורים. במסגרת ניסיון הכיבוש בחזרה של החרמון נפלו לוחמים רבים. לבסוף, ב22 לאוקטובר שנת 1973, לאחר קרב עקוב מדם בשם "מבצע קינוח" ,  בו השתתפו מאות לוחמים מחטיבות שונות, הצליחו להניף את דגל ישראל שוב על פסגת החרמון. עד היום החרמון נחשב נקודה אסטרטגית חשובה בישראל. 

 כדי להגיע לפסגת החרמון יש לעלות כ300 מ' (ברכבל או ברגל) מהתחנה התחתונה. כשמגיעים לפסגת החרמון, מתגלה עולם חדש מבחינה בוטנית וזאולוגית. היער נעלם ומתגלות לעיננו גבעות חשופות טרשיות המכוסות בצמחים צפופים ושרועים. בסיורנו בחרמון ראינו צמחים ופרחים שניתן למצוא רק על פסגתו.  

הר החרמון- הרכבל החדש

יצאנו מביתנו בבנימינה בשעה 7:30 ושברנו שיא משפחתי חדש. הנסיעה הייתה חלקה וחנינו את האוטו ממש ליד הכניסה לחרמון בשעה 9:30. הצטלמנו קצת ליד איש השלג המפורסם וישר עלינו, ללא תור, ברכבל החדש אל הפסגה. כשיצאנו מהרכבל נעתקה נשימתנו. גם מהיופי שנשקף מכל פינה וגם מהקור. שוטטנו לנו קצת בפסגה, משקיפים אל הנוף, מתנדנדים על הרכבל הישן ובעיקר לא מבינים איך לא הגענו לכאן בקיץ אף פעם. 

חרמון בקיץ עם ילדים
איזו התרגשות, הגענו!
החרמון בקיץ
הרכבל החדש והסגור. קצת הרגשנו חו"ל. טיול קיץ בחרמון

טיול קיץ בהר החרמון- סיור של החברה להגנת הטבע

חלקים מפסגת החרמון סגורים בשל היותם שטח צבאי סגור והטיול בהם מותר רק בקבוצה מאורגנת עם אישור. בשל כך, הצטרפנו לסיור החינמי והנהדר של החברה להגנת הטבע. ישנם 2 סיורים בחרמון, בשעה 11:00 ובשעה 13:00. ניתן להזמין כרטיסים לסיור בחרמון כאן

הסיור היה כשעה וחצי והיה מלא בתובנות וידע על החרמון הן היסטורי והן בהיבט בוטני. היות והיו הרבה אנשים חילקו אותנו ל3 קבוצות וכל המדריכים היו פשוט נהדרים. המדריך המקצועי שלנו לימד והסביר לנו בחיוך וסבלנות אין קץ.

לקראת סוף הסיור הבנות התעצלו וחיכינו לבעלי המרותק והנפעם מהסיור ליד שלוגית נדירה. 

היה מעניין, מיוחד ומרהיב.

פינת אבשלום קור: מהי דולינה?

דולינה זהו שקע בקרקע שנוצר כתוצאה מהמסה קרסטית של סלעים ממי גשמים. יש בפסגת החרמון מספר דולינות. יש את "דולינת הגלגל" , זוהי הדולינה שרואים כשיוצאים מהרכבל. בלב "דולינת הגלגל" בולטת  בקתה גדולה שהוקמה על ידי מילואימניקים מיחידת האלפיניסטים בשנת 2006. הבקתה משמשת כאתר ימי כיף לילדים בעלי צרכים מיוחדים. באתר החרמון יש גם את "עמק בולען". עמק בולען זהו העמק הגדול ביותר בפסגת החרמון והוא מורכב ממספר דולינות שהתאחדו להן יחד. 

 

טיול בחרמון בקיץ
בקתת האלפיניסטים ב"דולינת הגלגל". הר החרמון
טבע בחרמון
פריגה חלקת פרי. פרח שניתן למצוא רק בחרמון בעונה זו של השנה.
חרמון עם ילדים
מצאנו שלג! נראה לכם שנזוז מפה??
טיול בחרמון עם ילדים
שאבא ימשיך בסיור המודרך שלו, אנחנו נשתולל פה ונרטיב את כל הבגדים. מזל שקיץ!
טיול בחרמון בקיץ
את זה לא תראו באוסטריה. סיפורי קרב וגבורה שזורים בהיסטוריה של המקום
טיול בחרמון עם ילדים
טבע נדיר ויפיפה. החרמון בקיץ

אטרקציות בהר החרמון

כשירדנו חזרה למטה ברכבל, כמובן שקינחנו בגלידה ושמנו פעמנו למגלשת ההרים החדשה שנפתחה. עשינו 2 סיבובים ולרגע קט הרגשנו באוסטריה. במתחם האטרקציות של החרמון יש שלל אפשרויות נוספות כגון גלישה באבובים, קרטינג ועוד. כמובן שהכל משחטת כסף רצינית אבל הגענו עד לכאן, מה לא נעשה?  היה כיף! על כל האטרקציות במתחם ניתן לקרוא באתר של החרמון.

אטרקציות בחרמון
מגלשות הרים בחרמון- כיף גדול
אטרקציות בחרמון עם ילדים
גם קטנצ'יק נהנה בטרוף. הר החרמון
חרמון בקיץ עם ילדים
הרכבל הישן בחרמון

טיול קיץ בחרמון- אופציות נוספות בסביבה

בירידה מהחרמון יש באמת שלל פינות מקסימות וזורמות. לא חסר מה לעשות בשילוב עם החרמון בקיץ. אולי תקבלו כמה רעיונות כאן למטה.

טיול בחרמון- מה אכלנו?

אני אשעמם אתכם עם ההמלצה כיוון שאנחנו תמיד אוכלים באותו מקום. התקדמנו קצת דרומה ועצרנו במקום שאף פעם לא מאכזב אותנו –צ'יז, בבית הלל. איטלקי, טרי וטעים, לא יקר וצ'ילדרן פרינדלי. מה צריך יותר?

מקום נוסף ששמעתי עליו רק שבחים וממש על הדרך לקפה ומאפה, עוז פטיסרי. מדובר בפטיסרי איכותי עם מאפים מיוחדים שיושב ממש על נחל. הכי מזמין לעצירת קפה.

מסעדה מומלצת עם ילדים
אוכל איטלקי טרי וטעים. מסעת צ'יז, בית הלל
מסעדה מומלצת עם ילדים
חצר ירוקה ומזמינה השתוללות. מסעדת צ'יז בבית הלל

טיול קיץ בחרמון- סיכום

טיול קיץ בחרמון היה רעיון נהדר. הרגשנו לרגע קט בחו"ל, מילאנו את ריאותינו באוויר קריר ונעים, גם בקיץ. הלוך חזור ביום אחד זה קשוח, לפחות בשבת. בדרך חזור עמדנו עם כל עם ישראל בפקקים אדירים מהצפון, למרות שאתר החרמון ממש לא היה מפוצץ. כדאי כל כך לבקר באתר בהקדם כדי לא לפספס את הפריחה הנדירה שם. כמו כן, כדאי גם לשלב בחזור איזה שכשוך נעים באחד המעיינות או הנחלים בסביבה. תהנו וספרו איך היה!

לטיולים מעניינים ,מקומות לינה שווים שאנחנו פוגשים בדרך וחפירות שוטפות,  ממש כדאי לעקוב אחרי באינסטגרם השפירית

כדאי גם להכיר ולתת קפיצה לקהילה השווה שלי בפייסבוק "ילדים מטיילים".

מחכה לכם!

לפוסט הזה יש 10 תגובות

  1. נהדר! היינו לפני כמה /שנים בטיול כזה. רק שהרכבל היה ישן והיום הי ערפילי – היה אפילו קצת מפחיד. עשית לי חשק למקצה שיפורים.

    1. אז זהו, שהרכבל החדש והסגור ממש ברמת חו"ל ודווקא עכשיו יש ראות מצוינת ומזג אוויר נהדר. ממש מומלץ

  2. עשית לי חשק אדיר לטייל שם עכשיו… לגמרי מוסיפה לרשימה שלי ומקווה שאגיע בהקדם 🙂

    1. חובה בשבועיים הקרובים. המדריך הסביר שעכשיו זה נחשב בחרמון האביב, עם פריחה מקסימה ומזג אוויר נהדר. מומלץ בחום!

  3. איזה כיף לקרוא אותך! עשית ממש חשק, ונזכרתי שאחותי היתה שם לפני שנה בקיץ והמליצה גם, אז עכשיו אני חייבת. מקסים

    1. את ממש חייבת. אמנם קצת קשוח הלוך חזור ביום אחד אבל אפשרי לגמרי ושווה את החוויה.

  4. טיול שווה ..במיוחד החרמון עוצר נשימה שלנו ❤️ והכי כיף שפע המידע את מרעיפה כאן 👏🏻👏🏻סימנתי עוד כמה מקומות לבקר בהם 🙌🏻

  5. באמת שהחרמון מקסים בכל עונות השנה, כיף לגלות שיש בו גם סיורים ואטרציות מלבד הרכבל

    1. החרמון מקסים ובהחלט הולכת לחזור גם בחורף. הפעם לא אפחד 0 :

  6. איזה טיול מקסים, אפילו לא חשבתי שאפשר בקיץ..
    אלופה, כתבת כ"כ מעניין והבאת חשק לטייל שם..

כתיבת תגובה

סגירת תפריט