השפירית מטיילת -חוויות למשפחות בארץ ובחו"ל
רודוס עם ילדים- בלי הכל כלול והפעלות בבריכה

רודוס עם ילדים

כשנסענו לנופש ברודוס בקיץ האחרון, נסעתי ללא ציפיות בכלל. תמיד היה לי הרושם שרודוס זה אי מתויר, רועש ועם אווירה המונית זולה. איך שאני אוהבת להיות מופתעת.

מה היה לנו? גילינו מלון מושלם באי מקסים, ים כחול, צלול צלול, בירה בבריכה ושקט, הרבה שקט.

רודוס- פרטים כלליים

רודוס הוא אי יווני בים האיגאי הנמנה עם קבוצת האיים הדודקאנסיים. זהו אי  בין הכי מתוירים ועמוסים בקיץ אך עדיין ניתן למצוא בו פינות של שקט. בירת האי היא העיר רודוס אשר נמצאת בשפיץ הצפוני של האי. רודוס היא עיר מתקופת ימי הביניים עתיקה ומרשימה אשר מוכרזת כאתר שימור של אונס"קו. העיר נמצאת בסמוך לשדה התעופה של האי. באופן כללי, האזורים התיירותיים מרובי בתי המלון נמצאי סביב רודוס, בחופים המזרחיים והמערביים. החוף המערבי מאופיין ביותר רוחות שיכולות להעיק ולכן כדאי לבחור מלון בחוף המזרחי. ככל שמדרימים על החוף המזרחי מגלים מקומות שקטים יותר ומתויירים פחות. אם בא לכם איזה תמונה אותנטית של זקני הכפר משחקים שש בש תחת עץ דולב, סעו לכפרים הדרומיים של האי. 

חופים ברודוס

לפני שנסענו לרודוס, קראתי שאין בה חופים יפים יותר מדי. אז נכון, זה לא הקאריביים אבל בהחלט קיימים חופים קסומים עם מים צלולים. כפי שכבר הזכרתי מעלה, החופים המועדפים הם המזרחיים, בגלל ההגנה מהרוחות. רצועת החוף המומלצת היא מאזור Faliraki  שבצפון עד לLindos  הדרומית יותר. אז החופים המומלצים מצפון לדרום הם: Faliraki,  מפרץ אנתוני קווין המפורסם והיפה , חוף Kolimbia , חוף Tsambika  חוף לינדוס וחוף Pefki. יש חוף מיוחד בנקודה הדרומית ביותר באי בשם Prasonisi. מדובר ברצועת חול צרה שמפרידה בין הים האגאי לים התיכון ומייצרת חוף צר ומקסים. שווה למי שיש רכב ולן באזור הדרומי של האי.

כפר נופש מומלץ ושקט ברודוס

ישנו במלון פשוט מושלם:

כפר נופש מפנק ומושלם ברודוס בלי אגדו בבריכה ומלא שקט ומרחבים.

 המלון מושלם גם לזוגות וגם למשפחות המחפשות שקט. המלון בנוי ככפר נופש יווני.  כל החדרים פזורים על שטח רחב ובנויים בבנייה נמוכה של עד שתי קומות. יש כמה סוגי חדרים בינהם חדרים לזוגות, חדרים משפחתיים וחדרים עם בריכה פרטית. יש למלון חוף פרטי עם מיטות שיזוף נוחות לרביצה, בריכת ילדים חמודה ושתי בריכות שחיה גדולות. יש מספר מסעדות מסביב לבריכה ויש למתפנקים ספא עם טיפולים שניתן להזמין מראש. מה שמאפיין את המלון בעיקר זו אווירת שקט יוקרתית.

אנחנו ישנו במלון על בסיס חצי פנסיון. ארוחת הבוקר הייתה נהדרת. מלא פירות ומאפים טריים כל בוקר. ארוחת הערב הייתה ארוחת שף שכללה שבע מנות בהגשה לשולחן. ארוחת הערב הייתה לנו מנג'סת עם ילדים כיוון שלקח הרבה זמן עד שיצא האוכל. אם נוסעים עם ילדים, ממליצה לקחת רק ארוחת בוקר.

רודוס עם ילדים
חדר השינה - Lindian village
אטרקציות ברודוס
חדר השינה של הילדים- Lindian village
מלון מומלץ ברודוס
בדרכנו אל חדר האוכל במרחבים של ירוק וסטייל- Lindian village
רודוס עם ילדים
בדרכנו לחוף- בשבילים המקסימים של המלון Lindian village
רודוס עם ילדים
שקט ומנוחה בבריכה- Lindian village
מלון מומלץ ברודוס
חוף ים חלומי- Lindian village
רודוס עם ילדים
שעות של כיף בבריכה- Lindian village
ים ברודוס
רביצה משובחת- Lindian village
רודוס עם ילדים
פינות רביצה רבות ומגוונות- Lindian village

מלונות נוספים מומלצים ברודוס

יש המון מלונות ברודוס. בכל סוג התקציב, סגנון ומיקום. לא חייבים לקחת חבילת הכל כלול כולל העברות ומלון. קנו טיסה, השכירו רכב ויפתחו בפניכם אופציות לינה מדהימות שלא חשבתם עליהן. הנה כמה המלצות שוות:

העיר לינדוס (Lindos)

העיירה הציורית לינדוס נמצאת כ50 ק"מ מרודוס על חופו המזרחי של האי. לעיירה יש אקרופוליס משלה שניתן לעלות אליו רגלית או באמצעות חמור. בבקשה אל תקחו חמור…. מראש האקרופוליס ניתן לחזות בנוף המרהיב של העיירה והמפרץ שלה. נחמד לבוא ללינדוס בשעות אחר  הצהריים , להתהלך קצת בסמטאות ולאכול ארוחת ערב אל מול השקיעה. העיירה סופר תיירותית ועמוסה, נחמדה לבילוי של כשעתיים. כמו כן, לעיירה יש חוף מרהיב, אז למי שבא בשעות היום, נא לא לשכוח להביא בגד ים.

אטרקציות ברודוס
לינדוס בשקיעה. מתויירת בטרוף אך יפיפיה.

אפשר להעביר את כל החופשה בבטן גב בבריכה ובגלונים של בירה. אם בכל זאת ממש רוצים יום טיול או אחר צהריים התאווררות ניתן לבדוק את המקומות הבאים. גילוי נאות- לצערי לא הספקתי אותם , אך הם בהחלט ברשימה לפעם הבאה.

העיר רודוס

כמו שכבר הוזכר למעלה, לרודוס יש אזור עתיק מקסים אך עמוס. כדאי לבוא להסתובב בסמטאות העיר העתיקה, בין החומות, לשבת באיזה בית קפה ואולי להספיק קצת שופינג. גם לעיר המודרנית יותר הקרויה Mandraki יש מה להציע. יש לה סמטאות נחמדות עם מונומנטים יפים, נמל מקסים  וגם את האקווריום של רודוס

 

פארק מים

לצערנו לא הספקנו לבקר בו, אך נאמר לי שזהו פארק המים הגדול באירופה. הכניסה לא זולה, אבל עם ילדים שמחפשים אקסטרים זה בהחלט המקום.

פארק רודיני Rodini park

פארק ירוק נחמד בלב ערוץ של נחל , מהווה מפלט מהמולת התיירים ומזג האוויר החם. יש שם גשרים עתיקים, מים זורמים, טווסים מסתובבים וגן משחקים קטן. השמועה אומרת שהיום המקום קצת מוזנח ויש לו המון פוטנציאל. ובכל זאת, יכול להתאים עם ילדים קטנים להפוגה מהעיר רודוס לשעות אחר הצהריים.

עמק הפרפרים

עמק ירוק ופורח שנמצא ליד כפר Kalamonas. הצעידה בעמק מלווה בנחל זורם ומתבצעת על גשרי עץ ומדרגות אבן. השמועה אומרת  שעמק זה הוא שמורת פרפרים וכל שנה בחודשי יולי-אוגוסט פוקדים אותו אלפי פרפרים מרהיבים. בפועל, הבנתי שבגלל המוני התיירים מספר הפרפרים קטן אבל עדיין נחמד לעשות בעמק מסלול קריר וירקרק.

לסיכום,

רודוס הפתיעה אותי ממש לטובה. זו הייתה חופשת בטן גב משובחת. המלון היה מפנק, שקט ורחב ידיים, הים היה צלול וכחול ומצאנו פינות רבות של שקט ושלווה. רודוס עם ילדים, לא מה שחשבתם, כנראה שעוד נחזור.

אפשר לקרוא על רודוס בבלוגים נוספים:

travel with sheila– שם ניתן לקרוא על רודוס מבעד לעיניים מלאות הסטייל שלה.

Inbal Zak–  שמפרטת את המסלול על פי חלוקה לימים.

EatNresting– שמספרת על החוויה שלה ברודוס מזווית ייחודית.

כמו כן, כדאי לכם מאוד לקרוא גם על חופשת בטן גב נוספת שעשינו לפני חודש בעקבה.

לטיולים מעניינים ,מקומות לינה שווים שאנחנו פוגשים בדרך וחפירות שוטפות,  ממש כדאי לעקוב אחרי באינסטגרם השפירית

כדאי גם להכיר ולתת קפיצה לקהילה השווה שלי בפייסבוק "ילדים מטיילים".

מחכה לכם!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט