השפירית מטיילת -חוויות למשפחות בארץ ובחו"ל
12 מקומות מומלצים לפיקניק קסום בטבע

מקומות מומלצים לפיקניק

במסגרת הריחוק והבידוד החברתי שנכפה עלינו, מצאתי את עצמי נמצאת שעות במטבח. בוקר, צהריים וערב, "אממממממא, אני רעבה" , "אמאאאאאא, מה יש לאכול?????"  גיליתי, שכשמשעמם בבית, המסלול הפופולרי הוא במבואות הסלון בואכה המקרר. אז החלטתי  לעשות מעשה ולגלות לעצמי וגם לכם, על מקומות קסומים וכייפים להעביר את הארוחה החוצה. הרי כשעושים פיקניק בחוץ בתפאורה קסומה, ליד מים זורמים או מתקנים לילדים פתאום הרעב מתחלף בשאגות שמחה וסקרנות מתרגשת. אז נכון, בכל טיול בטבע שעושים יש מקומות נהדרים לעצירה לנשנוש, אבל יש מקומות שממש מזמינים פיקניק מפואר. כדי שגם אני אלמד דברים חדשים, הבאתי לפניכם כמה המלצות למקומות מומלצים לפיקניק מפי בלוגרי טיולים בארץ. שועלי טיולים ותיקים, שוואלה, גם לי חידשו כמה דברים. למתמידים, מסתתרת בסוף המלצה ממש שווה שלי שתודו לי עליה אחרי זה.  בואו נתחיל. 

מקומות מומלצים לפיקניק- אזור המרכז

חוף בית ינאי

המלצה של שילה ברון מהבלוג נוטף הסטייל travel with sheila, אפשר לעקוב אחריה גם באינסטגרם שלה.

חוף בית ינאי הוא חוף קסום בכל מצב, אבל הצד השמאלי שלו (דרומה מסוכת המציל) נמצא מתחת למושב עצמו ולרוב הוא חוף מושלם שקט ואינטימי( אני יודעת כי אני גרה שם).
חונים בחניון של חוף בית ינאי. הצוק של בית ינאי מתחיל ומגלים רצועת חוף קסומה, מיוחדת ומאוד אינטימית, אפשר למצוא מקום בין הסלעים ולהמנע מאנשים לגמרי.
בתקופות החופשים הרבה חברה מגיעים לחוף ודיי הורסים אותו, הם מורידים ספות וזבל ולא טורחים לקחת איתם חזרה. אז זו המלצה ובקשה, החוף קסום והכי שווה להגיע אליו אבל בבקשה תשאירו אותו נקי ותקחו הכל חזרה הביתה.

מקומות מומלצים לפיקניק בישראל
האבטיח מתוק יותר על רקע תפאורה כזו מושלמת. חוף בית ינאי. צילום: שילה ברון
מקומות מומלצים לפיקניק
רגע, התבלבלתי. זה מיאמי או ישראל? חוף בית ינאי. צילום: שילה ברון

אי אפשר להשאר אדישים לבקשה של שילה. באופן כללי, נא לשמור על הטבע נקי, לאסוף את כל הפסולת ולא להשאיר זכר לפיקניק. ואם בא לכם על אווירה ימית בפיקניק תוכלו לעבור להמלצה הבאה או לקרוא על שמורת חוף דור הבונים אשר מושלמת לא פחות לפיקניק כחול.

גן לאומי אפולוניה

המלצה  של איריס סביניק קרסו מהבלוג עד הטיול הבא

אפולוניה היתה עיר מבצר עתיקה ששכנה בצמוד לחוף הים בהרצליה. עיר גדולה שנחשבה מקום אסטרטגי שעל השליטה בו התחרו היוונים, הצלבנים, הביזנטים וכל מי שעבר וכבש באזור. היום נשארו שרידים של הישוב והמבצר הצלבני. גם כלים עתיקים ששימשו את הצלבנים שוחזרו, ואפשר בקלות לדמיין את חיי האבירים בימי הביניים. 

גם מי שאינו מתעניין בשרידים ארכאולוגים ימצא עניין. הגן המטופח ששוכן על מצוק, מאפשר תצפיות נהדרות לקו החוף. ביום בהיר תוכלו לראות עד תל אביב בדרום ועד נתניה בצפון. מרפסות תצפית יפות נבנו והצמחיה של רכס הכורכר נהדרת.

האתר מונגש ותוכלו לבחור בין שבילי הליכה סלולים ומתאימים לעגלות, לבין שבילים ומדרגות שיורדים למטה אל תחתית הרכס. בחלק המזרחי של הגן שדרה של עצי אשל ושולחנות פיקניק. אזור נוסף לפיקניק נמצא בכניסה לאתר וגם בחורשה הסמוכה למגרש החניה.

בסיום הטיול תוכלו לבקר במסגד סידנא עלי הסמוך או לרדת לרחצה בחוף הים של הרצליה.

מקומות מומלצים לפיקניק
ים כחול נשקף מכל פינה. גן לאומי אפולוניה. צילום: איריס סביניק קרסו
מקומות מומלצים לפיקניק בישראל
לי זה נראה לגמרי חו"ל, אתם לא חושבים? גן לאומי אפולוניה. צילום: איריס סביניק קרסו

גן לאומי ירקון- תל אפק

המלצה של סהר קרט מיולו בלוג

מחפשים מקום נהדר לפיקניק במרכז הארץ? תל אפק הוא בדיוק המקום בשבילכם! 

מה יש בשמורת תל אפק?

יש במתחם שולחנות מוצלים לפיקניק תחת עצי האקליפטוס. השולחנות קרובים מאוד לחניה כך שתוכלו בקלות לשאת את הציוד מהרכב. בסמוך לשולחנות תמצאו נחלון ובריכות שכשוך שמתאימות בדיוק לקטנטנים (וגם לגדולים שרוצים לשכשך רגליים ולהצטנן). כמו כן, יש בשמורת תל אפק אגם טורקיז יפיפה ועוד שפע של מקומות לעשות פיקניק סביבו (בין אם תרצו לפרוש שמיכה ממש לידו או לשבת בשולחנות הייעודיים).אם כל זה לא הספיק, במתחם נמצאת גם פיסת היסטוריה: מבצר אנטיפטריס אשר הוקם בתקופה העות'מנית (בערך ב 1570 לפנה"ס).

הכניסה לתל אפק הינה בתשלום (ובחינם למנויי מטמון). לא לשכוח לתאם הגעה מראש באתר של רשות שמורות הטבע והגנים.

לסקירה מפורטת על המקום ניתן לקרוא את הפוסט של סהר גן לאומי ירקון- תל אפק

מקומות מומלצים לפיקניק
יואו, כמה יופי. מתביישת להודות שלא הייתי שם, לגמרי הולכת לבקר בקרוב. גן לאומי ירקון- תל אפק. צילום: סהר קרט

פארק אריאל שרון

המלצה של דנה ידלין מהבלוג לימונצ'לו- טיולים עם הילדים וחוויות של אמהות

את פארק אריאל שרון רובנו וודאי מכירים יותר בתור הר הזבל של המדינה, הלוא הוא הר חירייה המיתולוגי. בשנים האחרונות הוסב ההר למתחם מבקרים ירוק , מטופח ומקסים, שהופך אותו ללוקיישן מושלם לפיקניק ולאתר ביקור מהנה במיוחד לבילוי של כיף עם הילדודס!

בפארק תמצאו המון מרחבים ומדשאות שמקיפים אגם אקולוגי מלא בנופרים. כיף לפרוס עליהם מחצלת, לנשנש ארוחה קלילה ופשוט ליהנות מכל היופי והרוגע. מסביב לאגם, שבילים שניתן להתרוצץ בכיף , דק מושקע עם המון פינות ישיבה ואפילו מרכז מבקרים שמציג (תמורת תשלום סמלי) סרט הסבר על שיקום ההר וגלגולו של הזבל שאנו מייצרים. אם תרצו לקנח בגלידה או קפה , תוכלו להצטייד בכל אלה בדוכן לממכר חטיפים במקום.

אנחנו העברנו בכיף אחר צהריים נעים בפארק. הילדים נהנו להתרוצץ בחופשיות והגדולים נהנו לרבוץ על הדשא ולנשנש בכיף.

הכניסה לפארק חינמית וחופשית, יש גם שירותים שמורים ונקיים ממש ליד מרכז המבקרים.

פארק ארקאל שרון
ציליות מטופחות לרווחת הנופשים. פארק אריאל שרון. התמונה לקוחה מאתר וויקיפדיה
מקומות מומלצים לפיקניק
מה הם מאכילים שם? פארק אריאל שרון צילום:דנה ידלין

מקומות מומלצים לפיקניק- אזור ירושלים

תצפית נחל יתלה

 

המלצה של מיכל הולצברג מהבלוג צאו לדרך

הר הרוח הוא שלוחה של הרי ירושלים, בין אבו גוש ליישוב נטף. 

האזור הכי יפה בו בעיניי הוא מרפסת התצפית המשקיפה על נחל יתלה. זוהי נקודת תצפית יפהפייה להרי ירושלים. 

תצפית זו נמצאת בחניון קק"ל, בו ניתן למצוא הרבה מאוד ספסלי פיקניק עם נוף משגע, מתקנים מסודרים לעל האש, מתקני משחקים לילדים. 

מהחניון ניתן לצאת מסלול קצרצר באורך קילומטר וחצי המתאים לילדים וגם לכלבים. המסלול מסומן בסימון שבילים ירוק ולאורכו אפשר לעצור בנקודות לתצפיות נוספות. 

 

איך מגיעים לתצפית נחל יתלה?

נוסעים לכיוון היישוב נטף ובדרך חולפים על פני הפנייה שמאלה להר הרוח. ממשיכים לנסוע ופונים שמאלה ליער יהדות פולין. נוסעים בדרך המפותלת המסומנת בסימון שבילים אדום עד שמגיעים למפגש שבילים ולחניון קק”ל הנקרא חניון לוין.

באיזור ירושלים יש עוד תצפיות יפות מעניינות עליהן ניתן לקרוא בפוסט 5 תצפיות מיוחדות בהרי ירושלים של מיכל.

מקומות מומלצים לפיקניק
איזו פינת שקט ושלווה. תצפית נחל יתלה, ירושלים. צילום: מיכל הולצברג

מקומות מומלצים לפיקניק- אזור הדרום

גן לאומי- ציר צבעי רמון

המלצה של מירב טלמור קשי יועצת טיולים ובעלת הבלוג חלומות ומסעות.

בואו אקח אתכם לפיקניק בגן לאומי ״ציר צבעי רמון״ במכתש רמון, של רשות הטבע והגנים, מועצה מקומית מצפה רמון והקרן לשיקום מחצבות.

איך מגיעים ? נוסעים למכתש רמון, גן לאומי ״ציר צבעי רמון״ ( למגיעים ממצפה רמון, ישנה פנייה מזרחה כ 3.5 ק"מ דרומית למנסרה. שימו לב שיש קו הפרדה רציף לבן, כך שאסור לפנות שמאלה, סעו עוד קצת ישר ותסתובבו). הציר עצמו מתהדר בדרך נופית בינות למחצבות ולמכרה המשוקם, תצפיות, נקודות עצירה מוצלות עם שולחנות פיקניק, תופעות גיאולוגיות יוצאות דופן. נשבעת לכם, שחו״ל זה ממש כאן. לכל מי שטייל בגרנד קניון, בברייס קניון, במוניומנט ואלי בארצות הברית, יש במסלול הזה, נקודות של יופי בינלאומי ( ועוד מתקופת היורה אז בכלל 🦖).

טיפ ויתרון לימי הקיץ החמים: הדרך מיועדת לרכבים, כך שאפשר להיות במזגן ולצאת לפיקניק בטבע, למסלול רגלי קצר והופ לחזור למזגן.

מה עוד באיזור ? תוכלו לעצור גם במרכז המבקרים במכתש רמון , שמתאים כמובן גם לימים חמים, תוכלו לאסוף חולות צבעוניים, לבקר במצפה רמון ברובע הבשמים ולהנות מקולינריה מדברית ואומנות מקומית. 

מקומות מומלצים לפיקניק
הנוף המועדף עליי תמיד. ואיזה כיף שהכרתי מקום חדש! ציר צבעי רמון. צילום: מירב טלמור קשי
פיקניק במצפה רמון
מרחבי מדבר ושקט קסום. כמו שאני אוהבת. ציר צבעי רמון. צילום: מירב טלמור קשי

אבן חול מים- מצפה רמון

המלצה של גילי מצא מהבלוג "לטייל עם גילי" עם הנישה הייחודית "נהנית לבד"

מצפה רמון הוא המקום המושלם כדי להרוות את הצמא שנתקפתי בו למרחבים ומים. כן, מים. במרחק 10 דק' נסיעה ממכתש רמון , על כביש 40 נמצא "הים של מצפה רמון". ווריאציה של אגם שהחוף שלו הוא מקום אידיאלי לפיקניק ואכן אנשים מגיעים אליו עמוסי צידניות, שמשיות וכסאות פלסטיק.

מדובר באתר שהוכשר על ידי הקרן לשיקום מחצבות ששמו הרשמי הוא " אבן, חול ומים". בנוסף לתופעת טבע של חולות צבעוניים, כמות המים המפתיעה היא תוצר של שיטפונות והטיית יובל של נחל רמון לטובת נווה מדבר. במקום יש חנייה מסודרת, כניסה חופשית ושילוט שמסביר על ייחודו של המקום.

פיקניק במצפה רמון
וואו, אכן נראה כמו "ים" מזמין לטבילה. אתר "אבן חול מים", מצפה רמון. צילום: גילי מצא

מקומות מומלצים לפיקניק- אזור הצפון

מעיין אלרואי

המלצה של יערה גדרון מרגלית מהבלוג eatnresting

ממש לאחרונה, רגע לפני שהתחיל כל הסיפור של הקורונה גיליתי מקום קסום שנמצא לא רחוק המהבית. במקרה שלי הבית זה חיפה, ולא רחוק זה אומר נסיעה של קצת פחות מחצי שעה לעבר היישוב אלרואי שבעמק יזרעאל.

באלרואי יש מעיין קטן ויפהפה שניתן לרדת אליו בקלות ולרחוץ בו. על גדת המעיין יש מעט מקומות מוצלים שניתן בכיף לפרוס בהם שמיכה/ מחצלת ולהנות מפיקניק משפחתי.

מאחר ואין הרבה מקומות מוצלים, אם אתם רוצים לוודא שיהיה לכם מקום כדאי להגיע באמצע השבוע או מוקדם בבוקר אם מדובר בסוף שבוע.

המעיין באלרואי מושלם למשפחות עם ילדים קטנים – ההליכה מהחניה אל המעיין אורכת כעשר דקות והיא נעשית לאורך מסילת רכבת ובה דגמי קרונות ישנים שניתן לעלות ולשחק עליהם.

על מנת להגיע למעיין כתבו בווייז תחנת רכבת העמק אלרואי. לאחר שחניתם, כשאתם עומדים עם הפנים למסילת הרכבת, לכו ימינה לאורך המסילה עד שתגיעו למעיין.

מקומות מומלצים לפיקניק
איזו פינה קסומה, מעיין אלרואי. צילום: יערה מרגלית גדרון

שוויצריה הקטנה- הכרמל

המלצה של שיר ים פסקה מהבלוג  check in/out

שוויצריה הקטנה היא פנינת טבע בלב הכרמל, בקרבת אוניברסיטת חיפה. בחניון שוויצריה הקטנה פזורים שולחנות אבן מוצלים מרוחקים אחד מהשני. בנוסף, ישנם כרי דשא להשתובבות ורביצה ויש שם אפילו שירותים ציבוריים. מהחניון ניתן לצאת למספר מסלולי הליכה קצרים או ארוכים. הטיולים כוללים תצפיות לעבר נוף הרים מיוער ונפלא, הליכה בתוך חורש ים תיכוני עשיר. כמו כן נזכה בצפייה  בתופעות טבע מיוחדות כמו צנירים אדירים ואפילו קטעים אתגריים קצרצרים כמו ירידה בערוץ הגיא הנעלם. בחודשי אפריל- מאי נזכה לראות שם פריחת שושן צחור ואילו בחודשי החורף המקום מתמלא ברקפות. 

על שלל מסלולי הטיול שניתן לעשות באזור ניתן לקרוא בפוסט המפורט של שיר על שוויצריה הקטנה

פינת אבשלום קור:

צניר– שקע במצוק שצורתו כחצי צינור אורכי (מצוק קעור). הצניר נוצר על ידי כוחות הטבע, ככל הנראה על ידי זרימת מים היוצרת שחיקה ובלייה

חורש ים תיכוני אופייני להר הכרמל. מספק צל ותפאורה נפלאה לפיקניק. שוויצריה הקטנה. צילום: שיר ים פסקה

נחל פרוד

המלצה של נילי מרגי רפפורט מהבלוג נילקה:

נולדתי בעיר כרמיאל, כך שפרוד זה 10 קילומטר מהעיר ולמרבה ההפתעה , רק בשבת האחרונה ביקרתי שם בחיי. חבל. כי זו הפתעה מתוקה וכייפית שניה מהבית.

בשבת האחרונה, כן כן זו עם החמסין, נסענו 4 משפחות עם מלא ילדים מגילאי 5-16. הילדים ישבו שעות בבריכות השכשוך המרובות שיש לאורך המסלול. 

מאיפה מתחילים: חניון נחל פרוד (חניון תחתון)

איפה מסיימים: מושב שפר

מה להביא: נעלי הליכה במים

השביל מסומן בסימן דרך כחול לבן והינו חד כיווני, מה שמחייב הקפצת רכב לנקודת הסיום. הדרך מתחילה במישור והופכת לעלייה של כקילומטר, כאשר ניתן לצעוד בתוך המים. הילדים שלנו מטיבי לכת ולא מתלוננים אבל המסלול לא קל ואינו מומלץ לילדים מתחת לגיל 6. אבל, אם חשקה נפשכם ברביצה ושכשוך, אפשר פשוט להתמקם באחת הנקודות ולהנות מהזרימה, וזה בהחלט מתאים לכולם.

מקומות מומלצים לפיקניק
אני בהחלט יכולה לראות איך גם הילדים שלי מבלים פה שעות. נחל פרוד צילום: נילי מרגי רפפורט
מקומות מומלצים לפיקניק
איזו הפתעה מרגשת! נחל פרוד צילום: נילי מרגי רפפורט

הירדן ההררי

המלצה של כרמל קמין מבלוג מסוף הכרמלית 

אחד המקומות הכי כיפים בעיני לפיקניק או זולה הוא אזור נהר הירדן בצפון. בפרט, השפך של הירדן ההררי, החלק הכי שוצף וזורם של נהר הירדן שכולו פינות חמד נהדרות. אם אתם מחפשים פינה עם הרבה מאוד צל, ממליצה לשים בוויז את מצד עתרת, שם גם מתחיל המסלול של הטיול. אפשר לפתוח את היום בהצצה למצודה הצלבנית העתיקה ומשם לרדת בקלות (או להביא את הרכב) ממש אל הירדן או למאגר לידו ולקפוץ למים כל פעם שחם. עוד אפשרות, היא להגיע לישוב כרכום ולרדת עם הכביש התלול עד לחניון למטה – שם אמנם יש פחות צל אבל הנוף לכנרת מחפה על זה בוודאות. מתחת לכרכום הירדן יותר רדוד ופחות סוער, כך שתוכלו למצוא גם נקודות מהנות בהם הילדים יוכלו לשחק ולשכשך בכיף. שימו לב שאלו לא מקומות מוסדרים לפיקניק ואין שם שירותים, קחו איתכם את הזבל 🙂

כמה מים. יכולה לדמיין את צליל הזרימה ברקע לפיקניק חופשי ומאושר. הירדן ההררי. התמונה לקוחה מאתר הוויקיפדיה

עין צור

את עין צור גיליתי לפני שנים,  כשרק עברנו לבנימינה. זאת היתה שבת עמוסה וחמה, והאמת, היה כל כך צפוף שפשוט ברחנו. עברו שנים, הגיעה הקורונה ואיתה הגיע הזמן לגלות מחדש מקומות ישנים. מה אני אגיד, כל כך הופתעתי מהירוק, מהמרחב, מהצל והבריזה הטבעית ומהמים הזורמים והמפכפכים שהייתי חייבת לספר לכם. 

עין צור זוהי נקבת מים פעילה שלצידה אתר ארכיאולוגי עתיק. מהנקבה יוצאת אמת מים מקורה שזורמת אל בית המרחץ העתיק בסמוך שהוקם במאה ה-1 לפנה"ס. כל היופי הזה טובל במרבד ירוק מרהיב, ממש למרגלות רמת הנדיב. אפשר להגיע ישירות אל הנקבה, לפקנק ולחזור. אך אפשר גם לצאת ממנה למסלול מעגלי מקסים של כ2 ק"מ שנושק ברמת הנדיב. באזור הנקבה יש מלא צל ירוק של עצים, כשלושה שולחנות פיקניק, כמה פלגי מים לשכשוך, מפלון חמוד ואפילו בריכת טבילה עמוקה. אין מקום מושלם יותר מזה לפיקניק.

איך מגיעים? מחנים את האוטו ליד אורט בנימינה ויוצאים להליכה בשביל המסומן. לאחר כ300 מ' מגיעים לנקבה ולאזור פיקניק מוצל. אם חשקה נפשכם, תוכלו לצאת משם לטיול מעגלי של כ2 ק"מ בתוך כל היופי הזה.

טיול בעין צור
מרבדי ירוק עם שולחנות פיקניק אחדים מתחת לעצים. עין צור

ואם כבר הגעתם עד לפה אז סימן שממש בא לכם לצאת לפיקניק… אולי יעניין אתכם דווקא פיקניק בשמורת תל דן הירוקה, הקרירה והיפה או בשמורת עין אפק הקלילה  תהנו וספרו איפה הייתם!

אתם עוד לא עוקבים אחרי באינסטגרם? זה לגמרי הזמן! 

לעדכונים שוטפים, טיפים מיוחדים שלא תמיד נכנסים לפוסטים וגם להגרלות מעניינות ממש כדאי לעקוב אחרי פה. מחכה לכם!

לפוסט הזה יש 20 תגובות

  1. פוסט מקסים עם פינות מושלמות
    תודה רבה על הזכות ♥️

    1. תודה רבה שהשתתפת. איזה כיף!!

  2. פוסט מקסים רינת! כל הכבוד לכל המשתתפות והמשתתפים. המלצות מעולות! שומרת לי

    1. תודה רבה רבה. יש פה באמת כמה המלצות שוות, שאפילו אני לא הכרתי

  3. יופי חי של מקומות, כיף לקרוא ויופי של רעיון🌹מברוק

    1. תודה רבה!

  4. איזה מקומות מהממים יש לנו בארץ! שומרת לטיולים המשפחתיים הבאים שלנו. פוסט מקסים!

  5. איזה יופי של פוסט, ממש שמחתי לקחת חלק ולגלות בעצמי פינות קסומות שעדיין לא הכרתי

    1. תודה רבה מותק! כיף שהשתתפת

  6. פוסט מקסים עם המון המלצות שוות שמתאימות כמעט בכל עונה. היה לי העונג להשתתף. תודה על ההזמנה.

    1. תודה רבה שהשתתפת. המלצת על מקום מרהיב וללא ספק שהתמונות שלך הן בין האהובות עליי. מרהיב!

  7. תודה רבה על שלל המלצות ירוקות ומעניינות

  8. כמה פינות חמד יש בישראל היפה!! תענוג לקרוא ולראות את התמונות המרהיבות למרות שאני בספק שאזכה לעשות שם פיקניק. אבל להמליץ לאחרים, בוודאי.

    1. ללא ספק שישראל ממש מגוונת בנופיה. זה הייחוד שלה. תודה!

  9. רינת,
    יופי של המלצות ושת"פ חגיגי ומקסים ! אני מתכוונת לנסות את התצפית על נחל יתלה . תודה!

    1. תעדכני איך היה. שמה לא הייתי, סקרנית לבדוק גם. תודה!

  10. רינת את כותבת נפלא ! רהוט , מעניין ואמיתי .
    ממש מעניין לראות דרך עיניים של מישהו אחר .
    נצא בזכותך שוב למקומות המוכרים יותר ופחות .

    1. קדימה! ביחד…

  11. יופי של פוסט, אני כל כך אוהבת פיקניקים, אחלה מקומות.

    1. תודה רבה! חלק מהמקומות לא מכירה בעצמי…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט