השפירית מטיילת -חוויות למשפחות בארץ ובחו"ל
סיור מלא צבע ושמחה ברחובות פלורנטין

סיור גרפיטי בפלורנטין

בתקופה כזו הזויה שלא נאמר אפלה, אני מחפשת חוויות שיצבעו לנו במעט את האפרוריות והאי וודאות. לכן, כשהזמינו אותי להשתתף בסיור גרפיטי בפלורנטין, קפצתי על המציאה. יצאנו, אני , גילי, השדה הלוחמת בת ה9 ושי הנסיכה הנוצצת בת ה 6.5 ליום אורבני מקסים מלא צבע וכיף. פגשנו את אלינוי מחברת גרפיטיול ומיד התאהבנו. הלכנו שבי אחרי אלינוי בסמטאות הצבעוניות של פלורנטין, מצטלמים צוחקים ונהנים. היה מושלם.

סיור גרפיטי בפלורנטין
רואים כמה נהננו? סיור גרפיטי פלורנטין

סיור גרפיטי בפלורנטין- מה היה לנו?

עיניים מציצות

כבר בתחילת הסיור, אלינוי הסבה את ליבנו למשהו מעניין. בכל מיני מקומות לא צפויים מביטות אלינו עיניים. מעבר לזה שהילדים ממש רותקו מהעניין הזה והיו עסוקים כל הסיור לחפש עיניים מתחבאות, יש בעיניים האלו מסר חשוב. העיניים האלו מנסות ללמד אותנו להתבונן.  להתבונן על החיים או על המקום מזווית לא צפויה, להניח את הטלפון ולהסתכל סביב , לספוג ולהיות נוכחים. לא יכולה להגיד שהנחתי את הטלפון, בכל זאת יותר מדי פוטוגני ויפה אבל בהחלט מסר יפה עם המון משמעות. אנסה לאמץ.

סיור גרפיטי בפלורנטין
עיניים מציצות במקומות לא צפויים. סיור גרפיטי בפלורנטין
סיור גרפיטי בפלורנטין
מה העיניים האלו מנסות ללמד אותנו? סיור גרפיטי בפלורנטין

מגרש המשחקים של אמני הגרפיטי

אלינוי הסבירה לנו שאמני הגרפיטי צריכים לצייר מהר, בכל זאת מדובר במשהו לא חוקי. כדי לצייר ממש מהר על הקירות אמני הגרפיטי צריכים גם להתאמן. ואיפה הכי טוב להתאמן אם לא על קירות טיוטה בסמטאות הסמוכות? 

שוטטנו לנו בסמטאות הפנימיות, הלא הן מגרש המשחקים של אמני הגרפיטי. מתה על סמטאות צרות וצבעוניות! כמה פוטוגני. 

סיור גרפיטי בתל אביב
גילי צועדת במרץ אחרי אלינוי בסמטאות האחוריות של פלורנטין. סיור גרפיטי בתל אביב.
סיור גרפיטי בפלורנטין
האתלטית הפרטית שלי! רואים את האושר? סיור גרפיטי בפלורנטין

קינן בסל- שף פרטי

בעודנו מהלכים בסמטאות הצבעוניות פתאום אפנו הריח משב רוח של בישולים טעימים. הולכים ומרחרחים , הגענו לבית הפרטי של השף קינן בסל. יאללה, כמובן שאלינוי מכירה והסתחבקה והופ נכנסנו להציץ ולהריח. קינן, הינו שף צעיר ומוכשר עם חזון ומוטיבציה. יום בהיר אחד קינן עבר בסמטאות פלורנטין וראה מחסן עצים ישן. מיד ראה את הפוטנציאל בחלל והחליט לפעול. קינן נכנס לגור במבנה המתפורר, שיפץ במו ידיו וחוש עיצובו , ליקט פריטים היסטריים  והפך את המקום לקסם. כל פינה מלאת סטייל וינטג'י היפסטרי מוקפד. קינן מארח בביתו ארוחות פרטיות שהוא בעצמו מבשל ומגיש ואני רק מדמיינת כמה מגניב וטעים להתארח במקום הזה. מתה על סיפורים כאלו ולגמרי הולכת לגזור ולשמור.

קינן בסל שף פרטי
אלוהים נמצא בפרטים הקטנים. שף פרטי קינן בסל, פלורנטין
סמטאות פלורנטין
כל פינה מוקפדת. קינן בסל, שף פרטי שמארח בביתו
חלל אירוח פלורנטין
בכוונה מראה תמונות של פינות כיוון שהן הופכות יחד למכלול מרהיב. הבית של קינן בסל, שף שמארח לארוחות

מועדון ה27

בעודנו משוטטים לפתע לכדה את עיננו העבודה המרהיבה הזו. בעבודה ניתן לזהות פרצופים מוכרים כמו ג'ימי הנדריקס, ג'ים מוריסון , ג'ניס צ'ופלין , קורט קוביין ועוד. כל הידוענים הללו מתו בגיל 27 ולכן השם המורבידי של העבודה "מועדון ה27".  ומדוע נמחק פרצופה של הדמות השמינית? משאירה לכם לגלות בסיור…

סיור גרפיטי בפלורנטין
זה לא בחו"ל זה ממש כאן בתל אביב! מועדון ה27, סיור גרפיטי בפלורנטין.

ג'ונגל אורבני

אין משהו ששובה את ליבי יותר מאשר צמחיה רעננה בלב העיר ואם זה באזור תעשייתי , מה טוב. צמחייה ירוקה מסמלת את הטבע והמרחבים וכאשר היא נמצאת באזור דחוס ומפויח ,כמו פלורנטין, היא מועצמת והניגוד הופך אותה ליפה יותר. צבע הירוק בכלל וצמחים בפרט הפכו בעולם לטרנד היסטרי בהדפסים, חללים ירוקים, עבודות אמנות ועוד. ההנחה הרווחת היא כי ירוק וצמחים הופכים אנשים למאושרים יותר. אני מסכימה! ירוק לשלטון!

ג'ונגל אורבני בתל אביב
מבחינתי, עוברת לגור פה. סיור ברחובות פלורנטין
סיור גרפיטי בפלורנטין
כמה שיותר ירוק יותר טוב. ג'ונגל אורבני
סיור גרפיטי בפלורנטין
טוב, שבה את ליבי. לא הפינה הכי פוטוגנית שיש? סמטאות פלורנטין

סדנת גרפיטי

את הסיור סיימנו בסדנת גרפיטי כייפית שהעבירה אלינוי. אלינוי הראתה לנו איך בכמה טריקים פשוטים אפשר ליצור עבודות שכולם יהיו מרוצים מהן. דווקא הלא מושלם הוא היפה ודווקא היוצא מהקווים הוא המיוחד. איזה מסר מהמם. כל כך נהנינו ויצאנו עם עבודות לתלייה בבית. בשביל הילדים הסדנה היתה גולת הכותרת וממש התקשינו לעזוב. מחכים לפעם הבאה.

סיור גרפיטי בפלורנטין
אלינוי המדריכה המהממת מלמדת אותנו את רזי המקצוע. סדנת גרפיטי, תל אביב
סיור גרפיטי בלורנטין
מתי פעם אחרונה ניסיתם לצייר גרפיטי? סדנת גרפיטי בתל אביב

סיור גרפיטי בפלורנטין - סיכום

לאחרונה הוזמנתי לכמה סיורים בערים שונות. חייבת לציין, שגם אם מכירים מקום על בוריו ונדמה שאין שום דבר לחדש לכם, יש משהו מופלא בסיורים מודרכים. תמיד למדריך מקומי יש מה לחדש והוא לוקח למקומות טרנדים ומרגשים ולא צריך להתאמץ בכלל. לאור הניסיון המוצלח בסיור הזה ובסיור קולינרי בשוק תלפיות אני לגמרי הולכת לאמץ את הקונספט. זה כיף גדול והכי מתאים להכרות עם עיר חדשה או עם עיר מוכרת למבט מעמיק יותר. צאו ותגלו וספרו לי איך היה!

אתם עוד לא עוקבים אחרי באינסטגרם? זה לגמרי הזמן! 

לעדכונים שוטפים, טיפים מיוחדים שלא תמיד נכנסים לפוסטים וגם להגרלות מעניינות ממש כדאי לעקוב אחרי פה. מחכה לכם!

לפוסט הזה יש 6 תגובות

  1. זה בהחלט תוספת של קצת צבע לאפלה בה אנו שרויים. בתקווה לימים יותר שמחים בעתיד.

    1. אמן. כל כך מחכה לתקופה טובה יותר

  2. כיף כיף של פוסט! אהבתי לקרוא את זווית הראייה שלך לסיור.

  3. כתבת מקסים רינת, אני מסכימה שסיור מודרך ממש מקפיץ ומעמיק את החוויה, שכונת פלורנטין כל כך מיוחדת וחובה לסייר בה עם הדרכה, חוויה גם לילדים!

  4. איזה פוסט כייפי וצבעוני, במיוחד בתקופה הזו

  5. עשית לי חשק להגיע ! פוסט צבעוני וכיפי במיוחד : ) תודה רינת

כתיבת תגובה

סגירת תפריט