השפירית מטיילת -חוויות למשפחות בארץ ובחו"ל
כמה דרומה אפשר לרדת? חופשה חלומית בערבה הדרומית

טיול בערבה הדרומית עם ילדים

אני חושבת שפיצחתי איך נוסעים לאילת והערבה הדרומית בחגים ומצליחים אפילו להנות. והרבה!

בסוכות האחרון נסענו לחופשה בערבה הדרומית והיא הוכתרה כאחת החופשות השוות שעשינו השנה. אנחנו בחרנו ללון בקיבוץ קטורה שנמצא כחצי שעה מאילת והצלחנו לטעום מכל העולמות. גם נהננו ממרחבי קיבוץ רגועים ושלווים, גם עשינו מסלולים מדהימים בהרי אילת וגם טבלנו בים האדום. בחיי, השילוב המנצח!

הטבה מטורפת: לקוראי הבלוג ולחברי קהילת "ילדים מטיילים" יש הנחה של 15% עד סוף יוני. לא כולל חגים, כן כולל סופי שבוע. סופר שווה!

לפני שמתחילים, מציקה לכם עוד פעם על אינסטגרם השפירית לחפירות שוטפות או לקהילת "ילדים מטיילים", שם אני עונה על בסיס קבוע.

מתחילים!

מסלול הליכה מעגלי בערבה
נופי מדבר דרמטיים מרהיבים. הערבה הדרומית

לינה בערבה הדרומית- קיבוץ קטורה

נשבעת לכם, שעוד בשהותנו המופלאה בקיבוץ קטורה בדקנו אפשרות רילוקיישן לערבה. זה כמה התאהבנו! וזה לא שהלינה פה מפוארת או שהקיבוץ יוקרתי, זאת הפשטות האמיתית והאנשים המחייכים ששבו את ליבנו.

לינה בקיבוץ קטורה זו אופציה נהדרת ללינה כשיוצאים לטיול בערבה הדרומית, במיוחד עם ילדים. מדובר בקיבוץ מתוק, המצוי כחצי שעה מהעיר אילת עם כל המאפיינים של אירוח קיבוצי. באירוח הקיבוצי של קטורה, יש חדרים פשוטים ,נעימים ונקיים, מרחבי אינסוף לילדים ובריכת קיבוץ חלומית. 

למשפחות יש 3 אופציות לינה: יחידות משפחתיות פטייה שמתאימות עד זוג+4 , חדרי מרולה שמתאימים לזוג+2 ודירות משופצות בשם "נוף קטורה" המתאימות ל6 נפשות . 2 סוגי החדרים בנויים סביב פטיו חמוד ויש בהם מטבחון מאובזר למדי. בחדרי פטייה יש 2 חדרי שינה ואילו במרולה כולם ישנים בחלל אחד אך יש להם מרפסת מקסימה אל מול הנוף.  החדרים אינם חדשים, וצנועים למראה, אבל נקיים ומאובזרים ומסביבם מרחב מדברי קסום.

טיפ חשוב! היות שמשפחה של 5 נפשות אוטומטית מקבלת רק את יחידות פטייה, הרבה פעמים אין מקום. חברים שרצו להצטרף ונאמר להם שאין מקום, ביקשו ללון בחדרי מרולה ופשוט הוסיפו מזרון על הרצפה, כמובן באישור ותיאום עם המקום. 

לקיבוץ יש בריכה יפיפיה ורחבת ידיים, בה נהננו לשכשך אחר הצהריים. כשאנחנו התארחנו בקיבוץ קטורה, קיבלנו כל בוקר ארוחת בוקר ארוזה לחדר. ארוחת הבוקר פשוטה וחיזקנו אותה עם קצת דברים שהבאנו מהבית.

לינה מומלצת בערבה הדרומית
פשוט ומאובזר. המטבח בחדרי פיטאיה, קיבוץ קטורה
לינה מומלצת בערבה הדרומית
נקי, נעים ומרווח. קיבוץ קטורה
לינה בערבה הדרומית
מרפסת מקסימה לחדרי מרולה. קיבוץ קטורה.
לינה מומלצת בקטורה
בריכה מקסימה על רקע נוף מדברי. קיבוץ קטורה

מה גדל בערבה חוץ מפלפלים?

הידעתם??  שיש בקיבוץ קטורה חווה חדשנית לגידול אצות? 

השמעתם?? שבקיבוץ קטורה קם השדה הסולרי הראשון בישראל?  

מעבר לאופציית לינה מוצלחת בערבה הדרומית, יש בקיבוץ כמה פינות מעניינות שלא הספקנו להכיר לעומק. רצוי מאוד לקחת סיור מודרך בקיבוץ קטורה שעוצר בתחנות מעניינות בקיבוץ. אפשר לעשות אותו גם על גבי אופניים!

מסלולי טיול בערבה הדרומית עם ילדים

הערבה הדרומית מתאפיינת בנוף יותר פראי ודרמטי מהערבה התיכונה ולכן יש בה כמה טיולים עם נופים עוצרי נשימה.

פארק תמנע

פארק תמנע הוא אחד מהמקומות היפים בארץ. נקודה. היות וטיילתי בכמה מדבריות בעולם, אני יכולה להעיד שהנופים בפארק הזה אינם נופלים משום מדבר אחר בו ביקרתי. יש בפארק רשימת מסלולים ענפה ברמות קושי שונות, מפורטת כאן. יום אחד לא יספיק לחוות את הפארק המדהים הזה. אפשר לעשות עצירות קטנות כמו לסלע הפטריה או לעמודי שלמה. אני רוצה לספר לכם על מסלול מפעים שעשינו בפארק תמנע לקשת הגדולה ומכרות הנחושת בטיול החורפי שלנו לאילת.  בעיני מדובר במסלול חובה למי שמבקר בערבה הדרומית.

 

מסלול הליכה פארק תמנע
נופים משכרים במסלול הקשתות. פארק תמנע
מסלול הקשת הגדולה- פארק תמנע

המסלול הבא הוא מסלול מעגלי של כ3 ק"מ שמכיל את כל מה שצריך לטיול מדברי מוצלח. קצת טיפוס בסולמות, קצת הליכה נקיקית וקצת זחילה במערות. מושלם.

נקודת ההתחלה: חניית אתר הקשתות, פארק תמנע.

המסלול מתחיל בהליכה קלילה וטיפוס בשביל האדום אל עבר הקשת הגדולה והיפיפיה. התעלפתם מרוב יופי וצילמתם מלא תמונות? ממשיכים.

יורדים מהקשת הגדולה בסולם וממשיכים בהליכה נקיקית יפה. ממשיכים במסלול האדום בעלייה מתונה ויפיפיה בין נקיקים עד לחיבור עם המסלול השחור. בנקודה הזו פונים ימינה במסלול השחור אל "מכרות הכורים" ונכנסים אל מערה חצובה בסלע. מטפסים במערה ב2 סולמות מהנים עד שיוצאים מפתחה העליון ומביטים בנוף המרהיב.  ממשיכים לעלות, עוקפים סלע מרהיב ביופיו וממשיכים בשביל שמתעקל שמאלה. ממשיכים ללכת על השביל השחור ומתחילים בירידה עד שהשביל השחור נפגש שוב בשביל האדום.  פונים ימינה בשביל האדום, שוב להליכה נקיקית וקסומה.

ממשיכים בירידה ופוגשים בשביל הכחול. חוצים את הערוץ וממשיכים על גדתו השנייה במסלול הכחול. ממשיכים ללכת עד שמגיעים למערכת פירים קדומים המוקפים מכרות הנחושת המוקפת בגדר. בשלב זה כדאי לתת לילדים לזחול קצת במחילות מתחת לאדמה בזמן שאתם מתפעלים מהנוף. 

משם ממשיכים בעוד כמה דקות הליכה חזרה אל הרכב.

נכון לרגעים אלו, מדובר במסלול המדברי היפה ביותר שיצא לי לעשות. ממליצה בחום רב.

מסלול מעגלי הערבה הדרומית
צועדים במרץ אל עבר הקשת הגדולה. פארק תמנע
טיול מומלץ בפארק תמנע
וזו הקשת הגדולה המופלאה. פארק תמנע
מסלול הליכה פארק תמנע
מסלול מעגלי אל הקשת הגדולה, מערת הכורים ומכרות הנחושת. פארק תמנע. המפה מאתר Israel Hiking Map

הקניון האדום

אחד המסלולים המתוקים והיפים, גם אותו עשינו בטיול החורף הקודם שלנו לאילת. אם מתאפשר מבחינת מזג האוויר, כדאי לתזמן את ההליכה בתוך הקניון דווקא לשעות השקיעה. חשוב לדעת שיש 2 אופציות מעגליות למסלול המקסים הזה. 

נקודת התחלה (ל2 האופציות):  בוייז "הקניון האדום: חניה וחניון לילה".

הקניון האדום- אופציה קצרה

אופציה קצרה (2 ק"מ), קלילה, מאתגרת במידה ויפיפיה. תחילת מסלול היא הליכה של קצת פחות מ1 ק"מ, במסלול ירוק הלוקח אותנו לתוך הקניון האדום היפיפה. ההליכה בתוך הקניון קלילה וקצרה (כ 300 מ'). כשיוצאים מהקניון , פונים ימינה ומטפסים במסלול השחור כדי לחזור למסלול הירוק בחזרה אל האוטו. 

טיול בערבה הדרומית
במסלול הקצר ישנו טיפוס קצר על שפת הקניון. הקניון האדום
מסלול קצר בקניון האדום
נופי מדבר אדמדמים. הקניון האדום
הקניון האדום מפה
המסלול הקצר בקניון האדום. מפה מ Israel Hiking Map
הקניון האדום- אופציה ארוכה

אופציה ארוכה יותר,הליכה מעגלית של כ5 ק"מ.  הליכה במסלול האדום בגבעות מפותלות עד התאחדות לשביל שחור. בשביל השחור פונים שמאלה לכיוון נחל שני. ממשיכים על השביל השחור עד מפגש עם השביל הירוק בו פונים שמאלה.

טיול בקניון האדום
הקניון האדום והמופלא. מישהו אמר אנטילופ קניון?
טיול בערבה הדרומית
יש אפשרות למסלול קצר וחמוד או מעגלי וארוך יותר. הקניון האדום
הקניון האדום מסלול ארוך
מסלול ארוך ומעגלי בקניון האדום. מפה מאתר Israel Hiking Map

קניון שחורת

זה המסלול אותו בחרנו לעשות הפעם. מדובר במסלול מדברי מקסים ומעגלי (כ3 ק"מ) עם נופים דרמטיים בעל תוואי שטוח יחסית. 

נקודת התחלה: חניון קניון שחורת.

תחילת המסלול בשביל הירוק. נכנסים בשביל הירוק אל תוך הקניון היפה. ההליכה קלילה של כקצת יותר מ1 ק"מ. במהלך ההליכה יש 2 סולמות קטנים. ממשיכים בשביל הירוק עד שמגיעים לשביל האדום, בו מטפסים ימינה עד לנקודת תצפית מפעימה של כל הרי האזור. ממשיכים לרדת עם השביל האדום עד לשביל השחור. פונים ימינה בשביל השחור והולכים בו עד חזרה לרכב.

מסלול קניון שחורת
הליכה מעגלית, קלה ומגוונת. קניון שחורת
טיול עם ילדים בערבה הדרומית
עצירות מוצלות לאורך הדרך. קניון שחורת
טיול עם ילדים בערבה הדרומית
מה יותר נחמד מלנוח מול נוף כזה? קניון שחורת
מסלול קליל בערבה הדרומית
מסלול מעגלי בקניון שחורת. מפה מאת Israel Hiking Map

טיול בערבה הדרומית- מסלולים נוספים

מסלול נחל גשרון עליון– מסלול מעגלי קליל של כ3 ק"מ עם נופים מרהיבים. 

מסלול נחל שלמה– מסלול מעגלי חדש של כ4.5 ק"מ ,  שסומן בהרי אילת, דקות ספורות מכל בתי המלון. 

הר צפחות– מסלול קווי עם נופי מהפסגה הדרומית בישראל.

אי אפשר לבקר בערבה הדרומית בלי לעשות גיחה לאילת

בעיני אחד מהיתרונות לחופשה בערבה הדרומית, זה הקרבה לעיר אילת. יש לי יחסי אהבה שנאה עם העיר הזו. כלומר אהבה גדולה בתקופות שפל ושנאה בתקופות העומס. הים האדום הוא הים האהוב עליי בעולם, וכשישנים מחוץ לאילת אפשר להנות ממנו ולברוח כשנהיה עמוס. וזה בדיוק מה שעשינו וזה היה מושלם!

 

טיול בערבה הדרומית
הים האדום, הים המרהיב בעולם. שמורת חוף האלמוגים, אילת

שמורת חוף האלמוגים

שמורה חוף האלמוגים הינה שמורה של רשות שמורות הטבע והגנים. רצועת החוף רחבה ויש פינות צל והעולם מתחת למים עשיר וצבעוני. אנחנו בילינו יום מקסים בשמורה, כולל צלילת הכרות לגילי של מועדון הצלילה  aqua sport   בחוף הסמוך וטייקאווי של נודלס מהג'ירף. לא הרגשנו עומס וזה היה יום מושלם!

טיול לערבה הדרומית
צלילת הכרות בים האדום. כמה מרגש!
לינה מומלצת קיבוץ קטורה
כולם נפעמים מהצבעוניות מתחת למים. הים האדום, אילת

טיול בערבה הדרומית זאת חופשה מושלמת

החופשה בקיבוץ קטורה נגמרה עם טעם של עוד. זו הייתה חופשה מגוונת, עשירה בטיולים מדבריים, ים מופלא ואווירה קיבוצית פתוחה וחופשית. השילוב המושלם. כל כך נהננו בקטורה שכבר הזמנו לשם עוד חופשה! המדבר שלנו מופלא ועשיר בטבע ומסלולים. עשו לעצמכם טובה ואל תחלפו בערבה הדרומית בדרך לאילת. זה אזור שכל כך ראוי לחופשה משלו. 

מה עוד יכול לעניין אתכם?

לטיולים מעניינים ,מקומות לינה שווים שאנחנו פוגשים בדרך וחפירות שוטפות,  ממש כדאי לעקוב אחרי באינסטגרם השפירית

כדאי גם להכיר ולתת קפיצה לקהילה השווה שלי בפייסבוק "ילדים מטיילים".

מחכה לכם!

לפוסט הזה יש תגובה אחת

כתיבת תגובה

סגירת תפריט