השפירית מטיילת -חוויות למשפחות בארץ ובחו"ל
עמק המעיינות בקיץ? אחת החופשות המנצחות

עמק המעיינות עם ילדים - חופשת קיץ מושלמת

למרות שאנחנו גרים פחות משעה נסיעה מאזור עמק המעיינות , בשנים האחרונות האזור קצת הרתיע אותי. וכך פסחנו עליו במסעותינו אל עבר הצפון הרחוק. לכן, כשהוזמנו להתארח באירוח הקיבוצי של עין חרוד בשיאו של הקיץ ההביל הישראלי, מה לא רבה היתה התרגשותי. חששתי, אפילו חששתי מאוד. מהחום ומהעומס. 

אולי בשל חוסר הציפיות ואולי בגלל שהאזור באמת מופלא,  אני יכולה להכתיר את החופשה שלנו בעמק המעיינות כאחת המפתיעות והמוצלחות שהיו לנו השנה!

מקום הלינה בקיבוץ עין חרוד היה פשוט מושלם. (סליחה על השטחיות, באמת שלא מצאנו בו חסרון אחד- תכף הסקירה המלאה). כל האטרקציות והטיולים בעמק המעיינות במרחק קצר של נסיעה. וכמה מקומות טעימים גילינו! 

הצלחתי להשיג הנחה קטנה למקום המשגע הזה. קוד קופון: "מטיילים5" (יש עוד 5% הנחה להזמנה דרך האינטרנט או אם מבקשים גם דרך הטלפון). הכי ממליצה שיש.

דבר נוסף ואחרון- אזור עמק המעיינות חם, ללא ספק. אבל, כל ישראל חמה בקיץ. ואילו בעמק המעיינות יש שפע של מקומות רטובים לבילוי. וכך אזור עמק המעיינות הופך לאידיאלי לביקור גם בקיץ מלבד כמובן בשאר עונות השנה.

אז יאללה, בואו לקרוא מדוע התאהבנו בעמק המעיינות ובקיבוץ עין חרוד.

 

עמק המעיינות עם ילדים

לינה בקיבוץ עין חרוד- בסיס מושלם לטיולים בעמק המעיינות

אז כאמור מעלה, הוזמנתי להתארח באירוח הקיבוצי של עין חרוד. עין חרוד הוא קיבוץ ותיק בעמק חרוד שבעמק יזרעאל. מיקום הקיבוץ פשוט נפלא לטיולים הן באזור עמק המעיינות עם ילדים והן עבור טיולים בעמק יזרעאל.

אנחנו מאוד חובבים אירוחים קיבוציים. מאוד אוהבים את המרחבים הירוקים, גני המשחקים של פעם, טרקטורים ישנים ובריכה שלרוב מפנקת וגדולה. לא תיארנו לעצמנו שהחדרים בקיבוץ עין חרוד בהם לנו יהיו כל כך מפנקים, שרק נחכה להגיע אליהם בסוף היום. מי שחפץ בלינה מפנקת בסטייל עם כל הגודיז של לינה בקיבוץ מטופח, קיבוץ עין חרוד זה המקום!

 

קיבוץ עין חרוד- מגוון אופציות לינה

יש בקיבוץ עין חרוד כמה אפשרויות אירוח בדרגות מחיר שונות. החל מחדרי אירוח קיבוציים פשוטים, בקתות עץ משפחתיות עם גלריה לילדים ועד לחדרי אבן חדשים ומעוצבים.כל החדרים אותם ראיתי, היו נקיים וריחניים וצופים על נוף נהדר וירוק. אנחנו לנו בחדרי האבן החדשים בעין חרוד הקרויים סוויטות דה לקס. 

איך שנכנסנו לחדר, אני ורועי אמרנו ביחד, "וואו, כמה מזכיר את כפר הנופש שהיינו בו בהולנד". מדובר במבנה חדש, מעוצב ומרווח והכי חשוב- כל כך נקי! יש בסוויטת דה לקס חדר שינה עם מיטה זוגית, סלון בו ישנו שלושת העוללים, מטבח ומקלחת גדולה ונעימה. במטבח יש כלי אוכל ומקרר גדול אבל הוא לא מאובזר בכלל לבישול וללא כיריים. יש במתחם של הצימרים עמדות מנגל לשימוש האורחים. 

אירוח קיבוצי עין חרוד
סלון אסתטי וריחני אל מול הנוף. סוויטת דה לקס, עין חרוד
צימר עין חרוד
בקתה חדשה ומעוצבת. אירוח קיבוצי, עין חרוד.
אירוח עין חרוד
מקלחת מרווחת ונעימה. אירוח קיבוצי עין חרוד

מיטה! כמה חשוב לישון טוב כדי להנות

מילה ברשותכם על המיטה וחדר השינה. אני ידועה כקרציית שינה רצינית. צריכה מיטה נוחה, את הכרית שלי וחושך מוחלט כדי לא לקום מאתיים פעם בלילה. אני חייבת לספר לכם, שהחדר מוחשך לחלוטין והמיטה הייתה מאוד נוחה מה שגרם לי לישון מצויין בלילה. פרט כל כך חשוב עבורי. לעומת זאת הסלון (בו ישנו הילדים) לא מוחשך לחלוטין. לילדים שלי אחרי שעות של קפיצה לסחנה, למזלי, זה לא הזיז. 

קיבוץ עין חרוד- נופים מהפנטים

לחדר שלנו הייתה מרפסת משגעת עם נוף לגלבוע. כמו כן הייתה ירידה מהמרפסת לגינה מטופחת בה הילדים יכלו להשתולל. חשוב להגיד שהסוויטה חולקת קיר משותף עם הסוויטה השניה והחצר משותפת ל2 הסוויטות. לנו זה ממש לא הפריע והרגשנו פרטיות מלאה.

קיבוץ עין חרוד ירוק ומטופח ויש בו בריכה פשוט ענקית ונקייה בה הילדים היו יכולים להשתולל שעות אלמלא הייתי גוררת אותם משם ליעד הבא בעמק המעיינות. 

צימר מומלץ עמק המעיינות
כמה מזכיר לנו כפר נופש בהולנד! אירוח עין חרוד.
צימר מומלץ עמק המעיינות
שבילים מטופחים בין הצימרים. אירוח עין חרוד
אירוח קיבוצי עין חרוד
והנוף, הו הנוף. רק חיכינו לחזור כל אחר צהריים לנופי הגלבוע. עין חרוד
עמק המעיינות עם ילדים
הבריכה הע-נ-ק-י-ת והיפה. עין חרוד
צימר מומלץ עין חרוד
קיבוץ ירוק ומטופח. עין חרוד

אירוח קיבוצי עין חרוד- שורה תחתונה

הופתענו ובגדול. ללא ספק הלינה בקיבוץ עין חרוד בסוויטות אבן שדרגה לנו את כל הטיול. ישנו שם טוב, טיילנו בעמק המעיינות הסמוך ונהננו לחזור אחר הצהריים אל השקיעה המשגעת. ממליצה מכל הלב!  

מזכירה קוד קופון: "מטיילים5" להנחה חמודה למקום המקסים הזה.

עמק המעיינות עם ילדים- טיולים ואטרקציות

הסחנה (גן השלושה)

אני נבוכה להודות שעד שלא הוזמנו להתארח בקיבוץ עין חרוד, לא ביקרתי בסחנה. הייתי תמיד משוכנעת שמדובר במקום עמוס לעייפה עם ענני עשן על האש מתנשאים אל על. ובכן, יתכן שבסופי שבוע זה המצב. אבל אם תצליחו להגיע באמצע שבוע, אני בטוחה שלא תרצו ללכת.

על מנת לבקר בסחנה יש להזמין מקום באתר של רשות שמורות הטבע והגנים. אתר הסחנה גדול ויש בו שפע של בריכות ומקומות להיכנס למים.

  כמה טיפים לפני ביקור בסחנה:

  • לא לחנות בכניסה. להיכנס פנימה עם הרכב כמה שאפשר ולהתמקם קרוב למים בבריכות הפנימיות. 
  • אין הרבה צל. חובה להביא איזו ציליה או צל מהבית וכך להתמקם באיזו פינה שתרצו.
  • כדאי מאוד להגיע עם אמצעי ציפה למים (אבובים/מזרונים). יש אזורים עמוקים גם למבוגרים.
  • כדאי להביא נעליים/סנדלים לכניסה למים. 
  • אפשר ואף כדאי לשלב עם הביקור בסחנה ביקור באתר חומה ומגדל- תל עמל הסמוך. מדובר על אתר חומה ומגדל משוחזר בו הילדים יכולים לקחת חלק בפעילויות השונות. 
טיול בסחנה
הטורקיז אכן טורקיזי במיוחד. הסחנה
טיול בסחנה
שפע של פינות זורמות פזורות בפארק. הסחנה

נחל האסי

נכון, מדובר בנחל המצוי בלב ליבו של סכסוך עמוק. אני לא מתכוונת לנקוט שום עמדה בסכסוך כיוון שברור לי שהוא עמוק ועתיק יומין ונוגע בפצעים חשופים של שני הצדדים. בשל כל הדיבור עליו, הסתקרנתי. ולכן כאשר פתחו את שעריו לציבור הרחב החלטתי ששווה לתת קפיצה ולהבין על מה המהומה.

נכון להיום, לנחל מוקצה אזור לציבור הרחב אליו מותרת כניסה ל400 אנשים בלבד. יש לרשום שם בכניסה. חייבת להודות, הכניסה אל הנחל איננה מזמינה. נכנסים דרך אזור הסגור בגדרות תיל ועוברים דרך שומר מחומש. הנחל עצמו מקסים בהחלט אבל תחום בצינור שחור. אנחנו עברנו את הצינור ושטנו אל עומק הנחל והיה יפיפה וקסום. יש מחוץ לנחל אזור צל לא גדול בו כל המשפחות מצטופפות יחד.

נחל האסי- שורה תחתונה: כל הגדרות בכניסה והתחימה של האזור המותר לשכשוך מבאסים מאוד. על אף יופיו של נחל האסי לא הרגשנו בו רצויים. לא נחזור לשכשך בנחל כל עוד אלו המגבלות.

נחל האסי עם ילדים
הכניסה הלא מזמינה. החוף הירוק, נחל האסי
החוף הירוק נחל האסי
וזה מה שנתגלה אל מול עיננו לאחר כל המחסומים. נחל האסי
עמק המעיינות עם ילדים
כמה יפה וצלול. אפשר להבין מדוע נמצא בלב סכסוך עמוק. נחל האסי

נחל הקיבוצים

נחל הקיבוצים, הינו נחל איתן הזורם כל השנה בעמק המעיינות. הזרימה איטית ונעימה ומי הנחל נקיים וצלולים ונמצאים בטמפ' קבועה של 24 מעלות כל השנה. את הנחל מזין מעיין אחד מרכזי בשם עין מגדל הנמצא ממש בסמוך לתחנת מקורות בתחילת המסלול והזרימה של נחל הקיבוצים. 

המסלול כולו במים והוא קווי. כלומר, ההלוך בתוך המים והחזור ברגל בדרך יבשה או שניתן להקפיץ רכב לנקודת הסיום. אופציה נוספת: ניתן לשלוח את הבעל חזור להביא את הרכב בזמן שאתם מלקקים גלידה בנקודת הסיום ( :
חשוב לדעת: המים בנחל עמוקים. יש אזורים שגם מבוגרים לא עומדים. חובה להביא אמצעי ציפה לכולם ולהשגיח על הילדים.

 

עמק המעיינות עם ילדים
הטיול הרטוב האולטימטיבי. נחל הקיבוצים.
טיול בנחל הקיבוצים
מים צלולים ומרעננים עם פינות כיף לילדים. נחל הקיבוצים
נחל הקיבוצים- עיקרי המסלול

אורך המסלול: 1 ק"מ לכיוון (סה"כ 2 ק"מ)

נחל הקיבוצים- נקודת ההתחלה: חניון עמק המעיינות

נחל הקיבוצים- נקודת הסיום: חניון נחל הקיבוצים (בריכת המשולש).

אחרי שמחנים את הרכב בחניון עמק המעיינות, נכנסים לפארק (היכן שמשכירים רכבי גולף) ופונים ימינה. הולכים עד לתחנת השאיבה של מקורות. שם זו הכניסה לנחל למסלול הרטוב. בנקודה הזו נובע עין מגדל המזין את נחל הקיבוצים והמים צלולים ומרעננים ביותר. 

מנקודה זו צפים בשלווה לאורך נחל הקיבוצים. לאורך הנחל ניתן למצוא כמה נקודות עצירה נעימות על גדותיו.

לקראת הסוף מגיעים לשיא של המסלול בנחל הקיבוצים, לדברי הילדים שלי. מדובר על 2 צינורות בטון רחבים דרכם זורם הנחל ויוצר מעין מגלשת מים של הטבע. מי שלא רוצה לעבור בצינורות אלו לא חייב. הילדים שלי נכנסו ויצאו מהם עשרות פעמים בהנאה.

סוף המסלול הוא בחניון נחל הקיבוצים לצד בריכת בטון גדולה הקרויה "בריכת המשולש". זה אזור יחסית עמוס כיוון שיש בו צל ושולחנות פיקניק ומותר להדליק בו אש. אנחנו חיכינו כאן במים בעוד שרועי תפס טרמפ לנקודת ההתחלה והביא את הרכב.

שורה תחתונה: נחל הקיבוצים הוא המסלול האולטימטיבי לחודשי הקיץ. נהננו מכל רגע.

עמק המעיינות עם ילדים
חובה אמצעי ציפה והיידה למסלול. נחל הקיבוצים.
טיול בנחל הקיבוצים
הפתעה! 2 צינורות בטון שמשמשים כמגלשות מים בסוף המסלול. נחל הקיבוצים

גן לאומי בית שאן

גן לאומי בית שאן הוא בעיני אחד מאתרי העתיקות המרשימים בארץ. ביקרנו באתר באיזו שבת חורפית והיה נפלא. אבל, בחודשי הקיץ מדובר באתר לוהט תרתי משמע. הטמפרטורות מטפסות, ובעיני זה בלתי אפשרי לבקר באתר בשעות היום. רשות שמורות הטבע והגנים מצאה לכך פתרון נפלא- פעילות ערב באתר הנקראת לילות בית שאן. מדובר על חזיונות אור קוליים הפזורים על עתיקות האתר שמעירים את האתר לחיים. ניתן ללכת ברחוב השוק העתיק ולשמוע רחשי סוחרים ואת כרכרות המשא השונות, אפשר להביט סביב ולראות את בחלונות הבתים אישה שעושה כביסה או מבשלת. אל האתר נכנסים בסיור מודרך שהיה עבורנו ממש משעמם. באיזשהו שלב התפצלנו והסתובבנו לבד באתר והיה מקסים. מומלץ!

עמק המעיינות עם ילדים
פארק מקסים ביום ובלילה. גן לאומי בית שאן
עתיקות בית שאן
מיצגים שמעירים את עתיקות בית שאן לחיים

עמק המעיינות עם ילדים- אטרקציות וטיולים נוספים

בחיי שיש פה כזה שפע של דברים לעשות שלא הספקנו אפילו רבע. בהחלט מתוכנן מקצה השלמות. להלן רק חלק ממה שעוד ניתן לעשות.

המשכן לאומנות עין חרוד– מדובר במוזיאון מופלא עם תערוכות נחשבות וטובות. בחודשי הקיץ יש גם הפעלות לילדים. שווה!

סדנת סבונים בסטודיו Nacca– נראית כמו פעילות ריחנית ונעימה. לא מתאים לקטנים ולכן בסוף ויתרנו. 

גן גורו- אם להיות כנה, לא חובבת מקומות כאלו עם חיות. היינו פעם והיה חמוד. כמובן שהילדים נהנו.

פארק המעיינות– הכניסה לפארק המעיינות ללא תשלום. יש בפארק 2 מעיינות מרכזיים, עין שוקק ועין מודע. יש מגוון דרכים להנות מהפארק. אפשר ללכת בין המעיינות ואפשר להשכיר רכב גולף ולנסוע ביניהם.  אני אישית מאוד אוהבת להגיע למעיינות אלו דווקא בסתו ולעשות ביניהם טיול אופניים משגע. 

גן לאומי מעיין חרוד– פארק מקסים של רשות שמורות הטבע והגנים עם שכשוכיות רחבות וצלולות. מתאים לקטנים. יש להזמין מקום ממראש באתר של הרשט"ג. 

המפלים הלבנים- לא ביקרתי באתר. נראה מקסים אך מתאים לילדים גדולים בשל הזרימה החזקה.

עמק המעיינות- מה אוכלים?

מסעדת ארטישוק

מסעדת ארטישוק זו המסעדה האולטימטיבית לאחרי הסחנה. זוהי מסעדה על טהרת חומרי הגלם הטריים והאורגניים, חלבית וכשרה, שלצידה גם מעין חנות/מעדניה. תחילה התבאסתי ממיקום המסעדה לצד תחנת דלק. אבל, האווירה במסעדה נעימה ויש לה מרפסת הפונה לשדות היפים של עמק המעיינות.

הזמנו ממגוון המנות בתפריט. פסטות, סלטים, פיצות ומנת דג. כל המנות שהזמנו היו טריות וטעימות. מומלץ!

מסעדה מומלצת עמק המעיינות
מסעדה חלבית טריה וטעימה. ארטישוק
מסעדה מומלצת ליד הסחנה
כל מה שהזמנו היה טעים. ארטישוק
מסעדה ליד הסחנה
קטנצ'יק זכה בשייק מפנק. ארטישוק

מסעדת השוק 34

מסעדת השוק 34 יושבת בתוך השוק הישן של עפולה ומפיחה בו חיים. כמה שאני אוהבת לגלות כאלו מקומות. הגענו בצהריי היום וכבר כששמעתי את המוזיקה השמחה מרחוק וראיתי את המלצרים המחייכים נכנסתי לאווירה טובה. מדובר במסעדה צבעונית עם וייב צעיר ושמח, בשרית וכשרה. ממש מולה יש פיצרייה שנראית מעולה, גם היא עם וייב כייפי.  

אמנם לא טעמנו הפעם אבל ממש בסמוך למסעדה יש דוכן כריכים משוגע בשם השמינייה. מדובר על כריכי חלה עם קציצות ברוטב מפוצצים בכל טוב. מומלץ לרעבים.

בקיצור, כל אזור השוק בעפולה החל להתעורר לחיים. מומלץ לביקור בצהריים ובשעות הערב לארוחה טעימה , לא יקרה ולא פורמלית.

מסעדה מומלצת בעפולה
וייב אורבני תוסס ושמח. השוק 34, עפולה
מסעדה מומלצת ליד עמק המעיינות
טעים וטרי. השוק 34, עפולה
מסעדה מומלצת בעפולה
טעים לנו. מומלץ בעיקר בשעות הערב. השוק 34, עפולה

מקלות וניל

יש כאן מישהו שלא שמע על מקלות וניל?? מדובר על קונדיטוריה משובחת ששמה הולך לפניה. למי שחפץ בקינוחים מושחתים ומעולים, ממש לא כדאי להחמיץ. נמצא דקה מהשוק בעפולה. אנחנו הצטיידנו במלא הפתעות טעימות וחזרנו לקפה ונשנושים מול השקיעה בחדר המקסים שלנו.

מה שהופתעתי הפעם לגלות שניתן לשבת במקלות וניל ולהזמין מהתפריט  החלבי שלהם מנות נוספות כמו סלטים, פסטות וכו'. שווה לבדוק.

מסעדה מומלצת בעפולה
אנחנו בפטיסרי בצרפת או שמא בעפולה? מקלות וניל
מסעדה מומלצת עפולה
אז לקחנו קינוחים מושחתים וחזרנו לשקיעה המופלאה בחדר. מקלות וניל

עמק המעיינות- מסעדות נוספות

ממש הופתענו מהשפע הקולינרי שיש כאן באזור ולא הספקנו לטעום הכל בבת אחת. להלן המלצות למסעדות נוספות :

הצרפתיה הקטנה- מסעדה קטנה וחמודה בעפולה עם ביקורות מצוינות לא הספקנו הפעם.

קימל בגלבוע– מסעדת שף של שאול בן אדרת אל מול הנוף. טעים ויקר.

חוות התבלינים בגלבוע– של הביוקר. טעים עם נוף יפיפה. מומלץ בשקיעה.

שיפודי הכיכר בבית שאן– לא התנסינו הפעם. מסעדת בשרים וסלטים. פשוט, טרי וטעים.

עמק המעיינות עם ילדים- לסיכום,

הטיול שלנו לעמק המעיינות עם הילדים בקיץ היה פשוט הפתעה משמחת. החל מאירוח מוקפד ונעים בקיבוץ עין חרוד, אוכל טעים במרחק דקות נסיעה ושפע של מסלולי מים מרגשים.  הופתענו מאוד מכמות הטיולים והאטרקציות שיש לעשות בעמק המעיינות ואנחנו ממש מחכים לחזור שוב. אזור עמק יכול להיות עצירה מושלמת בדרך לטיול בצפון הרחוק יותר והוא נכנס לרשימת מקומות עצירה מומלצים בדרך לצפון.

לטיולים מעניינים ,מקומות לינה שווים שאנחנו פוגשים בדרך וחפירות שוטפות,  ממש כדאי לעקוב אחרי באינסטגרם השפירית

כדאי גם להכיר ולתת קפיצה לקהילה השווה שלי בפייסבוק "ילדים מטיילים".

מחכה לכם!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט