השפירית מטיילת -חוויות למשפחות בארץ ובחו"ל
יום טיול מושלם- עין תינה ועוד הפתעות בדרך

מסלול מים בעין תינה שבסופו הפתעה

הקיץ אני משלימה פערים של מסלולי טבע בישראל שמעולם לא ביקרתי.  נדמה שהשנה, כל עם ישראל מתחלק בין שני אתרים מרכזיים: עין חרדלית ועין תינה. עבורנו זאת הפעם הראשונה במסלול הפופולרי הזה וזה באמת לא ברור איך לא גיליתי אותו עד השנה. (וגם את עין חרדלית- אבל זה נושא לפוסט אחר). סלול מים בעין תינה הינו מסלול יחסית קליל, רטוב, אקסטרימי במידה ויפה . השנה הוא שופע מים יותר מתמיד בגלל גשמי החורף מה שהפך אותו למהנה במיוחד עבורנו. סוכם כהצלחה! 

אחרי הטיול יצאנו להרפתקה נוספת בדמות טיול סוסים בנוף יפיפה. היה לנו יום מושלם מכל הבחינות. קופי פייסט, בבקשה!

טיול בעין תינה
טיול סוסים בחוות בת יער

מסלול מים בעין תינה

עין תינה הינו מעיין קסום ויפיפה החבוי בשיפולי רמת הגולן. מסלול מים בעין תינה הינו מסלול מרענן של הליכה במים עד הגעה למפל המקסים שפורץ מבין עצי התאנה. ניתן להכנס ולהשתכשך במי המפל והמעיין ולחזות בנופים המקסימים של עמק החולה.

מסלול הליכה עין תינה
מסלול הליכה עד למפל, עין תינה. ניתן לראות שמהמפל ניתן לחזור באותה דרך רטובה או במסלול אחר, יבש. המפה לקוחה מהאתר Israel Hiking Map

מסלול מים בעין תינה- פרטים

הגעה: "חניון עין תינה" בוייז. מחנים במגרש עפר סמוך למסלול על כביש 918 . הולכים על כביש עפר כ800 מטר עד לתחילת המסלול במים. 

הגענו למים, איזו התרגשות!! 

לאחר הליכה מרעננת, אקסטרימית קלות וכייפית במעלה הזרימה, הגענו לעליה מעט מאתגרת על אבני בזלת עד למפל. קטנצ'יק בן רבע ל3 קיבל קצת עזרה, הבנות עלו בקלילות ונעלמו מקדימה. המפל היה עמוס לעייפה. טבלנו במים, צפינו בנוף המקסים וחזרנו חזרה באותה הדרך שבאנו. ישנה דרך נוספת לחזור בחזרה והיא במסלול קצר יותר ויבש. כמובן שהעדפנו לחזור במסלול הרטוב.

כדאי לדעת: 

  • המסלול חשוף כולו לשמש. כובע חובה.
  • המסלול הינו רטוב! כדאי לבוא עם סנדלים להליכה במים ובגדים שניתן להרטיב/בגד ים.
  • המסלול יחסית קליל למעט העלייה והוא כ1.5 ק"מ.
  • בשל קלילותו, המסלול פופולרי. אם אפשר, לא בשבת.
  • בסוף המסלול חיכה לנו אוטו גלידה וצל לעצירת התרעננות.
מסלול טיול עין תינה
הגענו למים! תחילת המסלול הרטוב, עין תינה
מסלול בעין תינה
בדרך חזור בחרנו שוב את הדרך הרטובה. כיף. מסלול הליכה בעין תינה
מסלול מים בעין תינה
הליכה במעלה הזרימה. כיף חיים, אקסטרימי במידה מהנה. עין תינה
עצרנו לשכשוך באמצע ההליכה. כל ההליכה חשופה לשמש ולא מוצלת. עין תינה

לסיכום, המסלול מקסים ביותר. לקח לנו כולל פיקניק 2-3  שעות. אם להיות כנה, יותר נהננו במסלול עצמו ובהליכה במים מאשר במפל העמוס והצפוף. נשאר לנו עוד חצי יום לפנינו והחלטנו לעבור להרפתקה נוספת.

טיול סוסים בחוות בת יער

 סיימנו נרגשים ומעט עייפים את המסלול בעין תינה ואחרי פיקניק ומנוחה, חיפשנו מקום שלא יאכזב אחרי הטיול המקסים בעין תינה. כך הגענו לחוות בת יער היפיפיה בלב יער ביריה. חוות בת יער הינה חווה גדולה, הצופה לנוף מרהיב של הרי הגליל. בחווה יש מסעדת בשרים, חוות סוסים ומתחם מקסים רחב ידיים של מדשאות, גינת תבלינים, כלוב ארנבונים ועוד. הילדים והילדים בנפשם יצאו לטיול סוסים של שעה ורבע ואילו העייפים שתו קפה אל מול הנוף היפיפה. מי מנחש באיזו קבוצה אני?? כל כך יפה שם שלא צריך הרבה כדי להנות (אני מהעייפים, אם עוד לא הבנתם…). טיול הסוסים עלה 150 ש"ח לאדם וניתן לצאת לטיול מגיל6. אלכס המדריך ראה שהקטנים מתבאסים ועשה להם סיבובי סוסים בתוך החווה וקנה את עולמם.

טיול סוסים בחוות בת יער
הגענו לאטרקציה הבאה. טיול סוסים בחוות בת יער
טיול סוסים בחוות בת יער
איזה אושר. שעה ורבע של טיול מול נוף משגע. חוות בת יער

אחרי טיול הסוסים כל כך לא רצינו ללכת אז נשארנו לארוחת ערב. מסעדת בת יער מתהדרת באוכל מקומי עונתי עם דגש על בשרים איכותיים. אם להיות כנה, דווקא מהאוכל התאכזבנו. לא זול ולא איכותי כמו שדמיינו, היינו 3 משפחות וכולנו לא התלהבנו מהאוכל. יכול להיות כמובן שזה היה מקרי ויש לתת הזדמנות נוספת. בכל מקרה, זה סגר לנו את הפינה בגזרת ארוחת הערב, נהנינו מהנוף והאווירה ולא מתחרטים שנשארנו לרגע. היה לנו מושלם!

טיול סוסים בגליל
נוף משגע של הרי הגליל נשקף מכל פינה. חוות בת יער

אטרקציות נוספות באזור

הבילוי בעין תינה כיף ומרענן. במידה ופחות מתאים טיול סוסים, מה כן?

לסיכום,

היה לנו יום משגע! החל מטבילה מרעננת בעין תינה ועד רביצה/רכיבה מול הנוף המשגע בחוות בת יער. מוזמנים להציץ בסטורי המלא על הטיול בעין תינה.

יש לי שתי המלצות עיקריות בנוגע ליום המהמם הזה ובכלל:

  • תתחילו את היום מוקדם. פחות חם ופחות עמוס והילדים עירניים ומעורבים. טיפ שאימצנו לאחרונה ומשדרג לנו את הטיולים.
  • לא יותר מ2 אטרקציות ביום. עם ילדים, צריך להשאיר רווחים ומרחב נשימה. צריך לתת להם קצת זמן להיות ולחוות ומניסיוננו, אין לדחוס יותר מ2 חוויות ביום אחד.
צאו לטייל ולא לשכוח לספר לי איך היה. 

אתם עוד לא עוקבים אחרי באינסטגרם? זה לגמרי הזמן! 

לעדכונים שוטפים, טיפים מיוחדים שלא תמיד נכנסים לפוסטים וגם להגרלות מעניינות ממש כדאי לעקוב אחרי פה. מחכה לכם!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט