השפירית מטיילת -חוויות למשפחות בארץ ובחו"ל
ימי מדבר- בקתות בוץ קסומות בערבה

ימי מדבר- לינה חוויתית בערבה עם ילדים

בשנת הקורונה האחרונה , יצא לנו לטייל לא מעט בארץ. עד כמה שישראל מגוונת ומציעה לא מעט תוואי נוף, טיולים והיסטוריה, התחלנו קצת למצות את העניין. התחלתי לחפש לנו מקומות לינה וחוויות לא שגרתיות כדי להפוך את החוויה שלנו בחופשה למיוחדת. אחת החוויות המיוחדות שחווינו השנה עם הילדים, היתה הלינה בבקתות הבוץ האקולוגיות של ימי מדבר ביישוב צוקים. הרגשנו שנחתנו בעולם אחר. כמה קסם ושלווה יכולים להיות במקום אחד??

נכון, לא קל להשיג אותם בטלפון. ונכון, צריך להזמין בערך שנה מראש. אבל, אני מבטיחה לכם שזה כל כך שווה את המאמץ!

אין על הערבה בעולם, מוזמנים לקרוא גם על החופשה המושלמת הקודמת שלנו בחאן דרך הבשמים  ועל הטיולים שעשינו באזור.

לסרטונים וחוויות מסוף השבוע בואו לבקר באינסטוש השפירית

ואם אתם עדיין כאן, אז בואו גם לקבוצה הכי שווה בפייס- ילדים מטיילים, שם אני מייעצת על בסיס קבוע.

יאללה, נתחיל.

ימי מדבר עם ילדים
קסם מדברי לעת שקיעה. ימי מדבר, צוקים.

ימי מדבר עם ילדים- המתחם

ימי מדבר הינו מתחם מדברי רחב ידיים של שלל בקתות ופסלי בוץ סביבתיים אשר פוסלו בעבודת יד ונטמעים בהרמוניה מושלמת בנוף המדברי.  ממש לונה פארק של המדבר! יש אפילו במתחם סטודיו לפיסול בבוץ והילדים שלי התנסו בסדנאת בוץ מהנה ומלכלכת במיוחד.

למתחם אין כניסה עם רכבים ואני חושבת שזה ממש חלק מהקסם במקום ומה שעושה אותו לכל כך מתאים עם ילדים. מחנים את הרכב בכניסה ונכנסים פנימה עם קולנועית שעוזרת להוביל את הציוד. איך שהגענו ונחשפנו למרחבי המדבר והשקט הילדים מיד התמלאו בתחושת חופש והחלו לרוץ בשמחה.

כפי שכבר הוזכר, יש כמה סוגי בקתות במתחם. לכל בקתה יש שפע של מרחב ופרטיות. יש במתחם מבנה הקרוי החאן המרכזי הפתוח לשימוש כולם. יש בחאן זולות רביצה וניתן ללון אף בחאן כמה משפחות יחד.

יש במתחם המרכזי מעין צרכניה המבוססת על אמון. לוקחים מה שרוצים וכותבים על פתק ומתקזזים בעזיבה. זה נתן עצמאות לילדים ומאוד אהבנו את הקונספט.

לינה מומלצת בערבה עם ילדים
פסל כניסה שקיבל את פנינו. ימי מדבר, צוקים
ימי מדבר ביקורת
פסלים סביבתיים בכל המדבר. ימי מדבר, צוקים.

דבר נוסף והכי חשוב, יש בימי מדבר בריכה מרכזית חלומית המשותפת לכולם. הבריכה מוצלת ויש סביבה פינות רביצה נעימות בשמש ובצל. בחורף הבריכה מחוממת. בילינו שעות של כיף בבריכה המושלמת והקרירה.

ביקורת ימי מדבר
בריכה קרירה ומפנקת. ימי מדבר, צוקים.
מקום לינה מומלץ במדבר עם ילדים
בחורף הבריכה מחוממת ויושבת מול מרחבי הערבה. ימי מדבר, צוקים

ימי מדבר עם ילדים- הבקתות

יש מגוון סוגים של בקתות בוץ המפורטות באתר האינטרנט של ימי מדבר. חשוב לומר, הבקתות פשוטות וזאת מהות המקום והחן שלו. אין במקום שום דבר מפואר וזה סוד הקסם. אנחנו לנו בבקתת הקצה הקרויה "שמעון". הבקתה הינה חלל אחד קריר נעים וממוזג בו יש מיטה זוגית, מטבחון קטן ומזרונים על הרצפה עבור הילדים. אני חושבת שעבור משפחה עם 3 ילדים החלל מעט קטן מדי. אבל, זה מה שהיה פנוי וחטפתי. הילדים ישנו בשלושה מזרונים צמודים אחד לשני. השירותים והמקלחת נעימים ונקיים. המטבח מאובזר וניתן לבשל ולהכין בו אוכל.

מקום לינה מומלץ בערבה
צבעי אדמה גם במקלחת. ימי מדבר, צוקים
ביקורת ימי מדבר
מטבחון קטן ומאובזר לבישול. ימי מדבר, צוקים

מחוץ לבקתה יש פינת ישיבה מוצלת, פינת מדורה אל מול נוף מדברי, והשוס- האט טאב יפני! שכשוכית עץ קטנה המחוממת על גחלים. תענוג צרוף. התבשלנו בשמחה בהאט טאב בערב בעוד הגחלים מתפצפצים וספרנו כוכבים. חשוב להגיד שסביב ההאט טאב יש מעט עבודה, צריך לדאוג להדליק את האש ולמלא מים אבל זה היה עבורנו ממש חלק מהכיף.

יש אפשרות להזמין לבקתה ארוחת בוקר או ערב או אפילו לחם טרי שהם אופים במקום. אנחנו בחרנו בלחם סופר טעים והכנו ארוחת בוקר בעצמנו.

האט טאב יפני שמחומם על גחלים. ימי מדבר, צוקים
מדורה אל מול מרחב מדברי. ימי מדבר, צוקים

הערבה- טיולים ואטרקציות עם ילדים

יש שפע של טיולים ואטרקציות בערבה שמתאימים עם ילדים.כל פעם שאנחנו מגיעים אנחנו מגלים עוד ועוד. אפשר לקרוא על הפעם הקודמת שלנו בערבה בביקור שלנו בחאן דרך הבשמים. ומה עשינו הפעם?

נחל גוב

הרבה זמן רצינו לעשות את המסלול וכל פעם חששנו שהוא קשוח עבורנו. הפעם הוחלט לנסות וזו הייתה החלטה נהדרת! מדובר במסלול מעגלי, אתגרי (במידה- בכל זאת הלכנו עם נינג'ה בן 3) , חלקו מוצל בתוך נקיק וחלקו חשוף לשמש. אורך המסלול המעגלי כ 3 ק"מ.

נקודת התחלה (וסיום): פונים מכביש הערבה 90 לכביש 227. נוסעים פנימה עד לתחתית מעלה העקרבים ועוצרים בכניסה לנחל גוב.

המסלול: כאמור, המסלול מעגלי ואורכו כ3 ק"מ. יוצאים מהחניה ונכנסים אל תוך הנקיק. מגיעים לנקודת פיצול שביל ירוק או שביל שחור. המלצה שלי, להתחיל בשביל הירוק ולחזור בשביל השחור. כך כל הסולמות יהיו במגמת עליה.

תוואי מסלול: יש במסלול כל מה שכייפי במסלול מדברי. קצת סולמות וטיפוסים, הליכה בנקיק מוצל ונעים והליכה על צלע הר אל מול נוף. חצי מההליכה מוצלת בתוך הנקיק וחציה בשטח חשוף.  ההליכה לקחה לנו כשעתיים. הסולמות אתגרו וריגשו את הילדים. הכל עבר חלק למעט סולם אחד שקצת הלחיץ. יש מקומות שצריך להשגיח טוב על הילדים! היו במסלול מלא ילדים שהלכו אותו כולל הורים עם ילדים במנשאים.

בהחלט אחד המסלולים המומלצים בערבה עם ילדים.

טיול בערבה עם סולמות
מסלול הליכה נחל גוב מפה
מסלול מאתגר במידה ומהנה, נחל גוב. המפה לקוחה מאתר Israel Hiking Map

טיול ג'יפים בערבה עם ילדים

גם במקומות שאני מכירה ומטיילת בהם הרבה, תמיד אוהבת לשלב טיול מודרך עם מישהו מקומי. זה מכניס עומק ועניין אחר ועוד לא הייתה פעם אחת בה הרגשתי שזה מיותר. הפעם בחרתי לשלב טיול ג'יפ מודרך עם טל סקר מטל במדבר

טל היא ילדית הערבה, חיה ונושמת מדבר, שופעת בידע ואוהבת טבע אמיתית. יצאנו עם טל לטיול בין ערביים קסום ממנו הילדים חזרו בעננים. טל לקחה אותנו לסיור בשמורת שיזף ולרגעים הרגשנו בסוואנה באפריקה. שמענו על הצמחיה המיוחדת באפריקה, חיפשנו עקבות של חיות באמצעות מגדיר עקבות שמענו קצת היסטוריה על היחסים עם ירדן ולקינוח אפילו הכנו פיתות בטאבון. כיף מדברי צרוף. טל יכולה להתאים סיור בהתאם לצורך והעניין וכדאי לכם לדבר איתה בביקור הבא שלכם בערבה.

טל במדבר, 0523666570

ימי מדבר עם ילדים
מגדל שמירה נטוש אל מול הגבול הירדני.
טל במדבר
זוהי הערבה או שמא סוואנה באפריקה? שמורת שיזף המשגעת
טיול טל במדבר
עצירה חוויתית של פיתות בטאבון. "טל במדבר"
סיור עקרבים בערבה
וגם כזה היה לנו. "טל במדבר"

טיולים ואטרקציות נוספים בערבה

אנחנו פעמיים בשנה בערבה עם הילדים, רוב הזמן נהנים מהמרחבים והשקט אבל אוהבים גם קצת חוויות חדשות וטבע. להלן כמה אפשרויות נוספות:

ימי מדבר עם ילדים - לסיכום,

הערבה זה המקום האהוב עליי בארץ. תמיד מרגיע, מרחיב ושובה לב. כל פעם אנחנו מגלים שם עוד פינה מקסימה או חוויה מיוחדת. הלינה בימי מדבר כל כך מתכתבת עם האופי של הערבה והמרחבים. הפשטות המדברית של ימי מדבר שובת לב וכובשת ואנחנו כבר לא יכולים לחכות כדי לחזור. ימי מדבר זה מקום נפלא בערבה עם ילדים.

לטיולים מעניינים ,מקומות לינה שווים שאנחנו פוגשים בדרך וחפירות שוטפות,  ממש כדאי לעקוב אחרי באינסטגרם השפירית

כדאי גם להכיר ולתת קפיצה לקהילה השווה שלי בפייסבוק "ילדים מטיילים".

מחכה לכם!

לפוסט הזה יש 7 תגובות

1. חולה על מדבר !!

2. איזה יופי של חופשה מדברית היתה לכם. אין ספק – שבמדבר יש אווירה מיוחדת. והמתחם האירוח נראה נהדר.

3. פשוט מקסים

4. איזה טיול משגע! עשית לי כזה חשק להגיע למדבר… לא הייתי שנים!
    וסחתיין על הקטנצ'יק שלך שעלה במסלול המאתגר הזה, זכור לי כלא פשוט…
    שומרת לי.

5. רינת יקרה, פוסט נפלא שמגלה את הארץ עוד טיפה. השקט של הערבה זולג ומשתלט עלינו תוך כדי תנועה…יש משהו מאד יפה בריווחים ובתמונות שאת שוזרת בין הטקסט שממש יוצר זרימה.

וגם רואים כמה את בקיאה וכמה דברים נפלאים יש לעשות בערב למשפחות ועם ילדים או סתם אסקפיזם מבורך לזוגות או/ומבוגרים….פשוט נפלא!

6. היי רינת! בהמלצתך הזמנתי! 🙂 יש רעיונות לעצירות בדרך למקום, עם ילדים יותר קטנים?

1. איזה כיף לשמוע!
      בטח שיש המלצות! קודם כל כדאי לבוא לקבוצה הכי שווה בפייס "ילדים מטיילים" , שם אני עונה באופן רציף.
      רק זורקת פה כמה רעיונות נחמדים: חוות האלפקות, מרכז ויידור, מסלול קליל בעין עבדת, מצדה. הכל תלוי מהיכן מגיעים…