השפירית מטיילת -חוויות למשפחות בארץ ובחו"ל
הכפר הסקנדינבי- קפיצה לאירופה בגליל המערבי

הכפר הסקנדינבי- סוף שבוע קסום בגליל המערבי

יצאנו קבוצה של משפחות לסוף שבוע בגליל המערבי. הגענו אל הכפר הסקנדינבי בקצה הר חלוץ וגילינו אתר עם 6 צימרים נעימים מעץ  הטבולים בירוק. למרות שבילינו בצימר בפסח, זכינו לחוות טפטוף גשם וערפילי חורף, מה שתרם לאווירה המיוחדת והאירופאית במקום.  יש בסביבת הכפר הסקנדינבי שפע של טיולים ואטרקציות של הגליל המערבי והיה לנו סוף שבוע פשוט נהדר!

שורה תחתונה: טיול בגליל המערבי טומן בחובו מסלולים מקסימים ונקודות חן רבות. הכפר הסקנדינבי פשוט נפלא על מנת לחוות את כל מה שהאזור מציע. מומלץ.

חושבים לנסוע לצפון?  אל תשכחו לעבור ברשימת מקומות מומלצים לעצירה בצפון

צימר למשפחות בגליל המערבי

הכפר הסקנדינבי- הצימר

הצימרים של הכפר הסקנדינבי בנויים מעץ פיני כהה וכבד שיובא לפני יותר מ20 שנה מחו"ל ובנויים מ2 קומות. בקומה התחתונה סלון, אח עצים רומנטי, פינת אוכל, מטבחון, שירותים ומקלחת מרווחים וחדר שינה עם מיטה זוגית קטן למדי. בקומת הגלריה פזורים מזרונים עבור הילדים. בקומת הגלריה יש גם טלוויזיה ואפילו מיקרו עם חבילת פופקורן.

הצימר נקי ונעים, האח מחממת היטב את החלל, אפילו יותר מדי, מה שגרם לכך שהילדים בקומת הגלריה ישנו בתחתונים ( :

מחוץ לצימר יש ג'קוזי קטן זוגי טובל בירוק. הג'קוזי קטן, מה שלא מנע מאיתנו לטבול בו בתורות אחרי יום טיול מפרך. הלוואי וישדרגו לג'קוזי גדול יותר.

למרות שיש באתר 6 צימרים, לכל צימר יש פרטיות מלא ופינות ישיבה טובלות בירוק. ככה יכולנו לטייל יחד כקבוצה אך לשתות קפה אחר צהריים מקשיבים לציוץ הציפורים. מושלם!

אח מחממת (בטירוף!) לאווירה חמימה. הכפר הסקנדינבי
פינת אוכל פרטית. הכפר הסקנדינבי
צימר מומלץ עם ילדים
חדר שינה זוגי נעים אך קטן. הכפר הסקנדינבי
צימר מומלץ בגליל המערבי
הג'קוזי הקטן והחמוד במרפסת. הכפר הסקנדינבי
פינות ישיבה חבויות בתוך הירוק. הכפר הסקנדינבי

הכפר הסקנדינבי- המתחם המשותף

בכפר הסקנדינבי יש 6 צימרים זהים בגודלם. לכל צימר יש את המרחב האישי והפרטי שלו. מלבד ג'קוזי זוגי חיצוני, יש פינת ישיבה פרטית וקסומה טובלת בירוק ופינת מנגל. לצימרים יש גם מרחבים משותפים. מי שלוקח לפחות 4 צימרים באתר (כמונו) מקבל מפתחות וגישה אל "הסלון הסקנדינבי". מדובר על חלל גדול ומקורה בו יש מטבח מאובזר, שולחנות אוכל, מקרר, פינת ישיבה עם אח ושירותים. עבורנו (ועבור מי שמגיע כקבוצה של משפחות) מדובר בהיילייט של המקום. כל בוקר וערב היינו מתרכזים בחלל רחב הידיים, מכינים אוכל ומפטפטים. תענוג.

בקיץ פעילה במתחם גם בריכה חמודה. לא נראית מאוד מפנקת אבל בהחלט שדרוג לימים חמים.

צימר בגליל המערבי
מטבח וסלון מרכזיים מאובזרים ונעימים, מושלם לקבוצה של משפחות. הכפר הסקנדינבי
צימר מומלץ למשפחות בגליל המערבי
שפע מקומות ישיבה לכולנו. הכפר הסקנדינבי
צימר מומלץ בגליל המערבי
צימרים מעץ כבד טבולים בירוק. הכפר הסקנדינבי
בריכה חמודה לימי הקיץ החמים. הכפר הסקנדינבי

הכפר הסקנדינבי- טיולים בסביבה

הכפר הסקנדינבי יושב בקצה הר חלוץ הנמצא בגליל המערבי. הוא נמצא במיקום נהדר לחוות את כל מה שיש לגליל המערבי להציע. יש בסביבה שפע של טיולים ואטרקציות.

מה עשינו הפעם?

מבצר יחיעם

אחרי הטיול במבצר נמרוד שברמת הגולן לא חשבתי שניתן להנות ולהתרשם כך שוב ממבצר, בטח לא בארץ. ואז, נסענו לגליל המערבי ביום גשום והחלטנו, בהחלטה של רגע, לקפוץ למבצר יחיעם. אמנם מבצר יחיעם קטן יותר ממבצר נמרוד אבל זה בדיוק מה שעושה אותו מקסים ומתאים לביקור קליל של שעה. ללא ספק שהאווירה החורפית תרמה לתחושת הקסומה והאפלולית של ימי הביניים. מעבר למבצר המקסים שנשתמר מימי הביניים והנוף הנפלא שנשקף ממנו, הופתעתי לגלות שנשתמרו בו עמדות מסתור וירי ממלחמת העצמאות. מרתק ומרגש.

לא לשכוח שהאתר שייך לרשות שמורות הטבע והגנים ויש להזמין מקום מראש.

טיול בגליל המערבי
יאללה, התחלנו לחפש אבירים. מבצר יחיעם
עמדת לוחמים ממלחמת יום העצמאות. מרגש. מבצר יחיעם
הגליל המערבי עם ילדים
הנוף, הו הנוף. מבצר יחיעם
צימר מומלץ למשפחות
מעניין אם מסתתר שם שולחן אבירים מפואר. מבצר יחיעם
נוף מרהיב מקצה המבצר. מבצר יחיעם

פארק הסלעים בכסרא (שמורת הר סנה)

הודות לגשם שטפטף חיפשתי יער פיות שהופך למכושף בגשם ומצאתי! מדובר באחד המסלולים המתוקים והמפתיעים. מדובר במסלול מקסים שרובו בתוך יער מוצל. ישנן 2 אופציות לביקור בפארק:

אופציה ראשונה: מסלול מעגלי קצרצר ונגיש של פחות מק"מ אחד. (המסלול השחור). בווייז: פארק הסלעים כיסרא. זה המסלול שעשינו כי ירד גשם. ממש רצינו להמשיך ללכת ביער המכושף.

אופציה שניה: מסלול קווי שדורש הקפצת רכב. המסלול יוצא מפארק הפסלים בכסרא ומסתיים ליד כפר ורדים (200 מטר לפני תחנת הדלק דור אלון "תפן") להלן המיקום המדוייק בוייז . אורכו כ3 ק"מ והוא פשוט מהמם. התבאסנו להפסיק אותו באמצע.

הכי מומלץ שיש.

צימר מומלץ למשפחות
אחד המסלולים המתוקים בגליל המערבי. פארק הסלעים בכסרא
מסלול מומלץ בגליל המערבי
שפע של סלעים מיוחדים לטיפוס. פארק הסלעים בכסרא
כל כך אוהבת יערות טחובים ומכושפים. פארק הסלעים בכסרא

נחל גוש חלב

מדובר בהיילייט של סוף השבוע הזה. לא פחות! עשינו את המסלול יום לאחר גשם. אמנם היה מעט בוצי (לא נורא) אבל האוויר היה רענן ומרחיב לב, הירוק התמתח לכבודנו והנוף היה פשוט נפלא. המסלול אמנם 5 ק"מ אבל כולו בירידה בתוואי נוח. כל הילדים והמבוגרים נהנו מאוד מהמסלול ללא קיטור אחד.

המסלול הינו קווי ודורש הקפצת רכב. חשוב לדעת שכולו חשוף לשמש ולכן לא מתאים לימים חמים. כמו כן, מדובר בנחל שזורם רק אחרי גשמים אז זהו לא מסלול המתאים לקיץ.

נקודת התחלה: נכנסים לכפר גוש חלב (ג'יש). אחרי הכניסה לכפר פונים בפנייה השניה ימינה ונוסעים עד הסוף. בנקודה הזו רואים סימון שבילים ירוק. אנחנו בחרנו להתקדם עם הרכב עוד לתוך שביל הכורכר כדי טיפה לקצר. נסענו עד היכן שהיה ניתן וחנינו בצד.

נקודת סיום: נוסעים על כביש 899 לכיוון גן לאומי ברעם. עוברים את הגן וממשיכים עוד כ800 מטר ואז מצד ימין רואים פנייה ימינה לדרך עפר בסימון שביל ישראל. אם רוצים לקצר עוד את המסלול אפשר להכנס עוד עם הרכב עד לחניון מפגש הנחלים. לינק לנקודת הסיום.

מסלול מושלם. נקודה.

מסלול הליכה בגליל העליון
בית כנסת עתיק בתחילת המסלול. נחל גוש חלב
צימר מומלץ למשפחות בגליל
כמה ירוק במיוחד לכבודנו. נחל גוש חלב
טיול בנחל גוש חלב
איזו זרימה מקסימה של סוף חורף. נחל גוש חלב

נחל צלמון

נחל צלמון נמצא כ20 דקות מהצימר, ממש ליד כרמיאל. מדובר במסלול קליל, שופע מים בלי המון מאמץ. המסלול הקלאסי והמתבקש לאזור זה. בדיוק מה שהיינו צריכים.

עשינו את המסלול הזה פעמיים ויש 2 אופציות למסלול:

אופציה 1: הלוך חזור מנקודת ההתחלה הנמצאת על כביש 804. ("נחל צלמון" בוויז). הולכים על שביל שמסומן כחול. ישנה ירידה קטנה בהתחלה ואז מיד אחרי הירידה כבר שומעים פכפוך מים. לאורך המסלול יש מלא מקומות בהם ניתן לשבת ולשכשך רגליים. ממשיכים ללכת עד סוף המסלול בו פוגשים ב2 טחנות קמח גדולות. מכאן יש להסתובב ולחזור חזרה לנקודת ההתחלה. כל ההליכה, הלוך חזור היא כ3ק"מ.

אופציה 2: מסלול קווי בו יש להקפיץ רכב לנקודת הסיום, הלא היא תחנת הקמח מהאופציה ה1. יש להקפיץ רכב למפגש השביל המסומן כחול עם כביש 804 , כ1.5 ק"מ דרומית לנקודת המוצא. באופציה הזו ההליכה היא רק 1.5 ק"מ.

מדובר על מסלול מתוק וקליל.

טיול בגליל המערבי
פינות של מים מפכפכים. נחל צלמון
מסלול קליל ומתגמל. נחל צלמון

איפה עוד אפשר לטייל בגליל המערבי?

• נחל בצת- עד לכתיבת הפוסט המלא על הביקור שלנו רק אומר שמדובר במקום קסום ויחסית לא עמוס. אנחנו הלכנו הלוך חזור מקיבוץ איילון.
  • עין כובשים ויער חניתה
  • נחל כזיב וגרסת העצלנים- עין חרדלית ( :
  • מסלול מעגלי וקסום ביער ברעם. ניתן לקרוא פירוט בבלוג "צאו לדרך" המעולה, עליו ועל עוד שביל סובב מירון.
  • הילה מ"בלוג תלתלים"  לנה בבית ג'אן וטיילה באזור . אפשר לקרוא כאן על הטיול של הילה בבית ג'אן.
  • מסלול בתל יודפת והר עצמון. חשוף לשמש אבל ירוק ומקסים בתקופת החורף. פירוט נהדר כאן.
  • כמובן ביקור בעכו היפה.
  • פארק חבלים אתגרי אתגר בהר בקיבוץ סאסא.
  • סדנאת גלידה בבוז'ה בקיבוץ סאסא.
  • סיבוב בכפר היפה מעיליא.

לסיכום,

היה לנו סוף שבוע חורפי וצלול באווירה אלפינית, פשוט מושלם. אתר הכפר הסקנדינבי נהדר לכמה משפחות שרוצות לצאת לנופש יחד אך עדיין רוצות פרטיות משפחתית. יש שפע של טיולים מסביב למקום ואם ירד לכם גשם, הרווחתם!

לטיולים מעניינים ,מקומות לינה שווים שאנחנו פוגשים בדרך וחפירות שוטפות,  ממש כדאי לעקוב אחרי באינסטגרם השפירית

כדאי גם להכיר ולתת קפיצה לקהילה השווה שלי בפייסבוק "ילדים מטיילים".

מחכה לכם!

לפוסט הזה יש 5 תגובות

1. איזה כיף לקרוא את התיאורים שלך ולעקוב אחר האתרים שאת מציעה!! את כותבת בצורה מעניינת ומפתה!!
    אין עלייך רינוש

2. מקסים רינת נראה שבילתם יפה והמקומות מהממים ומתאימים למשפחות, בהחלט ניישם בפעם הבאה בצפון

3. לפני המון שנים ישנתי בהר חלוץ, אני ממש לא זוכרת את השם של מתחם הלינה, אבל הפוסט שלך הזכיר לי לרגע את הטיול ההוא. מסתבר שיש המון מה לעשות באיזור וגם כפר הנופש הסקנדינבי נראה נהדר