השפירית מטיילת -חוויות למשפחות בארץ ובחו"ל
קמפינג בצפון- קיאקים, בניאס ואף מילה על קורונה

סוף שבוע של טיולים בגליל העליון

לא יודעת אם זו הקורונה שנושפת בעורפי, הטיולים בחו"ל שבוטלו או פשוט רעב בלתי מוסבר לטיולים שדוחף אותי ממש כל סופ"ש לחפש הרפתקאות עם הילדים. בגחמה של רגע החלטתי בסופ"ש האחרון לגרור את כולם לקמפינג בצפון ולקבל קצת משב רוח ירוק וקריר לפנים. אז קריר ממש לא היה לנו, אם כבר הביל… אבל היה ירוק וזורם תרתי משמע. סופ"ש מדויק, קצר וקולע. חזרנו מרוצים עד הגג, טעונים מצברים לפחות עד סוף השבוע הבא ( : 

לפני הכל, נסעתם לצפון? בואו לראות את הרשימה השווה שלי למקומות עצירה מומלצים בדרך לצפון.

שלב הבא, בואו לעקוב ולפרגן באינסטגרם השפירית, שם קורה כל האקשן.

אז מה היה לנו מלבד נופים משגעים?

קמפינג באזור הצפון
קיאקים בירדן רוב רוי
שמורת הבניאס

לינה - קמפינג פסטורליה בגליל

עם כל הפוזה שלי על טיולים, הפעם האחרונה שהייתי בקמפינג עם שלושת הילדים היתה אף פעם. כלומר, אנחנו כן נוסעים להרבה חאנים, בעיקר בדרום. אבל, קמפינג באוהל, כזה שסוחבים מהבית ומרכיבים במקום ומקללים תוך כדי את מי ששכנע אותך לדבר הזה, לא. הפעם החלטתי להעיז ולסגור באתר  למפונקים , שלפחות מספק אוהל מורכב ומזרונים וכך חוסך חצי מכאב הראש.  כך הגעתי לאתר הקמפינג פסטורליה בגליל בישוב שאר ישוב.

יתרונות: האתר יושב בתוך מטע ירוק ויחסית מוצל על דשא מטופח ונעים. האוהלים ענקיים ונעימים עם פינת ישיבה בחוץ. הבישול והאכילה במתחם מסודר בנפרד עם מקררים ומטבח מאובזר. האווירה מצוינת ושקטה וכל מי שהיה איתנו היו משפחות שכיבדו את מרחב הנשימה אחת של השניה ושמרו על השקט והניקיון. המיקום מצוין למגוון טיולים באזור.

חסרונות: השירותים והמקלחת לוקים בחסר וצריכים שיפוץ. צפופים ומיושנים. אציין כי עדכנתי בביקורת את אלירן החמוד והנעים והוא מיד אמר שהוא יודע וזה בטיפול. כמובן אעדכן כאן כשזה יקרה.

שורה תחתונה: היתרונות עולים לגמרי על החסרונות ובטוח נחזור שוב. 

קמפינג בצפון
אוהלי ענק מוקמים על מרבדי דשא בתוך מטע ירוק. אתר קמפינג, פסטורליה בגליל בשאר ישוב
קמפינג בצפון
אוהל ענקי ומזרונים שחיכה רק לנו. אתר קמפינג פסטורליה בגליל, שאר ישוב

קיאקים על הירדן - רוב רוי

תמיד הירדן הצטייר לי כמו משהו אקסטרימי שפחות מתאים עם ילדים קטנים. ולכן, הרוב רוי תמיד היה במחשבותי אבל נדחה למועד בלתי ידוע. ריבוי ההמלצות עליו גרמו לי לפתוח מפה ולהבין שיש את פלג הירדן הצפוני לכנרת, שנקרא הירדן ההררי ואת הירדן הדרומי לכנרת, הירדנית. הירדן ההררי אכן יותר סוער, בטח אחרי משקעים רבים אך הפלג הדרומי של הירדן, רגוע ושלו. הגענו למתחם הרוב רוי, ששוכן על הירדן הדרומי,  סקרנים ונלהבים . המתחם מקסים ביותר, מעוצב באווירה אינדיאנית עם נגיעות סיני. קצת פסלי טוטם בשביל האווירה, שולחנות ישיבה מוצלים, אוהל טיפי חמוד וגישה אל הסיבה שבשבילה התכנסנו, הירדן. וואו! כמה יפה פה! ניתן לשחות בירדן או לשכור קיאק לשיט. קיאק עד 4 נפשות עולה 220 ש"ח ומשפחה של 5 נפשות תאלץ לקחת רפסודה (2 קיאקים מחוברים יחד) בעלות של 350 ש"ח. מיד שכרנו קיאק ויצאנו לשיט. המסלול הוא הלוך חזור והחתירה כמובן נופלת על המבוגרים. עיקר הכיף עבורנו היה הקפיצה לתוך הירדן אז לא התרחקנו הרבה עם הקיאק. אי אפשר היה להוציא את הילדים מהמים. מושלם.

נקודה חשובה: אפשר להגיע ולהתארח במתחם ולשחות בירדן ללא עלות. רק שכירת הקיאקים עולה כסף. שווה.

קיאקים בירדן עם ילדים
מים נעימים וקסומים לשכשוך ולשיט. רוב רוי, הירדן
קיאקים ברוב רוי
איך אפשר שלא לקפוץ למים האלו? קיאקים בירדן, רוב רוי
אטרקציות לילדים בצפון
אי אפשר להוציא אותם מהמים. קיאקים בירדן, רוב רוי.
אטרקציות עם ילדים בצפון הארץ
אווירה פסטורלית ומשגעת. קיאקים בירדן, רוב רוי.
אטרקציות עם ילדים באזור הצפון
פינות ישיבה פסטורליות. קיאקים בירדן, רוב רוי.

חורשת הנופלים

וואו, מבחינתנו גולת הכותרת של הטיול! ממש בתוך שאר ישוב מסתתרת חורשה קסומה על גדות הבניאס עם השם המצמרר- "חורשת הנופלים". כן, כמו שתיארתם לעצמכם, החורשה הוקמה לזכר 73 הלוחמים שנפלו באסון המסוקים בשנת 1997. החורשה פשוט מדהימה ביופיה, מוצלת , נקייה ופשוט מזכירה גן עדן. כדי להיכנס לחורשה צריך לעבור בשער הישוב. פעם היה צריך להכיר מישהו מהישוב כדי להכנס, היום להבנתי פתוח כל הזמן. כשאנחנו היינו שם, רוב האנשים לא היו מהיישוב. כל כך התלהבנו מהחורשה שחזרנו שוב גם בשבת בבוקר. גם מפה אי אפשר היה לגרור את הילדים. חשוב לציין שהחורשה מפוצצת בסופי שבוע. אז או בשעות אחר הצהריים או באמצע שבוע. 

קמפינג באזור הצפון
פשוט גן עדן. מים צלולים קרים, מלא צל וצבעים משגעים. חורשת הנופלים, הבניאס
קמפינג עם ילדים בצפון
טרזן למים! לא הצלחנו לקחת אותה מפה... חורשת הנופלים, הבניאס

קונדיטורית בוטיק- עוז פטיסרי

כל כך הרבה זמן שמעתי על הקונדיטוריה- עוז פטיסרי  והפעם, אוהלים או לא, החלטתי שאבקר שם לא משנה מה. קמתי חדורת מוטיבציה ביום שבת בבוקר ותוך 5 דקות נסיעה כבר התדפקתי על דלת הקונדיטוריה (שנפתחת בשעה 7:30, גם בשבת). קניתי לנו קפה ושוקו,  בגטים טריים, עוגיות ושני עוגות לקינוח שכמעט לא הספקתי לצלם טרם חיסולן. וואו, מושלם. הרגשתי כמו בבולנז'רי בצרפת. איך שידרג לנו את ארוחת הבוקר! מומלץ!

מסעדה מומלצת בצפון
קרם לימון נימוח ואלוהי. עוז פטיסרי, גן הצפון
מסעדה מומלצת גן הצפון
מאפה קרם פיסטוק. וואו. עוז פטיסרי

שמורת הבניאס- השביל התלוי והמפל

אז אחרי שהצלחנו לגרור את הילדים מהמים בחורשת הנופלים הגענו לשמורת הבניאס לאתר של השביל התלוי והמפל. זהו אתר של רשות שמורות הטבע והגנים ויש להזמין מקום באתר של הרשט"ג. הכרטיס לשמורה כולל כניסה למסלול השביל התלוי והמפל ולמתחם המעיינות. אנחנו עשינו את הראשון והספיק לנו. המסלול ממש קצר (כ1 ק"מ) ומעגלי. יש ירידה אל השביל התלוי והמפל ועליה בחזרה. המפל והזרימה משגעים ביופיים ובכמויות המים. אבל, היות ולא ניתן לגעת במים יש משהו מאוד מתסכל בביקור. חם בחוץ והמים כל כך צלולים ומזמינים ולא ניתן להצטנן ולו בקצת מהמים.  ללא ספק מדובר במקום יפיפה אבל בעיני הביקור בשמורה עדיף בסוף החורף.

טיול בגליל העליון
ירוק, צל, המים מרחק נגיעה אבל אסור להכנס. קצת מתסכל. שביל התלוי, הבניאס
טיול בגליל העליון
זרימה משגעת עם צבע מהפנט. מעניין מה הולך פה בחורף. המפל, שמורת הבניאס

מסעדה- קדרת המכשפה והחלבן

חיפשנו מקום ממוזג וטעים לאכול צהריים והגענו הפעםה למסעדת המכשפה והחלבן במתחם גן הצפון. על קירות המסעדה תלויות מכשפות שונות והכניסה לשירותים היא דרך ארון, ללא ספק גימיק נחמד. אבל, האוכל סטנדרטי לחלוטין ולגמרי אובר פרייסד. החוויה שלנו היתה סבירה ולכן אני לא ממליצה על המקום.

מסעדות מומלצות באיזור הגליל העליון

יש לא מעט אבל אנחנו תמיד חוזרים לכמה קבועות:

Cheese, בית הלל– מסעדה איטלקית נעימה וטעימה עם גינה מקסימה בחוץ, בריכונת דגים ותרנגול אחד עצבני. 

פיצה קוקיה, דפנה– דוכן פיצות כייפי וטעים. קונים ויושבים לאכול על הדשא.

פוקצ'ה בר, גן הצפון– פשוט טעימה.

הטחנה, מטולה– מסעדת בשרים אז פחות בשבילנו אבל סופר מומלצת.

בלומה, כפר בלום– בית קפה עם גלריה בקיבוץ. לא הייתי אך היה בתכנון, נראה נעים לארוחת בוקר.

מה עוד אפשר לעשות באזור?

איזור הגליל העליון/ מורדות הגולן שופע בטיולים וקצרה היריעה מלתאר. ובכל זאת, אני יכולה להמליץ על כמה טיולים שווים שעשינו באזור ממש לאחרונה:

  • טיול קיץ בחרמון – מסלול קריר בפסגה וקצת מגלשות הרים לאווירת אוסטריה. נהדר.
  • מבצר נמרוד- טיילנו במבצר נמרוד גם בקיץ וגם בחורף והוא פשוט מדהים.  כדאי לבדוק בקיץ טיולי עששיות במבצר.
  • שמורת תל דן- זוהי שמורה מקסימה ביותר, מוצלת, קלילה ושופעת מים. ניתן לקרוא כאן על החוויה שלנו משם.
  • שמורת נחל שניר- השמורה האהובה עלינו בצפון. שופע מים, מסלולים לכל הגילאים ופשוט יפיפה.
  • הבניאס- יש כמה מסלולים בהם כן ניתן לגעת במי הבניאס. יש את ההליכה הקלילה לטנק הסורי שיוצאת מקיבוץ שניר. ויש הליכה שיותר למיטבי לכת בין קיבוץ שניר עד שאר ישוב על גדות הבניאס. מחכה ממש לעשות אותה.
  • עין תינה- קצת יותר דרומית אבל ממש מומלץ! הליכה יפיפיה עם אקסטרימים במידה לילדים בתוך מים עד למפל. נהננו מאוד. הפוסט בקרוב ( :
  • מוזיאון האדם הקדמון– במעיין ברוך יש מוזיאון קטן ונחמד עם פעילויות לילדים. לא הייתי, שמעתי שנחמד ולו רק בשביל קצת מזגן.

קמפינג בגליל העליון- סיכום,

בדרך כלל באוגוסט אני מסתגרת במזגן עד שמגיע מועד העלייה למטוס שלוקח אותי ליעד קריר חדש. הפעם, הקורונה גרמה לי לצאת ולגלות פינות נעימות בישראל באוגוסט ההביל והחם. וואלה, אפשר לטייל פה גם באוגוסט ורחמנה ליצלן, אפילו לישון באוהל. המפתח, לצאת מוקדם ולעשות טיולים שכוללים כניסה למים וכמה שיותר צל. הגליל העליון ומורדות רמת הגולן זה מקום נפלא לטיול גם בקיץ והטיול המפורט פה ממש השאיר לנו טעם של עוד. מחכים כבר לחזור שוב.  

לפוסט הזה יש 3 תגובות

  1. אחלה של פוסט רינת! ממש מתאים לי שוב חופשה בצפון ובמים הקרירים. אין ספק שזה נפלא בחום של אוגוסט. שומרת לי את ההמלצות

  2. שנים רבות עברו מאז שהייתי בקמפינג. מאז שהייתי ילדה בעצם… בהחלט חוויה! תודה על ההמלצות!

  3. איזה מקומות שווים רינת, כל הכבוד שזרמת עם קמפינג. אני בדיוק מחפשת מסלולים בצפון לטיול משפחתי, באת בזמן!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט