השפירית מטיילת -חוויות למשפחות בארץ ובחו"ל
יום של מבצרים וטבע ברמת הגולן

יום טיול ברמת הגולן עם הילדים

העונה האהובה עלינו ברמת הגולן זה שלהי החורף. יש לנו מנהג בשנים האחרונות לנסוע לרמת הגולן לקראת סוף החורף ולהרגיש קצת באוסטריה. יש מלא מה לעשות ברמת הגולן, וודאי יותר מיום אחד. יש גם מקומות שאנחנו מאוד אוהבים לחזור אליהם, כי הם נגישים, נעימים וקלילים בכל עונות השנה. על שניים כאלו שממש משתלבים יחד אספר לכם כאן במסגרת יום טיול שעשינו ברמת הגולן עם הילדים.

מבצר נמרוד

תמיד היה נראה לי מסקרן לטייל במבצר עתיק המשקיף על החרמון.  הרי לא סתם מארק טווין אמר על מבצר נמרוד " זהו ככל הנראה תל החורבות הנהדר מסוגו בעולם" . ביקרנו במבצר השנה פעמיים, גם בקיץ וגם בחורף . בקיץ אמנם חם אבל ניתן להסתתר מהחום בתוך קירות המבצר העבים. בחורף ייתכנו באזור רוחות עזות אך אם תופסים יום רגוע ונעים, אפשר להשקיף על החרמון המושלג. הילדים נהנו הרבה יותר משדמיינתי. נהנו לרדת ולעלות בכוכים במבצר, להציץ בחרכי הירי, לעבור במעבר סתרים וכן, להתפעל מהנוף. מקום כזה בחו"ל היה גורף תשבוחות רבות ואיכשהו בארץ מתחת לרדאר. ממליצה בחום רב לשלב ביקור במבצר בטיול לרמת הגולן. מבצר נמרוד בנוי בגובה 800 מטר ממש למרגלות החרמון ושייך לרשות שמורות הטבע והגנים. מדי פעם בקיץ מתארגנים במבצר סיורי עששיות וזאת נראית לי כחוויה קסומה. שווה לבדוק ולהרשם.

קצת היסטוריה

מבצר נמרוד זהו אתר ארכיאולוגי שמור היטב מתקופת ימי הביניים. המבצר נבנה ובוצר מספר פעמים במרוצת השנים על ידי צבאות איובים וממלוכים. המבנה נבנה לראשונה על ידי האיובים כהגנה על דמשק מפלישת הצלבנים ב1228 לספירה. מפאת הלחץ מהאיום , תחילה נבנה חלקו המזרחי של המבצר ובהמשך נבנה החלק המערבי. לזמן קצר המבצר היה בידי המונגלים בראשות ג'יגינס חאן, עד שעבר לידי הממלוכים בראשות הסולטאן ביברס ב1260. תקופת מלוכתו של הסולטאן הייתה מלווה במפעלי בניה רבים של מוסדות דת , גשרים ומבצרים. כך בתקופת כהונתו התבצעו במבצר נמרוד עבודות שיקום נרחבות. איכות הרחבת ושיקום המבצר בתקופתו של בייברס הייתה טובה בהרבה מזו של בניית האיובים ובזכות כך ניתן לזהות את תאריכי בניית המבצר. עם החלשת השלטון הממלוכי במאה ה17 המבצר ננטש. באמצע המאה ה18 הייתה רעידת אדמה עזה  שזעזעה את האזור אך למרבה הפלא, לא את מבצר נמרוד. מאז לאחר מלחמת ששת הימים הוא נשמר ומתוחזק על ידי רשות הטבע והגנים.

אטרקציות ברמת הגולן
אולם עם מלא פתחים, מדרגות, חרכי ירי ונוף מטריף- מבצר נמרוד
יום טיול ברמת הגולן עם הילדים
יום טיול ברמת הגולן עם הילדים
יום טיול ברמת הגולן עם הילדים
נהנינו כל כך- מבצר נמרוד
יום טיול ברמת הגולן עם הילדים
אחד המבצרים המדהימים שביקרתי בהם- מבצר נמרוד

שמורת תל דן

20 דקות ממבצר נמרוד מסתתרת השמורה האהובה עלינו מכולן. היינו בשמורת תל דן עשרות פעמים וכל פעם התפעלנו ונהננו מחדש. בקיץ היא מרעננת ובחורף היא ירוקה ושופעת מים. נכון, אנחנו לא הגאונים היחידים שחשבנו עליה. כלומר, אנחנו ונחילי האוטובוסים שבאו לבקר. לכן, היא מושלמת לביקור אחרי מבצר נמרוד, סביב 2 בצהריים, כשכל העומס קטן והשמורה נשארת שקטה ונעימה.

השמורה גם היא שייכת לרשות הטבע והגנים והיא ממש קלילה לטיול. יש מסלול קצר נגיש לגמרי לעגלות, וגם המסלול היותר ארוך (והמומלץ)  ממש קליל ונעים. בן השנתיים הלך כמעט את כולו בלי בעיה.

רמת הגולן עם ילדים
יער פיות קסום- שמורת תל דן
יום טיול ברמת הגולן עם הילדים
אחוות אחיות רגעית
לטייל בישראל
מסלולים בישראל
יום טיול ברמת הגולן עם הילדים
קטנצ'יק מבסוט- שמורת תל דן
רמת הגולן עם ילדים
שופע במים
יום טיול ברמת הגולן עם הילדים
שמורת תל דן- ההליכה פשוט כייפית

מה עוד ניתן לעשות באותו אזור?

טיול בהר החרמון

אחד הטיולים המיוחדים שיצא לי לעשות זה טיול בהר החרמון בקיץ. כל כך כדאי לבקר שם ואם משתלב עם מבצר נמרוד, מה טוב.

נחל ומפל סער

ממש ליד המבצר יש את אחד המפלים היפים בארץ. למפל סער אפשר לגשת ממש מהכביש ולצפות בזרימה המשגעת שלו. נחל סער זורם בעיקר בחורף וניתן לעשות הליכה מרהיבה לידו. ההליכה ממש לא קשה, כ3 ק"מ וממש מומלצת לאחר ימי חורף גשומים. 

נחל שניר

נחל שניר הינו מהשמורות היפיפיות בארץ. הליכה קלילה ביותר לצד נחל שוצף וגועש. בקיץ תענוג לטבול רגליים ובחורף פשוט מרגש לראות את הזרימה. הבונוס: יש בכניסה לשמורה שביל רגליים יחפות שבנו לילדים. חמוד ממש, הילדים אהבו.

יער אודם

גם יש את יער האיילים החביב לילדים וגם יש את המסלול המעגלי המקסים שבדיוק כתב עליו yeledteva.

סדנאות שוקולד

לפעמים נחמד לגוון מכל הטבע הזה. באזור יש סדנאת שוקולד בקיבוץ דפנה ויש סדנאת שוקולד בעין זיוון .שתיהן חמודות אבל אני מעדיפה את זו שבעין זיוון. יש להזמין מקום מראש.

אז איפה אוכלים?

מסעדת CHEESE בבית הילל כמעט תמיד שאנחנו נוסעים לצפון אנחנו אוכלים במסעדה הזו. היא טעימה, הוגנת ומאוד צ'ילדרן פרנדלי. החל מדפי הצביעה שילדים מקבלים, מדשאות נעימות, בריכת דגים ואפילו לול תרנגולים עם תרנגול עצבני אחד. יש להזמין מקום מראש.

מסעדת פוקצ'ה בר בגן הצפון – האמת שהמיקום שלה הרבה פחות פסטורלי, באמצע מרכז מסחרי, אבל המסעדה הזו פשוט מצוינת. טעימה. נקודה.

מסעדת הבוקרים האמת, שאנחנו לא מאכלני הבשר שכן 50% מאיתנו צמחונים. אבל זאת אחת המסעדות המומלצות למי שאוהב.

עוז פטיסרי– טרם ביקרתי אבל נראה מושלם לעצירת קפה ומתוק על גדות נחל.

זהו. ישראל לאחרונה מפתיעה אותי . יש פינות מרגשות וקסומות כל פעם מחדש. אמנם אני ממאוהבי המדבר, אבל הצפון לאחר חורף גשום זה לא פחות מאוסטריה. צאו לטבע.

איפה עוד ביקרתי בגליל העליון/רמת הגולן?

בקיץ יצאנו לחופשת קמפינג בשאר ישוב עם המון בניאס ומים.

כל כך נהננו אז חזרנו לסיבוב נוסף לטיול בבניאס והאזור.

אתם עוד לא עוקבים אחרי באינסטגרם? זה לגמרי הזמן! 

לעדכונים שוטפים, טיפים מיוחדים שלא תמיד נכנסים לפוסטים וגם להגרלות מעניינות ממש כדאי לעקוב אחרי פה. מחכה לכם!

סגירת תפריט