השפירית מטיילת -חוויות למשפחות בארץ ובחו"ל
טיול במטולה – קסם עתיק במושבה הצפונית בארץ

טיול במטולה- מסלולים, אטרקציות ולינה

בסוף השבוע האחרון הוזמנתי להתארח במלון במטולה של "רשת מלונות מטיילים". עכשיו, עם כל הפוזה שלי של טיולים בצפון, לא נעים לי להודות שבחיים לא הייתי במטולה. פתחתי מפה וראיתי שמטולה ממש קרובה למלא טבע ואטרקציות בצפון. מה כבר יכול להיות?  יאללה, מטולה!

בונוס למי שבקבוצת הפייסבוק שלי "ילדים מטיילים" : 15% הנחה על כל הזמנה ברשת מלונות מטיילים עד סוף 2021 (לא כולל יולי אוגוסט וחגים). לרשת יש 6 מלונות הפזורים בצפון הארץ במיקומים אטרקטיביים לטיולים בטבע. בהזמנה באתר הקלידו קופון "מטיילים15"

 

מסלול במטולה
קלטו את השלג שמבצבץ מעל גגות הבתים. יש יותר צרפת מזה? טיול במטולה
אטרקציות במטולה עם ילדים
בתים ותיקים שמספרים סיפור. מומלץ לקחת אפילו סיור מודרך. קסם של עיר

טיול במטולה- מומלץ?

היה לנו סוף שבוע קסום! הלינה במטולה, בניגוד לקיבוצים ויישובים אחרים בסביבה, היא לא בתוך הטבע אלא בלב מושבה עתיקה עם נוף מרהיב אל פסגת החרמון. כל בוקר התחלנו בהליכה נעימה לאורך רחוב הראשונים הקסום, מציצים לתוך חצרות הבתים הוותיקים ומדמיינים שאנחנו בכפר קטן ורומנטי בצרפת. זה היה גיוון מרענן לעומת צימרים וחאנים אחרים שישנו בהם מרחק נגיעה מהטבע. כן, גם עם ילדים. הצפון שופע טבע מכל כיוון והיה גם לילדים כיף לחוות אווירה יותר אורבנית ושונה. מטולה ספוגה בהיסטוריה וזה מורגש בכל פינה. הבתים, המדרכות, החצרות ישר זורקים את המטייל עשרות שנים אחורה. מחכה לחזור לסיבוב נוסף ולקחת סיור מודרך שישפוך אור ותוכן על הסיפורים שמסתתרים בה. יש על הרחוב הראשי גם מלונות בוטיק ומסעדות חמודות וטעימות שהתפנקנו מהן הפעם רק בטייק אווי (קורונה טיים). יכולה לדמיין איזה כיף זה בשעות אחר הצהריים, אחרי טיול ירוק ומתיש,  להתהלך ברגל מהמלון ולהכנס לאיזו מסעדה. 

לפני שצוללים למה בדיוק עשינו ואיפה, ממליצה ממש לעקוב אחרי גם באינסטגרם השפירית, שם כל האקשן בלייב! או אם אתם זקנים כמוני ומעדיפים פייסבוק, נא להצטרף לקהילה המתוקה שלי "ילדים מטיילים".

ועוד דבר, בדרככם לצפון ממש ממליצה על עצירה משובחת מהרשימה שלי למקומות עצירה בדרך לצפון

יאללה נתחיל.

 

טיול במטולה
התחלנו כל בוקר בסיור ברחוב הראשונים הותיק. מטולה
טיול במטולה עם ילדים
כל רחוב הראשונים משובץ במלונות בוטיק ומסעדות. מטולה

טיול במטולה- לינה מומלצת

יש במטולה שפע של מקומות לינה. החל ממלונות בוטיק רק לזוגות ועד צימרים כפריים. אני אומרת, אם כבר מטולה אז להתמקם ברחוב הראשי המקסים שלה ולהנות גם מהוייב העירוני המתוק שלה.

אנחנו כאמור התארחנו במלון מטולה של רשת מלונות מטיילים. המלון ממוקם בצורה מושלמת במעלה רחוב הראשונים המקסים. נהננו מאוד מהתהלכות רגועה על הרחוב ומהפסגה המושלגת של החרמון שחייכה אלינו. האנשים במלון (ואיכשהו נראה לי שגם ברשת כולה) סופר נחמדים ושירותיים ותמיד מגיבים במאור פנים לכל בקשה. המלון ממוקם במבנה עתיק המיועד לשימור והמשתלב במראה המושבה. אנחנו התארחנו באחת מתוך 4 היחידות המשפחתיות, שזה 2 חדרים מרווחים המחוברים יחד. החדרים (כמו המלון כולו) עברו שיפוץ והם מעוצבים, נעימים וסופר נקיים.

המלון מגיש ארוחת בוקר צנועה בחדר אוכל מקסים הצופה לנוף. 

חשוב לדעת שבמלון (בניגוד לצימר) יש יותר תנועת אנשים והמולה וגם אין אפשרות לבשל אוכל אלא רק להזמין או לצאת למסעדה. 

הילדים נהנו מאוד מהגיוון בסגנון הלינה, מארוחת הבוקר, מהחיוכים של אנשי הצוות ורק חיכו לחזור לחדר בסוף כל יום טיול. 

מלון במטולה
כניסה ירוקה ונעימה. מלון מטיילים במטולה
מלון מטיילים במטולה
קבלת פנים מחייכת. מלון מטיילים מטולה
מלון מטיילים במטולה
חדרים נעימים ונקיים. מלון מטילים במטולה.
טיול במטולה
כמה הילדים אוהבים להגיע למקום חדש. מלון מטיילים במטולה
מלון מטיילים במטולה
ארוחת בוקר אל מול הנוף. מלון מטיילים במטולה.

מטולה - אטרקציות ומסלולים

בשל הקורונה, כל האטרקציות הסגורות לא פעילות, כך שבילינו סופ"ש שלם בחוץ ובטבע ואיזה סופ"ש נהדר זה היה. אז מה עשינו בסופ"ש היפיפה הזה?

העיר מטולה

המושבה מטולה מעוטרת בבתים עתיקים עם מלא אופי והיסטוריה. מעבר לשיטוט נעים ברחובות בין בתי הקפה ומלונות הבוטיק אפשר לקחת סיור מודרך. בימים כתיקונם, יוצאים מבית המלון סיורי "בתים מספרים מטולה"  שווה לבדוק. אנחנו פתחנו כל בוקר בשיטוט איטי ונעים בין הבתים משובצי האבן העתיקים. תענוג.

יש במטולה פארק קטן וחבוי בשם "פארק המעיין". מוצל וקריר עם פינות שכשוך לקטנטנים. קסם.

במטולה יש את המרכז המיתולוגי- "מרכז קנדה". בכנות, מעולם לא הייתי שם ואני לא יודעת מה המצב של האתר. אבל, במידה ומתוחזק טוב, יכול להיות תענוג לסיים את היום בבריכה מחוממת או החלקרח. אני מדמיינת אוסטריה, ממש שווה לבדוק. 

אטרקציות במטולה
פינות קסם לאורך רחוב הראשונים. טיול במטולה
סיור במטולה
פינות היסטוריה מטופחות. מטולה
אטרקציות במטולה
לא יודעת מה איתכם, בשמחה הייתי עוברת לגור כאן. מטולה

שמורת נחל עיון

טוב, אי אפשר לבקר במטולה בלי לעבור בשמורת נחל עיון. נחל עיון נובע בכפר מרג' עיון אשר בלבנון. הוא זורם שם בשטחים חלקאיים ונכנס לישראל סמוך למטולה. בנקודה זו יש צניחת גובה של כ200 מטר מה שיוצר בתוואי הנחל 4 מפלים מרשימים. בעשרים שנה האחרונות, הלבנונים הטו את זרימתו לטובת שימוש בחקלאות וצריכה אישית מה שגרם לייבושו כמעט המלא. רשות שמורת הטבע והגנים מצאה פתרון להחיות את הנחל על ידי הזרמה מלאכותית של מים מנחל דן. 

מסלול ההליכה הינו קווי, קליל (כ 2 ק"מ בירידה) ומלא נופים מדהימים. בימים כתיקונם יש שאטל שמקפיץ מנקודת הסיום אל ההתחלה, בימי קורונה, יש להסתדר לבד. ללא ספק הנופים בשמורה מדהימים אבל בשל קלילות המסלול, בשבת הוא היה מפוצץ. אותנו זה ביאס. דבר נוסף, לא ניתן להכנס למי הנחל למעט בבריכת שכשוך בסוף המסלול. באסה נוספת. בקיצור, תשתדלו לעשות אותו באמצע שבוע ובמידה ואתם מתעצלים, ניתן להגיע עם הרכב ישירות לנקודת הסיום, לשכשך רגליים וללכת לראות את מפל התנור הקרוב לנקודת הסיום, שהוא המרשים מבין ארבעת המפלים.

טיול במטולה
ירידה מטופחת אל עבר המפל הראשון. שמורת נחל עיון
טבע במטולה
טבע מרחק הליכה מהמלון. שמורת נחל עיון.

תצפית דדו- פסגות מושלגות מעל לבנון

גם זו עצירת חובה לכל מי שמבקר במטולה. מדובר על תצפית מרהיבה על מטולה, החרמון, לבנון ועמק החולה. ביום עם ראות טובה מדובר בנופים מדהימים. ביום הראשון עלינו בשקיעה ועשינו אחורה פנה כשראינו את כל העומס. חזרנו לתצפית בבוקר והיינו לבד. צפינו בחרמון המושלג, בעיירות לבנוניות וראינו מלא ירוק ויופי. מומלץ.

טיול במטולה עם ילדים
לבנון מרחק נגיעה. מצפה דדו, מטולה

קיבוץ דפנה- כמה ירוק ומים בקיבוץ אחד!

מטולה ממוקמת כ20 דקות מקיבוץ דפנה והשמורות הפופולריות שבאזור. במסגרת הביקור במטולה החלטנו לחלץ עצמות בטיול אופניים ולצאת לגלות את קיבוץ דפנה דרך טיולי הדן. אני לא אגזים אם אומר שקיבוץ דפנה הוא בין הקיבוצים היפים בארץ. טיול האופניים שעשינו היה בין היפים והנעימים שעשינו בארץ, והשירות של טיולי הדן היה פשוט מצוין. אפשר לקרוא על הטיול הזה וטיולים נוספים בטיולי אופניים מומלצים בצפון

המסלול שטוח לחלוטין ונעים לרכיבה, קליל ושופע בעצירות מהממות לצידי נחל הדן, שניתן להגיע אליהן גם ברגל. דרך מטעי אבוקדו רכבנו ועברנו ליד הלגונה של נחל דן. הלגונה מקסימה אך יש לשים לב לזרם החזק במים. לאחר מכן עצרנו ב"מחלק" . ה"מחלק" הינו מבנה בטון המחלק את מי הדן ל2 יובלים מה שיוצר זרימה איטית ונעימה לרחצה בנחל דן. מקום מקסים ומושלם לרחצה. משם כבר התעייפנו ורכבנו לכיוון חזרה כשלפתע גילינו מדשאה רחבת ידיים על גדות הדן הקרויה "פארק דפנה" . כמובן שעצרנו ורבצנו לנו אל מול פסגת החרמון המושלג והרגשנו לנו לרגע קט בכפר צרפתי באלפים.

מרוב שאהבנו את פארק דפנה חזרנו אליו שוב בסופ"ש הזה במטולה, לרביצה מהנה בשעות הצהריים. אפשר לרכוש פיצה מפיצה קוקיה הסמוכה ומלבי שווה מהמלביהו בדפנה וייצא לכם פיקניק לתפארת. וואו, לגמרי הולכים לשחזר בקרוב.

טיול ליד מטולה
יאללה יצאנו לחלץ עצמות. טיולי הדן, קיבוץ דפנה
טיול ליד מטולה
עצירות רגועות ומצננות על גדות נחל דן. טיולי הדן, קיבוץ דפנה
טיול ליד מטולה
שלל פינות ירוקות על נחל דן. קיבוץ דפנה
טיול ליד מטולה
פארק דפנה. לרגע הרגשנו בכפר אירופאי על גדות הנחל. קיבוץ דפנה
טיול ליד מטולה
ירוק בכל פינה. קיבוץ דפנה

טיול ברמת הגולן- מרחבי קסם במרחק נגיעה

כמה שאני אוהבת את רמת הגולן בחורף. יש בה משהו מרגש ופראי שמתעורר לחיים במיוחד בימות החורף. החלטנו לבלות יום מלא וגדוש ברמת הגולן והוא היה מושלם, לא פחות. כשיוצאים לטיול במטולה, יום ברמת הגולן הוא אופציה נהדרת. בואו לקרוא על הטיול שלנו בצפון רמת הגולן

טיול ברמת הגולן
פכפוך מים רענן בדרך. עין חרמון
טיול בצפון רמת הגולן
מרחבים פרועים. מאגר בנטל, צפון רמת הגולן
טיול בצפון רמת הגולן
כרי דשא מוריקים. יער אודם, רמת הגולן

טיול במטולה- מה עוד אפשר לעשות בסביבה?

יש אופציות נהדרות לטיול סביב מטולה שכן היא מרחק נגיעה מכל השמורות המרהיבות והשוות:

הסליק בקיבוץ כפר גלעדי– נמצא על הכוונת שלי הרבה זמן. ביקור מרתק ומיוחד שמתאים לכל הגילאים

שמורת תל דן– אחת השמורות האהובות עלינו. קלילה, שופעת מים וירוקה. אפשר להציץ על הטיול שלנו בשמורת תל דן

שמורת טבע נחל שניר– וואו איזה שמורת קסם. מתאימה לכולם וכיף גדול. אפשר להציץ כאן על הטיול שלנו בנחל שניר. 

שמורת החולה– אם הגעתם בעונת הנדידה וגם אם לא, מדובר בשמורה מקסימה מול המרחבים של עמק החולה. 

טיילת עמי- טיילת סוללה על גדות הירדן היפיפה. יש אפילו אופציה לסיור עששיות על הטיילת. הפעם לא הספקנו.

בניאס- טיילנו באזור פעמיים בקיץ עם שלל עצירות ואטרקציות. בואו לקרוא על הטיול שלנו בבניאס ועל האטרקציות שגילינו בקמפינג בקיץ שעשינו בצפון.

טיול במטולה- מה אכלנו?

כל פעם אנחנו מגלים אופציות חדשות ומעניינות.

 מסעדת עיוני– מסעדה מעולה שנמצאת מרחק הליכה מהמלון במטולה. עשינו טייקאווי פעמיים והיה מעולה.

מסעדת בית שלום– מדובר בבית מלון שהוא מסעדת שף. לא אכלנו שם הפעם אך מדובר במקום שאמור להיות משובח ביותר. גם הוא מרחק הליכה מהמלון במטולה.

מסעדת הטחנה– מסעדת בשרים במרחק הליכה מהמלון.

בית קפה Caffeti T– בית קפה חמוד ומושך את העין. ניתן לתאם סלסלאות פיקניק. מרחק הליכה מהמלון.

מסעדה הודית טאלי– קרית שמונה. 10 דקות נסיעה ועושים גם משלוחים למטולה. לאוהבי הז'אנר, מושלם.

טיול במטולה- סיכום

מטולה הפתיעה ובענק. לא תיארתי לעצמי שמטולה כזו קסומה על שלל הבתים העתיקים משובצי האבן שבה. מעבר לזה שהיא מתוקה להפליא, היא ממוקמת באופן נפלא כ20 דקות מכל השמורות הכי שוות בצפון. למי שחפץ בטבע במרחק נגיעה אך עדיין לינה בעיירה מתוקה עם ניחוח אירופאי, מטולה זה המקום!

לטיולים מעניינים ,מקומות לינה שווים שאנחנו פוגשים בדרך וחפירות שוטפות,  ממש כדאי לעקוב אחרי באינסטגרם השפירית

כדאי גם להכיר ולתת קפיצה לקהילה השווה שלי בפייסבוק "ילדים מטיילים".

מחכה לכם!

לפוסט הזה יש 6 תגובות

  1. רינשו, את מגלה פה כשרון כתיבה מופלא, היטבת לתאר את המקומות שבקרתם בהם ואת תחושת החוויה וההנאה שהם עוררו בכם, התיאורים המלבבים והתמונות ההצבעוניות המצורפות מעוררים חשק לבקר ולטייל במקומות המתוארים..כל הכבוד לך👏👏😍

  2. רעיון מעולה לחזור למטולה! המלצות מעולות, תודה!

  3. תודה רבה על ההמלצות – המלון נקראה כייפי ונחמד. עשית לי חשק לחזור למטולה.
    האם יש מטבחון קפה.תה בחדרים ?

    1. יש קומקום קטן עם קפה ותה אבל אין מטבחון בחדרים. תודה!

  4. מקסים! גם אני גיליתי את מטולה לראשונה בחודשים האחרונים וזה באמת מקום יפהפה. עשית לי חשק לחזור לשם 🙂

  5. מטולה יפיפיה! ההמלצות ממש שוות. נשמע שהיה לכם סופ"ש מהנה, איזה כיף.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט