השפירית מטיילת -חוויות למשפחות בארץ ובחו"ל
שמורת דור הבונים- מושלמת לכל עונות השנה

שמורת חוף דור הבונים- טיול קליל, יפה וקרוב למרכז

איך אני הולכת לאהוב את הפוסט הזה, עם כל תמונות הים והכחול. אני חושבת שאין מקום שפקדנו כל כך הרבה השנה, כמו את שמורת חוף דור הבונים. בחורף,  מדובר במסלול מדהים  מול  הגלים המתנפצים אל מפרצונים הקסומים. באביב, המסלול מתקשט בפריחה חגיגית, כאילו הוא לא יפה מספיק דיו. ואילו בקיץ, מדובר באמת באחד החופים היפים בארץ לבטן גב משובח. לנו הישראלים, יש נטייה לזנוח את החופים מחוץ לעונת הרחצה ולחפש מסלולי זרימה וטבע.  אבל, ממש קרוב למרכז,  מסתתר מסלול קליל, עם תפאורה משגעת ואוויר נהדר. שמורת חוף דור- הבונים, מושלמת בכל עונות השנה.

שמורת חוף דור הבונים
פריחה אביבית על רקע הים. מסלול משגע וקליל. לא כדאי ביום חם מדי (ללא צל)- שמורת חוף דור הבונים

שמורת חוף דור-הבונים

שמורת חוף דור הבונים הינה רצועת חוף ציורית ויפה המשתרעת  מערבית למושב הבונים בצפון ועד לשמורת תל דור בדרומה. השמורה מתאפיינת בחוף יפיפה עם מפרצונים קסומים לצד מסלולי הליכה קלילים. בדרום השמורה מסתתר הגן הלאומי, תל דור , שלצד נופי הים הקסומים יש בו שרידי עיר נמל עתיקה. עיר הנמל העתיקה, דור, הוקמה על ידי הכנענים לפני כ3500 שנה. העיר דור העתיקה הייתה מבוצרת (כיאה לערי נמל עתיקות נוספות). ניתן לראות בה שרידים של מבני ציבור, בתי מגורים ואף את שרידי החומה שלה. בחפירות שבוצעו במקום נמצאו שרידים של כלי חרס ממצרים, רצפות פסיפס, עוגנים מתקופות שונות ועוד. את כל השרידים ועוד ניתן לראות במוזיאון "המזגגה" בקיבוץ נחשולים.

איך מגיעים?

אל שמורת חוף דור- הבונים ניתן להגיע ב2 דרכים:

כניסה צפונית מחוף הבונים– נוסעים צפונה על כביש 4 עד הפנייה למושב הבונים ופונים שמאלה לכיוון המושב. עוברים מעל כביש החוף ובכניסה למושב פונים ימינה לכביש עפר ונוסעים לכיוון הים. הכניסה הזו היא דרך רשות שמורות הטבע והגנים ועולה 22 ש"ח למבוגר ו9 ש"ח לילד או חינם למנויי מטמון. 

כניסה דרומית משמורת תל דור– נוסעים צפונה על כביש 4 ופונים שמאלה בפנייה לכיוון חוף דור. כשמגיעים אל הכיכר (ישר לכיוון חוף דור) פונים ימינה לכביש עפר העוקף את קיבוץ נחשולים ממזרח. נוסעים על הכביש עד שמגיעים לבית העלמין של הקיבוץ. מחנים ליד את הרכב והולכים כמה דקות ברגל לכיוון הים ושמורת תל דור. הכניסה בחינם.

 

מסלול שמורת חוף דור הבונים
רצועת חוף מדהימה שמשתרעת מצפון ליד שמורת הבונים עד גן לאומי תל דור בדרום. כל המסלול המנוקד , הינו שביל הליכה יפיפה לצד הים. מאין שלא תגיעו, מדובר על מסלול יפיפה. המפה נלקחה מאתר ISRAELI HIKING MAP

שמורת חוף דור הבונים- מסלולי הליכה

המסלול בשמורה הינו חד כיווני. כלומר, כל מה שהולכים צריך גם לחזור. 

אם בוחרים להיכנס דרך הכניסה של חוף הבונים, מהכניסה יוצא שביל כורכר, נוח להליכה לכיוון דרום. השביל מתקדם לצד הים ויש לאורכו נקודות תצפית מקסימות ומפרצים משגעים.  לאורך המסלול יש כמה נקודות ציון מעניינות. המערה הכחולה, שנחצבה לאורך השנים ומתאפיינת בצבע מטריף, מפרץ הצדפים בו יש מלאן צדפים שיעסיקו את הילדים שעות,  ספינה טרופה עתיקה ושלל שרידי עתיקות. כל פעם שאנחנו באים למסלול הזה חדורי מוטיבציה להליכה , יוצא שאנחנו נתקעים שעות בכל אחת מהפינות כיוון שהילדים פשוט נרגשים מהמציאות. 

אם בוחרים להיכנס דווקא מהדרום ליד הגן לאומי תל דור, יש ללכת על שביל הכורכר צפונה. לאחר כמה דקות הים ומפרציו נחשפים במלוא הדרם. עוד כמה דקות צפונה מגיעים לשרידי העיר העתיקה דור.

מאיזה כניסה שלא בוחרים להגיע, מדובר במסלול קסום ביותר, קליל ויפיפה. בכל אחד מהמסלולים הולכים עד שמתעייפים וחוזרים חזרה.  מהניסיון שלי, לא הייתי מתכננת ציוני דרך מיוחדים לעצירה, הילדים  והנוף יחליטו בשבילכם. יש מקומות שניתן לשבת על החול ולחפש צדפים, יש מקומות שאפשר לטפס לנקודת תצפית ויש מקומות שאפשר לשכשך רגליים בשמחה בים. 

שמורת חוף דור הבונים
מלא מפרצונים יפיפיים- חוף דור הבונים
שמורת הבונים
פינות של כיף לילדים- חוף דור הבונים
גן לאומי תל דור
שכשוך רגליים מרגש אחרי סגר קורונה- חוף דור
שמורת חוף דור הבונים
חוף חולי יפיפה, בקיץ ובחורף- שמורת דור הבונים
טיול בחוף דור
טיול נוח וקליל בשלל שבילי הליכה- שמורת חוף דור הבונים
טיול בחוף דור הבונים
פינות של קסם - שמורת דור

שמורת חוף דור הבונים בקיץ

כמה שרצועת החוף הזו יפה בחורף ובאביב, ככה היה יפה גם בקיץ. אבל, עם אבטיח קר, משחקים בחול והרבה יותר אנשים. אם בוחרים ללכת לשמורת הבונים בתשלום (הכניסה הצפונית), יש כמה סככות בחוף, מקלחות, שירותים ומוכר ארטיקים. החוף ליד הכניסה לא כל כך חולי ויש בו המון צדפים. אם בוחרים ללכת מהכניסה הדרומית לחוף שסמוך לגן לאומי תל דור, החוף חולי ונעים איך אין שום מתקנים על החוף. יש כמובן גם את חוף דור המפורסם, שם יש מקלחות וקיוסק אבל גם הרבה יותר אנשים. כל החופים ברצועת חוף זו יפיפיים, תלוי באיזה הרכב הולכים ובאיזה יום במהלך השבוע.

חוף דור בקיץ
יש יותר כיף מזה? חוף דור בימי הקיץ
שמורת חוף דור
בחיי שמזכיר לי חוף שביקרתי בקוסטה ריקה. חוף דור
טיול בחוף דור
לא עושה חשק לטבילה? חוק דור בימי הקיץ העליזים
טיול בשמורת חוף דור הבונים
שעות של כיף- חוף דור

מה אוכלים?

נכון, אנחנו עכשיו בתקופת הקורונה- ראו פוסט אחרון שלי על הרהורים ופעילויות עם הילדים.  אבל בימים כתיקונם, אני לא יוצאת מהבית מבלי לסמן לעצמי כמה אופציות של נשנושים באזור. אז מה יש פה?

  • מסעדת דיינר רוסה– מסעדת דיינר אמריקאית. המבורגרים, פנקייקים, סלטים והכל טעים. השוס, חצר גדולה עם מקומות ישיבה שהילדים יכולים להתרוצץ. ממש מומלץ.
  • קפה זהרה– מסעדה צמחונית וטעימה בעין כרמל. המסעדה עם סטייל וינטג'י כמו שאני אוהבת והבונוס הענקי, נמצאת בצמוד לגן פסלים מהמם. בנוסף לטווסים החמודים שמסתובבים שם, מדובר על מרחב ענקי נעים להתרוצצות הילדים. מומלץ ביותר.
  • פורדיס- למי שחפצה נפשו באוכל פשוט יותר, סטייל עלי גפן וחומוס צ'יפס סלט. לא כדאי לאכול במסעדה על הכביש הראשי של פורדיס אלא דווקא לעלות פנימה לתוך הכפר. 

שמורת חוף דור הבונים- לסיכום

למי שלא ביקר בשמורה הזו מימיו, מדובר על טיול חובה בכל חורף ובטן גב משובח בקיץ. מדובר בחוף הכי יפה בארץ וללא ספק, אטרקציה בכל ימות השנה. 

אתם עוד לא עוקבים אחרי באינסטגרם? זה לגמרי הזמן! 

לעדכונים שוטפים, טיפים מיוחדים שלא תמיד נכנסים לפוסטים וגם להגרלות מעניינות ממש כדאי לעקוב אחרי פה. מחכה לכם!

לפוסט הזה יש 11 תגובות

  1. מקסים! איזה כיף! תמונות מעוררות חשק בעיקר במזג אוויר חם כל כך. כשהילדים היו ממש קטנים היינו נופשים כמה ימים בחוף דור. עשית לי חשק לטייל שם בחורף ובאביב.

    1. אני חייבת להודות שגיליתי את האופציה לטייל שם דווקא בחורף בשנתיים האחרונות וזה היה פשוט מופלא. יש משהו בגלים הסוערים שמייצר תפאורה מדהימה. השקט, הקדרות של השמיים והאוויר כל כך מיוחדים דווקא בחורף. מומלץ!

  2. המלצה מעניינת בהחלט נבקר שם בעקבות המלצותיך תודה על המידע המקיף

    1. איזה כיף לשמוע! דווקא היום שמעתי שחוף דור נסגר למבקרים בגלל זיהום. ממש מקווה שזה יעבור מהר, מדובר בחוף היפה בארץ.

  3. מהמם ! המלצה כיפית ומהנה אין חוף יפה כזה ..מאז ומתמיד זה היה החוף המועדף 🙌🏻 אני ממליצה דווקא לטייל שם בקיץ בשעות הבוקר המוקדמות ולטייל לאורך החופים ❤️ תענוג אמיתי

    1. את זה עוד לא עשיתי. נראה כמה מוקדם אקום מחר… תודה!!

  4. יופי של מסלול!
    אחד האיזורים האהובים עליי בארץ 🙂

  5. החזרת אותי לילדות!! אחד החופים היפים בארץ, ובהחלט חידשת לי על כל האוצרות שלא ידעתי שיש שם. בטוחה שנגיע בקרוב !
    תודה

    1. חוף יפיפה עם המון היסטוריה, החלק הכי מפתיע שאני הכי אוהבת לבקר בו בחורף. מומלץ

  6. כשגרנו בארץ, ובכלל במשך כל הילדות שלי, חוף דור היה "חוף הבית". הכי יפה והכי כייפי!!!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט