השפירית מטיילת -חוויות למשפחות בארץ ובחו"ל
סופ"ש מדברי- מלא חברים, מלא מדבר, מלא קסם ונחל חווארים אחד

טיול בנחל חווארים ועוד הפתעות מהמדבר

איך שנגמר הסגר (השני, אבל מי סופר…) החלטנו לנסוע לסוף שבוע מדברי עם חברים. הילדים כבר היו כמו אריה בכלוב, כבר לא יכלו לבהות במסך (מי היה מאמין) ואין כמו מדבר כדי לרפא את הנשמה. האמת, נסענו בלי הרבה תכנון. סגרנו עם אחד החאנים הבודדים שהיו פנויים והיו מוכנים לקבל קבוצה אורגנית בודדת של 20 איש. קנינו מלא בירות, יין ואוכל. הצטיידנו במשחקים וממתקים לילדים לכל מקרה שלא יבוא והיידה דרומה.

מה היה לנו?

מרחבים ושקט. חברים טובים. מיליון מזרונים. חלמוניות צהבהבות, מכתש רמון מרהיב כהרגלו, טיול בנחל חווארים יחיד ומיוחד.

לתמונות בלייב מהטיול ומטיולים נוספים בואו לאינסטגרם של השפירית.

טיול בנחל חווארים
הרגשנו לרגע על הירח, נוף מדברי נדיר ומרפא. נחל חווארים

חאן מתנת מדבר

לאור העובדה שאנחנו בעיצומו של המשבר הקורונה, שעוד רבות יכתב עליו בספרי ההיסטוריה, חיפשנו מקום שיכיל את הקבוצה שלנו בלבד. כמובן שלא היינו הגאונים היחידים וכך יצא שסגרנו עם המקום היחידי שהתאים לכל דרישותנו והיה פנוי- חוות מתנת מדבר.

החווה ממוקמת על כביש 40 בסמוך לטללים ושדה בוקר. בחווה יש אפשרות לינה בצימר או בחאן. אנחנו לנו כ20 איש בחאן. החאן רחב ידיים. יש בחאן מטבח מאובזר, 2 שירותים , מקלחת אחת ופינת ישיבה בחוץ אל מול המדבר. יש פינת מדורה מאורגנת, סאג' ופינת ישיבה מול המדורה.

לסיכום: המקום מאוד מאוד פשוט ומספק בסיס נוח לטיולים באזור. הילדים היו בעננים מהמרחבים והלינה המשותפת. יש למקום לאן להשתפר בנושא הניקיון, כבר הייתי בחאנים מדבריים פחות מאובקים…  חובה להוסיף לפחות עוד תא מקלחת אחד (אם לא שניים) לכמות של 20 אנשים. סביר.

חאן בדרום
תוך דקות ספורות הילדים כבר בנו מגדל מהמזרונים. חאן מתנת מדבר
מרחבי מדבר משגעים. חאן מתנת מדבר

מסע לחיפוש פרח לב הזהב - חלמוניות

יודעי דבר סיפרו לי, שהגענו בתקופה המושלמת לצאת לטיול ולחפש חלמוניות. לאור התיאורים שקיבלתי, דמיינתי בעיני רוחי מרבדים צהובים של פרחים בוהקים, בהם אני יכולה להתגלגל בהנאה ולהתפעל מהפלא הנדיר. בפועל, יצאנו לטיול חדורי מוטיבציה לראות את הפרח הנכסף (או המוזהב במקרה הזה) והתאכזבנו ממש לגלות שמדובר על פרח צהבהב (חמוד, שלא תבינו לא נכון…)  שמציץ לו מדי פעם מבין הסלעים.  ההליכה הייתה קלילה ונעימה ושקיעה מדברית אף פעם לא מאכזבת אבל קצת התאכזבנו מדלילות החלמוניות.

מהמקום בו ישנו, יש 2 אפשרויות קרובות לראות חלמוניות.

1. שמורת חלמוניות רכס בוקר (אותו עשינו)- פונים ימינה מכביש 40 לכיוון חוות זית במדבר. עוברים את החווה כ500 מטר ואז מחנים את הרכב במגרש עפר. היו מכוניות פרטיות שהצליחו להמשיך ולנסוע אבל אנחנו החלטנו לא להסתכן ולהמשיך ברגל. הולכים ברגל לכיוון עץ השיטה העתיק. משם אמור לצאת שביל של 200 מטר המוביל אל רכס החלמוניות. שוטטנו קצת באזור עץ השיטה ועלינו על הרכס לראות את השקיעה וחזרנו בחזרה.

2. חלמוניות ירוחם– מסלול קליל ומשפחתי.

מסלול חלמוניות
יצאנו למסע לתור אחר חלמוניות, פרח לב הזהב. שמורת נחל בוקר
מצאנו! חלמוניות בשמורת נחל בוקר

ציר צבעי רמון - אף פעם לא נמאס

את שמורת ציר צבעי רמון גילינו בטיול הקודם שלנו לאזור מצפה רמון.מדובר על שמורה חדשה לגמרי של רשות שמורת הטבע והגנים שמנגישה את הביקור במכתש המרהיב. הפעם כבר הכרנו את הנסיעה הנופית ונסענו לישירות לאגם החבוי בה להשתכשכות מרעננת. נווה מדבר אמיתי, מופלא!

טיול במצפה רמון
ציר צבעי רמון. תמיד יפיפה ומרענן

מרכז המבקרים מצפה רמון

בצהריים היתה לנו שעה חמה לשרוף והחלטנו סוף סוף להגיע למרכז המבקרים של מכתש רמון. איזו הפוגה נהדרת. מדובר בבביקור ממוזג ונעים אל מול נוף מרהיב של המכתש של שעה אחת בדיוק. זה בדיוק מה שהיינו צריכים.

אחרי נשנוש עוגיות שקנינו במאפיית לשה אל מול הנוף, נכנסו לביקור המוזמן מראש.

הביקור מתחלק ל2 : הסברים מרגשים על אילן רמון והמורשת שלו והסברים על המכתש וכיצד הוא נוצר. הכל היה מלווה בסרטונים והדגמות עם מיטב המולטימדיה, כמו שילדים אוהבים. קצר וקולע. אפילו בן ה3 התלהב מהאורות והאפקטים.

טיול באזור מצפה רמון
חלליות או לא להיות. מרכז מבקרים מצפה רמון
מרכז מבקרים מצפה רמון
הסברים על היווצרות המכתש עם מיטב האפקטים. מרכז מבקרים מצפה רמון

טיול בנחל חווארים- מסלול הליכה קסום, גם ביום

הרבה זמן רצינו לעשות טיול בנחל חווארים. אבל, משום שהוא תמיד מצטייר כמסלול מיוחד לשעות החשכה בימי ירח מלא, תמיד דחינו את ההליכה למועד אחר. הפעם החלטנו לעשות את המסלול דווקא בשעות היום וזו הייתה החלטה נבונה.

טיול בנחל חווארים- פרטים כלליים:

• מסלול נחל חווארים הינו קווי (כלומר דורש הקפצת רכב לנקודת הסיום).
  • נקודת התחלה:חניון נחל חווארים
  • נקודת סיום: כניסה לשמורת עין עבדת.
  • אורך: 3 ק"מ
  • דרגת קושי: קל, מתאים למשפחות.
  • אין טיפת צל במסלול
ההליכה לא קשה, כל הילדים הלכו יחסית יפה והקושי היחידי היה השמש והחום. למרות שהיינו בסוף אוקטובר בשעות הצהריים היה חם. הנופים היו מרהיבים ולרגעים הרגשנו שאנחנו צועדים על הירח. מסלול נחל חווארים מומלץ ביותר גם בשעות היום. אני ממש מחכה לעשות את המסלול בלילה ביום עם ירח מלא.
למסלול נוסף שאפשר לעשות בליל ירח מלא כדאי לקרוא על נחל פרצים בפוסט שלי טיול בערד עם ילדים.
טיול בנחל חווארים
המדבר בשיא תפארתו נפרש לעיננו. מסלול נחל חווארים
הילדים בסה"כ היו מבסוטים. מסלול נחל חווארים
הליכה יחסית קלה של כ3 ק"מ. מסלול נחל חווארים
מסלול בנחל חווארים
המסלול קווי בירידה מתונה. מתאים לכל המשפחה. נחל חווארים

טיול בנחל חווארים והפתעות מדבריות נוספות

היה לנו סוף שבוע לא פחות מקסום. אין כמו לחוות ביחד ומרחבים כמדבר. מכתש רמון מרהיב כתמיד והמסלול בנחל חווארים היה הפתעה נהדרת. כל פעם שאנחנו מגיעים לאזור אנחנו מגלים מסלול חדש. צאו למדבר ( :

אתם עוד לא עוקבים אחרי באינסטגרם? זה לגמרי הזמן!

לעדכונים שוטפים, טיפים מיוחדים שלא תמיד נכנסים לפוסטים וגם להגרלות מעניינות ממש כדאי לעקוב אחרי פה. מחכה לכם!