השפירית מטיילת -חוויות למשפחות בארץ ובחו"ל
טיול בבניאס שידור חוזר- פינות של מים ויופי בצפון

טיול מים בצפון- בניאס, חצבני ופינות נוספות

כשחוזרים למקום בפעם השניה יש בזה משהו קצת מלחיץ. כל כך נהננו בטיול קמפינג האחרון שעשינו בצפון  כך שהחלטנו לעשות שידור חוזר. הציפיות הפעם היו גבוהות וכך גם הפוטנציאל לאכזבה. יכולה לומר בפה מלא, שלא רק שנהננו בטירוף, אפילו נשארנו עם טעם של עוד וכנראה נחזור גם בפעם השלישית (אחרי הסגר אינשאללה). בחיי שלא ידעתי שיש בצפון כל כך הרבה פינות עם גישה למים, ירוקות ומקסימות אפילו באוגוסט.  ישנו שוב בקמפינג פסטורליה בגליל שהיה מצוין עבורנו. סקירה מלאה על המקום ניתן לקרוא בפוסט על הקמפינג הקודם. 

לפני הכל, נסעתם לצפון? אולי מעניינת אתכם הרשימה שלי של מקומות עצירה מומלצים בדרך לצפון

ואם תרצו להתרשם מתמונות בלייב מהמקום וחוויות נוספות,  ממש כדאי להציץ כאן באינסטגרם של השפירית.

אז מה עשינו הפעם?

טיול מים בבניאס
טיול מים בבניאס עם ילדים

טיול בבניאס- שביל הצפצפות

 תמיד חשבתי שביקור בבניאס מסתכם בשמורת המפל אך מסתבר שלא כך הדבר.כל פעם אני מופתעת מחדש מכמה שהבניאס מקסים וכמה נקודות גישה קסומות יש אליו. הפעם גילינו שביל מקסים ומוצל עם מלא נקודות עצירה ושכשוך . אפילו באוגוסט מצאנו כמה פינות שקט, אז אני מתארת לעצמי כמה קסום המקום אף מחוץ לאוגוסט. 

אז איך מגיעים?

רשמנו "חניון דקל" בוויז. משם יצאנו לצעידה של כ10 דק' על שביל כורכר כשלימיננו זורם הבניאס. הולכים עד שמגיעים לדקל הגדול ומשם יש שלט "שביל הצפצפות". איזור הדקל מקסים אף הוא לפיקניק ושכשוך בבניאס ואם מעוניינים ניתן להמשיך על שביל הצפצפות למציאת פינות חמד נוספות. ניתן ללכת על השביל כ2 ק"מ נוספים בשביל עד ל"חניון האקליפטוס". כל הפינות בדרך לאורך הבניאס פשוט יפיפיות. לאתגריים יותר אפשר לעשות מסלול רטוב מחניון האקליפטוס עד שדה נחמיה. לאופציה הזו כדאי לבוא עם אבובים. אפשר לקרוא על המסלול הזה בפירוט בבלוג של ילדטבע.

טיול מים בצפון עם ילדים
הליכה בשביל כורכר קסום לצד הבניאס
טיול מים בבניאס
עצירת שכשוך ראשונה בבניאס
טיול מים עם ילדים בצפון
אחרי הליכה של 10 דקות קלילות מגיעים לפינה מקסימה. כדאי להערך לפיקניק
טיול מים עם ילדים
פינת פיקניק משגעת לצד הדקל הגדול. טיול מים בבניאס.

חורשת הנופלים

גם הפעם נהנינו מאוד לבלות את אחר הצהריים  בחורשת הפיות המדהימה הזו. בטיול הקודם גילינו את הפינה המקסימה הזו שנמצאת בתוך היישוב שאר ישוב. להבנתי הקיץ הם פתחו את השער לכל מי שרצה להכנס מבחוץ אבל היו שנים שהשער היה סגור ורק הלנים במקום יכלו להנות מהקסם הזה. כדאי לבדוק ולהתעדכן.

טיול ריינג'רים ברמת הגולן עם טבילה בבניאס

איך שאני אוהבת להכניס קצת אטרקציה לטיול בדמות כלי תחבורה אחר. יצאנו לטיול ריינג'רים ברמת הגולן עם מסע באיזי. מדובר בחבר'ה ממש חמודים ואוהבי ארץ  שיושבים בשאר ישוב, ככה שזה ממש היה עבורנו קל"ב. יצאנו לכשעה וחצי סיבוב בשיפולי רמת הגולן. הילדים פשוט עפו מהנסיעה, האבק, הרוח בשיעריהם והקפיצות. לאורך הנסיעה היו 2 עצירות. האחת עם קצת הסברים על האזור וההיסטוריה, תה קר ותמונות. השניה היתה בדרך חזרה לשאר ישוב וכללה, איך לא, טבילה בבניאס. חנינו ממש ליד הגשר של שאר ישוב ומתחת לגשר זורם הבניאס במלוא תפארתו. היו לא מעט אנשים שנחו להם לצידי הבניאס ופיקנקו. מצאנו פינה להשתכשות נעימה. יש לשים לב שיש אזורים עם זרם מאוד חזק, חובה להשגיח על הילדים!

אטרקציות מומלצות ברמת הגולן
יצאנו לדרך, איזה אושר! טיול ריינג'רים ברמת הגולן
אטרקציות ברמת הגולן
טיול ריינג'רים בשיפולי רמת הגולן
אטרקציות ברמת הגול
שוב עצירה רטובה בבניאס, מתחת לגשר של שאר יישוב.
טיול מים בבניאס
רואים כמה היה לנו כיף? טיול ריינג'רים ברמת הגולן

טיול אופניים על נחל החצבני (שניר)

וואו, עבורנו גולת הכותרת של הטיול הפעם. בהולנד גילינו את חדוות הדיווש ואיך שחזרנו לארץ, קנינו אופניים לכולם וחיפשנו מקומות בארץ שנעימים לדיווש משפחתי קליל. טיול האופניים  הזה ליד החצבני הוא אחד הטיולים המוצלחים שלנו עם אופניים בארץ. את האופניים השכרנו דרך הטריפ הצפוני שיושבים בבית הלל. הגענו לשם ביום ראשון בבוקר והיה ריק. (טיפ חשוב: גם תקופות עמוסות כמו אוגוסט, יום ראשון יחסית ריק באטרקציות כיוון שאנשים רק מגיעים לאזור). 

המסלול על שביל כורכר מישורי ונעים אשר משתרך לצידו של נחל החצבני. דיוושנו להנאתנו בקלילות ומדי פעם עצרנו לטבילה ונשנוש. הנחל קריר, מרענן ויפיפה וגם באוגוסט פשוט נהנינו בטירוף. אחרי 4 שעות גררנו את הילדים חזרה כיוון שהזמנו מקומות למסעדה. אנחנו ממש מחכים לחזור שוב לשם. 

טיול מים בצפון עם ילדים
יצאנו לדרך. טיול אופניים על גדות נחל החצבני
טיול מים בצפון עם ילדים
פגשנו סרטן מרתק. טיול אופניים על גדות החצבני
אטרקציות עם ילדים בגליל העליון
פגשנו בכל השטים והצפים על החצבני
אטרקציות עם ילדים בגליל העליון
שחינו והתרעננו. טיול אופניים על גדות החצבני
טיול עם ילדים בנחל החצבני
ואפילו פגשנו אנשים חמודים שהשאילו לנו את האבובים שלהם לכמה סיבובים. הטריפ הצפוני, נחל החצבני

אוכל

קולמפוס גן הצפון- בגלל הקורונה וזה החלטנו לפקנק בחורשת הנופלים וזה היה רעיון נהדר. קולמבוס זו מסעדה בסגנון דיינר עם המבורגרים פשוט מושחתים ושווים.

פאי מאי התאילנדית בגן הצפון- אז לחצי מהסועדים שלא מת על המבורגרים, קנינו מנות תאילנדיות כמו פאד תאי, קארי וסלט פפאיה שווה. המסעדה סמוכה לקולמפוס , כייפית וטעימה.

פוקצ'ה גן הצפון– לסיום הטיול התפנקנו במסעדה המצוינת הזו. נכון, המיקום לא הכי פסטורלי אבל הכל פשוט טעים ולא מאכזב. לא הכי זול אבל שווה כל שקל. מומלץ.

 

מסעדות מומלצות בגליל העליון
חציל קלוי ברוטב אלוהי. פוקצ'ה, גן הצפון
מסעדה מומלצת בגליל העליון
ריזוטו סלק מושלם. פוקצ'ה, גן הצפון
מסעדה מומלצת באזור הצפון
קינוח פבלובה עם רוטב פירות. פוקצ'ה, גן הצפון

טיולים נוספים מומלצים באזור שאר ישוב

באמת שיש המוןןןןן מה לעשות באזור במרחק נסיעה קצרצר. אצרף כאן את המומלצים ואלו שהייתי בהם ממש לאחרונה:

מבצר נמרוד– אחד המבצרים היפיפיים שהייתי בהם. ניתן לעשות טיול עששיות.

שמורת תל דן– קלילה, נעימה, שופעת מים וירוקה.

שמורת טבע נחל שניר– יפיפיה. מלאת מים ופינות מרהיבות ופרטיות, גם כשעמוס.

הר החרמון– הר של אטרקציות ונשימת אוויר פסגות. מקסים, גם בקיץ.

טיול מים באזור הבניאס- סיכום

גם הפעם גילינו מקומות חדשים ומקסימים לשכשוך וטיול ליד הבניאס. גילינו שגם בסוף אוגוסט אפשר להנות בישראל, אם מחפשים טוב טוב. אבל, אם להיות כנה, אני בטוחה שכל המקומות שביקרנו יהיו קסומים שבעתיים מחוץ לטירוץ אוגוסט הישראלי. צאו לטייל, תהנו ואם השתמשתם באחד הטיפים, אשמח אם תתייגו אותי ( :

אתם עוד לא עוקבים אחרי באינסטגרם? זה לגמרי הזמן! 

לעדכונים שוטפים, טיפים מיוחדים שלא תמיד נכנסים לפוסטים וגם להגרלות מעניינות ממש כדאי לעקוב אחרי פה. מחכה לכם!

לפוסט הזה יש 2 תגובות

  1. נראה שהיה לכם ממש כייף. שומרת לפעם הבאה שנסע

  2. נראה מקסים, מבקשת להצטרף לרשימת התפוצה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט