השפירית מטיילת -חוויות למשפחות בארץ ובחו"ל
יום טיול בקרית ביאליק? כן, בקרית ביאליק!

*****עדכון: מתחם "החול יכול" נסגר למבקרים בשל הקורונה****

אטרקציות לילדים בקרית ביאליק

רגע, מה? יום טיול בקרית ביאליק? מה יש לי לחפש שם? השתגעתם?

מי שמכיר אותי יודע שנולדתי וגדלתי בקרית ביאליק. בסך הכל הייתה לי ילדות סבבה. משפחה תומכת ואוהבת, שכונה לצאת לשחק בה כל צהריים עם ילדי השכנים ותנועת נוער פעילה בתיכון. כשאני מגיעה לאזור משהו בי נצבט בנוסטלגיה והעלאת זכרונות ילדות.  אבל, אזור הקריות זה לא המקום הראשון שהיה עולה על דעתי כמקום של בילוי ואטרקציות עם הילדים. ולכן, כשהזמינו אותי לבקר בקרית ביאליק ולהכיר מקום חדש עם פעילות לילדים, ללא ספק התמלאתי סקרנות רבה בנושא. מיד הסכמתי ותפרתי לנו יום טיול בקרית ביאליק. 

כשישבתי וכתבתי את הפוסט, פתאום נוכחתי לדעת כמה אטרקציות לילדים יש באזור הקריות בכלל ובקרית ביאליק בפרט. היה לנו יום מקסים ומגוון  בקרית ביאליק, ואני בהחלט ממליצה לבקר במקומות האלו. אז היכן היינו?

מתחם החול יכול

מתחם החול יכול, שוכן באזור התעשיה בקרית ביאליק. זהו מתחם רב חושי שכולל הפעלות שונות ומגוונות עם חול. מה כבר אפשר לעשות עם חול אתם שואלים? ובכן, הרבה. יש במתחם ארגזי חול ענקיים עם כלי עבודה לפיסול, שולחנות אור שניתן לצייר עליהם עם החול, אזור עם תאורת אולטרה סגול שניתן לעבוד בה עם חול צבעוני, יש חדר חושים ועוד. בני הזוג שמפעילים את המקום מקסימים. האהבה שלהם למקום ולטיפול באמצעות עבודות בחול מורגשת ועושה את כל ההבדל. הם ניגשים לילדים באהבה וסבלנות, מסבירים על הפעילויות השונות ונותנים מרחב יצירה נעים וחופשי.  חייבת להודות, למרות שהגעתי למקום סקפטית, הילדות פשוט מוקסמות ומבקשות מאז לחזור. היה מדהים לראות איך כל אחת מצאה את הפינה שלה ועסקה ברוגע ושקט ביצירה בחול. תרפיה של ממש. הפעילות במתחם מקורה ואורכת כשעה וחצי. הפעילות מתאימה מגיל 3 ויש להרשם מראש.  ממליצה בחום רב לבקר במקום. תהנו מפעילות ייחודית מסוגה בארץ והילדים שלכם פשוט יודו לכם.

אטרקציות בקרית ביאליק
ציור על שולחנות אור והצגה על מסכים- מתחם החול יכול
אטרקציות בקרית ביאליק
זה אני עשיתי, יפה? מתחם החול יכול
אטרקציות בקרית ביאליק
מדהים הריכוז והשקט, תרפיה של ממש- מתחם החול יכול
אטרקציות בקרית ביאליק
אנשים שמרגישים את האהבה שלהם למקום ולילדים- מתחם החול יכול
אטרקציות בקרית ביאליק
בילינו בארגז חול הז ה כמעט שעה. יש פה קסם בלתי מוסבר- מתחם החול יכול
אטרקציות בקרית ביאליק
אפילו ישבתי בצד ונחתי- מתחם החול יכול

שמורת עין אפק

שמורת עין אפק, נמצאת ממש כמה דקות ממתחם החול יכול ולגמרי מתאימה אחרי/לפני הפעילות במתחם. זאת פינת חמד של טבע ומרחבים שנמצאת ממש בלב המרכז האורבני והתעשייתי של קרית ביאליק. כל פעם אני נדהמת מחדש איך בקרית ביאליק מתחבאת כזאת פינה קסומה. שמורה זו שייכת לרשות הטבע והגנים והכניסה חינם למחזיקי כרטיס מטמון. השמורה היא בית גידול לצמחי מים ולבעלי חיים שונים כגון צבים, לוטרות ואפילו תאו. המסלול בשמורה קליל ביותר (1 ק"מ) ומתאים לבילוי של שעה- שעתיים. הייתי בשמורה הזו עשרות פעמים ותמיד נעים ונחמד. אם עוד לא הייתם, מומלץ ביותר.

אטרקציות וטבע בקרית ביאליק
גשר קסום על מה שהיה בעבר ביצה- שמורת עין אפק
אטרקציות עם ילדים בקרית ביאליק
רואים את התאו ברקע? מקסים פה- שמורת עין אפק
אטרקציות בקרית ביאליק
הייתי פה עשרות פעמים, כל פעם נדהמת כמה מקסים פה בלב קרית ביאליק- שמורת עין אפק
אטרקציות בקרית ביאליק
טחנת קמח עתיקה מתקופת הצלבנים- שמורת עין אפק
אטרקציות בקרית ביאליק
רגע אחיות נדיר, שניה לפני שניסתה לדחוף אותה לביצה- שמורת עין אפק

מה עוד יש לעשות באזור הקריות?

יש באזור הרבה מאוד מה לעשות (בטווח של עד חצי שעה). קצרה היריעה מלהכיל את הכל. ובכל זאת, יש כמה מקומות ממש קרובים . אז אם בא לכם לשלב או להחליף:

גן החיות בקרית מוצקין

יש בלב קרית מוצקין גן חיות קטן וחמוד, שאני מצאתי שהוא פשוט מושלם לילדים קטנים. הכל שטוח, קטן אך עדיין עם חיות אקזוטיות כמו פיל, ג'ירפה ואפילו תנין. יש ליד גן החיות גן משחקים ענקי וכיפי ואפילו פארק שעשועים קטן למי שלא התעייף. מומלץ ממש בחום לבילוי של שעתיים- שלוש ואפילו יותר.

יער הקופים יודפת

כ20 דקות נסיעה מקרית ביאליק מסתתר ישוב קסום. ובמרכז הישוב הקסום מסתתר יער עוד יותר קסום. יער הקופים הוא מקום נפלא למפגש בלתי אמצעי עם קופים ועוד כל מיני חיות שמסתובבות חופשי ממש מרחק נגיעה. לא נעים להיות שם כשעמוס כי המקום לא ענקי, אז בהחלט כדאי לבדוק. ליד היער יש מרכז מקסים עם בית קפה טובל בנוף וחנות יד שניה אהובה עלי במיוחד. שווה קפיצה.

עכו העתיקה

פה ממש התלבטתי אם להמליץ על עכו כבילוי נוסף. עכו העתיקה ראויה ליום טיול מלא משל עצמה ואפילו שניים. יש בה מלללללא מה לעשות (ועל כך אכתוב פוסט נפרד). אבל, אם בא לכם רק לנגב חומוס בקטנה ואולי לעשות איזה סיבוב על החומות, היא נמצאת רק 10 דקות מקרית ביאליק.

פארק אקסטרים עכו

בשקט בשקט נפתח לו בכניסה לעכו (7 דקות מהקריות) פארק אתגרי פשוט מטורף. אני טרם ביקרתי בו, אבל שמעתי תשבוחות וסימנתי כיעד הבא. מתאים לילדים שאוהבים אקשן ואקסטרים.

מה יש לאכול באזור הקריות?

מתחם הקריון- ממש ליד האטרקציות בקרית ביאליק יש את הקניון המצליח בארץ, הקריון. כמובן שיש בו מסעדות שונות ומגוונות, החל ממזנון מהיר ועד לרשתות יותר משדרגות. לא מתה בכלל על הרעיון לאכול בתוך קניון, אבל בכל זאת, למי שמחפש קל ופשוט, אחת מהמסעדות המומולצות היא מינה טומיי. מסעדה אסייתית מצוינת לטעמי, לאוהבי הז'אנר. 

עכו- יש בעכו החל מחומסיות מצוינות כמו חומוס סעיד וג'מילה ועד מסעדות שף מפונפנות. אני חושבת שעם הילדים הכי קל חומוס טוב, אבל באמת שיש הכל מהכל. ניתן לקרוא סקירה קולינרית מפורטת בעכו בבלוג Chasing Lenscapes

יודפת- אם במקרה כן החלטתם ללכת לפארק הקופים ביודפת, יש ממש ליד 2 מסעדות מתוקות. אחת, קפה יודפת, בית קפה מקסים אל מול הנוף הקסום, ויש בו אפילו כמה משחקים לילדים. השניה, יותר מאתגרת אך בהחלט חוויתית, חלב עם הרוח, חווה אורגנית עם נוף גלילי.

 

אטרקציות לילדים בקרית ביאליק- סיכום

זה לא בגלל שנולדתי פה ויש לי סנטימנטים, זה ממש בגלל שהיה לנו יום כיף! אזור הקריות לא היה עולה על דעתי כמקום בילוי בטבע או באטרקציות. אבל, באופן מפתיע, יש מלא מה לעשות באזור. למי שמחפש לא לנסוע רחוק מדי אבל כן לצאת מהשגרה ולגלות אטרקציות מדליקות, ממש ממליצה על אלו שפירטתי כאן. יהיה לכם ממש כיף, אני משוכנעת! 

ניתן לקרוא על מתחם החול יכול מעיניה של דנה מבלוג לימונצ'לו.

ניתן לקרוא גם על יום כיף נוסף שהיה לנו לאחרונה ברמת הגולן.

אתם עוד לא עוקבים אחרי באינסטגרם? זה לגמרי הזמן! 

לעדכונים שוטפים, טיפים מיוחדים שלא תמיד נכנסים לפוסטים וגם להגרלות מעניינות ממש כדאי לעקוב אחרי פה. מחכה לכם!

לפוסט הזה יש 2 תגובות

  1. הרעיון של מקום שבו ילדים וגם מבוגרים יכולים לשחק בחול הוא רעיון מקסים בעיני. אני מאד אוהבת חול ומאמינה שיש לעיסוק בו כוחות מרפאים.
    את שמורת עין אפק אני מאד אוהבת ומצטרפת להמלצה. כשהילדים שלי היו צעירים יותר היינו נפגשים עם חברים לפיקניק ובילוי מהנה בשמורה.
    אם מגיעים ליער הקופים ביודפת אפשר לבקר גם בתל יודפת יש בו פריחה נפלאה והוא מאד מסודר ונגיש עם שילוט שמסביר על מאורעות העבר.
    המלצות ממש שוות.

    1. איזה כיף, תודה רבה רבה!
      מתחם החול באמת מאוד ייחודי. הגעתי סקפטית אבל הילדים היו מהופנטים. באמת לחול יש יכולות תרפיה מיוחדות.
      ללא ספק איזור יודפת מדהים. בפעם הראשונה שהיינו בפאר הקופים, הסתובבנו בישוב עצמו וחיפשנו כמה עולה שם בית ( :
      ישוב מקסים באזור יפיפה. יש בהחלט עוד מלא מה לעשות באזור, לא רציתי להגזים ( :
      שוב, תודה רבה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט