השפירית מטיילת -חוויות למשפחות בארץ ובחו"ל
קהילה ונשמה- סיור בפרדס חנה כרכור

סיור אוכל ואמנות בפרדס חנה- כרכור

לא פעם שאלו אותי "מה יוצא לך מכל הבלוג הזה?" וכל פעם מלמלתי תשובה אחרת, לא בטוחה בעצמי מה הסיבה. ואז, הזמינו אותי לסיור הזה וזאת תמצית כל הסיבות לכתיבת הבלוג שלי. ההכרות עם קהילה ואנשים מופלאים  שממלאים אותך בהשראה. 

בשיא הקורונה,  יצאנו קבוצה של בלוגריות לסיור בפרדס חנה-כרכור כדי להכיר ולנסות לסייע לעסקים בתקופה כל כך קשה , שלא נאמר הזויה. מעבר לזה שהיה פשוט כיף, דבר כל כך לא מבוטל בימים אלו, יצאתי פשוט מרחפת. ממש התרגשתי מההכרות האישית עם האנשים שעומדים מאחורי מקומות שאני אוהבת כל כך ומהאווירה החמה והמפרגנת ביניהם. הבנתי שרק בהתגייסות משותפת ובאכפתיות לאחר, אפשר לצלוח משברים.  להרבה מקומות יש הרבה מה ללמוד מהקהילה המיוחדת הזו בפרדס חנה- כרכור.  

אפשר לקרוא על זה בהרחבה באינסטגרם שלי- השפירית.

סיור בפרדס חנה- כרכור, את מי פגשנו?

ענת מגל- בית קפה המרפסת

את הסיור ארגנה מיכל מנור מהבלוג "רואה עולם" יחד עם ענת מגל, הבעלים של בית הקפה המרפסת והחנות Lavido הסמוכה. ענת, יחד עם מיכל, הפיקה סיור מגוון ומעורר השראה ורק זה ממחיש את היצירתיות והרב גוניות שלה. בית הקפה, המרפסת בכרכור עבר גלגולים רבים בשמונה שנים האחרונות וממש לאחרונה ענת לקחה אליה את המושכות. בית הקפה מגיש מנות צמחוניות טעימות ומנחמות וגם מוכר מנות אוכל הביתה. בימים כתיקונם נערכים כאן ערבי תרבות עם מרצים מרתקים שונים. בצמוד לבית הקפה יש את החנות Lavido המוכרת מוצרי קוסמטיקה טבעית מצוינים. איך שאני אוהבת שילובים כאלו. 

סיור בפרדס חנה- כרכור
כל התפריט על טהרת חומרי גלם טבעיים כגון השייק המעולה הזה שהגיע בול בזמן. המרפסת,כרכור
מסעדה מומלצת בכרכור
הילדים המקסימים של ענת עוזרים בבית קפה המשפחתי והאווירה מקסימה. המחתרת, כרכור
מסעדה מומלצת בכרכור
קוראסון סביח משובח. המרפסת, כרכור

שגית ויואב צידון- מסעדת המחתרת התאילנדית

טוב, המחתרת התאילנדית זאת אחת המסעדות האהובות עליי באזור וכתבתי עליה אפילו לא מזמן בפוסט "מסעדות מומלצות באזור בנימינה". כאחת שאוהבת מאוד אוכל אסייתי בכלל ותאילנדי בפרט אני תמיד אעדיף מסעדות מהסוג הזה והמחתרת היא בהחלט אחת המשובחות. כבר בכניסה למסעדה מרגישים שנחתנו  בצ'אנג מיי פינת בנגקוק. עוברים דרך גינת ירק אורגנית בה מגדלים גידולים ייחודיים לבישול התאילנדי כגון מורנינג גלורי, צ'ילי תאילנדי ושאר שמות אקזוטים. אני אשאיר לכם לגלות את הטעמים המושלמים כי אתם פשוט חייבים. הפעם, מבחינתי גולת הכותרת הייתה המפגש עם האנשים שעומדים מאחורי כל הקסם הזה, שגית ויואב צידון המוכשרים והצנועים להפליא. המקום עבר כמה גלגולים, החל מדוכן צדדי בגלריה לאומנות ועד למה שהוא הפך היום. המקום גם הוא סיגל הרגלי קורונה ועושה משלוחים של המנות הטעימות. סופר שווה!!! הכי תאילנד שתקבלו בתקופה הקרובה.

מסעדות מומלצות בפרדס חנה כרכור
טפיוקה היסטרית עם שבבי קרח מעל. המחתרת התאילנדית, כרכור
סיור בפרדס חנה- כרכור
הכל כל כך טעים שבקושי הספקתי לצלם. המחתרת התאילנדית, כרכור.
מסעדה מומלצת
הכניסה מוקפת בגן ירקות אורגניים של תבלינים אקזוטים. המחתרת התאילנדית, כרכור
סיור בפרדס חנה- כרכור
שגית ויואב צידון. בנו הכל בשתי ידיים והמון כשרון

נועה זני- סטודיו השדה 8 לסדנת סיאנוטריפ

אחרי כל האוכל הגיע החלק האמנותי של הביקור ואיזה חלק שווה זה היה. הגענו למקום שרציתי כבר לבדוק ממזמן ואיזה כיף שהוא לא אכזב. נכנסנו לסטודיו השדה 8 של הצלמת, האמנית והמקסימה, נועה זני. נועה המוכשרת עובדת בשיטת סיאנוטייפ, באמצעותה יוצרת הדפסים כחולים יפיפיים על מדיומים שונים. אני נחשפתי לראשונה לעבודת הסיאנוטייפ של נועה בתערוכת הזומו האחרונה שהתקיימה בקרית ים. שם נועה יצרה עבודת סיאנוטייפ מרהיבה על מאות בקבוקי חלב. מבלי לדעת שזאת היא, זאת הייתה אחת העבודות האהובות עליי בתערוכה. בסטודיו נועה מארחת קבוצות קטנות ואינטימיות לסדנת יצירה עם הטכניקה המיוחדת הזו. גם פה יש התאמת קורונה וניתן לרכוש ערכות מוכנות לעבודה בבית כולל סרטון הסבר מפורט. אני כבר ממש מחכה לחזור לכאן לסדנה מלאה עם הבנות שלי.

סיור בפרדס חנה- כרכור
סטודיו 8 לסדנת סיאנוטייפ. אמנות בפרדס חנה- כרכור
סיור בפרדס חנה- כרכור
נועה זיני המקסימה מצטלמת עם העבודות שלנו שמחכות לייבוש. סטודיו השדה 8, פרדס חנה-כרכור
סיור בפרדס חנה- כרכור
התמכרתי לכחול הזה. סיאנוטריפ של נועה זני.

לורי גולדשטיין- סטודיו לקרמיקה

התחנה הבאה, בית קסום חבוי בשכונת מגורים בתוכו סוד מיוחד. בבית יש גלריה מקסימה לעבודות הקרמיקה של היוצרת לורי גולדשטיין. לורי יוצרת בקרמיקה כבר כ25 שנה והסטודיו שלה בו היא מוכרת את העבודות שלה נמצא בחצר ביתה. בחיי שלא ידעתי שקרמיקה יכולה להיות כל כך שברירית ועוצמתית כאחד. העבודות שלה מופלאות והיא באמת אחת המוכשרות. ניתן לקפוץ לסטודיו בתיאום מראש. 

אמנות בפרדס חנה כרכור
כבר הכניסה נראית מבטיחה. סטודיו לקרמיקה של לורי גולדשטיין
אמנות בפרדס חנה- כרכור
עבודה מדויקת ועדינה. סטודיו של לורי גולדשטיין
אמנות בפרדס חנה כרכור
פינות של קסם. קרמיקה של לורי גולדשטיין

איתי בר- דוכן אוכל הקבב ואחיו

אז בגלל שכנראה לא אכלנו מספיק עצרנו לקינוח בקבב ואחיו. על המקום הזה שמעתי כבר הרבה זמן והאמת, לא הבנתי מה הסיפור, מה כבר יכול להיות מיוחד בקבב? ובכן, כשעושים הכל בעבודת יד, עד ללימון הכבוש ההיסטרי ויותר חשוב, באהבה, המקום לא יכול להיות פחות ממושלם. תקשיבו, זה ממש לא סתם קבב. איתי מכין מנות נהדרות בינהן יש גם פיתת כוסמין עם קבב עבודת יד ורטבים סודיים שטעמם צרוב לי בפה עד עכשיו. מלבד הקבב יש במקום מנות משתנות כגון קבב דגים, מנה טבעונית וכריך פיקנייה בבישול ארוך. כמובן שגם המקום הזה עשה התאמת קורונה ומבצע משלוחים. אם אתם באזור פרדס חנה ורעבים, חובה חובה חובה לעצור במקום הזה! 

סיור בפרדס חנה- כרכור
ממש לא סתם קבב! קבב ואחיו, פרדס חנה- כרכור
סיור בפרדס חנה- כרכור
עראיס, יש פה גם מנות נוספות משובחות. קבב ואחיו, פרדס חנה כרכור
מסעדות מומלצות באזור בנימינה
לא רואים את החיוך מאחורי המסיכה. איתי מהקבב ואחיו, פרדס חנה כרכור

טל טנא צ'צ'קס- סטודיו של אמנית לא שגרתית

ולגרנד פינאלה של הסיור המיוחד הזה, הגענו לסטודיו של האמנית הצבעונית, טל טנא צ'צ'קס. טל היא בין הדמויות המיוחדות והכובשות שפגשתי ורק עליה אני יכולה לכתוב פוסט שלם. טל היא אמנית סופר מוכשרת שיוצרת עבודות אמנות עם מסר באמצעות צעצועים. היא הושיבה אותנו סביב שולחן עגול ואינטימי בסטודיו שלה והעבירה לנו הרצאה מהפנטת על החיים שלה, שזורה בעבודות אמנות מנקודות זמן שונות בחייה והסברים מאחוריהן. ישבנו פעורות פה, לעיתים מחייכות ולעיתים דומעות אל מול הסיפור המופלא של טל אותו סיפרה בחן וברגישות. את טל אתם בוודאי מכירים ממראות הצעצועים המפורסמות שלה או מתערוכת הצעצועיזם שעשתה לפני כשנתיים עם גיל ריבה בבית מאירוב בחולון. הכוח של טל טמון ביצירתיות שלה, בהגיית רעיונות והובלת מיזמים חדשניים. ניתן לתאם עם טל סדנאות אילתור והמצאה  או להזמין אותה להרצאה המהפנטת שהעבירה לנו. כל כך מומלץ, יצאנו מרחפות. כמובן שבמקביל טל לא מפסיקה ליצור וליזום וכבר יצרה כמה דמויות חדשות. רוצו להכיר אותה!

אמנות בפרדס חנה כרכור
צעצועים צבעוניים שמעבירים מסר. הסטודיו של טל טנא צ'צ'קס
סיור בפרדס חנה- כרכור
מראת הצעצועים המפורסמת. טל טנא צ'צ'קס
סיור בפרדס חנה- כרכור
דמות צבעונית ומוכשרת. טל טנא צ'צ'קס

סיור בפרדס חנה כרכור- סיכום

הסיור הזה העשיר את עולמי והיה מבחינתי נקודת מפנה בהבנה שלי את התיירות בארץ. אנחנו צריכים את בעלי העסקים בדיוק כמו שהם צריכים אותנו ורק יחד ובאהבה נוכל לצלוח את המשבר ולהפיק את המיטב מהקלחת הזו. אין כמו לשלב טיול בטבע עם אכילה במסעדה טובה ומשפחתית או לעשות סדנת יצירה שווה ולסיים בבית קפה עם הרצאת אמנות וחיוך. אזור פרדס חנה- כרכור שופע בטבע ומקומות מקסימים לבילוי ורק צריך לעשות את השלובים הנכונים. צאו, פרגנו ותהנו!

אתם עוד לא עוקבים אחרי באינסטגרם? זה לגמרי הזמן! 

לעדכונים שוטפים, טיפים מיוחדים שלא תמיד נכנסים לפוסטים וגם להגרלות מעניינות ממש כדאי לעקוב אחרי פה. מחכה לכם!

לפוסט הזה יש 6 תגובות

  1. אחחח..זה נראה כאילו טיילנו לפני שנה, יאללה מה היעד הבא?

  2. איזה יום עשיר ומרתק. יכולה בקלות להבין ממה נהנית יאני מסכימה אתך שיש ערך להדדיות הזאת שבין בילי העסקים למבקרים. זו תיירות חברתית ואנושית שממלאת ונותנת הרגשה טובה לכל הצדדים. אשמח מאוד לבקר בהזדמנות בבתי הסטודיו האלה ולאכול במסעדה מפנקת. שרק יעבורו כבר הימים המטורפים האלה.

  3. פוסט מקסים רינת, ולגמרי מעביר את תמצית הסיור המופלא הזה. מחכה כבר לפעם הבאה!

    1. גם אני! כל כך!

    1. כל הפרטים בפוסט. ישנם לינקים שצריך ללחוץ עליהםם

כתיבת תגובה

סגירת תפריט