השפירית מטיילת -חוויות למשפחות בארץ ובחו"ל
רגע לפני שהבלגאן התחיל- חופשת חורף קסומה באילת

חופשת חורף באילת

אין זה סוד שאני ממאוהבי המדבר. כאשר בוטל הטיול שחיכיתי לו כל כך בצל מגיפת הקורונה, לא היה מנוס מלברוח דרומה. כמה דרומה? הכי דרומה שאפשר- היידה לאילת. לא הקורונה ולא הסופה הטרופית הנדירה שפקדה את אילת מנעו מהטיול הזה מלהיות מושלם. לא פחות. חופשת חורף באילת זה פשוט תענוג. המלונות לא עמוסים, המזג אוויר נעים לטיולים ויש בה מללללא מה לעשות שהוא לא בטן גב. גילינו טבע מחסיר פעימה, אטרקציות מהנות ומגוונות ואפילו אוכל טעים. היה לנו תענוג, הרגשנו בחו"ל ולא הספקנו חצי ממה שתכננו. אין ספק שנחזור בהקדם. קישטה קורונה.

לינה באילת

הפעם ניסינו מלון חדש עבורנו – אריאה. אריאה זה מלון 5 כוכבים של רשת אסטרל. המלון ממקום ממש בסמיכות לקניון מול הים של אילת ועם נוף לים. היות ומטרת החופשה הייתה לטייל ולהנות מכל הטוב שיש לאילת להציע, פחות עניין אותנו בטן גב או מועדון ילדים. היה חשוב לנו חדרים מרווחים שנעים לחזור אליהם ושיש הפרדה בין אזור ילדים לאזור מבוגרים. מהבחינה הזו, מלון אריאה הינו מלון סוויטות ואכן סיפק את הסחורה. חייבת להוסיף שיש במלון, בתקופות עומס, הופעות והפעלות לילדים וזה פחות מדבר אלינו. כמו כן, בשל קרבתו למרכז העניינים ולקניון ייתכן בתקופות אחרות רעש והמולה. למזלנו, כשהיינו במלון, היה נעים ושקט. 

מלונות נוספים מומלצים עם ילדים באילת

רויאל גארדן– המלון הקבוע שלנו עד כה באילת. מוצלח מאוד עם ילדים. חדרי משפחה מרווחים, בריכת חול ים ומיקום נחמד קרוב לטיילת שמאפשר להסתדר בלי רכב. הוא עלול להיות עמוס, אבל אם מוצאים נקודות off season, מאוד מוצלח לטעמנו.

ישרוטל ים סוף– עוד מלון מבית ישרוטל, אין ספק שהם יודעים לנהל בתי מלון. נמצא בחוף הדרומי השקט והיפה. נעים, נקי ומפנק.

מלון הריף– גולת הכותרת של המלון זה המיקום. נמצא ממש על החוף הדרומי בסמוך לשמורת האלמוגים. זה החוף האהוב עלינו באילת. למלון בריכה וחוף פרטי עם ספות כייפיות לרביצה. שקט, יפה ונעים. כלבבנו. הבעיה היחידה היא שאם רוצים 2 חללים נפרדים, צריך להזמין שני חדרים, מה שיכול לייקר את השהות.

בית וויליאמס– מלון בוטיק קטן ומוקפד. לא היינו אבל שמעתי מחברים שמדהים.

מדבריא- אוהלים גדולים ממוזגים. מתאים ביותר כבסיס לטיולים באזור. הנה החוויה שלנו מהאוהלים של מדבריא.

מלון באילת עם ילדים
סוויטת משפחה מרווחת ונקייה- מלון אריאה
מלון מומלץ באילת
לובי מסוגנן עם נוף לים- מלון אריאה
חופשה חורפית באילת
נוף מרהיב לים ולבריכה- מלון אריאה אילת

עצירות מומלצות בדרך לאילת

עין עבדת

נסענו עשרות פעמים למדבר בכלל ולאילת בפרט ואני לא מצליחה להבין איך אף פעם לא עצרנו במקום היפיפה הזה. עין עבדת , אתר של רשות שמורות הטבע והגנים , זהו מסלול פשוט מרהיב וייחודי בנוף המדברי. יש 2 אפשרויות טיול באתר. האחת היא ללכת הלוך חזור עד למפל ולעלות במדרגות לנקודת התצפית. השניה היא להמשיך הלאה עד לנקודה הגבוהה ביותר, אפשרות המחייבת הקפצת רכב. אנחנו בחרנו באפשרות הראשונה. ההליכה הייתה ממש קלה ונעימה במעין קניון מרהיב שבסופו מפל ירקרק קסום. בלינו במקום כשעתיים. ניתן לקפוץ לאחר מכן לאכול בחוות קורנמל שנמצאת ממש 10 דקות משם. מדובר על מחלבת עיזים שלצידה מסעדה. כל המזון על טהרת הגבינות שמייצרים שם. היות ואחרי המסלול כולם הראו כבר סימני עייפות, החלטנו לנסוע ישר לאילת. זאת תהיה העצירה בפעם הבאה. 

מסלול הליכה נוסף ומקסים, ממש בסמוך לעין עבדת זה נחל חווארים. אפשר לקרוא  כאן על הטיול שלנו בנחל חווארים. 

מסלול טיול בדרך לאילת
עין עבדת- אחת השמורות היפות בארץ
עצירה מומלצת בדרך לאילת
נביעה קסומה באמצע המדבר- עין עבדת
עצירה בדרך לאילת
עלייה לצורך נוף מרהיב- עין עבדת
מסלול בטבע בדרך לאילת
הליכה קלילה ומרהיבה- עין עבדת

עצירות נוספות בדרך לאילת

לעצירות נוספות ומומלצות כדאי לקרוא את הפוסט על הטיול המוצלח שלנו למצפה רמון. ומעבר לכך, יש פה עוד רעיונות:

  • חוות האלפקות– עצירה סופר מומלצת עם ילדים. חווה מיוחדת במידה בה ניתן לראות ללטף ולרכב על אלפקות ולאמות היישר מדרום אמריקה. 
  • אתר אבן רוח ומים- אתר מקסים למילוי בקבוקים בחול צבעוני. כתבה על כך דנה מבלוג ליומוצ'לו, בפוסט על טיול לאילת. 
  • פארק המדע בבאר שבעמוזיאון מדע רחב ידיים עם פעילויות פנים וחוץ. יש מיצג דינוזאורים מרשים, גן משחקי מדע, חדר תעתועי ראיה ועוד.
  • חוות האנטילופות- היינו בחווה כבר מספר פעמים בטיולים שונים בערבה. יש בחוה נסיעת ספארי קצרה עם חיות המדבר, גן חיות קטנצ'יק וגן משחקים אקולוגי קטן. נחמד. לעוד עצירות מעניינות בערבה כדאי לקרוא על הסופ"ש שלנו בחאן דרך הבשמים שבצופר.

טיולים ואטרקציות מסביב לאילת

הקניון האדום

שורה תחתונה, מסלול מושלם עם ילדים! יפיפה, קליל ועם קצת סולמות בשביל האקסטרים. הקניון האדום נמצא כ20 ק"מ צפונית לאילת, ויש בו 2 סוגי מסלולים. האחד קצרצר ויפיפה המתרכז בקניון עצמו בלבד. השני, ארוך יותר (4-5 ק"מ)  וכולל גם הליכה בקניון עצמו וגם הליכה בסביבה המדברית מסביב. אנחנו בחרנו באופציה הראשונה והיא הייתה פשוט מדויקת עבורנו. הקניון אכן אדמדם, מזכיר את האנטילופ קניון באריזונה וההליכה בו היא פשוט תענוג. איזה כיף שהיינו בחורף והצלחנו ליהנות מהמקום הקסום הזה. מומלץ ביותר, במיוחד עם ילדים.

טיול בקניון האדום עם ילדים
נקיק אדמוני ויפה- הקניון האדום
אטרקציות עם ילדים באילת
הליכה קלה ונעימה- הקניון האדום
מסלול טיול ליד אילת
נופים מרהיבים של המדבר הקסום ליד אילת- הקניון האדום
אטרקציות באילת עם ילדים
אפילו כמה סולמות להעלאת האדרנלין- הקניון האדום

פארק תמנע

היינו כבר כמה פעמים בפארק תמנע ובחיי, ממש לא נמאס. אני חושבת שמדובר במקום היפה ביותר בארץ ואני לא מגזימה. ממליצה ממש בחום להקדיש לפארק יום מלא (ואפילו יומיים) ולא רק כמה שעות על הדרך. יש בפארק מספר מסלולי הליכה בכמה רמות ואגם חמוד עם סירות פדלים ומקום למילוי בקבוקים בחול צבעוני.

מבחינת מסלולים ההיילייטס הם:

  • אתר הפטריה- פטריית סלע ענקית וחיננית שנחמד להצטלם לידה ולהמשיך הלאה.
  • עמודי שלמה- מסלול עלייה לעמודי סלע ענקיים. עלייה לא קשה שבסופה כמובן נוף מרהיב. כשעה.
  • אתר הקשתות- מבחינתי גולת הכותרת של הטיול הפעם. שם עשינו את המסלול האדום והשחור. מדובר במסלול לא קל אך מרהיב ומגוון. יש במסלול עלייה בסולמות, נקודות תצפית מפעימות, הליכה בנקיק עוצמתי וכבונוס בסוף יש אפילו מערות כורים תת קרקעיות שהיה צריך לגרור את הילדים מהם. כולנו נהננו בטירוף!!! מומלץ בחום.
מסלול טיול באילת
ארץ בראשית- פארק תמנע
טיול באילת עם ילדים
אתר הקשתות - פארק תמנע
מסלול טיול באילת
הליכה מרהיבה ומגוונת- את הקשתות, פארק תמנע
מסלול טיול באילת עם הילדים
הנוף המשגע מההליכה באתר הקשתות- פארק תמנע
אטרקציות באילת עם ילדים
עצירה פוטוגנית במיוחד- הפטריה המפורסמת בפארק תמנע
אטרקציות לילדים ליד אילת
הליכות כייפיות ומאתגרות לכולם- פארק תמנע
אטרקציות באילת עם ילדים
לקינוח, איך אפשר בלי מילוי בקבוקים בחול צבעוני? פארק תמנע

פארק אקסטרים 94

כפי שכבר ציינתי בהתחלה, בשהותנו באילת הייתה לא פחות מסופה טרופית נדירה שהעיפה את אילת באוויר. היה לנו יום שלא יכולנו להסתובב בחוץ וחיפשנו היכן להסתתר וגם לבלות. מצאנו פארק מדליק בשם אקסטרים 94 שלא היינו מגלים במצב אחר, וכמה כיף שגילינו אותו. יש בפארק קירות טיפוס רבים ושונים, מסלולי חבלים אתגריים, ג'ימבורי לקטנטנים ובעיקר אנשים ממש מקסימים שמפעילים את המקום. בילינו במקום כ4 שעות של כיף אתגרי ומלא אדרנלין. 

אטרקציות באילת
שלל קירות טיפוס לכל הרמות- אקסטרים 94
אטרקציות באילת
אני חושבת שהיא עשתה את המסלול הזה לפחות 20 פעם- אקסטרים 94
אטרקציות באילת
שעות של כיף לכל הגילאים- אקסטרים 94
חופשה חורפית באילת
ואיזה כיף שירד גשם וגילינו את המקום הזה - אקסטרים 94

החוף של מוש

ממש התלבטתי אם להכניס את החוף של מוש תחת מסעדה מומלצת או שמא אטרקציה. מעבר להיותו מסעדה צמחונית טעימה ומגוונת, החוף הזה פשוט מקום מושלם להעביר בו כמה שעות טובות. יש בחוף אווירת צ'יל רגועה שמשפיעה על קטנים וגדולים כאחד וניחוח סיני שמזכיר נשכחות. למרות שלא נכנסנו לשחות במים, נהננו מאוד לשבת על החוף, להביט בסערה המתקרבת, לשחק בחול ולשתות בירה. כיף גדול!

אילת עם ילדים
פינות זולה סטייל סיני- החוף של מוש
חוף מומלץ באילת
הכל באווירה אקולוגית עם סטייל- החוף של מוש
אילת עם ילדים
איך שנכנסים מקבלים אווירת שאנטי לפרצוף- החוף של מוש
אטרקציות באילת
הים האדום, האהוב עליי בארץ- החוף של מוש
טיול באילת עם ילדים
חול ושלווה, מה ילדים צריכים יותר? החוף של מוש
חופים מומלצים באילת
זה תאילנד? זה סיני? החוף של מוש

קניון Ice Mall

יש באילת קניון שהוא אטרקציה אחת גדולה. נכון, הIce Mall ממוסחר בטרוף והאטרקציות בו יקרות, אבל וואלה, עשו בו עבודה מדהימה עם מחשבה על כל פרט. יש בקניון שלל אטרקציות שיכולות להתאים לכולם ולהעביר כמה שעות טובות. מגרש החלקה על הקרח, מתקני שעשועים שונים, פארק חבלים, ג'ימבורי משוכלל ושופינג ללא מע"מ לאמהות. במידה ומחפשים הפוגה ממזג אוויר סוער זה בהחלט פתרון נהדר. 

טיול באילת עם ילדים
החלקה על הקרח, קצת גיוון מכל הים והמדבר הזה- קניון Ice Mall
טיול באילת עם ילדים
ג'ימבורי משוכלל לקטנים - Ice Mall

אטרקציות וטיולים נוספים באילת

יש עוד כל כך הרבה דברים שלא הספקנו לעשות או שרצינו לחזור אליהם שוב. סיבה מצוינת לחזור לאילת שוב בחורף הבא.

 

קניון שחורת

עוד לא עשיתי את המסלול הקסום הזה אך בהחלט בתכנון. ניתן לקרוא כאן על מסלול בקניון שחורת המתאים למשפחות.

נחל גשרון ותצפית הר יואש

הרבה זמן אני רוצה לעשות את המסלול של נחל גשרון והר יואש. מדובר במסלול מעגלי של כ3 ק"מ שלפי התמונות משקיף לנוף מהפנט. לצערי הפעם לא הספקנו אך בהחלט מסומן לפעם הבאה. 

האגם הנעלם

לא הספקנו לבקר בפלא הזה הפעם, אבל האגם הזה מופלא ואני בהחלט ממליצה לשלב אותו בביקורכם באילת.  האגם נמצא ממש בסמוך לפארק תמנע והוא נוצר במה שבעבר היה מכרה נחושת ומכאן הצבע האדמדם של ההרים המקיפים אותו. לאגם ניתן להגיע לאחר הליכה של כ 15 דקות על שביל עפר היוצא בסמוך לקיבוץ אליפז. לא רואים את האגם ממש עד לשפת המצוק ואז בבת אחת הוא מתגלה בשיא תפארתו. בהחלט מחזה שלא כדאי להחמיץ.

חופשה חורפית באילת
פלא קדמוני ויפיפה- האגם הנעלם בתמנע
חי בר יטבתה

השמורה היא בעצם בית גידול מדברי לחיות שונות שבסכנת הכחדה. את בעלי החיים רואים תוך כדי נסיעה ברכב. השמורה שייכת לרשות שמורות הטבע והגנים. טרם ביקרנו בה.

המצפה התת ימי

המצפה התת ימי באילת נחשב אתר מאסט לכל מבוגר וילד. מבחינתנו מדובר באתר נחמד לחוויה חד פעמית  של העולם מתחת למים ולגמרי אובר פרייסד. 

ריף הדולפינים

יכולה להעיד שריף הדולפינים זה החוף השווה ביותר באילת עם ילדים. הכניסה יקרה אבל מדובר בחוף יפיפה שנעים להיות בו גם אם לא שוחים עם הדולפינים. אפשר ללכת על המזח ולראות את הדולפינים מלמעלה ולמבוגרים המתפנקים יש את חווית סתלבט על המים המומלצת בחום. כיף לבילוי חוף של כמה שעות טובות.

הגן הבוטני

הגן הבוטני באילת מהווה הפוגה ירוקה ומרעננת מהנוף המדברי הצחיח. טרם ביקרנו בו אבל נראה כמו מקום חמוד להעביר בו שעה שעתיים ירוקות.

חוות הגמלים

חוות הגמלים באילת מציע הרבה מעבר לטיולי גמלים. יש בו פארק חבלים, טיולי גמלים, טיולי רייזרים ועוד. אפשר לקרוא את החוויה שלנו מפארק החבלים במדבריא (שבחוות הגמלים).

קטיף באליפז

חממת 5 החושים היא חממה המאפשרת קטיף נעים של יבולים שונים. טרם ביקרנו אך קיבלנו המלצות ממקומיים. נשמע חמוד.

מסעדות מומלצות באילת

פדרו

באזור מגורים ישן באילת חבויה מסעדה מקסימה בשם פדרו. יש למסעדה גינה חמודה חיצונית ושולחנות פנימיים נעימים ומרווחים. הזמנו מנות עיקריות סטייק וסלמון עם ריזוטו שהיו מצוינות. מנות הילדים היו סטנדרטיות וטעימות. נהננו מאוד מהישיבה והחברה. גולת הכותרת הייתה שבשעות אחר הצהריים יש שם עסקית משתלמת של 50% הנחה על כל התפריט! שווה ביותר.

מסעדה מומלצת באילת
פינות חינניות בפנים ובחוץ- מסעדת פדרו
מסעדה מומלצת באילת
נעים וטעים- מסעדת פדרו
מסעדות מומלצות באילת
לא ייאמן שזה בלב שכונת מגורים- מסעדת פדרו
מסעדות מומלצות באילת
טעים וטרי- מסעדת פדרו

המבשלה

באותו אזור עירוני חבוי גילינו מסעדה נוספת בשם המבשלה. מדובר על מבשלת בירה שהיא גם מסעדה. כל שולחן מקבל מגש טעימת בירות מעניינות , האוכל פשוט אך טעים והאווירה היא של פאב שמח. נחמד. 

מסעדות מומלצות באילת
טעימות בירה מיוחדות- המבשלה
מסעדות מומלצות באילת
אווירת פאב שמח- מסעדת המבשלה

ג'ירף

נכון , בנאלי ולא מיוחד אבל אנחנו תמיד אוכלים שם בביקור באילת ותמיד מרוצים. טעים, מוכר ונוח. ממוקם בטיילת הצפונית ומאפשר הליכה נחמדה ורגועה לאחר מכן להוריד את האוכל ולחפש גלידה לקינוח.

מסעדות נוספות באילת

פסטורי

היינו במסעדה הזו מספר פעמים. מדובר במסעדה איטלקית טעימה מאוד. קצת יקרה, אבל הגיוני ביחס למיקומה בקרבת הטיילת ובמרכז העניינים.

המחבוא של אדי

מסעדת שף ששמה דגש על מנות בשר משובח. עבורנו, מסעדות שמרבית המנות העיקריות מתומחרות במספר תלת ספרתי, לא מתאימות עם ילדים. אולי מתאים לדייט רומנטי חגיגי…

חופשת חורף באילת - לסיכום,

המדבר זה האזור האהוב עלינו בארץ, אך תמיד הגענו לים האדום בקיץ לחופשת בטן גב. גילינו כי חופשה חורפית באילת זה פשוט גאוני. כל כך נהננו מהטבע מסביב, ממזג האוויר הנעים, מהאטרקציות החדשות שגילינו וממחירים נוחים. יש לנו עוד רשימה שלמה של מקומות שלא הספקנו לבקר בהם ובהחלט נחזור בקרוב שוב.

אתם עוד לא עוקבים אחרי באינסטגרם? זה לגמרי הזמן! 

לעדכונים שוטפים, טיפים מיוחדים שלא תמיד נכנסים לפוסטים וגם להגרלות מעניינות ממש כדאי לעקוב אחרי פה. מחכה לכם!

לפוסט הזה יש 9 תגובות

  1. הרבה מידע שימושי שיעזור לי מאוד בטיול הבא המון תודה

    1. תודה
      שרק נחזור לטייל כבר !

  2. משפחה מהממת! רינת, את כותבת כל כך יפה, הכל כל כך רהוט וברור ומעורר חשק והתמונות יותר ממשכנעות שכדאי לצאת לטייל ולהנות.
    המשיכי להעלות עוד ועוד חוויות.. ❤כולנו רק מרוויחים.

    1. תודה רבה רבה!!!
      כאלו מילים ממש מרגשות אותי וגורמות לי להמשיך ( :
      יאללה, שרק נחזור לטייל, לחוות, לראות, לנשום ובעיקר שנמשיך להיות יחד

  3. נהניתי לקרוא. את כותבת נהדר. עשית לי חשק לבקר במקום.

    1. איזה כיף לשמוע! תודה רבה רבה… מי ייתן ונחזור לטייל ממש בקרוב

  4. גם אני אוהבת את אילת בחורף כשהיא פחות עמוסה. נראה שהיתה לכם אחלה חופשה. התמונה הפותחת נפלאה.

    1. תודה רבה רבה. זאת אכן הייתה חופשה נפלאה בה לא הצלחנו לעשות חצי ממה שתכננתי. אמנם זה היה רק לפני חודש אבל התחושה היא שזה היה לפני שנה… מחכים כבר לחזור לטייל

  5. סיכום מעולה, תמונות מהממות,

כתיבת תגובה

סגירת תפריט