השפירית מטיילת -חוויות למשפחות בארץ ובחו"ל
טיולי אופניים בצפון מומלצים עם ילדים

טיול אופניים מומלץ עם ילדים בצפון

כשחזרנו מהטיול המשפחתי שלנו להולנד, התחלנו לטפח תחביב משפחתי חדש- טיולי אופניים. מצאנו שזו דרך נהדרת להפעיל את הגוף ולחוות את הטבע בצורה קצת אחרת. היות ואנחנו מבנימינה, השטוחה והשופעת מסלולי רכיבה קלילים, ישר רכשנו אופניים לכולנו והתחלנו להתאמן. היום כשאנחנו יוצאים לטיולים משפחתיים, אני תמיד מחפשת לנו מסלולי רכיבה קלילים שיכולים להכניס קצת עניין לטיול. לא אשקר, היו גם כמה פעמים לא מוצלחות. אספר לכם כאן על מסלולי האופניים המוצלחים בין אלו שעשינו בצפון.

לפני שנתחיל, נסעתם צפונה? אין מצב שלא הסתכלתם ברשימת המקומות המומלצים לעצירה בדרך לצפון. ואז רוצו לעקוב אחרי באינסטוש השפירית לדיווחים שוטפים מהשטח. ואם את זקנים כמוני ומעדיפים פייסבוק אז בואו לקהילה המהממת שלי "ילדים מטיילים".

טיול אופניים עם ילדים- טיפים חשובים

לפני שיוצאים לפדל במרץ עם ילדים כדאי לבדוק כמה דברים חשובים:

1. מה שהופך מסלול מוצלח עבורנו זה עצירות מעניינות. לפני יציאה לטיול אופניים, בדקו האם הדרך היא רק נופית או שיש כמה עצירות מעניינות בדרך. דוגמה לעצירות מעניינות: מקור מים מהנה, גשרים, מערות, בניינים עתיקים וכו'.

2. כדאי להכיר מה מסוגלות הרכיבה של המשפחה לפני שיוצאים למסלול כדי למנוע עוגמות נפש. זה לא מספיק שמסלול מוגדר כמשפחתי כדי שתהיו מסוגלים לעשות אותו. כדאי לבדוק האם הרכיבה על מסלול סלול או כורכר, האם יש ירידות/עליות, האם יש אזורים מוצלים או שהכל בשמש, כמה ק"מ כל המסלול ואז לעשות חושבים.

3. בוץ! יכול להרוס מסלול וחוויה משפחתית. ככה קרה לנו לפחות. כדאי לברר היטב האם יש בוץ לאורך המסלול מה שיכול להקשות מאוד על הרכיבה ולהפוך מסלול פשוט למאתגר.

4. כדאי לבדוק האם מסלול הרכיבה עם האופניים מיועד גם לרכבים. במידה וכן, הטיול עלול להפוך ללחץ מתמיד ממכוניות חולפות ופחות כיף. גם, מניסיון אישי..

5. במידה ורוכבים עם ילדים קטנים ורוצים להשכיר אופניים, כדאי לבדוק מול המקום האם יש כסאות תינוק/נגרר ואף להזמין מראש. כסאות תינוק לאופניים זה מצרך מבוקש.

6. סל נשיאה- יכול לשדרג כל רכיבה. במקום לרכב עם תיק על הגב, בקשו (או ארגנו לעצמכם) סל נשיאה לאופניים בו הכניסו בצורה מינימלית את כל מה שצריך

7. ב"צורה מינימלית" מהסעיף הקודם הכוונה כמובן למלא אוכל וחטיפים!

8. בררו מה המדיניות וזמן תגובה במקרה של פנצ'ר או תקלה אחרת. פנצ'ר יכול לבאס אבל כשהשירות טוב, זה נפתר אחרי חצי שעה.

טיול אופניים בצפון- מומלצים עם ילדים

עשינו הרבה טיולי אופניים בצפון. בחלק מהמסלולים הבאנו אופניים משלנו ובחלק בחרנו להקל ולהשכיר במקום. אפרט כאן רק את המסלולים שהיו מוצלחים עבורנו.

טיולי הדן- נחל דן

קיבוץ דפנה מהמם בפני עצמו ושווה ביקור, תוכלו להתרשם בביקור שלנו בקיבוץ דפנה. טיול אופניים זו דרך נפלאה להכיר את הקיבוץ היפיפה הזה שנחל הדן עובר בתוכו. אנחנו בחרנו להשכיר אופניים במקום דרך טיולי הדן. לטיולי הדן יש מלא אופניים שמתאימים לכל הגילאים. מעגלת גרירה, אופניים זוגיים ועד כסאות תינוק וסלי נשיאה לאופניים. מעבר למיליון אופניים, יש במקום גם רכבי גולף ואופניים חשמליים להשכרה.

טיול האופניים שעשינו בקיבוץ דפנה היה אחד המוצלחים ביותר שעשינו. עשינו אותו ביום חורף שמשי והיה נהדר. המסלול קליל ולגמרי מתאים עם ילדים וניתן לחזור חזרה בכל רגע שתבחרו. הפידול מתחיל דרך שדה למרגלות החרמון ומהר מאוד תגיעו לנקודה הראשונה המקסימה, הלגונה של נחל דן. אחרי שרבצנו ונשנשנו בשמחה, גילינו שיש לנו פנצ'ר! עוד לא הספקתי להתבאס וכבר הספיקו להקפיץ לנו אופניים אחרות. בכזה שירות טוב, עוד לא נתקלתי. המשך הרכיבה הייתה נעימה, עם מלא עצירות מקסימות על גדות הנחל וסיום מפוצץ בפארק דפנה היפיפה. קחו לכם זמן, כי ברגע שהילדים נכנסים למים קשה להוציא אותם. סופר מומלץ!

תחילת הרכיבה בשדות מוריקים למרגלות החרמון. טיולי הדן, קיבוץ דפנה
טיול ליד מטולה
יאללה יצאנו לחלץ עצמות. טיולי הדן, קיבוץ דפנה
עצירות רגועות ומצננות על גדות נחל דן. טיולי הדן, קיבוץ דפנה
נקודת השיא של הטיול- פארק דפנה המשגע! טיולי הדן, קיבוץ דפנה

הטריפ הצפוני- נחל חצבני

את טיול האופניים על החצבני עשינו דווקא בשלהי אוגוסט. קצת התלבטתי בגלל החום אבל בגלל שהבטיחו לי מלא מים זרמתי במהלך קמפינג שווה שעשינו בשאר ישוב. השכרנו אופניים דרך הטריפ הצפוני שיושבים בבית הלל. הרכיבה היא הלוך חזור על גדות החצבני. חלק מהרכיבה מוצלת וחלקה חשופה לשמש. בגלל שכל הזמן עצרנו ונכנסנו למים אז לא היה מאוד חם. הרכיבה ממש קלילה ויש מלא עצירות נעימות על גדות החצבני. בגלל שרכבנו שם באוגוסט היה עמוס גם ברוכבים וגם בשטים ברפטינג. עדיין, מאוד נהננו והיה מוצלח ביותר. נחזור לשם בשמחה.

טיול אופניים בצפון
רכיבה רגועה ושטוחה על גדות החצבני, הטריפ הצפוני.
מלללא עצירות רטובות ומהנות בחצבני. הטריפ הצפוני
טיול עם ילדים בנחל החצבני
ואפילו פגשנו אנשים חמודים שהשאילו לנו את האבובים שלהם לכמה סיבובים. הטריפ הצפוני, נחל החצבני
איזה כיף בכל עצירה להכנס למים! הטריפ הצפוני, נחל החצבני

רענן באופן- הירדן ההררי

רענן באופן יושבים בקיבוץ להבות הבשן. משם ניתן להשכיר אופניים ולטייל על גדות הירדן ולהגיע אפילו עד סכר כפר בלום. חייבת להודות שהטיול כאן לא היה מוצלח עבורנו, אבל לגמרי ראינו את הפוטנציאל. תחילת הרכיבה היא דרך שדה וכיוון שהגענו יומיים לאחר גשם היו חלקים ממש בוציים. הבוץ הקשה מאוד על הרכיבה ושבר חלק מהילדים בדרך. לא סיימנו את המסלול ולא הגענו לחלקים הכי יפים שלו. כן הגענו לירדן והספקנו לשכשך רגליים אבל משם חתכנו אחורה וחבל. המסלול עצמו יפה ולא מאוד קשה אבל כן יש בו עליות וירידות קלות שבשילוב עם הבוץ הקשו על הרכיבה. אנחנו לגמרי צריכים לחזור לשם לחוויה מתקנת כי הפוטנציאל גדול מאוד והאזור מהמם.

השמיים צלולים אחרי גשם, נופים ירוקים ורחבים. רענן באופן, להבות הבשן
האדמה בוצית ומקשה על הרכיבה. חלקנו נשברים באמצע. רענן באופן, להבות הבשן
טיול אופניים מומלץ בצפון
חלק מרוצים ונהנים מכל רגע. רענן באופן, להבות הבשן.
הנופים ירוקים ומשגעים על גדות הירדן. רענן באופן, להבות הבשן

טיול אופניים בעמק המעיינות

עמק המעיינות זה אזור מצוין לרכיבה על אופניים. לכאן הגענו עם אופניים שלנו מהבית כיוון שהגענו לטיול יום אבל, ניתן להשכיר בכניסה אופניים או עגלות גולף. הרכיבה הינה מעגלית, רובה סלולה ושטוחה אבל לגמרי חשופה לשמש. העונה האידיאלית לטיול כאן היא דווקא בחורף כיוון שבקיץ חום אימים. לאורך הרכיבה אפשר לעצור להשתכשכות במקומות שונים כגון עין מודע ועין שוקק. היה נעים ומוצלח.

טיול אופניים באגמון החולה

לקח לי זמן להבין ששמורת טבע החולה ואגמון החולה זה 2 מקומות שונים. אגמון החולה יושב בליבו של עמק החולה המהווה פארק צפרות מהמיוחדים בעולם. מלבד מרכז מבקרים גדול ומיוחד ניתן להשכיר באתר אופניים או עגלות גולף ולטייל בשמורה. אנחנו התנסינו פה דווקא בעגלות גולף ולאורך כל הדרך אמרנו שהדרך האידיאלית לבלות כאן היא באמצעות אופניים. מלא מרחבים ירוקים, עצירות לצד האגמון ואפילו גן בוטני מקסים בכניסה.

שפע של מרחבים ירוקים לרכיבה. אגמון החולה
עונות מומלצות סתו/אביב. אגמון החולה

טיול אופניים בצפון- סיכום

אין ספק, טיול אופניים ,גם עם ילדים, זו דרך נפלאה לחוות ולהכיר מקום. ממש אשמח לשמוע מכם, האם יצא לכם לטייל באופניים בצפון? הם היה לכם מוצלח? ספרו לי, אשמח להכיר!

לטיולים מעניינים ,מקומות לינה שווים שאנחנו פוגשים בדרך וחפירות שוטפות,  ממש כדאי לעקוב אחרי באינסטגרם השפירית

כדאי גם להכיר ולתת קפיצה לקהילה השווה שלי בפייסבוק "ילדים מטיילים".

מחכה לכם!

לפוסט הזה יש 7 תגובות

1. איזה תחביב משפחתי נהדר!!!! אתם צריכים לחזור להולנד!!!

2. המלצות מעולות וטיפים טובים במיוחד לטיול מוצלח! כל הכבוד לכם שאתם משפחה רוכבת.

3. האם ניתן להגיע לטיולים שהמלצת עם אופניים מהבית ולעשות את המסלולים כמו בדן אי בדפנה?

1. בוודאי.
      שימי לב שבאגמון החולה יש עלות כניסה

4. זאת אחת החוויות רק חבל שלא מעט התחילו לגבות מחירים מטורפים. ובו נודה באמת זה כולה טיול אופניים!