השפירית מטיילת -חוויות למשפחות בארץ ובחו"ל
מקומות עצירה מומלצים בדרך לצפון שאתם חייבים להכיר

מקומות עצירה בדרך לצפון- רשימת המחץ!

כשיוצאים לטיול בחו"ל, יש משהו מקסים בעצירה ספונטנית ומפתיעה לצידי הדרך. בישראל, המציאות קצת שונה ואם לא נתכנן בקפידה את העצירות שלנו בדרך ליעד הנכסף, נמצא את עצמנו שותים קפה בתחנת הדלק המפויחת בצידי הדרך.

בגלל שאנחנו גרים באמצע הדרך בין המרכז להכי צפון שיש, החלטתי לרכז עבורכם המלצות מעניינות של מקומות עצירה מומלצים בדרך לטיול בצפון, עם ילדים ובלעדיהם. כל אחת מההמלצות מטה יכולה להתאים גם כמובן ככיום טיול שלם מהמרכז. אז יאללה, בואו נצא צפונה ( :

אה ובנוהל, אם אתם עוד לא שם, מוזמנים להצטרף לעמוד האינסטגרם של השפירית או לקבוצת הפייסבוק "ילדים מטיילים". מבטיחה לענות ולהתייחס שם לכל שאלה.

מוזיאון א-גרוייסע מציאה, קיבוץ יפעת

האמת, זו ההמלצה האהובה עליי מכולן ולכן בחרתי לפתוח איתה את הרשימה. אי אפשר לדבר על מקומות עצירה מומלצים בדרך לצפון בלי להזכיר את הקסם הזה.

א- גרוייסע מציאה הוא מוזיאון נוסטלגי קסום של אדם אחד מיוחד שזו כל אהבתו, דרור ברק. דרור אסף פריטי וינטג' נדירים הכרוכים בהיסטוריה הארץ ישראלית במשך עשרות שנים, עד שיום אחד החליט להקים מוזיאון. במשך 6 שנים בנה, שיפץ, עיצב, התקין ושייף במו ידיו,  עד שלבסוף קם המוזיאון הייחודי הזה. ביקרתי עם הילדים במוזיאון בשבת בשלהי אוגוסט , ביקור קסום שהשאיר טעם של עוד לילדים ומבוגרים כאחד. דרור כובש ומשלהב את הילדים עם סיפורים מרתקים. הוא טמן בכל מיני פינות הפתעות אינטראקטיביות שהילדים נהנו והתרגשו לגלות. אנחנו כבר ממש מחכים לחזור שוב. רק בתיאום מראש.

מה עוד אפשר לעשות באזור?

מקומות עצירה מומלצים בדרך לצפון
מוזיאון נוסטלגי עם פריטי אספנות נדירים. א-גרוייסע מציאה, קיבוץ יפעת
מקומות עצירה בדרך לצפון
הילדים היו מהופנטים וכך עברו שעתיים ביעף. תענוג צרוף. מוזיאון א-גרוייסע מציאה, קיבוץ יפעת

רמת הנדיב, זכרון יעקב

בגלל שאנחנו גרים כל כך קרוב לרמת הנדיב, אני לפעמים שוכחת כמה גני רמת הנדיב יפים, ייחודיים ובכלל לא מובנים מאליו. רמת הטיפוח והיופי של המקום הזה היא בסקלה אחת מעל כל מקום שביקרתי בארץ. הכל ירוק ופורח גם באוגוסט הצהבהב. איזה כיף בדרך צפונה לעצור במקום היפה הזה, להתהלך בגנים המטופחים , לשתות קפה במסעדת מטעים שבגנים, להביט בירוק  ולתת לילדים להשתולל במדשאות הירוקות בגן המשחקים הסמוך. עצירה קלילה ונעימה.

מה עוד אפשר לעשות באזור?

  • אם בכל זאת בא לכם מקום פחות מוכר, אפשר להצטייד בקצת גודיז בפטיסרי החביב של הנדלר בקיבוץ מעין צבי ולעשות פיקניק במצפה שגיא שבמעיין צבי.
  • אפשר גם לקפוץ לפיקניק בעין צור, בשיפולי רמת הנדיב או בגן המשחקים מול הנוף המקסים- גן אהוד. 
  • אם בא לכם להיות דווקא אקטיבים, אפשר לצאת לטיול אופניים משפחתי סביב בנימינה.
  • ארוחת בוקר, טעימות יין או אפילו סנדוויץ' ממעשנת בשר ביקב התשבי, שגם הוא נמצא ברשימת המסעדות המומלצות שלי באזור בנימינה.
  • המובן מאליו- מדרחוב זכרון יעקב. אם להיות כנה, מאז שאני גרה באזור בקושי ביקרתי בו, אבל זה יכול להיות נחמד לקנות גלידה ולשוטט בו שעה קלה.
עצירה מומלצת בדרך לצפון
ירוק אינסוף. מלא ירוק בעיניים בגני רמת הנדיב, זכרון יעקב
מקומות עצירה בדרך לצפון
אתם שותים קפה במסעדת מטעים הסמוכה והילדים מטפסים ומוציאים אנרגיה. הולך? גני רמת הנדיב, זכרון יעקב

בית קפה זהרה, קיבוץ עין כרמל

שלא תטעו, ממש לא מדובר בסתם בית קפה. בית קפה זהרה נמצא ברשימת המסעדות המומלצות שלי באזור בנימינה. מדובר על בית קפה וינטג'י קסום, עם אוכל צמחוני טעים, בלב מתחם סדנאות האומנים של עין כרמל. בית הקפה נמצא בסמוך לגן הפסלים היפיפה , בזלתון, של עין כרמל. ואם כל זה לא מספיק, אפשר לרדוף אחרי שלל הטווסים שמסתובבים חופשי בין הרגליים ומוסיפים לאווירה הקסומה.

מה עוד אפשר לעשות באזור?

  • טיול לנחל המערות– הייתי במקום הזה עשרות פעמים ולילדים אף פעם לא נמאס. יש כמה מערות, סרט על האדם הקדמון בתוך מערה, אזור מטופח לפיקניק ואפילו שביל רגליים יחפות לקטנטנים. יש להזמין מקום דרך האתר של רשות שמורות הטבע והגנים.
  • יקב אמפורה– קצת פחות עם ילדים. אם בא לכם להרגיש לרגע בטוסקנה זה לגמרי המקום לטעימות יין וגבינות. אפשר במקום גם לשתות קפה ומאפה טעים בחוות מקורה- בית הבד.
  • שמורת הטוף כרם מהר"ל- מסלול קצר ומקסים לגבעות געשיות מיוחדות. חשוף כולו לשמש, מושלם ביום חורף שמשי.
טיול בעין כרמל
טבע ויופי מסביב לבית קפה של קסם. קפה זהרה, עין כרמל
עצירה מומלצת בדרך לצפון
טווסים צווחים משוטטים חופשי. אין יותר סוריאליסטי מזה. קסם. קפה זהרה, עין כרמל
פארק פסלים עין כרמל
פארק פסלים ייחודי לצד סדנאות אמנים, עין כרמל

גן לאומי בית שערים

גן לאומי בית שערים הוא אתר היסטורי בינלאומי של מערות קבורה. אז מה למערות קבורה ולילדים אתם שואלים? ובכן מדובר בגן מקסים ומטופח בו גם ניתן לנוח על הדשא וגם להתרוצץ בין המערות השונות. לא יודעת מה איתכם, הילדים שלי מתים על מערות, גם של קבורה… למבוגרים שביננו מומלץ מאוד להצטרף לסיור מודרך חינמי באתר שיוצק המון ידע ועניין. לאחרונה נפתח באחת המערות מיצג אורקולי מקסים ומרגש במערות המנורה. מאוד מומלץ. יש לתאם ביקור דרך האתר וכדאי לבדוק אם מערות המנורה פתוחות. גם אם לא, עדיין כדאי לבקר באתר.

מה עוד אפשר לעשות באזור?

  • לקפוץ למעיין אלרואי הסמוך, לשכשך רגליים ולבקר במתחם הרכבת הישנה. חמוד אך עמוס מאוד בשבתות.
  • לאכול ארוחת צהריים במסעדת בלה בבית שערים או במסעדה איטלקית ביתית ושווה – טאנטי באצי שבטבעון. 
גן לאומי בית שערים
מה לילדים ולמערות קבורה? ובכן, קחו פנס, כנסו לכל מערה ותראו את האושר. טיול בבית שערים
עצירה מומלצת בדרך לצפון
לא לשכוח פנסים, כן? גן לאומי בית שערים

המוזיאון הימי הלאומי, חיפה

את המוזיאון הימי בחיפה הכרתי באחד האוגוסטים ההבילים בניסיון למלא את היום לילדים. הגעתי מיוזעת, נטולת ציפיות וכל כך הופתעתי מהמקום. מדובר על מוזיאון קטן ומתוק בכניסה לחיפה שמספר על הים בהיבטים שונים. יש בו תצוגה קבועה של ספינות מיניאטוריות מסוגים שונים, פירטים ואוצרות מהים ויש אזור של תערוכות עכשוויות מתחלפות. באוגוסט ושבתות יש גם פעילויות שונות לילדים. היה נהדר! אחלה עצירה קצרה ומהנה לילדים.

מה עוד אפשר לעשות באיזור?

  • לאכול במסעדת שוואטינא המצוינת על חוף בת גלים ולהנות מהחוף הכחול. 
  • לבקר במוזיאון חיל הים הסמוך. פחות מתחברת אליו, מה גם שביקור במוזיאון אחד זה קצר וקולע. לחובבי הז'אנר.
  • לעלות ברכבל מטיילת בת גלים לכרמל ולטייל בטיילת סטאלה מאריס ולהכנס לכנסייה בשם הזהה. 
  • המלצה רותחת שתקפה לחודשי הקיץ– בריכת מי ים הנמצאת בטיילת חוף הכרמל ופתוחה בחינם לציבור הרחב. זו בריכת שכשוך המתאימה לפעוטות. פתוחה עד ה5 לאוקטובר בכל שנה. בוייז- חוף זמיר, חוף אחד צפוני לחוף דדו. שווה ומומלץ!
עצירה מומלצת בדרך לצפון
מוזיאון קטן ומתוך שמתאים לקטנטנים. המוזיאון הימי, חיפה
עצירה מומלצת בדרך לצפון
עולם הים הקסום. המוזיאון הימי, חיפה
בריכת מי ים מופלאה בטיילת בחיפה. איך לא חשבו על זה בעוד מקומות??

שמורת חוף דור- הבונים

שמורת חוף דור הבונים זו אחת השמורות האהובות עליי באזורי. אין כמו יום חורפי שמשי לטיול בין מפרצונים קסומים ואיסוף צדפים. מדובר על הליכה קלילה ונעימה. בואו לקרוא על החוויות שלנו מטיול בשמורת חוף דור- הבונים.

מה עוד אפשר לעשות באזור?

ביקור במוזיאון המזגגה בקיבוץ נחשולים. משלים את הביקור בשמורה.

עצירה מומלצת בדרך לצפון
לפעמים כל מה שצריך זה הפוגה כחולה מול העיניים. שמורת חוף דור- הבונים
גן לאומי תל דור
שכשוך רגליים מרגש אחרי סגר קורונה- חוף דור

מוזיאון ינקו דאדא, עין הוד

אם להיות כנה, אם מוזיאון ינקו דאדא לא היה במרכז המושבה הקסומה, עין הוד, אני לא בטוחה שהייתי טורחת להכניס אותו לרשימת מקומות עצירה בדרך לצפון. אבל, הילדים מאוד נהנו מביקור קצר בו במסגרת שיטוט בעין הוד. נהננו מאוד משיטוט בסמטאות הקסומות, גילוי פסלים מיוחדים, ללקק גלידה על ספסל מפוסל ובסוף להגיע לסדנאת יצירה במוזיאון. הילדים זוכרים את הביקור עד היום. מומלץ.

מה עוד אפשר לעשות באזור?

ביקור במסעדת הבית בעין חוד. טעים ואותנטי אם כי לא זול.

עמק המעיינות

האמת, ממש התלבטתי אם להכניס את האזור הזה כעצירה מומלצת לצפון. לא משום שאין מה לעשות בו אלא להפך, זה אזור מופלא שלגמרי זכאי לחופשה נפרדת משל עצמו. כראיה, ממליצה מאוד לקרוא על החופשה שלנו בעמק המעיינות. אזור עמק המעיינות מושלם ביותר בכל עונות השנה. בקיץ אפשר לעצור בו לטבילה מרעננת בסחנה או בנחל הקיבוצים השווה או בשלל הפינות הרטובות באזור. ובשאר העונות מספיק חם בו לעשות מסלולי הליכה או אפילו טיול אופניים משגע.

מה עוד אפשר לעשות באזור?

ראשית, כדאי מאוד לקרוא את הפוסט שלי על עמק המעיינות. להלן כמה רעיונות שונים מעבר למעיינות ועצירות רטובות.

 

טיול בסחנה
הטורקיז אכן טורקיזי במיוחד. הסחנה
טיול בנחל הקיבוצים
מים צלולים ומרעננים עם פינות כיף לילדים. נחל הקיבוצים

רוב רוי- קיאקים בירדנית

נכון, זה יותר צפון מאשר בדרך לצפון אבל עבורנו זו הייתה עצירה מופלאה בדרך לטיול בגליל העליון . כמה הופתעתי לגלות כי לירדן יש פלג צפוני סוער יותר ואילו פלגו הדרומי לכנרת , רגוע, שלו, חמים וקסום. רוב רוי הינו אתר אתר להשכרת קיאקים על גדות הירדן הדרומי, הלא הוא הירדנית. למי שלא מעוניין להשכיר קיאק, ניתן להכנס ללא תשלום ולהנות ממי הירדן הדרומי הקסומים. לא הצלחנו לגרור את הילדים משם.

מה עוד אפשר לעשות באזור?

אטרקציות עם ילדים בצפון הארץ

פארק הקופים, יודפת

פארק חמוד כאשר גולת הכותרת שלו היא כלוב אליו נכנסים והקופים משוטטים בו חופשי ואוכלים מכף היד של המבקרים. חמוד, הילדים נהנו. בשבתות כאשר עמוס, המקום פחות חינני.

מה עוד אפשר לעשות באזור?

  • לשתות קפה בקפה יודפת ולהשקיף על הנוף המרהיב באזור.
  • לעשות טיול בתל יודפת אחרי הגשם ולראות פריחה.
עצירה בדרך צפונה
גולת הכותרת של הביקור. כלוב בו הקופים החמודים האלו מסתובבים חופשי. פארק הקופים, יודפת.

גן לאומי, קיסריה

גם זה אחד מהמקומות שאני לוקחת יותר מדי מאליו בשל קירבתי אליו. הידעתם, הגן הלאומי בקיסריה הוא הגן הלאומי המתויר ביותר בארץ? ובכן, עתיקות מימי הורדוס על רקע ים כחול משגע, מעולם לא נראו יותר אטרקטיביות. אם לא ביקרתם בגן הלאומי בקיסריה, עצירה כאן בדרך צפונה היא בגדר חובה.

מה עוד אפשר לעשות באזור?

  • ביקור במוזיאון הראלי בקיסריה. לא באמת מעניין ילדים, רק אם אתם באזו ובא לכם תמונה יפה לאינסטגרם.
  • לשתות בירה בביץ' בר ולטבול בים בחוף הים הסמוך. אם להיות כנה, האוכל שם די ירוד, אבל זה פשוט מקום מושלם לבירה, מוזיקת צ'יל וטבילה בים. אנחנו תמיד שם בביקור בקיסריה.
נמל קיסריה
צריך יותר מכל היופי הזה?? נמל קיסריה

מקומות עצירה בדרך לצפון - סיכום,

מעטות הפעמים שאנחנו יוצאים לחופשה בארץ ואנחנו נוסעים ישר למקום הלינה. תמיד ננסה לשלב עצירה מעניינת בדרך לשבור את הנסיעה ולנצל את אווירת הטיול. כל אחת מההמלצות כאן למעלה נבדקהעל ידינו ומומלצת בחום. ניתן לעשות עצירה לשעתיים קלילות או שניתן לפתח כל אחת מההמלצות ליום טיול שלם בשילוב המקומות הנוספים שהמלצתי באזור. צאו לטייל ותייגו את השפירית כדי שאדע איך היה ( :

לטיולים מעניינים ,מקומות לינה שווים שאנחנו פוגשים בדרך וחפירות שוטפות,  ממש כדאי לעקוב אחרי באינסטגרם השפירית

כדאי גם להכיר ולתת קפיצה לקהילה השווה שלי בפייסבוק "ילדים מטיילים".

מחכה לכם!

לפוסט הזה יש 17 תגובות

  1. המלצות נהדרות! בטוחה שעוד אשתמש בחלק מהן בעתיד.

  2. איזה רעיונות מעולים! תמיד מחפשת נקודות עצירה בדרך בנסיעות שלנו.. באת לי בזמן 😊

  3. נהדר. אנסה כמה גם אם הן לא בדרך שלי. תודה

    1. תודה רבה. כל המקומות בהחלט מתאימים למיקום בנפרד מחוץ למסלול… תעדכני איך היה!

  4. איזה פוסט משובב של לגזור ולשמור. כייף ויפה לטייל בארץ וממש לא נופל מחו״ל. הצילומים משגעים!

    1. תודה רבה מלי!!

  5. רעיון נהדר לפוסט, המלצות שוות רינת, מכירה את כולם!

    1. תודה רבה!! ממש שמחה שאהבת…

  6. כתבה מפורטת ומעניינת לקחתי מקום אחד שאגיע אליו בוודאות בקרוב

  7. המלצות מצוינות על מקומות מענינים מאוד! בחלק מהמקומות אפשר אפילו לבלות יום שלם.

    1. לגמרי יום שלם, כל מקום עולם ומלואו. תודה!

  8. פוסט נהדר!!! תודה רבה רינת יקרה על המלצות המעולות. נשתמש בזה בטיול הבא..

  9. שפירית מתוקה, כיף לקרוא את התיאורים המלבבים שלך, מתובלים במידע הסטורי וגיאוגרפי ומנוסחים בקריצה לבבית, והכי חשוב מעוררים את החשק לנסוע ולגלותאת פינות החמד, כל הכבוד…

  10. נהדר

  11. איזה יופי, תודה,

כתיבת תגובה

סגירת תפריט